Skocz do zawartości
Dolce

[P11 WP11] jaki regulator napięcia

Rekomendowane odpowiedzi

Dolce

Witam.

Może ktoś się orientuje jaki konkretnie regulator napięcia był montowany w alternatorach do Nissana Primery WP11 z 1998 r ?

Mam silnik GA16DE (16V wielopunkt). Ceny regulatorów wahają się od 50 do 250zł w zależności od modelu. Jestem w lekkim szoku.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dolce

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,

 

Niestety nie znalazłem. Jakby ktoś miał ten link to poproszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1958

Jest to alternator Magneti Marelli A1151-80A.Jesli to jest diagnoza regulator napiecia to tylko nowy. To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze. Jeden kolega opisywal tu wlasnie problem z tym mostkiem .Nalezy wziac stary i dobrym sklepie z czesciami mozna kupic tanszy ale wlasnie trzeba przelutowac kabel. Dobry elektromechanik sobie z tym poradzi. Ty jednak potrzebujesz regulator napiecia.Musisz szukac do tego typu alternatora.Czesc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tofu

albo remont w firmie BENDIX gwara i nówka i wymieniają co trzeba.. i jak nówka ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze.

 

zgadza się sprawa raczej dotyczyła mostka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tofu

a regulator też jest w altku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1958

W takim razie wytlumaczymy koledze. Mostek w alternatorze sluzy do zamiany trojfazowego pradu przemiennego z alternatora na prad staly bo taki prad jest potrzebny w samochodzie. Jak wiesz obroty alternatora potrafia dochodzic nawet do 20 tys obr/min. Wartosc napiecia wytwarzanego przez alternator jest wprost proporcjonalna do predkosci obrotowej wirnika altrnatora. Czyli ze wzrostem obrotow napiecie rosnie. Przyjmuje sie ze wartosc napiecia na akumulatorze nie moze byc wieksza niz 14,4V (ze wzgledu na gazowanie akumulatora).W zwiazku z tym alternator posiada regulator ktory pilnuje tego zeby to napiecie nie bylo wyzsze. Ja Ci padnie regulator napiecia to Ci akumulator rozladuje.Chcialem tez napisac -Nie zartuj sobie-No ale moze nasz szanowny kolega nie wiedzial i nie musial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tofu

no to kolega pojechał po teorii nie przecze bo nie wiem wiem jakie mniej wiecej daje amperaże po obrotach ale tak to nie wnikałem ,,,czyli regulator też jest w altku pomijając mostek w którym coś padnie to nie ładuje jak trzeba a jak regulator to wybija w 17V miałem tak w skodzie że wycieraczki tak chodziły jak na turbo ,,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×