Skocz do zawartości
Gość szyga

K11 czujnik biegu wstecznego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szyga

Witam,

 

W Micrze K11 po wrzuceniu wstecznego nie zapala się światło cofania. Elektryk stwierdził, że uszkodzony jest czujnik biegu wstecznego. Pozostało kupić część. Nie mogłem jej nigdzie dostać, a w jednym ze sklepów z częściami do Nissanów dowiedziałem się, że w moim modelu Micry wymiany tego elementu jest bardzo trudna i najlepiej dokonać w autoryzowanym serwisie. Moja Micra jest '98, ale ma jeszcze "małe" światła. Podobno ta wersja z większymi światłami ma już inną skrzynię biegów i tam wymiana tego elementu jest dużo prostsza. Czy faktycznie tak jest? W niektórych sklepach można zamówić taką część, ale nie mam pewności czy będzie odpowiednia. Z jednej strony nie bardzo mam ochotę płacić za usługi w autoryzowanym serwisie ok. 300 pln, a z drugiej boję się wydać pieniądze na nieodpowiednią część lub taką której mi "zwykły" elektryk nie zamontuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_Snk
szyga, w K11 jest raczej 1 rodzaj skrzyni biegów, nie słyszałem o 2 wersji. Wymienić czujnik cofania, to nic innego jak wykręcenie jego od spodu samochodu i wymiana na nowy. Bez przesady żeby płacić tyle za wymiane w ASO. Sam mam z 93 i wymienienie w nim to żaden problem. A może zamiast zaraz wymieniać czujnika to sprawdzić bezpiecznik lub żarówke :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szyga

Żarówka i bezpiecznik są OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość johny_fellow

Ja kupiłem taki czujnik do 100NX'a za 55zł i będę go wymieniał razem ze sprzęgłem i rozrządem a przy okazji zaleję skrzynię nowym świerzutkim olejem.

 

Poszukaj na forum mehrer'a, to On mi załatwił taki czujnik w tej cenie a wymiana jest naprawdę banalnie prosta z tym, że nie wiem czy nie trzeba oleju ze skrzyni zlewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
że w moim modelu Micry wymiany tego elementu jest bardzo trudna i najlepiej dokonać w autoryzowanym serwisie.

 

Jeśli z silnikiem 1.0 to może mieć skrzynię z czujnikiem 'płytkowym', który się dosyć niewygodnie wymienia, i się lubi psuć (wycierają się styki). Pod koniec produkcji do 1.0 wkładano skrzynie takie jak w 1.3 z tymi 'normalnymi' czujnikami. Ten temat był z resztą ćwiczony na forum. Niektórzy te czujniki naprawiali poprzez dolutowanie styków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dragomir

Proponuję skontaktować się z ADEX'em, on ten czujnik naprawiał swoim sposobem :)

Ewentualnie poszukać we wcześniejszych tematach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukeswirus

ja mam też niedziałający czujnik i wiem, że nie można go kupić poza Aso, więc dzisiaj połącze sobie do światła cofania przełącznik, który będe używał podczas cofania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szyga

Dzięki za wszystkie rady. :) Silnik jest właśnie 1.0, czyli na dwoje babka wróżyła. Z tego co mi powiedział elektryk czujnik nie jest wkręcany, okrągły płaski + ok. 0,5m kabla zakończonego 4 stykami. Może ktoś na podstawie takiego opisu orzeknie czy to "płytkowy" czy "normalny"? W sklepie inter cars mają czujnik do k11 za 61pln,ale jest zaznaczone, że do egzemplarzy od 02/1998. Ze zdjęcia wynika, że ma gwint, a kabel krótszy niż 0,5m. Jakby te informacje do kupy złożyć, to wynika, że mój jest raczej ten bardziej upierdliwy. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu_205

WItam, ja tez mam problem myslalem ze jest to czujnik swiatla cofania ale okazało sie ze na oscie w skrzyni biegów chodzi jakis styk który przy wrzuceniu wstecznego zwiera sie z czujnikiem i jest on przesuniety i nie trafia. Poprostu mam zagwostke i nie wiem co dalej robic :(

 

lukeswirus, jak zrobisz taki przełacznik to opisz co i jak bo wydaje mi sie ze tez bede na to skazany :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
"płytkowy"

 

Czyli ten. Z tego co wiem, to na tzw. zamiennikach go nie dostaniesz. W ASO kosztuje chyba ze 300 PLN. Składa się z dwóch części. Ta większa, którą widać, ma od wewnątrz ścieżki z którymi pracuje ta druga, która jest za nią. I właśnie w tej drugiej wycierają się styki (dwa), które można nadlutować stosując twardszy materiał (sama cyna szybciej się wytrze). Czujnik jest na dole a więc trzeba suścić olej, no i wyjmować ostrożnie, bo można łatwo pokruszyć, a jest dodatkowo przyklejony silikonem. Jak wyjmiesz to zobaczysz, że konstrukcja jest prosta i zaskoczysz o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu_205
W ASO kosztuje chyba ze 300 PLN

u mnie w Japan Cars'ie kosztuje 200zl - made in japan :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafał79

Na modlińskiej w w-wa niedawno był po 89 zł. Wymiana polega na tym, że trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów wykręcić jedną śrubkę i za pomocą śrubokrękta wyciągnąć czujnik wraz z oringiem uszczelniającym. Najwięcej problemów będzie przy wlaniu oleju do skrzyni ponieważ trzeba odkręcić linkę prędkościomierza i wyjąć ślmak, a następnie za pomocą długiego lejka najlepiej dużej strzykawki wlać olej do skrzyni biegów. U mnie nowy czujnik wytrzymał tylko 8 miesięcy. Zastanawiam się nad zrobieniem przełącznika do wstecznego biegu. Jak będę mialł chwilę to opiszę jak planuję to zrobić. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu_205
Rafał79, z niecierpliwoscia czekam na instruktarz :) Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrówa
szyga, w K11 jest raczej 1 rodzaj skrzyni biegów, nie słyszałem o 2 wersji.

a automat hihihi malo tego k11 miala 2 automaty nieznacznie sie ruzniace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukeswirus

opis czynności do przełącznika światła wstecznego.

1, Wyciągnąć listwę z żarówkami.

2. Zrobić dziurę pod żarówką w listwie na wylot oraz na przełącznik gdzieś w desce rozdzielczej. Np. w wolnym miejscu koło włącznika świateł awaryjnych.

3. Przeciągnąć przez otwór przewód.

4. Przylutować jeden koniec do dołu żarówki

5. Założyć żarówkę w mocowanie z naciągniętym przewodem, i założyć listwę z żarówkami do klosza.

6. Pociągnąć przewód do miejsca docelowego oraz pociągnąć dodatkowy przewód z „plusa”. Np. z radia.

7. Przylutować obydwa przewody do przełącznika.

8. Założyć przełącznik we wcześniej przygotowanym miejscu.

9. Możliwe założenie sygnalizacji świetlnej informującej o włączeniu światła, ale to już we własnym zakresie, bo ja nie zdążyłem tego zrobić, ale mam w planach.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu_205

instruktarz dobry, ale mam pewna wątpliwosc czy nie lepiej zrobic przełacznik krańcowy na lewarku?

Czyli ze jak wrzucasz wsteczny to zwiera sie krańcowy zamontowany przy lewarku i gicioch :D :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość johny_fellow

No dokładnie bo z opisu działania wnioskuję, że trzeba by tak czy siak samemu włączać i wyłaczać to światło wsteczne.

 

A co jakby się zapomniało wyłaczyć? Świecisz wszyztkim za Tobą po oczach.

 

Pomysł dobry ale może ktoś się podejmie zrobienia włącznika przy lewarku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
Pomysł dobry ale może ktoś się podejmie zrobienia włącznika przy lewarku.

 

Pierwsze 'maluchy' nie miały światła cofania. I właśnie do nich były w sprzedaży, takie z włącznikiem przy lewarku. Może gdzieś gdzieś się to jeszcze w sprzedaży uchowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu_205
Pierwsze 'maluchy' nie miały światła cofania. I właśnie do nich były w sprzedaży, takie z włącznikiem przy lewarku. Może gdzieś gdzieś się to jeszcze w sprzedaży uchowało.

tylko gdzie tego szukac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12
tylko gdzie tego szukac??

 

Popytaj w sklepach, które prowadzą części do 126p, może jeszcze trafisz na jakieś pozostałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andy

Podejrzewam, że od malucha nie "podejdzie" - inaczej się włączało wsteczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo_Snk

Zrób sobie mały przycisk włączającu światło wsteczne :D ja pewnie bym coś kombinował niż wydać 300zł :) Coś wykombinować napewno da rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andy
Z tego co mi powiedział elektryk czujnik nie jest wkręcany, okrągły płaski + ok. 0,5m kabla zakończonego 4 stykami. Może ktoś na podstawie takiego opisu orzeknie czy to "płytkowy" czy "normalny"?

[center:658737b25f]Z tego opisu wynika, że masz skrzynie RS5F41A

Poniżej masz fotkę - może to Ci coś powie:

Kliknij na fotkę - powiekszy się!!!

 

6281499bce2601ebmed.jpg[/center:658737b25f]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość B12

To jest ten, który nazwałem 'płytkowym'. Normalny dla mnie, to taki, który się wkręca bezpośrednio w obudowę, z gwintem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szyga

Czujnik 186zł w Odyssey na Jagiellońskiej + 50 zł wymiana. Czekam na wypłatę :/ Mało ambitnie, ale:

Sam sobie tego nie rozgrzebię i nie polutuję, a jak mam wymieniać, czyli i tak zapłacić za czujnik, to jeszcze te dodatkowe 50zł mnie nie zbawi. A nie będę musiał sam się babrać :D Myślałem, że to trochę prostsza historia.Dzięki serdeczne raz jeszcze za wsparcie :) Dam tym razem zarobić serwisowi, ale za to z pełną świadomością tego za co zapłacę, he he...

Pomysł z przełącznikiem jest niezły, ale musiałbym jeździć wszędzie z żoną, żeby mi miał kto przypominać o jego włączaniu i wyłączaniu ;) Poza tym obawiam się, że móŋłby wzbudzić kontrowersje na przeglądzie technicznym lub przy sprzedaży autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×