Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hałas i wibracje przy hamowaniu silnikiem


justom71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy przyśpieszaniu i jeździe ze stałą prędkością jest ok. Problem zaczyna się jak zwalniam przy hamowaniu silnikiem odczuwalne są wibracje w kabinie, po wciśnięciu sprzęgła wibracje wyciszają się wraz ze spadkiem obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyżaki wału, skrzynia, jej poduszka, sprzęgło ... wszystko to co uczestniczy w przeniesieniu napędu z kół do silnika

zobacz jeszcze czy te wibracje występują na wszystkich biegach

jeśli na 4-ce jest spoko to wskazywałoby na skrzynię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz. Wibracje występują na wszystkich biegach przy hamowaniu silnikiem jak i po wciśniętym sprzęgle. Po wciśnięciu sprzęgła wibracje narastają a potem maleją i utrzymują się nieznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mnie zastrzelił tą diagnozą :D

nie wiem jak to w rzeczonym silniku się przedstawia, ale u mnie to już bym poharatał zębatki na rozruszniku i kole zamachowym, bo rozrusznik jest poniżej osi wału

Ciekaw jestem jak to z rozruchem wyglądało  :huh:  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mnie zastrzelił tą diagnozą :D

nie wiem jak to w rzeczonym silniku się przedstawia, ale u mnie to już bym poharatał zębatki na rozruszniku i kole zamachowym, bo rozrusznik jest poniżej osi wału

Ciekaw jestem jak to z rozruchem wyglądało  :huh:  :D

Przy rozruchu normalnie jakby rozrusznik ok. Jutro zajrzę głębiej.

Jednak to nie wina poluzowanego rozrusznika. Wygląda to raczej na krzyżaki. 

Auto rozpędzone wrzucam na luz, prędkość spada ok 40 km/h wibracje się nasilają tak że trzęsie całą karoseria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wrzucasz na luz to koła poprzez krzyżaki i wał napędzają skrzynię

... czyli na krzyżakach pracują te powierzchnie które napędzają auto na wstecznym

A tak gwoli ścisłości dopytam: ... jesteś pewien na 100% że sprzęgi masz rozpięte ??

dla sprawdzenia nie rozkręcaj sprzęgów tylko połóż się pod auto i spróbuj przekręcić przednim wałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka pokazuje że napędy są rozpięte, a na zakrętach 90 stopni droga z haszy jak depnę gazu to pupa mnie wyprzedza. W przyszłym roku legnę pod auto i pokręcę ośkami.Dzięki i Szczęśliwego Nowego Roku.


Kiedy wrzucasz na luz to koła poprzez krzyżaki i wał napędzają skrzynię

... czyli na krzyżakach pracują te powierzchnie które napędzają auto na wstecznym

A tak gwoli ścisłości dopytam: ... jesteś pewien na 100% że sprzęgi masz rozpięte ??

dla sprawdzenia nie rozkręcaj sprzęgów tylko połóż się pod auto i spróbuj przekręcić przednim wałem ;)

Przedni wał to ten od reduktora do przedniego mostu? Jak jest napęd na tył to wał powinien się obracać ręcznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D 

tak, kiedy reduktor jest w poł. "4x2" i pod warunkiem że sprzęgiełka są rozpięte (obojętne auto- czy manualne) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, ległem dzisiaj pod auto kręcę za przedni wał i wał stawia opór. Podniosłem lewe koło do góry i kręcę wałem koło kręci się razem z wałem ale, jak zakręciłem kołem do tyłu to wał już się nie kręci do przodu kręcę wałem i też wał się nie kręci. Podniosłem koło prawe i to samo. Kręcąc przednim wałem już nie wiem w którą stronę zapinałem sprzęgła, kręcąc kołami do tyłu rozpinałem. Po rozpięciu możka kołami kręcić do przodu jak i do tyłu a wał stoi w miejscu. Jaka diagnoza? 

Edytowane przez justom71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgi automaty zapinają się i do przodu i do tyłu

warunkiem jest to że wał/półosie muszą wystartować pierwsze niż koła

... inaczej nie potrafię wytłumaczyć

Postaw auto na kołach ... reduktor na "4x2" i przejedź po parę metrów w tył i przód

następnie nie podnoś go, połóż się pod spód i spróbuj przekręcać wałem ... powinien dać się obracać swobodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał przed podniesieniem obracał się swobodnie ale tylko 1/2 obrotu 


Wrażenie takie jak by skrzynia trzymała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skrzynia tylko reduktor ... ale to nie to

Sprzęgiełko trzymało - nie rozpięło się

zrób tak jak mówię to zobaczymy


Jeszcze dopytam, buda jest podliftowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo nieraz po lifcie budy trzeba trochę podciąć podłogę z przodu wajchy reduktora ... nie da się wbić "4x2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dopiero mogłem sprawdzić a więc tak dałem napęd na przód i pojeździłem do tyłu do przodu i tak kilka razy. Położyłem się pod auto i przedni wałek ten od redyktora do przedniego mostu obraca się prawie o cały obrót i opór jak kręcę w drugą stronę słychać kliknięcie i opór. Przełączam na 4h i wałek zablokowany w jedną jak i w drugą stronę. Przełączam nepęd na przód i tak samo jak za pierwszym razem. Przełączyłem na neutralny wałek też zablokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie rozłącza Ci sprzęgiełek, ale... wiesz, że po wrzuceniu reduktora 4H i zapięciu sprzęgiełek powrót na 2H odcina tylko napęd ze skrzyni na przód?

Lemmy opisał Ci jak i co sprawdzać kolejno, przeczytaj to jeszcze raz i sprawdź.

Nawet jak wrócisz z 4H na 2H bez rozłączania sprzęgiełek nie powinno być żadnych wibracji.

 

Rozumiem, że łożysko na sprzęgle wykreśliłeś z podejrzeń i z nim jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie rozłącza Ci sprzęgiełek, ale... wiesz, że po wrzuceniu reduktora 4H i zapięciu sprzęgiełek powrót na 2H odcina tylko napęd ze skrzyni na przód?

Lemmy opisał Ci jak i co sprawdzać kolejno, przeczytaj to jeszcze raz i sprawdź.

Nawet jak wrócisz z 4H na 2H bez rozłączania sprzęgiełek nie powinno być żadnych wibracji.

 

Rozumiem, że łożysko na sprzęgle wykreśliłeś z podejrzeń i z nim jest ok.

Zrobiłem tak jak Lemmy poradził. Ustalmy jedno wał przedni to ten od reduktora do przedniego napędu. A pułosie napędowe to co innego. Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy.

Zrobiłem tak jak Lemmy poradził. Ustalmy jedno wał przedni to ten od reduktora do przedniego napędu. A pułosie napędowe to co innego. Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy.

O tej porze roku Terrano służy mi do odśnieżania drogi dojazdowej do domu przy prędkościach do 30 km/h służy dobrze. Ale chciałbym wyrwać się gdzieś dalej ale te wibracje nie pozwalają. Dla okolicznych warsztatów napęd 4x4 to egzotyka i chciałbym im coś podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy.

 

 

Dla mnie diagnoza jest prosta:

nie rozpinają się sprzęgi ... automaty lub manuale - wszystko jedno

a najprędzej to nie rozpina się tylko jedno sprzęgiełko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie diagnoza jest prosta:

nie rozpinają się sprzęgi ... automaty lub manuale - wszystko jedno

a najprędzej to nie rozpina się tylko jedno sprzęgiełko ;)

Sprzęgiełka mam automaty. Rozebrałem jedno i okazało się że smaru było do oporu. Zużycia żadnego nie zauważyłem. Wyczyściłem sprzęgło ze smaru i posmarowałem tylko trochę. Dzisiaj zajrzę do drugiego. Półosie napędowe przy 4x2 powinny się swobodnie obracać prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem oba sprzęgiełka automatyczne i przednim wałem mogę kręcić swobodnie. Czy mogę zrobić jazdę próbną bez sprzęgiełek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz, ale zabezpiecz sobie smarem to wszystko co osłaniały sprzęgi

 

A później tak jak Piotrek napisał:

- wymyć sprzęgi w nafcie

- wysuszyć

- wlać oleju np. przekładniowego

- zlać olej trzymając sprzęgiełko poziomo

- to co nie wyleci ma zostać i wystarczy do smarowania wnętrza

- przy montażu zamień je stronami ;)

i lataj brachu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...