Skocz do zawartości
szczepan250

D22 Swap Mostu Patrol k260

Rekomendowane odpowiedzi

szczepan250

Witam

wreszcie za czołem montaż mostu z patrola k260 do d22 rok 02


dlaczego nie mogę zamieścić fotek


Tak wygląda


1


2


3


4


5


6


7


.


.


.

post-24142-0-12769300-1384624660_thumb.jpg

post-24142-0-00289300-1384624767_thumb.jpg

post-24142-0-69481100-1384624876_thumb.jpg

post-24142-0-15434400-1384624957_thumb.jpg

post-24142-0-08304800-1384625053_thumb.jpg

post-24142-0-18132200-1384625117_thumb.jpg

post-24142-0-11625900-1384625178_thumb.jpg

post-24142-0-19859400-1384625238_thumb.jpg

post-24142-0-25221100-1384625293_thumb.jpg

post-24142-0-09668500-1384625352_thumb.jpg

post-24142-0-92811100-1384625515_thumb.jpg

Edytowane przez szczepan250
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

możesz coś więcej opisać?zbieram na razie materiały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Most i zawieszenie pochodzą z Patrola k260 o przełożeniu 4.625 takie samo jak na d22 na dzień dzisiejszy mam przełożoną główkę na lewą stronę muszę ustawić kąt zwrotnic powoli wycinam stare zawieszenie zrobiłem mocowania resora przód tylne pod wieszaki będą z d22 mam starą ramę  jeszcze kupę roboty do zrobienia :D

post-24142-0-67738800-1384678247_thumb.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

a czemu na piórach? 

 

droga jest przetarta żeby to zrobić po bożemu... na wahaczach i sprężynach śrubowych...

 

pióra zabiją komfort jazdy..

 

 

a tak pozatym to wiem komu powinieneś przekazać dolne wahacze... w formie darowizny na rzecz rozwoju amatorskiej myśli konstrukcyjnej... :D

Edytowane przez Thespian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

wiesz co myślałem nad tym i to zrobię  ale na razie muszę to zrobić tak zorganizuję części i przy wolnym czasie przerobię pewnie wtedy co będę wymieniał tylny most z blokadą 

 

a kto   potrzebuje  dolne wahacze

to co nie potrzebuję wystawiłem na allegro

wahacze mogę podarować jak ktoś chce

Edytowane przez szczepan250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

do ciężarówki tylko pióra :)

na piórach łatwiej dopasować wysokość,

pióra łatwiej zamocować,

 

a jak z przełożeniami ?

 

ile komplet mostów takich co by nie trzeba od razu robić wyjdzie 3..4k ?

 

już pisałem wiele razy, jak dostane komplet mostów w fajnej cenie z przełożeniem większym niż 5.coś to od razu ide po szlifierkę, w tej chwili żadna radocha, mam teraz przełożenia 4,850 :) kto da więcej ?

 

a komfort to sam sztywny most zabija :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

to auto służy jako ciężarówka wożę nim paliwo nawóz zborze a chcę się pobawić w terenie łatwiej zamontować dlatego też to robię  nie mam w okolicy nikogo kto by mi pomógł to zrobić dlatego też jak mi się nie z podoba  to to zmienię  na razie proszę nie krytykować tylko coś mi podpowiedzieć żeby to było ok w miarę jak resor może być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thespian

absolutnie nie krytukuje, bo robota duża i fajnie zrobiona, tylko o genezę pomysłu dopytałem.

 

sztywinak może być komfortowy... jest kilka takich aut które są na mostach a płyną przez dziury...

 

Hugh nie tłumacz się przełożeniami... idź po flexa :)

 

a co do podpowiadania... to chyba już to ogarnąłeś... patenty z piórami opanowane mają amerykanie którzy do T1 wkładali dany na piórach... Redzik kiedyś linkował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

calmini do pickupa sprzedaje zastawy na sas pod resory, jakbyś szukał inspiracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Tak właśnie z tamtych stron pomysł mi się narodził

A jak będzie to się okaże jak nie spróbuje to nie poczuje

 

hugh_h  ten zestaw calmini to już długo masz jak sprowadziłem swojego d22 to pamiętam pisałeś a to już około 3lata 

to co masz za problem z przełożeniami zakup takie jakie potrzebujesz i tnij wahacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

właśnie nie ma takich przełożeń jakbym chciał, nie będę zmieniał na mniejsze, co w tym parchu siedzi 4,65?


powyżej 5 jakby atrakcyjnych mostów brak

http://www.szarbia.com/index.php?p=art_detal&dzial=3&kat=11&pkat=0&pkat2=0&id=55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Za dużo wymagasz załóż sobie 4.625 i po problemie poco ci większe wspinasz się.

 

Albo musisz zrobić na zamówienie ale to chyba za drogi gips "jak to ty mówisz" do takiego parcha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

mam 4,850 i zwiększając kapcie na pewno nie zmniejszę przełożenia to nielogiczne, teraz włoże 27 i będe miał na kapciach 31 jak w terrano na nominale

 

potrzebuje bo mam przyczepkę 2t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Prace brną do przodu dziś trochę znalazłem czasu pogoda nie sprzyja pracom na zewnątrz 

post-24142-0-36850800-1385485863_thumb.jpg

post-24142-0-82247300-1385485926_thumb.jpg

post-24142-0-13880000-1385485968_thumb.jpg

post-24142-0-55832000-1385486038_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

tylko pozazdrościć,

spory lift ci chyba z przodu wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Caesar

Chciałbym zwrócić uwagę, że układ resorów przód tył we Wranglerze jest odwrotny tzn. wieszaki przedniego resora są z przodu a nie z tyłu resora. Czy w sytuacji jak kolega montuje nie wystapi efekt skakania zającem do przodu na wertepach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

Albo musisz zrobić na zamówienie ale to chyba za drogi gips "jak to ty mówisz" do takiego parcha

wykonanie kompletu zębatek na jeden most to około 5k ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Caesar

Znalazłem fotki Patrola, wieszaki są z przodu. Coś w tym musi być...

Przełożenie wieszków do tyłu może wymagać przespawania pod innym kątem gniazd mocowania resora tak, żeby most "patrzył" na reduktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Planowałem most założyć pod resorami ale będzie za wysoki więc będzie tak jak w patrolu było oryginalnie

No drogo jak za takie przełożenie do tego zakupić trzeba pochwy i dorobić resztę

 

 

Wieszaki w Patrolu też były z przodu ale znawcy off rodu powiedzieli mi ze mój patent będzie lepszy w terenie a gorszy na asfalcie a ze auto ma jeździć w terenie to tak go buduję

 

W tym tygodniu ustawię kąty zwrotnic i będę się przymierzał do montażu dziś pospawałem całe mocowania resorów powoli lecimy do przodu :)

 

Zwrotnice ustawione zamontowałem most założyłem koło żeby zobaczyć jak to wyszło auto stoi 10cm nad ziemią trochę siądzie ale będzie wysoko 


Panowie mam problema patrzcie foto i piszcie co się dzieje dlaczego wieszaki poszły do tyłu za blisko przyspawałem

post-24142-0-26377900-1385742862_thumb.jpg

post-24142-0-60373100-1385742897_thumb.jpg

post-24142-0-56679600-1385742926_thumb.jpg

post-24142-0-11178200-1386357000_thumb.jpg

Edytowane przez szczepan250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

no ewidentnie pomyłka ... no ale nie myli się ten co nic nie robi, nie uwzględniłeś kolego tego że resor jak się ugnie to się wydłuży,

obawiam się że nie tylko wieszaki do przesunięcia ale i przód bo cały most poszedł do tyłu o połowę tego co się resor wydłużył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Masz racje tak myślałem  wszystko się poszło ale jest ok z tego względu że  most był zamontowany o 5cm bliżej niż był oryginał muszę złapać oryginalny wymiar z Patrola i wtedy to przerobię ale nie wiem czy wieszaki nie dać z przodu ze względu jak resor będzie siadał to będzie się oddalał ale fachowiec mówił ze będzie gorzej w terenie

Pomyślimy śniegu dużo jest czas na przemyślenia

 

 

Pomyliłem się o całe 7cm

Postanowiłem przesunąć się do przodu o  7cm bo most jest za blisko misy olejowej

Edytowane przez szczepan250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gramek

tak jak Hugh napisal nie uwzględniłeś rozciągnięcia. Dlatego przy takich dalekoidących modyfikacjach najlepiej odrazu zakładać sprężyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

etam sprężyny od razu, aczkolwiek jak kolega pisze że chce w teren go to faktycznie sprężyny fajniejsze,

 

zwróć uwagę na to że wymiar z patrola niekoniecznie będzie prawidłowy, bo patrol ma inną masę i inaczej to się ułoży.

ja bym dał wieszaki z przodu, nie sądzę że to aż tak dużo poprawia w terenie, a zawsze to lepiej zmieścić się na pasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczepan250

Masz może i racje ale muszę zachować odległości oryginału bo ciągle będzie się składać bo resor się rozchodzi i tak muszę przesunąć się do przodu więc wieszaki zostawię z tyłu a jeśli będzie się źle prowadzić to nie będzie problemu żeby przerobić

 

czy do tego typu zawieszenia zastosować stabilizator czy może panhard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hugh_h

jak chcesz auto terenowe to jaki stabilizator i jaki panhard :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×