Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] vs reszta świata


perkozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wzorem innych podforów chciałbym abyśmy mogli się w tym wątku dzielić naszymi spostrzeżeniami dotyczącymi wieku dziecięcego Nissana X-Trail T32. Jestem ciekawy czy podobnie jak to ma miejsce w nowych QQ, taki i T32 będzie się również borykał ze sporą ilością drobnych błędów i problemów wynikających z przeładowanej elektroniki?

Polecam sie zapoznac z testem, mozna sie wnetrzu przygladnac. Wylicza kilka wad, potkniec jak i zalet.

Osobiscie zaluje ze charakter Xtraila zostal zastapiony troche przerosnietym Qashqai'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test ok - jednak ja się nie zgadzam z kiepską oceną silnika (choć sam się go mocno obawiałem) oraz oceną konkurencji w cenie 160 000. Wg testującego można kupić coś lepszego i podaje się jako przykład Jeepa Cherokee, który w podobnej konfiguracji wychodzi prawie 200k! Dość mocno studiowałem tą półkę cenową i w granicach 160k (cennikowych) większość samochodów była wyposażona odczuwalnie gorzej. Jedyna konkurencja w tej cenie z podobnym wyposażeniem to: CX5, CRV, RAV4 i ewentualnie OUTLANDER. Inne auta mają albo mniejsze rozmiary albo gorsze wyposażenie, a jeżeli już kosztują podobnie to mają także podobne mocowo silniki (różnice to 10KM-20KM - CRV 120 (1.6) allbo 150KM (2.2), RAV4 125 (2.0) albo 150KM (2.2), KUGA 140KM (2.0), CX5 - 150KM (2.2), OUTLANDER - 150KM (2.2), CHEROKEE - 140KM (2.0), XC60 136KM (2.0)) przy sporo większej pojemności, które to także palą więcej.

 

Dodatkowo QQ z wyposażeniem z Tekna, napędem 4x4 i silnikiem DCi 130KM oraz wyposażeniem, które jest standardem w X-trailu Teknie (panoramiczny dach i skórzane fotele) wychodzi 120k więc różnica to nie 60 000 a raptem 40 000.

Edytowane przez jslanina
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Murano to rocznik 2013 więc za 165tys minus rabat kupujesz dwu letni samochód - średnio. Moim zdaniem jednak nowy xtrail to lepszy wybór niż vw czy skoda. Już odpuśmy te porównania w tym temacie. Widać po wypowiedziach że kolega był świadomy tego wyboru i jest zadowolony póki co więc bez sensu takie udawadnianie że zle zrobił kupując nowego x.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecena z 220 000,- na 150 000.- to według Ciebie średnio nawet biorąc pod uwagę, że ma starszy rocznik?

 

Jeśli chodzi o VW i Skodę - oczywiście możesz mieć swoje zdanie, ale jeśli wolno zapytać to oparte jest ono na czym? ;) Ja testowałem te samochody i mogę powiedzieć, że Skoda mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Mam ogromny sentyment w stosunku do Nissana, ale uczciwie podchodząc do sprawy taka pełna opcja z dodatkami przykładowo Skody Octavii Scout jest lepsza od X-traila we wszystkim, co można ocenić. Silniki, do wyboru do koloru, ale w granicach już 120 000,- mamy jednostki, które zapewniają osiągi 7.3s do 100km/h w przypadku benzynowego silnika i 7.2s w przypadku najmocniejszego diesla 4x4 DSG. Taka różnica to jest przepaść między tymi samochodami. Kwestia skrzyni biegów - w tej cenie jest już świetna skrzynia DSG, ale oczywiście jest też manual. Napęd Haldex V generacji - czy lepszy czy gorszy od Nissanowego? Kwestia dyskusyjna. Gadżety? Zdecydowanie na plus dla Skody z aktywnym tempomatem, ogromną nawigacją Columbus, przyzwoitym nagłośnieniem itp. Jakość wykonania myślę, że podobna. Bagażnik - ponad 600litrów Skody Octavii miażdży konkurencję. Przestrzeń z tyłu podobna do X-traila. Cena - bardzo mocno doposażona Skoda z najmocniejszym silnikiem diesla lub benzyną z automatem i przeróżnymi bajerami wyjdzie około 130 000. Dużo większa dowolność w dopasowaniu wersji samochodu do upodobań, mnóstwo wersji silnikowych. Automat, mocna benzyna, 4x4? Proszę bardzo... Automat, mocny diesel, 4x4? Proszę bardzo... Możliwości konfiguracji jest bardzo dużo. X-trail ma osiągi na poziomie Skody 1.6 TDI 105KM 4x4, która z pakietem Fresh kosztuje obecnie w wersji Elegance 101 550,-, a to już jest praktycznie 50 000,- różnicy pomiędzy samochodami równoważnymi, które posiadają takie same właściwości, tyle samo przestrzeni itd itp. Może jeśli X-trail stanieje albo pojawią się jakieś konkretne rabaty to zacznie to być interesujący samochód, ale w obecnej chwili nie jest konkurencyjną ofertą na rynku. Oczywiście można powiedzieć: "Kupiłem X-traila, bo podoba mi się najbardziej i koniec i nikomu nic do tego" To by było uczciwie przedstawianie sprawy, ale udowadnianie, że to jest obecnie najlepsza oferta na rynku prowokuje do lekkiego sprostowania tej informacji.

 

Ja niczego nie udowadniam i wcale nie chcę psuć humoru koledze, ale jeśli kolega zamieszcza jakieś swoje przemyślenia na temat tego samochodu to siłą rzeczy musi liczyć się z komentarzami również tymi mniej entuzjastycznymi. Staram się jedynie pokazać osobom, które być może zastanawiają się nad zakupem X-trail'a, że są jeszcze inne możliwości poza tymi wymienionymi przez kolegę.

W pelni zgadzam sie z opinia Strider-a.

Nie ma co dyskutować co komu sie podoba lub nie ale nowy X-trail wtopił sie w otoczenie nie majac w sobie nic orginalnego i trzeba chwile musi sie przyjrzec aby rozpoznac go sposród wielu tak samo wygladajac aut.

A najbardziej przypomina Dacie Duster.

A co do ceny to jestem pewny ,ze kiedy Nissan nie wlozy w niego przyzwoity silnik,to bedzie problem z jego sprzedazą.

Mam sprawdzone informacje ,ze w tej chwili ,pomimo szerokiej akcji reklamowej -jego sprzedaz jest bardzo marna.

Za 160 tys.zl jest naprawde bardzo duzy wybór wsród aut ,ktore pod kazdym wzgledem daja wiecej niz nowy X-trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skodą jeździłem i superba nawet brałem pod uwagę (tylko to nie są Suvy za który to X-trail wydawało mi się uchodzi, stąd akurat takie auta przeze mnie wymienione). W rodzinie mam nawet na maksa wyposażoną Yeti (za przeszło 120k) i pozwolisz, że osławione DSG pominę milczeniem (ale jako znawca tematu wiesz pewnie o ich mega trwałości ;) ). Octavia ma dużo mniej miejsca na tylnej kanapie (chyba, że ja jeździłem innym autem niż ty). Co do 136km a 130km - hmmm, cóż - ja różnicy nie czułem - ba nawet między 140 a 130km nie specjalnie - może mam za słabe zmysły ;) (że o 155km w benzynowej CRV nie wspomnę czy 175km Koleos'a także (i to niby DCi) ). Dopiero (co ciekawe) 150km w CRV w dieslu dało mi odczuwalną różnicę - ale to subiektywne odczucia. Co do wersji benzynowych (a takich nie brałem pod uwagę co łatwo zauważyć) - to w tej kwocie mogłem mieć i megane RS, focusa Rs, które to dopiero dałyby mi radość z jazdy.

 

Wracając do meritum - niestety - podtrzymuję swoje zdanie  - że do kwoty 143000 (bo tyle zapłaciłem) - konkurencji w kalsie SUV poza wcześniej wymienionymi nie odnalazłem (mowa o silnikach diesla) - ale jak to się mówi - racja jak d*pa - każdy ma swoją :)

 

Pozdrawiam i jeżeli nikomu to nie przeszkadza - dalej postaram się opisywać swoje wrażenia dotyczące użytkowania T32.


Dzięki Piotrek za słowa wsparcia... :P Jaka ma być sprzedaż X-traila skoro Volvo w XC60 jeśli dobrze poszukasz w tej cenie zaproponuje Ci silnik D5 215KM w pięciocylindrowym motorze 2.4? :P Skoda Superb silnik 3.6 V6 4x4 DSG i około 6s do 100km/h? Subaru Forester 2.0 Turbo 240KM CVT?

Poproszę o namiar na nowego (może być 2014) - za kwotę 143k z takim wyposażeniem :D


A tak dla sprostowania - Skoda superb outdoor z 140 konnym dieselkiem bez nawigacji po rabatach z napędem na 4 koła to raptem 148k - chyba, że coś źle patrzę :/

Edytowane przez jslanina
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC60 Momentum D5 AWD 215KM Geartronic w sumie z dodatkami katalogowo 202 000,- oferta na 155 000,- rocznik 2014.

 

Jeśli chodzi o DSG to ma bardzo dobrą opinię, trzeba jedynie dbać o tę skrzynię, wymieniać olej, a jak nadejdzie czas to również wymienić sprzęgła. 

50k rabatu :dribble: Ja nie mogłem wynegocjować więcej niż 10k w grudniu.

 

Co do momentum - no jednak wyposażenie jest skromniejsze (brak skór, dachu panoramicznego, kamer 360 itp). 50k rabatu to pewnie za model pokazowy?

Edytowane przez jslanina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC60 Momentum D5 AWD 215KM Geartronic w sumie z dodatkami katalogowo 202 000,- oferta na 155 000,- rocznik 2014.

 

Jeśli chodzi o DSG to ma bardzo dobrą opinię, trzeba jedynie dbać o tę skrzynię, wymieniać olej, a jak nadejdzie czas to również wymienić sprzęgła.

 

Jeśli chodzi o SUV'y to Superb 4x4 jest w takim samym stopniu SUV'em jak obecny X-trail - Superb może nawet bardziej, bo można zamówić "pakiet na bezdroża" czyli plastikowe osłony różnych elementów, metalową osłonę pod silnik i jakieś tam bardziej terenowe zawieszenie.

Rozumiem, że mówimy o wersji outdoor. Cena jednak jest porównywalna do tego co X-trail a wyposażenie uboższe. (brak panoramicznego dachu oraz nawigacji w wersji platinum).

Nie wierzysz? ;) Pokazowy w sensie demówka dealera?

Nie no - widziałem rabat na kwotę 40k ale za auto pokazowe z przebiegiem parkę tysięcy km. 50k za nówkę z placu z takim wyposażeniem - cóż - mi się nie udało co nie znaczy, że się nie da (szczególnie, że XC60 mega mi się podoba).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o panoramiczny dach (aczkolwiek bardzo mi się ta opcja podoba i cieszę się, że w końcu ją w aucie mam). Chodzi mi o rzeczowe informacji dotyczące porównania aut o analogicznych wyposażeniach w danej cenie. Stąd uważam, że za cenę cennikową (bo rabaty są różne) 160k za Teknę w przypadku X-traila, otrzymujemy świetnie wyposażone auto z porównywalnym silnikiem w swojej klasie (czyli SUVów - stąd podanie opcji CRV, RAV4, XC60 czy OUTLANDERA) i tego stanowiska bronię. Nie mówię, że za tą kwotę nie można kupić dobrego auta bo można (tylko bardziej segment D - Superb'a, Insignię, 508 czy C5, a nie SUVa, którego jednak kupuje się bardziej wyglądem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie kupiłem CRVki tylko dla tego, że nie chciałem dopłacać do 2.2 diesla kolejnych 10k i dodatkowo w 2015 będzie dostępna wersja po liftingu (to samo tyczy się CX5) a potrzebowałem pilnie faktury na grudzień - stąd właśnie Iks, który wydawał mi się na dany moment wyborem idealnym. Co do XC60, niestety, tak samo brakowało środków - bo jakbym miał 200k na auto i mógł czekać to rozpatrywałbym Murano 2015, XC60, GLK i X3.


Dobra Panie Kolego - przepraszam - trochę mnie poniosło, nie chcę Ci psuć humoru związanego z zakupem X-trail'a. Pisałem już wcześniej, że X-trail mi się podoba chociaż powinien nazywać się QQ+2. Zwyczajnie czuję się trochę zawiedziony brakiem możliwości wyboru większego silnika zestawionego z automatem i 4x4. Wkurza mnie to, że taka Skoda Octavia jest pod wieloma względami rozsądniejszym wyborem... :P

Ok, mnie też poniosło za co przepraszam i z przyjemnością się za to w końcu napije. Nie ukrywam, że najchętniej kupiłbym X-traila z silnikiem 1.6Dci 160km dostępnego w gamie Renault - ale takiej opcji po prostu nie ma :D. Że Iks jest to QQ+2 - w sumie można i tak go nazwać co nie zmienia faktu, że X-trail po prostu mi się podoba. :)

Edytowane przez jslanina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecena z 220 000,- na 150 000.- to według Ciebie średnio nawet biorąc pod uwagę, że ma starszy rocznik?

 

Jeśli chodzi o VW i Skodę - oczywiście możesz mieć swoje zdanie, ale jeśli wolno zapytać to oparte jest ono na czym? ;) Ja testowałem te samochody i mogę powiedzieć, że Skoda mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Mam ogromny sentyment w stosunku do Nissana, ale uczciwie podchodząc do sprawy taka pełna opcja z dodatkami przykładowo Skody Octavii Scout jest lepsza od X-traila we wszystkim, co można ocenić. Silniki, do wyboru do koloru, ale w granicach już 120 000,- mamy jednostki, które zapewniają osiągi 7.3s do 100km/h w przypadku benzynowego silnika i 7.2s w przypadku najmocniejszego diesla 4x4 DSG. Taka różnica to jest przepaść między tymi samochodami. Kwestia skrzyni biegów - w tej cenie jest już świetna skrzynia DSG, ale oczywiście jest też manual. Napęd Haldex V generacji - czy lepszy czy gorszy od Nissanowego? Kwestia dyskusyjna. Gadżety? Zdecydowanie na plus dla Skody z aktywnym tempomatem, ogromną nawigacją Columbus, przyzwoitym nagłośnieniem itp. Jakość wykonania myślę, że podobna. Bagażnik - ponad 600litrów Skody Octavii miażdży konkurencję. Przestrzeń z tyłu podobna do X-traila.

Widzę że już wyjaśnione wszystko. Ale jeśli chodzi o moje doświadczenie to miałem passata przed x. Co prawda zwykłą wersje ale ta uterenowiona dla mnie swoim prześwitem przekreśla sens tego samochodu. Skoda octavia to dla mnie nadmuchany ubogi golf ale jak je porównywać to w vw/skodach brakuje chyba jednego - w x jest możliwość przełączania napędu a tam tylko z automatu. Podoba mi się superb ze względu na swoją przestrzeń ale to nie suv którym mimo wszystko x jest. Tiguan i yeti - mało miejsca z tyłu i bagażnik na dwa plecaki.

Murano z 220 tys? Nie wiedziałem że on taki drogi. Ale i tak za dwuletnie auto i wychodzący model to wg mnie dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy X to bardziej crossover, czyli za cenę poprzednika kupujemy auto z innego segmentu. Porównywanie X-a z Superb czy Murano jest nietrafione, chyba że głównym kryterium są przedział cenowy, 4x4 i plastiki na nadkolach. W ten sposób to i Panda Cross przejdzie, tym bardziej że w terenie łyka wszystkie auta wymienione w tym wątku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody rosną z generacji ....Poza tym nie porównuję X-traila do każdego Superba, ale do Superba w wersji Outdoor 4x4. Moim zdaniem wiele obecnych samochodów wymyka się tradycyjnym podziałom na klasy.

Ten nowy superb faktycznie ma większy prześwit? bo pamiętam że w auto świecie pisali że outdoor to obecnie tylko dodatki stylistyczne.

Przykładem wymykania aut poza klase jest nowy espace. Wyglada jak skrzyżowanie suva i vana. Przynajmniej są tam silniki do wyboru choć tego 1.6 biturbo trochę bym się bał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie... trzeba dokupić tę opcję na bezdroża, ale nie jest to drogie w skali zakupu nowego samochodu - chyba 600zł.

 

No, jak za 600 zł z rodzinnego kombi zrobimy "crossa", to nawet nie okazja, ale cud prawdziwy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Luzna dyskusja" - fajnie Strider, ze w koncu coś takiego napisałeś bo ja jak czytałem poprzednie posty to już chcialem pisać, że mamy tu wojne, i juz się zbroilem.

Nadal nie wiem czemu tak umniejszacie T32 jeśli chodzi o jego własności SUV.

Napęd? Taki sam jak T31 +modyfikacje.

Zawieszenie? Takie samo.

Prześwit? Z nutką niepewnosci chyba taki sam. Więc?

 

P.S. Nie chcę nadmiernie męczyć tematu skody, ale gdzie w tych 600zl jest zwiększony przeswit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i ja tam wtrace swoje 3 grosze. Najwazniejsze, aby ten co kupil auto czul sie z tym dobrze.

Wydaje mi sie, ze nie ma obiektywnej oceny T32 (ani zadnego innego auta). Obojetne kto by go nie ocenial.

Ja osobiscie, gdybym dysponowal taka gotowka na auto nie kupilbym X'a. Gdyby to juz mial byc SUV z klekotem to za te pieniadze wziolbym chyba Outlandera. Przejrzalem teraz cenniki za za 150 tys mamy niezle auto, jednak klase wyzej jesli chodzi o SUV'y niz X.

O niemieckiej mysli technologicznej sie nie wypowiadam, nigdy jej nie lubilem. Ale kumpel ma skode octavie SCOUD i bylem zaskoczony, co to auto potrafi. Ale to chyba jednak nie ten segment co T32.

Jest jeszcze Forester (auto ktore zawsze chcialem), ale III zrobila to samo co T32 - zmienila sie w bulwarowke, podobna do wszystkiego innego. Na szczescie Subaru poszlo po rozum do glowy i juz IV to jest to :). A RAV czy CRV nawet nie chcialbym ogladac przesz szybe :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając samochód wybieramy podświadomymi kryteriami - i coś nam się podoba i coś nie. I nie mam na myśli tylko estetyki ale i aspektów technicznych.

Nie da się tego zmierzyć i wyliczyć. Choć na końcu wybieramy pewna wypadkową sumy wszystkich oczekiwań.

I nie zawsze ten wybór będzie z godny z opinią "księgowego", który chciałby wszystko wyliczyć: to 3KM więcej, tam 3cm wyższy prześwit, i jeszcze 999zł taniej - o strzał w dziesiątkę.

Gdyby ta się dało - stworzyć (jak niektórzy tu chcą mierząc każdy wybór swoją miarą) pojazd idealny..... wszyscy by trzaskali to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by bylo, gdyby auto kupowalo sie tylko glowa :). Czesto jest tak, ze wymyslamy sobie co chcielibysmy od auta, znajdujemy jakies idealne, spelniajace od strony czystotechnicznej (na papierze) wszystkie nasze oczekiwania, a i tak kupujemy cos innego, zupelnie niezdroworozsadkowego :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"specjalny zestaw amortyzacyjny" z tego, co się orientuje to te kilka cm kryje się właśnie tu, oczywiście to pewnie są ze 3-4cm, ale zawsze coś.

Znalazłem info, że w tej wersji superb jest podniesiona o 2cm więc prześwit ok 14cm. X ma 7 cm większy. Większa różnica będzie zauważalna w kącie natarcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelz - a skąd pomysł, że outlander jest o klasę wyżej niż X-trail? Bo mnie lekko zaskoczyłeś takim wnioskiem...

 

Co do kiepskiej sprzedaży X-traila. Auta szukałem w grudniu (bo potrzebowałem kosztów na grudzień) i nie dało się kupić żadnej Tekny, gdyż wszystkie były wyprzedane/porezerwowane, a obdzwoniłem sporo salonów (chociaż twierdzili w kilku, że dzwonienie po pozostałych nie ma sensu, gdyż mają wspólny system sprzedaży i podobno widzą co jest na placach i po salonach). Po ciężkich przebojach udało się znaleźć dwie - czarną z napędem na dwa koła oraz białą perłę z napędem na 4 (którą to aktualnie użytkuję). Oczywiście - można było zamówić inną konfigurację kolorystyczną ale z dostawą na połowę lutego. Także chyba nie jest z tym modelem tak źle jak niektórzy przedstawiają - chociaż przyznam, że na drogach jest ich wyjątkowo mało ;)

Edytowane przez jslanina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murano to mocno niedocenione autko. Może jak wszystko będzie mega ok z robotą to za 4 lata akurat powinien się pojawić nowy model po lifcie - i nie ukrywam, że w kwocie 200k będzie to mocny kandydat na następce Iks :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rzeczywiscie przeszarzowalem z ta klasa wyzej Outlandera. Nie porownalem parametrow, a tak "na oko" jakos zawsze wydawal mi sie wiekszym autem. Nie mam pojecia czemu. Faktycznie, robiac zestawienie obu aut, wielkosciowo wygladaja niemal identycznie.

No nie mniej jednak w Mitsubischi mam do wyboru przynajmniej miedzy benzyna a dieslem i oba mocniejsze od 130KM X'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rzeczywiscie przeszarzowalem z ta klasa wyzej Outlandera. Nie porownalem parametrow, a tak "na oko" jakos zawsze wydawal mi sie wiekszym autem. Nie mam pojecia czemu. Faktycznie, robiac zestawienie obu aut, wielkosciowo wygladaja niemal identycznie.

No nie mniej jednak w Mitsubischi mam do wyboru przynajmniej miedzy benzyna a dieslem i oba mocniejsze od 130KM X'a.

Wyższą klasą będzie Pajero i zawsze takie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższą klasą będzie Pajero i zawsze takie było

 

Jeśli Pajero to wyższa klasa to ja dziękuję za taką klasę. Ojciec miał Pajero w wersji Dakar z 2012 r, 3,2 diesel i modlił się, żeby mu się leasing skończył, żeby mógł sprzedać tą paść. Możecie wierzyć lub nie, ale od 2012 roku były tylko 4 m-ce ciągłej eksplatacji bez awarii

 

O własciwościach terenowych nie wspominam, bo są zaj.....:)

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Pajero to bym raczej zestawil z Patrolem. Natomiast wydawalo mi sie, ze gdyby powstalo nowe Terrano (ale nie to co teraz jest kopia Dacii Duster) to byloby takim odpowiednikiem Outlandera. Ale jak widze sie mylilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...