Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


ozo71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie wczoraj w czasie jazdy zaczął wskaznik ładowania akumulatora wariować i skakał góra dół a dziwne jest to że nawet światła do jazdy dziennej przestały działać. Myślałem z początku że coś z modułem więc go rozłączyłem i nic z tego, mało tego zamiast wskaznik przy włączonym silniku iść  w górę to zaczął spadać w dół i tak sobie wędrował. Więc  po podłączeniu modułu światła do jazdy dziennej nic się nie zmieniło dalej się wyłączały trasa miała ponad 200 km. Dzisiaj rano odpalam, i jakby nigdy nic   wszystko działa i ta sama trasa co wczoraj, wskaznik maksymalnie w górze i nic nie drgnie, czy ktoś miał coś podobnego? I co mogło być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że te kreski pokazują stan ładowania, u mnie czasem się świecą 3 czasem 4 a czasem wszystkie 5. Jak aku jest naładowane na maxa to wtedy palą się 3 a ładowanie jakie mi wtedy pokazuje to 12,9-13V. Jest tu pewnie jakiś system inteligentnego ładowania, nie zawsze muszą się palić wszystkie kreski. Ale ogólnie z ładowaniem nigdy problemu nie miałem.

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje ze pokazują stan naładowania aku zadko kiedy mam 4 kreski przeważnie 5.................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Torque widzę na bieżąco jaki jest prąd ładowania, jak palą się 3 kreski 12,8-13V jak 4 to ~13,9V jak 5 to ~14,5V. A wydaje mi się że stan naładowania akumulatora pokazuje tylko na włączonym zapłonie ale nie włączonym silniku. Na starym akumulatorze też przeważnie cały czas 5 mi się paliło. Zawsze jak odpalę z rana auto to pali się pięć kresek i w miarę jazdy przeważnie schodzi do 3, chyba że jest zimno (jak były mrozy) to praktycznie cały czas paliło się 5.

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chodzi o to że podczas jazdy wskaznik zaczął wariować i raz 3 i sekunda potem 5 i znów to samo i tak cały czas ,ale już znalazłem problem do tlemy plusowej jest przymocowana  kostka w niej  4 przewody nie wiem w jaki sposób zielony przewód był zle włożony teraz wszystko gra światła  do jazdy dziennej działają wskaznik spokojnie opada i podnosi się czyli tak jak wcześniej było  Nie wiem, wydaje mi się że to fabryczny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 Czy w JUKE można normalnie podładować akumulator prostownikiem nie odłączając akumulatora od samochodu ?

   Jeszcze mam dwa pytania :

  Gdzie wyświetlają się wam te kreski naładowania akumulatora ?

   Na zdjęciu poniżej zamieściłem mój akumulator fabryczny, ma on takie okrągłe oczko zaznaczone na zdjęciu strzałką . Po czym poznać , że mój akumulator jest już mało wydajny i trzeba zakupić nowy ? Czy to oczko ma jakieś kolory ?

 

 2497493900_1490606257_thumb.jpg 

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreski ładowania pokazują się na wyświetlaczu - jak przełączysz z CLIMATE na D-MODE na konsoli pod radiem. A niewydajny aku charakteryzuje się tym, że pewnego dnia nie zapalisz samochodu. Tylko pstryknie rozrusznik i nawet nie zakręci. Zbliża się lato to może jeszcze przejeździsz. Widzę że masz korki na aku - wyczyść, odkręć i sprawdź poziom kwasu - jak cela jest na wierzchu (tzn. taki ołowiany mostek w środku) dolej wody destylowanej (takiej zwykłej kupionej na stacji paliw) żeby ją przykryło - uważaj, żeby nie przelać. Jak ci normalnie auto zapala to nic nie kombinuj - poza dolaniem wody. Acha i uważaj - jak będziesz dolewał i czyścił to gumowane rękawiczki, okulary i stare ciuchy - to jest kwas i jest niebezpieczny. Gdybyś chciał jednak ładować to odkręcamy wszystkie korki żeby nie wybuchło i ładujemy długo i małym prądem w dobrze wietrzonym pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dzięki za odpowiedz. A tak przy okazji jeszcze zapytam , bo w starych aku były korki odkręcane dużym płaskim śrubokrętem , a tu są jakies dziwne . Czy by je można odkręcić aby nic nie uszkodzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sprobuj odkrecic jakimis rozwartymi szczypcami, jak juz odkrecisz to mozesz zmierzyc gestosc elektrolitu aerometrem, bedziesz wiedzial w jakim stanie jest aku

jeszcze lepiej podjechac do jakiejs akumulatorowni i jak dobrze pogadasz to zmierza specjalnym urzadzeniem prad rozruchowy pod obciazeniem

co do ladowania aku bez wyjmowania to odpowiednia by byla jakas nowoczesna ladowarka, one maja zabezpieczenia przed ewentualnym uszkodzeniem baterii i urzadzen w takich sytuacjach, co do tradycyjnego prostownika trudno powiedziec (poprzednie swoje auta tak ladowalem ale im nowsze auto tym wiecej elektroniki i szans na to ze sie cos obsunie)

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Faktycznie lepiej nie ryzykować . Teraz jest coraz cieplej więc nie powinno być problemu z aku , Przeważnie jeżdżę około 60km dziennie więc aku powinien być odpowiednio doładowany tym bardziej, że mam fabryczne światła LED to wiąże się z niskim poborem prądu. Jak w zimie będą problemy z aku to odłączę klemy i go naładuję prostownikiem. 

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj! Byłbym bardziej ostrożny!

Też robię około 50-60 km dziennie i stwierdzam,że w tych naszych wynalazkach ładowanie jest naprawdę rozrywkowe,...czyli pod siusiu :D

A prościej to ,po wymianie aku w serwisie ładowałem nowy blisko 9h prostownikiem elektronicznym.Pal licho mówię,taki wsadzili,ale wczoraj po dwóch miesiącach jazdy wpiąłem go ponownie i po 5h dalej miał apetyt! Dzisiaj ładuje się już dwie godziny,zobaczymy ile czasu sumarycznie zajmie mu ta biesiada.

Tak więc radziłbym może wpiąć aku pod ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wyznaję zasadę, że lepsze jest wrogiem dobrego - jeśli nic się nie dzieje, można uruchomić samochód, nie pali się żadna kontrolka to po co poprawiać - tylko się sfrustrujemy - to jest tylko rzecz, która ma nam służyć a nie my jej. zdaję sobie sprawę z tego, że skoro wydaliśmy sporo "diengów" to powinno wszystko działać. tak niestety nie jest - to typowy produkt naszych czasów - zupełnie przeciętny, z przeciętnych materiałów o przeciętnym, a czasami słabym, wykończeniu. robię tylko to co przewidział producent (materiały eksploatacyjne, wymiany) lub jak coś szwankuje. i na koniec pytanie - czy jak cię nic nie boli to idziesz do lekarza? chyba nie a może powinieneś raz na jakiś czas tak dla spokoju - ja przewartościowałem swoje podejście do rzeczy.

Edytowane przez Yonex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zęby?

Fakt niespodzianki np o poranku, gdy nie możesz zawieść dzieci do szkoły a sam dojechać do pracy też ma swoją cenę. Dla każdego inną, ale ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witajcie.

Po trzech latach eksploatacji, chciałbym doładować prostownikiem akumulator.

Oczywiście, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, należałoby go odłączyć od

instalacji elektrycznej pojazdu.

Pytanie:

Czy odłączyć całą klemę {A} czy też wystarczy odkręcić nakrętkę {B}.?

 

post-81862-0-18146400-1508692180_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poluzuj "A" i zdejmij klemę. Najpierw ujemną (cieńszy słupek), a po odczekaniu minuty - dodatnią.

Przeczyść delikatnie słupki bardzo drobnym papierem ściernym (000).

Ładuj aku małym prądem przez dłuższy czas.

Po zakończeniu operacji ładowania, odłącz prostownik i przesmaruj słupki cienką warstwą wazeliny technicznej.

Zamontuj klemy. Najpierw "plusowa"... Minuta i potem "ujemna". Dokręcaj nakrętki "z czuciem", ale dość mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy w JUKE można normalnie podładować akumulator prostownikiem nie odłączając akumulatora od samochodu ?

   Jeszcze mam dwa pytania :

  Gdzie wyświetlają się wam te kreski naładowania akumulatora ?

   Na zdjęciu poniżej zamieściłem mój akumulator fabryczny, ma on takie okrągłe oczko zaznaczone na zdjęciu strzałką . Po czym poznać , że mój akumulator jest już mało wydajny i trzeba zakupić nowy ? Czy to oczko ma jakieś kolory ?

 

 2497493900_1490606257_thumb.jpg

Na akumulatorze w języku angielskim jest   napisane --nie wymaga konserwacji nie otwierać--( czyli bezobsługowy). Zielony kolor tego "oczka" mówi że akumulator jest dostatecznie naładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz doładować bez odpinania, w aucie. Ale z zachowaniem ostrożności. Nie pomyl biegunów, wcześniej wyłącz wszystkie możliwe odbiorniki prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oczko na akumulatorze to nic innego jak aerometr. Zielona kulka w środku pokazuje gęstość elektrolitu. Zielone oczko - naładowany.  Białe oczko - wskazane doładowanie. Czarne oczko - rozładowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja takie coś robiłem :-) po podpięciu aku spowrotem musiałem wpisać PIN do radia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.07.2018 o 00:54, Szary. napisał:

No wreszcie ktoś się przyznał .

Czyli tak, w navi karty i płyty brak ,maska otwarta ,drzwi klapa tył pozamykane ,odczekane z pół godziny . Potem odpiąć - następnie + , podpinanie + potem - .

Czy jakieś lampki na zegarach się paliły (kalibracja ESP ASR) , co się pokasowało (stacje radiowe,kilometry odcinkowe,godzina,inne ustawienia )  ,jak z inspekcją olejową ?

Ilu cyfrowy jest pin do radia i gdzie go szukać w papierach ?

Rozpisał byś się trochę  no .

PIN do radia jest 4-ro cyfrowy, ja go miałem zapisanego na karteczce wielkości karty do bankomatu i była wpięta do książki z instrukcją użytkowania.

Po podpięciu aku żadnej kalibracji nie musiałem robić (ESP, ASR, .....).

Pokasowały się kilometry odcinkowe, spalanie, stacje radiowe chyba nie z tego co pamiętam, inspekcji olejowej sobie nie przypomnę.

Ogólnie nic szczególnego nie trzeba robić po ponownym podpięciu akumulatora.

A chyba szybę kierowcy musiałem tylko nauczyć automatycznego opuszczania i podnoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Szary. napisał:

Kurde PIN-u do radia brak , jak go zdobyć po VIN w ASO się da .

Możesz próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

  Gdzie są te kreseczki które pokazują naładowanie akumulatora. ?  Przełączam przycisk z Climate na D-Mode i na wyświetlaczu pojawia się jakieś menu i w co trzeba wejść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...