Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

akcja przywoławcza - poduszki


Alv.

Rekomendowane odpowiedzi

 
 
Szykuje się jedna z największych akcji przywoławczych w historii.
 
Ofiary? 6,5 mln aut dwóch japońskich marek. Sprawca? Takata Corp., firma produkująca m.in. poduszki powietrzne, które z powodu wady produkcyjnej nie napełniają się gazem. Ten japoński producent zdążył już okryć się złą sławą. W 1995 r. z jego powodu trzeba było wezwać do warsztatów aż 8,3 mln aut. Powód? Wadliwe pasy bezpieczeństwa. Zwalniający je guzik łatwo pękał i blokował się, co groziło uwięzieniem jadących w fotelach. Wymiana pasów na nowe w autach dziewięciu marek kosztowała okrągły miliard dolarów.

Ogłoszony 13 maja recall obejmuje 35 modeli Toyoty (w tym Corolla i RAV4), produkowanych od marca 2003 do listopada 2007 r. Zainstalowane w nich poduszki powietrzne kierowcy i pasażera mogą pękać i nie napełniać się właściwie. Odwrotnie niż w ostatnich latach, gdy poduszki Takaty zbyt silnie napełniały się gazem w autach Hondy, Chryslera, BMW i Forda. Był to efekt zastosowania inicjującego napełnianie poduszek azotanu amonu, który pod wpływem wilgoci spala się zbyt szybko.

Od 20 stycznia Takata musi płacić 14 tys. dolarów dziennie w ramach kary nałożonej przez NHTSA, Amerykańską Agencję Bezpieczeństwa Transportu, za utrudnianie dochodzenia w sprawie wadliwych poduszek.

Akcja przywoławcza obejmie też 1,56 mln wyposażonych w nie nissanów (głównie X-Trail), z czego 326 tys. w USA, 563 tys. w Europie i 288 tys. w Japonii.

W sumie z powodu wadliwych poduszek powietrznych Takaty do warsztatu wezwano już... 22 mln aut.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...