Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odpryski od kamyków itp - wada konstrukcyjna?


equinoxe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem coś co mnie krótko mówiąc trochę załamało - odpryski na lakierze od kamyków przy tylnym błotniku zaraz nad nalepkami ochronnymi z obu stron.

Rzecz w tym, że obejrzałem te miejsca na innym Pulsarze, który widziałem w mojej okolicy i.... kuźwa też ma takie rzeczy w tych samych miejscach.

Odpryski na masce itd to oczywiście normalna rzecz, ale w takich miejscach to dla mnie trochę dziwne i niepokojące.

Błotnik w tej okolicy konstrukcyjnie wystaje poza płaszczyznę drzwi itp - może to jest problem? Do pewnej wysokości jest zabezpieczony folią ochronną, ale wyżej już nie.

Auto ma raptem 3500km przebiegu i takie uszkodzenia są dla mnie co najmniej dziwne. Sprawdźcie jak  możecie te miejsca na swoich autach. Pzdr.

post-96244-0-58720100-1457239874_thumb.jpg

post-96244-0-38526000-1457239875_thumb.jpg

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakiery stosowane obecnie to ukłon w stronę ekologii ,to już nie te lakiery co 10 lat temu obawiam się że wszystkie marki są tak wrażliwe na odpryski ,strach na myjnię jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i abyś się nie nudził to na Wiosnę robótka :)

Kup zaprawkę pod kolor lakieru Akrylową bo sama baza jest nie trwała i będzie matowa!!!

Pamiętaj że ubytek trzeba dobrze odtłuścić i dopiero malować !

 

 

Stider a jak u ciebie błotniki ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mellow: Chlapacze widać obowiązkowe do tego modelu :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@manix - rzecz w tym, że w moim mam oryginalne chlapacze przód tył. Nic jak widać nie dają.

Hyundaiem i30 jeździłem prawie 8 lat (auto salonowe) i owszem - na masce odpryski byly bo tego się nie uniknie, ale w takich miejscach jak na Pulsarze kompletnie nic sie nie działo.

Nissan jak widać po fabrycznie naklejonych foliach przwidywał, że coś takiego będzie się dziać - ale okazuje się, że folie ochronne powinny być wyższe.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czoło drzwi nie jest równe z czołem błotnika i błotnik wystaje a tam walą radośnie kamienie !

Musisz nareperować i kupić większe folie ochronną  ,dobierz coś u niego http://allegro.pl/naklejka-folia-ochronna-vw-passat-b5-b5-fl-blotnik-i6019425102.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Edek01 - ale ja doskonale wiem, że muszę cos z tym zrobić, zabezpieczyć itp.

Chodzi mi tylko o to że moim zdaniem Nissan dał du..y i jest to błąd konstrukcyjny - fabrycznie powinna ta folia zabezpieczać wystający błotnik wyżej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastykowe nadkola potwierdzaja znow swoja skutecznosc. A co do lakieru nissana, mam farbke z kodem mojego lakieru i co jakis czas bawie sie w retusz, nie da sie od tego uciec jesli auto nie bylo zabezpieczone polimerem albo oklejone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczone Kwarcem albo Ceramiką bo Ceramika teraz jest najlepsza na mechaniczne uszkodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie.Mogły dostać od przejeżdżających aut obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@manix - więcej odprysków mam na prawym błotniku więc raczej nie od przejeżdżających samochodów.

Z tego co widzę inni nie mają tego problemu (lub też nie zaglądają do tego tematu) - więc może to kwestia własnie tych dodatkowo zamontowanych chlapaczy?

Dziś zauważyłem kolejny odprysk na z prawej strony zaraz nad dwoma poprzednimi - kuźwa jak tak dalej pójdzie to cały będzie w odpryskach. Dziwne to dla mnie trochę bo nie jeżdżę po jakichś nietypowych nawierzchniach a auto ma dopiero 3500 km. Coraz bardziej skłaniam sie ku wadzie konstrukcyjnej i wpływie na ten stan rzeczy przez specyficzny kształt/profil tylnych błotników.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego powodu nie kupiłem nowego civica i wybrałem Leona. Jest masakra, 30 tyś przebiegu a maska cała w białych kropkach z tym że lakier czerwony i nie jest metalikiem. Pulsar również 30 tyś przebiegu i lakier zdecydowanie w lepszej kondycji, jakieś pojedyncze odpryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadostwo te dzisiejsze plakatowe lakiery. ...

Jedz do ASO z tym Pulsarem bo za miesiąc to błotniki będziesz miał całe zdewastowane!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlapacze Panowie, chlapacze. Na naszych drogach to mus i nie ma co żałować tych paru złotych na nissanowski produkt, bo są zaprojektowane jak trzeba  i "działają" jak trzeba ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlapacze Panowie, chlapacze. Na naszych drogach to mus i nie ma co żałować tych paru złotych na nissanowski produkt, bo są zaprojektowane jak trzeba  i "działają" jak trzeba ;).

 

Calkowicie sie zgadzam z przedmowca :), nigdy nie mialem odpryskow w tych miejscach, auta zawsze mialy chlapacze. Ba, tutaj te chlapacze nazywaja sie nawet "Stänkskydd" co oznacza ni mniej ni wiecej tylko oslona przeciwkamieniowa :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,ale kolega wyraźnie napisał ze ma ORI chlapacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to jest w pasowaniu drzwi, jedz i zobaczysz co jest żle spasowane.

A jak żle spasowane to niech teraz malują od nowa błotniki. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem raczej nie chodzi o spasowanie drzwi a o specfyficznie zaprojektowane nadwozie w tym miejscu.

Do tej pory widziałem w okolicy jeszcze dwa Pulsary - jeden, o którym wspomniałem że ma odpryski w tych samych miejscach i drugi, który nie miał (może dopiero odebrany?), ale oba auta miały okolice zbiegu tylnych błotników z drzwiami na pierwszy rzut oka tak jak w moim.

Czyli w okolicach dolnej krawędzi drzwi błotnik wystaje swoja krawędzią kilka mm poza płaszczyznę drzwi.

 

Właściciele Pulsarów - sprawdźcie czy też tak macie.

 

Dziś przyjrzałem się możliwości regulacji drzwi pod kątem złego spasowania i szczerze mówiąc nie wiem ja by można wyregulować to akurat w takim stopniu w tej płaszczyźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy linia drzwi idzie równo z linią błotnika???

Bo tak powinno być czoło do czoła ,jeśli jest pułka BO błotnik wystaje to zawsze będzie dostawać kamieniami  w te  miejsce!

Co ty się martwisz jedz do ASO niech oni się martwią!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Edek01 - nie jest równo z linią błotnika, ALE inne Pulsary, które widziałem też tak mają!

Więc nie wiem czy tak powinno być jak piszesz akurat w tym modelu.

Spójrz na zdjęcia w pierwszym poście - częściowo własnie z tego powodu fabrycznie jest to miejsce zabezpieczone folią - ale jak widać po moim przykładzie to trochę za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele samochodów ma w tym miejscu zabezpieczenie foliowe ale dlaczego te kamienie namiętnie prześladują te twoje błotniki??

Przejeżdżasz przez żwirowisko????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...