Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z utrzymaniem RPM na poziomie 2000


rafni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Od pewnego czasu mam taki problem / obserwacje.

 

Otóż w moim J10 1.6 114km benzyna nie mogę na postoju ustawić pedału gazu tak aby mieć ok. 2000 obrotów. Udaje mi się albo od IDLE DO 1500 albo 2300 i wyżej.

 

Jak ustawienie tempomatu wypadnie podczas powolnej jazdy gdzieś w tym feralnym zakresie to czuje takie poszarpywanie jakby ECU też miał ten sam problem co ja manualnie.

 

Czy ktoś z kolegów posiadający QQ 1.6 114KM może to sprawdzić u siebie?

 

Wydaje mi się że po zakupie (ponad rok temu,QQ miał 126kkm) tego zjawiska nie było...

 

W OBD2 czysto, freeze frame jakieś mam ale tylko w Torque i same 0 (żaden inny skaner FF nie widzi).

 

Proszę o pomoc bo byłem już w kilku warsztach i nikt mi nic mądrego nie doradził a Consulta3 w mojej okolicy u mechaników jak na złość nikt nie ma...

 

Pozdrawiam

Rafał

Edytowane przez rafni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałes świece? To najtańsze a pomga w wielu dziwnych przypadkach tego typu

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione w październiku ub.roku na DENSO IRIDIUM TOUGH VFXEH20 

 

Ostatnio się dowiedziałem że na pierwszy montaż idzie NGK - tańsze i lepsze ale teraz trochę mi szkoda kasy - zwłaszcza że nakulalem dopiero kilkanaście tys na nich a to w końcu irydowe...

 

Pozdr

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale czy tam nie powinny być PL ...platynowe ? one są zalecane do wymiany co chyba i tu strzelam 60K km ?


PLZKAR6A11


Przy 2000rpm licznikowe 55km/h szarpanie nie występuje , przy trzymaniu pedału gazu nogą jak i tempomacie , wszystko działa płynnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie nissana powiedzieli mi że po 60K km wymiana świec i ewentualna regulacja luzu zaworowego jeśli potrzebna dla HR16DE 

Właśnie to 60K km przypomniałem sobie , nawet chyba gdzieś w instr. obsł. było o tym ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee to wymieniłem za wcześnie :) , ale nie ma tego złego .

Oddaję honor Edwardzie , skoro wygrzebałeś w instrukcji to tak ma być amen 

niestety nie jestem mechanikiem i nie znam instrukcji na pamięć , a teraz będę pamiętać  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale czy tam nie powinny być PL ...platynowe ? one są zalecane do wymiany co chyba i tu strzelam 60K km ?

PLZKAR6A11

Przy 2000rpm licznikowe 55km/h szarpanie nie występuje , przy trzymaniu pedału gazu nogą jak i tempomacie , wszystko działa płynnie .

Super, dzięki za sprawdzenie w realu.

 

Co do świec to owszem platynowe NGK idą obecnie ale mój miał jeszcze montowane na pierwszy montaż irydowe z okresu współpracy z DENSO a wcześniej miałem z DENSO bdb doświadczenia... No coż przepłacilem bo iryd drogi... Za cenę 1 szt. miałbym prawie 2 platynki NGK :-(

 

Jeszcze mnie w serwisie podpuszczali żeby brać irydowe bo ponoć do 120kkm wytrzymują przy mieszanej eksploatacji (50% trasa 50% miasto)...

Edytowane przez rafni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, mam jeszcze jedno podejrzenie: dziwne wartości raportowane w zakresie podciśnienia w kolektorze dolotowym.

W Torque (Android) ta opcja nazywa się Vacuum (lub Boost - zanim załapie że to wolnossący) i u mnie w spoczynku oscyluje w okolicy -25PSI podczas kiedy powinna się mieścić w zakresie -19 do -21.

Pomiar mechanicznym miernikem podciśnienia pokazuje poprawne wartości w okolic -21 do -20.

 

Czy macie może ELM'a OBD2 i zechcielibyście podzielić się wskazaniami z odczytu tego czujnika (czy raczej wyliczonej p.ECU watości) u Was ?

 

Mam też bardzo dziwne wskazanie MAF - normalnie w innych autach przy wylączonym silniku wskazuje 0 a u mnie 0,6 g/s !

 

Byłbym bardzo wdzięczny...

 

PS. Kupiłem nawet specjalny spray (dedykowany do przepływomierzy) i wyczyściłem ten czujnik (umieszczony jest tuż przy filtrze powietrza na rurze gumowej dolotu) ale nie wpłynęło to wcale na odczyty...


 

PS. Kupiłem nawet specjalny spray (dedykowany do przepływomierzy) i wyczyściłem ten czujnik (umieszczony jest tuż przy filtrze powietrza na rurze gumowej dolotu) ale nie wpłynęło to wcale na odczyty...

 

Witam ponownie :-)

 

Czy mogę prosić kolegów posiadających w swoich pojazdach HR16DE o rzut oka pod maskę i spr oznaczeń przepływomierza (widoczne są tuż przy złączu i powinny dać się względnie łatwo odczytać) ? Wydaje się że to może być klucz do mojej zagadki.

Edytowane przez rafni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Problemu jak dotąd nie udało się usunąć. Ale obejść już tak :-)

 

Okazało się że przy zasilaniu LPG problem prawie nie występuje lub jest tak marginalny że nie sposób tego dostrzec.

 

Obecnie eksploatuję QQ głównie na LPG i w zasadzie problem mnie nie dotyka.

 

Wniosek mój jest taki że przwdopodobnie narzut kontrolera LPG 'wygładza' (wprowadza korektę) to nastawów sterownika benzyny co niweluje problem.

 

Robiłem po drodze sporo testów, mam kupiony drugi czujnik MAF ale wydaje się że kluczem do rozwiązanie pozostaje tzw.procedura autokalibracji MAF.

 

Można ją (wg.instr) wymusić kombinacją czynności (pedał gazu + guziczki + warunki pracy) ale mi się to nigdy nie udało.

 

Można ją też zainicjować dowolnym testerem specjalizowanym po OBDII ale mój chiński USB-BT Dongle (mimo że obsługuje w pełni protoków OBD v1.4 nie wspiera w pełni komunikacji OBD w wersji 1.4b (specjalny anex do standardu) i nie gada poprawnie z aplikacją https://play.google....ascan.ndsiilite

 

Aplikacja Nissan Data Scan potrafi dobrać się do zarezerwowanych kodów poleceń OBDII w Nissanie ale musi mieć odpowiednio dobry interfejs OBD. Bez tego zima...

 

Interfejs niby-wspierający OBD v.1.4b można sprowadzić z US za ok. $19 ale nie udało mi się potwierdzić jego przydatności a nie chciałem się babrać z płatnością i na cle (choć pewno by się udało).

 

Może jeszcze poźną jesienią wrócę do sprawy :-) Na razie lato i dzieciaki ;-)

 

***************************************2018****************************************

 

EUREKA ! Okdryłem :-)

 

Za nierówną pracę odpowiada spowodowany starzeniem/zużyciem, rozjazd parametrów czujników w osprzęcie silnika.

 

Wystarczy wykonać procedurę IDLE AIR VOLUME SELF LEARNING i po problemie.

 

Motor pracuje rowniuteńko i mruczy jak mały kotek. Wolne obroty bez problemów schodzą na 650RPM (tak jak NISSAN przykazał).

 

Wybranie dowolnych obrotów ze skali obrotomierza - bajka! Trzyma jak złoto!

 

Całe zło odeszło!!!

 

UWAGA! Przy LPG powoduje to kilku-procentowy rozjazd pomiędzy mapą GAZU i PB (zwłaszcza jeśli zbieranie danych do map LPG odbywało się bez uprzedniego LEARNING'u)

 

Procedure można uruchomić na kilka sposobów:

- za pomocą NISSAN Consult III (tak zrobiłem, moj skaner wreszcie do mnie dotarł z kraju środka ;-)

- za pomocą testerów diagnostycznych firm 3-cich mających wsparcie dla NISSAN'a

- przez NISSAN Data Scan II (bodajże) -> wersja android z donglem BT-OBD typu klon ELM 327 v.1.4b (inne wersje mogą mieć problem z komunikacją)

- manualnie z użyciem kluczyka i pedałów (mi się to nigdy nie udało).

 

Ważne aby do procedury IDLE AIR VOLUME SELF LEARNING auto było przygotowane:

- temp cieczy 70-95 stC

- wyłączone wszystkie odbiorniki prądu (swiatła, ogrzewanie szyby, wentylatory itp)

- kierownica w pozycji srodkowej

- skrzynia na luzie

 

Oczywiście najłatwiej się ratować CONSULT'em w nagłych potrzebach :-)

 

Niech moc będzie z Wami!!!

 

Pozdrawiam

Rafał

Edytowane przez rafni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...