Skocz do zawartości
piotri

Jaki objaw uszkodzenia pompy wodnej

Rekomendowane odpowiedzi

piotri

Witam.

Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?

Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach było słychać jakieś popiskiwanie. Teraz jakoś tego nie słyszę.

Wiem że pompa może ciec ale płynu mi nie ubywa. Czy ona może sie zatrzeć? A jeśli się zatrze to da się rozpoznać? Dodam że wskazówka temperatury(oleju) nie przekraczała i nadal nie przekracza połowy skali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciejka_sz
Witam.

Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?

Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach było słychać jakieś popiskiwanie. Teraz jakoś tego nie słyszę.

Wiem że pompa może ciec ale płynu mi nie ubywa. Czy ona może sie zatrzeć? A jeśli się zatrze to da się rozpoznać? Dodam że wskazówka temperatury(oleju) nie przekraczała i nadal nie przekracza połowy skali.

Wskazowka temperatury oleju? to jakas ciekawostka dla mnie... jak juz jest wzkaznik ze wskazowka to raczej pokazuje cisnienie oleum ale wydaje mi sie ze chyba jednak masz na mysli wskaznik temperatury plynu chlodzacego.

Jak masz uszkodzona pompe wody to:

1. cieknie i trzeba wymienic

2. pourywane lopatki - silnik sie przegrzewa bo nie ma co wody gonic i wskaznik idzie do gory poza polowe a wentylator chlodnicy sie nie wlacza - do wymiany pompa wody.

wiecej chyba mozliwosci nie ma a jak sa to zaraz chlopaki dopisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kakol

Mi poszła jakieś dwa miechy temu ale było to do przewidzenia, bo kapało na poczatku i płyn ubywał ze zbiornika wyrównawczego.

Jak sie pompa kończy to słychac takie delikatne świszczenie. Mysle że lepiej wymienić, bo jesli Ci gdzieś strzeli i w pore tego nie zauważysz to możesz wtedy silnik przegrzać a nawet zatrzeć...a wtedy d*pa blada!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotri
Wskazowka temperatury oleju? to jakas ciekawostka dla mnie... jak juz jest wzkaznik ze wskazowka to raczej pokazuje cisnienie oleum ale wydaje mi sie ze chyba jednak masz na mysli wskaznik temperatury plynu chlodzacego.

 

A sorka, naczytałem się jakiegoś wątku o Almerze o wskaźnikach i aż zwątpiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziomalok

hejas osobiscie sie nie zgadzam ze stwierdzeniam kolegi Kokola aby pompe wymieniac jak swiszczy glownym objawem klasyfuikujacym pompe do wymiany bedzie wyciek plynu z pompy dopuki nie cieknie pompa jest sprawna a odnosnie swiszcze to jestes pewien ze to pompa, moze to swiszczy pasek od alternatora lub cos innego a nie pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotri

Wczoraj znów trochę piszczało. Nie wiem od czego to zależy.

Trochę ponasłuchiwałem i to dochodzi gdzieś od przodu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziomalok

Heja a moze masz za slabo pasek od alternatora nacigniety sprawdz najpierw to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bonzo

jak bedzie swiszczec to siknij wd 40 na paski jak przestanie to pompe masz wyeliminowaną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziomalok

Zgadzam sie z przedmowca ale ja wole kapnac olejkiem silnikowym na kolo pasowe zamias wd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaca V6
Witam.

Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?

a może poprostu jak przyjedziesz do domu to zobacz po jakimś czasie czy pod autem niema plamy po płynie, bo chyba jak sie wali pompa wody to cieknie z niej, czy tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saki

to piszecznie to prędzej jakiś pasek, pewnie od alternatora. Pompa wody daje o sobie znać, jak zaczyna ubywać płynu. Ale ubywanie płynu nie musi też znowu oznaczać uszkodzonej pompy. Bo to może być zwykła dziura w zbiorniczku, chłodnicy, albo na jakiś wężu, bądź uszczelka pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziomalok

ano sprawdz najpierw paski a pozniej mysl o pompie wody przynajmiej ja bym tak postapil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawcior

Jak ubywa płynu w zbiorniczku, to może być gdzieś problem z jakaś usczelką, ja tak miałem, po poprawieniu plyn sie trzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość psujaut

:lol: fajnie piszecie-wd 40 :lol: olejek silikonowy :lol: pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie :lol:

zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji 8)

zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania :evil:

popiskuje czasem z alternatora-łożyska :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saki
:lol: fajnie piszecie-wd 40 :lol: olejek silikonowy :lol: pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie :lol:

zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji 8)

zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania :evil:

popiskuje czasem z alternatora-łożyska :!:

wd 40 to nie jest żaden tłuszcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość onegog

z pompą wody miałem dwie historię. piszczał mi pasek od pompy, no i strasznie mnie to wkurzało, więc poprosiłem znajomego mechanika żeby mi podciągnął. Następnego dnia miałem wielkie bum (pasek się rozerwał) na szęście byłem nie daleko od domu i wezwałem pomoc.

 

innym razem wjechałem na podnośnik, do sprawdzenia stanu zawieszenia, a tu panowie mnie wołają i pokazują plamkę pod pompą wody -> do wymiany.

 

i tu morale :D

 

1. jak ci piszczy pasek to lepiej od razu wymień, bo koszt samego paska to kilkadziesiąt złotych, a wymiana z tego co pamiętam też podobnie.

2. jeśli pompa wody jest uszkodzona to nie zawsze widać plamkę pod samochodem, szczególnie jeśli jest ciepło na dworzu.

 

3. dodatkowe. ktoś mi mówił, że pompa wody w micrze jest smarowana poprzez płyn chłodniczy i zaleca się wymianę max co 2 lata, bo traci swoje właściwości "smarowalne"

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piotri

Dzięki panowie za odpowiedź,

 

Póki co diagnoza:

- pompa nie piszczy i nie cieknie

- paski sprawdzone i to też nie one

 

Na razie daje chyba sobie spokój :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciejka_sz
3. dodatkowe. ktoś mi mówił, że pompa wody w micrze jest smarowana poprzez płyn chłodniczy i zaleca się wymianę max co 2 lata, bo traci swoje właściwości "smarowalne"

 

pozdro

To raczej jest niemozliwe gdyz lozysko pompy wodnej nie ma styku z plynem chlodzacym.. zazwyczaj jest to lozysko kulkow kryte do ktorego nie ma dostepu z zewnatrz gdzyz jest zainstalowane w obudowie pompy. Jezeli uszkodzi sie tzw reperaturka (uszczelka) to popma przecieka, plyn przelewa sie przez lozysko i ucieka na zewnatrz - pompa jest wtedy do wymiany.

Druga sprawa jest to ze jak pasek jest zle zalozony (zbyt mocno naprezony) to lozysko dostaje wtedy po kuleczkach i zaczyna piszczec dostajac luzow... wtedy takze pompe trzeba wymienic.

Wszysktkie lozyska leca jak pasek jest zbyt mocno naciagniety.. widac tu jak wazne jest by odpowiednio naciagnac ten pasek zeby nie bylo pozniej klopotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość onegog
To raczej jest niemozliwe gdyz

 

raczej czy na pewno, bo chciałbym wiedzieć.

a przekazałem informację którą uzyskałem z kilku źródeł :arrow:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość psujaut

a co :?: przecież jest tłuste -popryskaj sobie na palce i sam się przekonaj :shock: - podobne ma parametry jak olej maszynowy 8) taki np. jak do smarowania maszyn do szycia 8)

dotyczy:

--------------------------------------------------------------------------------

 

psujaut napisał:

fajnie piszecie-wd 40 olejek silikonowy pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie

zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji

zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania

popiskuje czasem z alternatora-łożyska

 

wd 40 to nie jest żaden tłuszcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciejka_sz
raczej czy na pewno, bo chciałbym wiedzieć.

a przekazałem informację którą uzyskałem z kilku źródeł :arrow:

nie daje glowy bo nie widzialem pompy od micry... wszystko jest mozliwe chociaz to troszke przeczy teorii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
figur

u mnie piszczał pasek, myślałem że ten od napędu alternatora. aż pewnego poranka poczułem smród spod maski i pasek zerwany - ale ten od pompy. przyczyna - zatarte łożyska. wcześniej (poza paskiem) nic nie piszczało, świstało i nie ciekło. całe szczęście że to się nie stało w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×