Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pocenie sie weza dolotowego


DamianT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjacielu turbina rzyga olejem. I to poważnie na już do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest jedyna możliwość w tym samochodzie? nie ma tam odmy czy jakiegoś odpowietrzenia skrzyni korbowej?

to zapocenie zdarza sie przy dlugich trasach np 300-1000km. przy codziennej miejskiej jezdzie nie wystepuje takie pocenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, widzę ze tam nie ma odmy. jest po prostu wyrzut do węża ssącego. ale to nie tłumaczy oczywiście oleju w węża do intercollera. zatem wychodzi na turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, u mnie cisza jest. zastanwaiem sie czy to nie przez ilosc oleju, bo jest lekko ponad max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję ci że posypał się uszczelniacz wałka turbiny. Zdemontuj aluminiowe kolanko z wyjścia turbiny i sprawdź czy wałek ma luz. Nie powinien mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie, oleju jest nieco ponad miarę, wąż się pocił ale go bardziej ścisnąłem na opaskach, obecnie nieco wilgotnawo na wyjściu z chłodnicy. Jeźdźę już tak ponad 12000... oleju nie ubywa, nie dymi i nie gwiżdże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne łożyska wałka turbiny to jedno wielkie nieporozumienie. Jak je zobaczyłem to zastanawiałem się dlaczego Garret robi taki syf. 

Najpierw turbina będzie ładować olejem do dolotu. Później jak luz na wałku zrobi się za duży to w końcu ułamią się łopatki a wtedy przez intercooler do dolotu aż w komorze spalania wywalą tłok bokiem z bloku i cały silnik na złom.

Może być co najwyżej zaolejone ale nie tak mokre jak na zdjęciu. Zresztą olej tam to jeszcze nic. on płynie spodem węża i pomiędzy opaską a intercoolerem i zbiera się w kosmicznej ilości w rynience pod intercoolerem po prawej stronie. Jak czyściłem cały dolot z oleju oraz intercooler (z którego notabene 200ml oleju wypłynęło) to najpierw myślałem że coś tam wylałem przez przypadek.

Ludzie ogarnijcie się, wszystko jest spoko dopóki łopatki się nie urwą a tego nie da się przewidzieć. Na zdjęciu typowy efekt padającego uszczelnienia turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, masz racje :) musze to ogarnac tylko czeka mnie jeszcze jedna trasa 1500km, mam nadzieje ze sie uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba się zdecyduje na zakup nowej turbiny, znalazłem taka: http://www.prsserwis.pl/turbosprezarka-turbina-3-szpilki-uszczelka-gratis-Navara-D40-25dCI-YD25.html 

co sadzicie?

regeneracja by wyszla pewnie ze 800zl, a nie zawsze efekt jest zadowalający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz czy ona nie była regenerowana?? 1650zł za nową sprężarkę to trochę mało jak za nówkę i za dużo jak za regenerowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro pisza cos takiego:

Witamy serdecznie na aukcji firmy PRS serwis

NOWA TURBOSPRĘŻARKA 
2005r. - 2010r. 
COMMON RAIL DIESEL YD25 
CENA: 1650zł/szt. CENA BRUTTO !
USZCZELKA GRATIS
PRZEKŁADKA GRATIS!!!

Występuje w następujących modelach: 
NISSAN NAVARA D40 2,5 DCI 
NISSAN PATHFINDER R51 2,5 DCI

PRODUKT FABRYCZNIE NOWY - NIE REGENEROWANY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, u mnie aż tak mokro nie jest...delikatny film na rurz był a z chłodnicy praktycznie nic nie wylałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 22:21, sq9mcs napisał:

Fabryczne łożyska wałka turbiny to jedno wielkie nieporozumienie. Jak je zobaczyłem to zastanawiałem się dlaczego Garret robi taki syf. 

Michał orientowałeś się czy jest możliwość modyfikacji tego łożyskowania np. przy regeneracji?

Co do luzów, to wg mnie minimalne są akceptowalne. Problem zaczyna się wówczas kiedy łopatki zaczynają ocierać o muszlę turbinki - zaczyna się gwizdanie, a może się skończyć tak jak pisałeś.

Generalnie jeżeli pojawiają się kłopoty z turbo wskazane jest sprawdzić ciśnienie oleju - jak będzie cienko, to nawet jak wsadzimy nową nie pociągnie za długo ....

U mnie też trochę przypaca (uszczelnienia zaczynają klękać), zdarzyło się też że turbo "znikło" jak go przeganiałem  ponad 160 km/h, później sczytałem błąd P0234 (przeładowanie) - przypuszczam że łopatki się przywieszają - poprzedni właściciel zapewne nie dawał mu się wykazać w takim zakresie prędkości, ja też rzadko mam okazję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2018 o 08:25, DamianT napisał:

chyba się zdecyduje na zakup nowej turbiny, znalazłem taka: http://www.prsserwis.pl/turbosprezarka-turbina-3-szpilki-uszczelka-gratis-Navara-D40-25dCI-YD25.html 

co sadzicie?

regeneracja by wyszla pewnie ze 800zl, a nie zawsze efekt jest zadowalający.

Na muszlach jest ich logo. Znaleźli producenta (niewykluczone że w CRL), nie płacisz też za logo garrett, stąd tańsze. Pozostaje kwestia tego jak producent jest opłacany i czego się od niego wymaga - to przekłada się na jakość wyrobu. Jeżeli się zdecydujesz dawaj znać jak się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska które dostałem do swojej przy regeneracji są już kryte.

Osobiście nie ufałbym takim wynalazkom. Ich wzmacniane rozrządy okazały się być produkowane w ChRL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się założyć o dużą flaszkę, że znam pochodzenie tych turbin:

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180601114349&SearchText=yd25+turbo 

Tam jest masa części do YD25 i nawet te same, które mają kitajce są dostępne w prsservis.pl - włącznie z uszczelkami gratis.

Średnio  po 300$ więc coś koło 1200 zł w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...