Goust5 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Gazownik u którego wymieniałem 2 raz listwę wtryskiwaczy (instalacja BRC light - badziew, unikać jak ognia) powiedział mi wczoraj, że na biegu jałowym na 1-szym cylindrze wypada mu zapłon jakoś tak, objawia się to tym, że na biegu jałowym mechanik odpina 1-szy cylinder i nie ma różnicy w pracy silnika, a po odpięciu np 2-go cylindra silnik wyraźnie nierówno pracuje. Sprawdzał, świece i cewki. Diagnoza mechanika - prawdopodobnie nieszczelne zawory odpowiedzialne za odprowadzanie spalin do układu wydechowego (na biegu jałowym z rury wydechowej wyraźnie strzela - dość często) i potrzebna regulacja luzów na zaworach. Poszperałem tu na forum i znalazłem kilka tematów np tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/23815-p11wp11-regulacja-zaworow/ różnica jest taka, że ja mam Primerkę P11 z 2001 roku (po lifcie). Wg powyższego tematu silnik ma zawory z hydropopychaczami (nie trzeba regulować). Mechanik mi mówił, że mam wyregulować i tu mam zonk. Jak z tym jest? Mechanik powiedział, że za ok 1000 może 5000 km silnik pod obciążeniem zacznie pracować na 3 cylindrach. Czy ktoś z Was obeznany w mechanice mógłby mi powiedzieć czy mam te hydropopychacze? Nie ukrywam, że koszt regulacji luzów na zaworach to prawie 1/2 wartości auta więc dla mnie rzecz nieopłacalna. Dodam jeszcze, że autko ma 208tyś kilometrów przebiegu z czego 100tyś na gazie. Mechanik sprawdzał również ciśnienie w cylindrach i wyszło ok 12/13 na każdym, na biegu jałowym i pod obciążeniem. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Szczecinianin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Mechanik sprawdzał również ciśnienie w cylindrach i wyszło ok 12/13 na każdym, na biegu jałowym i pod obciążeniem. i po tym powiedział, że trzeba na 1 zrobić zawory???? sprawdź świece i przewód zapłonowy na tym cylindrze a najlepiej wymień jak mają juz przejechane trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Po pierwsze napisz jaki masz silnik 1,6 GA czy QG bo to dwie różne konstrukcje . Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goust5 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Świece wymieniałem ok 2 miesięcy temu, a ten silnik ma cewki zapłonowe na świece nakładane czy jakoś tak i nie ma przewodów (nie wiem czy zrozumiale - jako totalny laik to opisuję więc wybaczcie nieścisłe i nie fachowe nazewnictwo / opisy). Co do ciśnienia w cylindrach to nie widziałem, jak i kiedy mechanik (gazownik) to sprawdzał. Przy mnie odpinał 1-szy cylinder i rzeczywiście nic się z silnikiem nie działo. Odpinał 4-ty cylinder i silnik zaczął pracować bardzo nierówno - to widziałem. Na biegu jałowym obroty trzyma ok 800-900 z tym że co ok 5s spadają do 600 i po chwili z powrotem wracają do 800-900 - to widziałem. Jak się stanie przy wydechu to wyraźnie słychać strzelanie (niezbyt głośne za to częste co ok 1-2s) - to widziałem, słyszałem. Mechanik mówił, że przepinał cewkę zapłonową z cylindra 4 na 1 i nie było różnicy, powiedział również, że zamienił świecę w cylindrach 1 i 2 też bez efektu. Ja jak już wspomniałem jako laik totalny różnicy w pracy auta nie widzę (leję = jadę). Możliwe, że jak przestanie pracować na 1 cylindrze to dopiero odczuję różnice. Gazownika odwiedziłem, bo na gazie już jechać nie chciał. Ponoć ten cylinder mogła uszkodzić źle działająca listwa wtryskiwaczy gazy (mechanik powiedział, że na 1-szy cylinder podawała prawie 1/2 uboższą mieszankę jak było trzeba i to mogło te luzy popsuć). Prawda jest taka, że z tą listwą zrobiłem ok 70 tys km i nie wiem od kiedy się psuła. (Instalacja serwisowana regularnie zgodnie z książką serwisową BRC), Poprzedni gazownik tego nie zauważył, nic nie mówił, że coś jest nie tak. Nowy (ten który zdiagnozował te luzy) gazownik zbeształ poprzedniego gazownika bo niby jak autko nie ma tych hydropopychaczy to przy instalacji LPG luzy trzeba sprawdzać co ok 35tyś km. Poprzedni gazownik tego nie robił. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Szczecinianin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Czyli masz 16qg bo masz cewki czyli niema hydrauliki na zaworach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goust5 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Szkoda czyli mechanik dobrze prawił i epitafium na moją Primerkę napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 sprawdź wtyczkę przy cewce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goust5 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Pytałem się mechanika jak to sprawdzić i powiedział, że wyjął cewkę włożył do niej świece i była iskra więc raczej z wtyczką wszystko ok. Nie ma co zaklinać rzeczywistosci Chce ktoś kupić Primerkę P11, Igła niski przebieg, starsza Pani do kościoła jeździła Dziękuję Wam za pomoc, kolejną z resztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 zajedz jeszcze do innego mecha i zobaczymy co powie ale jak mi sie zdaje to cewki mialy tylko 1,8 l francuskie badziewie zrob fotke silnika zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 dziwne, ze na wszystkich jest ciśnienie a jednak nie pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goust5 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Fotke dam wieczorem jak do domu wrócę. Dino: z tym ciśnieniem do na 100% też bym nie był pewien. Napisałem tylko co mi mechanik powiedział. Ogólnie mechanik opisał tak sytuację: na 1 cylindrze po wybuchu mieszanki ciśnienie ucieka poprzez zawory odpowiedzialne za odprowadzenie spalin, zamiast popychać tłok. Stąd to "strzelanie" z wydechu. Te nieszczelności na zaworach są na razie na tyle nieduże, że objawy widać na biegu jałowym (silnik pracuje na wolnych obrotach i ciśnienie z cylindra ma czas uciec. Po zwiększeniu obrotów nieszczelności na zaworach (luzy) są niewielkie i część ciśnienia przez nie ucieka, a część popycha tłok. W miarę postępu usterki większość ciśnienia uciekać będzie przez powiększające się nieszczelności. Regulacja luzów na zaworach ma zniwelować te nieszczelności. Tak zrozumiałem mechanika/gazownika. Między Bogiem, a prawdą to oprócz tego dziwnego strzelania z wydechu jak laik nic nadzwyczajnego w pracy auta nie widzę. Pytam się Was drodzy koledzy z forum bo jesteście najlepiej poinformowanymi osobami w tematach Nissanów. Ja jak już wspomniałem mechanikiem nie jestem i to co w warsztacie usłyszę w większości "łykam jak młody pelikan rybę". Tyle już się nasłuchałem odnośnie mojego auta, że teraz wolę się skonsultować z osobami obeznanymi. O perypetiach z tym silnikiem mogę książkę napisać. Ja Wam tylko opisałem ostatnią wizytę u mechanika i najnowsze diagnozy. Wcześniej inny mechanik powiedział, że mi olej pali (dlatego tak dziwnie wydech się zachowuje) i trzeba jakieś uszczelniacze w silniku wymieniać (też remont silnika 2000zł). A cała historia zaczęła się od przeglądu okresowego i tego, że diagnosta zaobserwował przekroczone normy spalin na biegu jałowym na gazie i benzynie. Potem wyszedł uszkodzony przepływomierz pomocy udzieliliście mi w tym temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103419-przep%C5%82ywomierz-primera-p11144-lift-16-benzynalpg/ po przepławce uszkodzona listwa wtrysków gazu LPG (instalacja BRC Sequens 24 light) Gazownik wymieniające listwę zdiagnozował luzy na zaworach. Niby powodem tego był uszkodzony wtrysk gazu (podawał uboższą mieszankę na 1 cylinder). To tak w bardzo telegraficznym skrócie. EDIT: Fotka: [/url]">http://http://bankfotek.pl/view/1993139'> Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Szczecinianin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.