Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine-zawór EGR


ron5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,pojawiła się żółta kontrolka i na kompie wyszła cyrkulacja spalin.Nie ma żadnych objawów,dymu z rury ,utraty mocy.

Czy jest szansa,że czyszczenie da efekt czy też od razu wymienić EGR?

Poza tym ,czy jak dam do czyszczenia to tylko zawór ?Ktoś mi mówił,że trzeba też wyczyścić chłodnicę (?) spalin.

Nie chcę zaślepiać.Z góry dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam wymontujesz, to sam oczyścisz. To nic skomplikowanego. Trochę babrania się pod maską, znaczy czysty relaks  :)

Chłodnicę też można, będzie dłużej sprawny.

Poszukaj na forum, jest opisane co i jak.

Pozdr

ML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,to nie jest zbyt trudne,jest na you tube itp.Mi jednak chodzi o coś innego.

Po pierwsze-nie ma żadnych objawów ,jest tylko kontrolkaplus wskazanie kompa.Co tam może się dziać?

I druga rzecz-czy czyszczenie zaworu załatwia problem na dłużej?Zastanawiam się czy po prostu nie zainwestować 500 pln w nowy zawór.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj zamiennik (czytaj: nowy) działa krótko, jest gorszy niż twój własny, brudny. Po czyszczeniu i kasowaniu błędów kontrolka nie świeci się. Zaoszczędzone pieniądze można na "przelew" wziąć :punk:

Wyczyść i wypij za zdrowie kolegów

Pozdr

ML

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w mojej navarze czyszczenie egr pomagało tylko na poczatku, po czasie nawet czyszczenie nie pomogło . wiec wziałem sie za rozebranie zaworu i odkryłem przyczynę awari scieżka potencjometra pozycji klapy wyciera sie i nie styka i jest to zgon egr i w tym momencie pozostaje założyc nowy i polecam orginał. zamiennik wytrzymuje poł roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Również czyściłem EGR. Oczywiście nie był to pierwszy raz. Wydawało się, że już wyzionął ducha ale jednak udało się go uratować. Należy go zdemontować i rozebrać na maksa, wyczyścić wszystko, w szczególności mechanizm otwierania i zamykania klapy tak aby chodził jak w masełku i sam powracał siłą sprężynki. Jak to zrobicie, musi być ok. Nie wiem o jakiej ścieżce potencjometra piszesz agent_s ale wydaje mi się, że tam nie ma co się wytrzeć. Jak masz możliwość to zapodaj zdjęcie o co chodzi.

U mnie to wyglądało tak:

post-109450-0-82708600-1524596245_thumb.jpg

post-109450-0-24218300-1524596273_thumb.jpg

post-109450-0-83700200-1524596293_thumb.jpg

post-109450-0-94747500-1524596313_thumb.jpg

Mam nadzieję, że komuś to pomoże.

Ja na tą chwilę jeżdżę i błędu nie wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również męczyłem temat EGR. Stary zawór pozaklejany, plus dodatkowo rozleciały się koła zębate. Wymieniłem na nie oryginalny błędy nadal wyskakiwały. 

Odstraszony i zniechęcony zainwestowałem w wyłączenie zaworu EGR plus zaślepienie  dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to są efekty karmienia silnika jego własnymi odchodami... ma to sens przy bardzo wąskim zakresie obrotów i temperatur... ale generalnie pomysł tak jak DPF'y itp to tylko problemy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...