Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

j320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam N15-stkę '95r , pewien cymbał sprzedał mi amortyzatory na przód do wersji po lifcie. Nie wchodząc w szczegóły, musiałem je założyć, przód podniósł się o kilka cm, przez co trzeszczą przeguby, rozjechała się geometria, jest źle.

 

Pytanie;

Z tego co się zorientowałem, różnica wynika z wyższego umieszczenia "podpory" sprężyny na amortyzatorze, co sugeruje mi że sprężyny po lifcie są krótsze. Rozwiązaniem mojego problemu byłaby więc wymiana sprężyn na po-liftowe...

 

Do osób zorientowanych; Czy moje koncepcja jest słuszna ??

 

Pozdr.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i3.fmix.pl/fmi2477/e040da3b0015b20852f2a6a2/zdjecie.jpg

 

Sam jestem ciekawy różnicy w sprężynach. Kiedyś w katalogu KYB wyczytałem, że różna jest też ich średnica.

Czy u ciebie wszystko pasowało, czy oprócz zmiany wysokości auta miałeś jakieś problemy z montażem?

 

Zastanawiam się nad odwrotną opcją, kupić amory przed FL i założyć z moimi sprężynami. Ala powinna usiąść kilka cm z przodu. Problem w tym, że nie wiem, czy to wszystko pasuje do siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje. Miałem wcześniej Almere przedliftową i zamontowałem do niej amortyzatory poliftowe, przed zakupem przeglądałem katalogi i wychodziło że są one krótsze i podpora sprężyny jest niżej, na dowód załączam zdjęcia sprzed montażu. Z montażem nie było żadnego problemu, średnice sprężyn takie same, żadnych efektów ubocznych.

post-50403-0-38114000-1407351524_thumb.jpg

post-50403-0-72416100-1407351548_thumb.jpg

post-50403-0-00970400-1407351573_thumb.jpg

post-50403-0-83329000-1407351592_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamiętam to sprężyny przed i poliftowe mają jednakową wysokość, a jedynie amortyzatory mają o 3cm różną wysokość podstawy osadzenia (talerza) sprężyny na amortyzatorze. Polift ma wyżej przód, przez co tył jest dociążony w stosunku do przedliftu i auto ma lepszy rozkład masy i przyczepność tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Konserwa ma racje amortyzatory przed fl mają 224mm a po lifcie 244mm występują jeszcze o wysokości 214 mm ale nie można ich dostać już :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o średnicę sprężyny , to nie było żadnej różnicy , pasowała.

 

Ale przy zakładaniu na amortyzator poliftowy musiłem ścisnąć sprężynę na ściągaczach bo nie chciała wejść.

 

Przód się podniósł i utwardził, opony się niszczą - jakby ktoś żyletką na górze ponacinał, pogorszył się też komfort z tyłu , pewnie przez to  że więsza masa dociąża amortyzatory/sprężyny. Gdzieś  na forum widziałem wpis że  po czymś takim poszły przeguby, u mnie też zaczeły trzeszczeć.

 

Stąd moja koncepcja, na wymianę sprężyn.

 

 

 

Dla porównania KYB oferowane w sieci ;

 

- KYBRA1481 według sprzedawcy ma pasować do 95-97

 

Grubość 1 [mm] 12, Długość [mm] 376  , średnica zewnętrzna [mm] 142 Zawieszenie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym Ciężar [kg] 2,11

 

inny producent - Długość [mm]: 379

 

- KYBRA1984  oferowana do 97-00

 

Grubość 1 [mm] 12, Długość [mm] 368  , średnica zewnętrzna [mm] 137 Projekt resora sprężyna zwojowa, Ciężar [kg] 2,02
 
 
Jak widać róznica niewielka, moja koncepcja upadła, nie rozumiem dlaczego, aż tak auto się zmieniło.
 
To już sobie odpowiedziałem na pytanie :)
 
Może komuś jeszcze się przyda.
 
Dzięki za wpisy.
 
Pozdrawiam
Jan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...