Skocz do zawartości
johan

hamulce Nissan Terrano

Rekomendowane odpowiedzi

johan

Witam posiadam nissana terrano 1.Wymieniłem klocki hamulcowe i musiałem wyciągnąć tłoczki,wymieniłem uszczelniacze po złożeniu odpowietrzyłem.Pedał hamulca jest twardy zaczyna się problem gdy uruchomię silnik i zacznie działać serwo,pedał hamulca zaczyna pomału wpadać.Niema żadnych wycieków.Przed wymianą klocków było wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek90

Powciskaj pedal hamulca ze 30razy i daj znac czy pomoglo. Po wymianie klockow trzeba podpompowac zawsze. Ja tez ostatnio wymienilem i musialem pompowac bo wpadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Whitie

Witam posiadam nissana terrano 1.Wymieniłem klocki hamulcowe i musiałem wyciągnąć tłoczki,wymieniłem uszczelniacze po złożeniu odpowietrzyłem.Pedał hamulca jest twardy zaczyna się problem gdy uruchomię silnik i zacznie działać serwo,pedał hamulca zaczyna pomału wpadać.Niema żadnych wycieków.Przed wymianą klocków było wszystko ok

 

Tłoczki wymieniłeś czy te stare przeżarte i dziurawe założyłeś?

Miałem tak w Pajero do czasu wymiany tłoczków i wszystkich gumek niezbędnych.

No ale z kolei w Jeepie jak mi zaczęła padać pompa to pedał tez wpadał.

Wyjścia są więc co najmniej 2.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
johan

Witam kolegów znalazłem czas i uporałem się z hamulcami.Wymieniłem uszczelniacze w pompie i odpowietrzyłem układ,i problem znikł.Dzięki za rady pozdrawiam Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daniel_a

Witam

 

powiem nie ma dobrych uszczelniaczy rok i po nich i problem wraca jak bumerang

 

pozdrawiam

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Xun

Witam podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego. Czy ktoś z szanownych kolegów wie jakie wymiary mają tłoczki w hamulcach z przodu (T1) bo moje skorodowały i należy je wymienić. Był bym wdzięczny za linka do odpowiedników. I z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakula81

Witam podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego. Czy ktoś z szanownych kolegów wie jakie wymiary mają tłoczki w hamulcach z przodu (T1) bo moje skorodowały i należy je wymienić. Był bym wdzięczny za linka do odpowiedników. I z góry dziękuję.

 

 

pasują od TII czyli średnica 42,8 długość 48,9.

 

w T I długość jest o 1,5mm mniejsza ale w niczym to nie przeszkadza. Mam TI i założyłem wszystkie nowe od TII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Witajcie Panowie, pozwole sobie podlaczyc sie do tematu. Otóż mam problem z nierownym hamowaniem prawej i lewej strony. Auto jest po kapitalce wiec uklad byl oczywiście srogo zapowietrzony. Odpowietrzalem juz ta prawa strone 3 razy i dalej to samo, przy hamowaniu pedal powoli mieknie a auto mocno sciaga w lewo. Moze byc tego jakas inna przyczyna? Np paproszek w przewodzie hamulcowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2

Pojedź na stacje diagnostyczną sprawdzą ci hamulce, problem pewnie tkwi w prawym zacisku, sprawdź przewody czy nie przygnieciony któryś z metalowych. Gumowe przewody czasem sie rozwarstwiają w środku lub puchną i ograniczają przepływ. Co do miekkiego pedału to układ jest zapowietrzony napewno zapomniałeś odpowietrzyć korektor siły hamowania na nim też jest odpowietrznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

prowadnice chodzą? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Korektor sprawdzę, może tu tkwi problem. Prowadnice? Które bo nie mogę dojść ocb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dario88

Prowadnice na zaciskach z przodu chyba o to chodziło ale mi to dalej wygląda na zapowietrzenie układu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Korektor sprawdzę, może tu tkwi problem. Prowadnice? Które bo nie mogę dojść ocb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KubaTyran

Witam, ja również się podłącze. Ja mam problem z hamulcem ręcznym. Po wymianie szczęk i bębnów łapał tak na 15 ząbku dopiero, naciągnąłem na tej śróbie pod autem i łapie chyba na 12. Przed wymianą działał dobrze, bodajże 4-5 ząbek. Ktoś wie może dlaczego tak sie stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fikolek2

Zluzuj linke całkowicie i zdejmij bębny,podkręć ręcznie samoregulatory tak żeby bęben prawie na ciasno wszedł na szczęki, następnie zaciśnij korektor siły hamowania jakąś opaską lub drutem zgodnie z kierunkiem w jakim ciągnie sprężyna, jeśli korektor zamarznięty to nic z nim nie zrobisz,teraz odpal auto i naciskaj na hamulec nożny niezbyt szybko ale może być konieczne nawet kilkadziesiąt naciśnięć w zależności jak ustawisz samoregulatory. Teraz możesz wyregulować linke i nie zapomnij zdjąć opaski z korektora jeśli ją założyłeś. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KubaTyran

Dziekuje za pomoc. Sprobuje zrobic to jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

a nie liftowałeś budy niedawno?trzeba przedłużyć mocowania linki zewn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dżem

Co do odpowietrzania to Marcin316 może coś powiedzieć bo słyszałem że ostatnio z tym walczył i chyba odpowietrzenie korektora dało pozytywny efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KubaTyran

Nie liftowałem nic, nie miałem czasu się tym zająć dziś, bo amortyzatory wymieniałęm, ale jak będę mógł to sprawdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
clinic112

Udało się wyjaśnić problem hamowania. Aż głupio o tym pisać, ale problem polegał na nieprzykręconej prawej tarczy hamulcowej. Zacisk pracował poprawnie, tarcza stała, lecz kręciła się na piaście. Po przykręceniu wszystko działa prawidłowo. Jednak nie ma co ukrywać, na kołach 32" ciężko się zatrzymać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Riviera

Mam mały problem z hamulcem za pierwszym razem ok. za drugim razem pedał twardy i kiepsko hamuje. Wymienione klocki.szczenki.bębny,cylinderki i wszystkie elementy naprawcze w tyle.Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

Mam mały problem z hamulcem za pierwszym razem ok. za drugim razem pedał twardy i kiepsko hamuje. Wymienione klocki.szczenki.bębny,cylinderki i wszystkie elementy naprawcze w tyle.Co to może być ?

 

Może wspomaganie siada - za mało podciśnienia masz (pompa lub wężyki), albo za dużo serwo zżera. a kontrolka ci się nie zapala ?

A może samoregulatory niedokręcone ? ale to nie jestem pewien ze taki objaw będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Riviera

Jak pedał twardy zapala się kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

no to podciśnienie znika, na początek wężyki sprawdź czy szczelne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×