Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaworek pokrywy zaworowej pilnie poszukiwany.


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pomoże ktoś znaleźć zaworek zwrotny pokrywy zaworów jak na zdjeciu? Jest uszkodzony i może w nim tkwi problem zbyt wysokich wolnych obrotów. Po wpisaniu numerów ktore na nim były nic nie wyskakuje.IMG_20180514_171238.thumb.jpg.f6c5898cd5ebb371ea37b9b0a6913e9a.jpg

IMG_20180514_171232_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupował go ktoś kiedyś? Na necie w polsce chyba nie osiągalny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Próbowałem szukać tylko w necie. Było za późno żeby dzwonić do nissana, jutro to zrobię.

Edytowane przez grzesiek_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny zaworek dostepny tylko w serwisie. Cena zaporowa ponad 240 zl. Macie jakieś pomysły jak to rozwiązać? Może by zaslepić kruciec w kolektorze a do pokrywy podlaczyc jakis zbiorniczek na opary olejowe? Czy musi być podciśnienie? Druga opcja kupić z allegro zaworek od innego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej Cię wyjdzie na ebay-u https://www.ebay.com/itm/NISSAN-OEM-Pcv-Valve-118106N202-/272112692106

A kombinować z innym :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak poza pl. Też znalazŁem ale z miesiąc trzeba czekać. Jutro bede probował zrobić mu sekcje zwłok :D i zobaczymy kotku co masz w środku :D. Znalalazłem niemal identyczny wizualnie od subaru. I na allegro kosztuje 80 zl tylko caly czas sie rozchodzi o siłe docisku tej sprężynki co jest w środku bo zapewne to jest kluczowe w jego funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma zaworek zwrotny powodujący ,że nadciśnienie lekkie panuje w skrzynce korbowej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia na jakiej zasadzie to dziala i po co jest skoro są dwa przewody odpowietrzajace od pokrywy zaworów do układu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to obczajałem na przykładzie corsy D.  Jedna cieńsza rurka była podłączona za przepustnicą i cały czas odpowietrzała skrzynię korbową a druga większa była podłączona przed przepustnicą i otwierała się dopiero jak się depło gaz czyli przy zwiększonych obrotach. Zaworek również tam występował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, strus251 napisał:

a używki nie możesz kupić?

 

A jak trafię na taki sam albo gorszy? Zamówiłem już te z chin zobaczymy co przyjdzie. Tak się zastanawiam czy mogę do tego czasu zaślepić króciec w kolektorze żeby nie zasysał lewego powietrza a wylot zaworka puścić wolno w powietrze? Tylko żeby się nie okazało zaraz że wydmucha mi jakieś uszczelniacze albo coś bo ciśnienie w skrzyni będzie za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że zawrócenie par z komory spowodowane jest kwestiami ekologicznymi i są kierowane do dolotu w celu przepalenia.

Natomiast dać głowy za to nie mogę ;). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz o ile nie masz dużych przedmuchów silnika  tylko załóż jakąś butelkę bo może olejem pluć pod maską. 

 

W przypadku za dużych przedmuchów w skrzynce korbowej  brak zasysania spalin przez kolektor   a jedynie ich  samoczynny wyrzut z tego zaworka spowoduje zwiększenie ciśnienia w skrzyni korbowej i może wydmuchać jakąś uszczelkę np obudowy rozrządu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie góra jest szczelna bo gliwica jest po kapitalnym remoncie. Sam nie wiem co robić czy cierpliwie poczekać czy kombinować... zebym sobie nie narobil kłopotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, z tego co zrozumiałem to odma jest w pokrywie zaworów a to jest coś dodatkowego.

W sumie to nigdy nie widziałem silnika Pb w x-trailu. Jakieś pokręcone wymysły ciekawe po co.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm, z tego co zrozumiałem to odma jest w pokrywie zaworów a to jest coś dodatkowego.

 

 

To też idzie od pokrywy  tym ze miedzy przepustnice a silnik a drugi waz idzie miedzy przepustnice a filtr powietrza. Z tego co zrozumialem to odpowietrzenie z zaworkiem dziala tylko przy wiekszym bucie zeby lepiej odprowadzic nagromadzone gazy bo przy wiekrzych obrotach jest ich więcej. Jezeli sie myle to niech mnie ktoś porawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...