rafni Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Witam wszystkich, Od pewnego czasu mam taki problem / obserwacje. Otóż w moim J10 1.6 114km benzyna nie mogę na postoju ustawić pedału gazu tak aby mieć ok. 2000 obrotów. Udaje mi się albo od IDLE DO 1500 albo 2300 i wyżej. Jak ustawienie tempomatu wypadnie podczas powolnej jazdy gdzieś w tym feralnym zakresie to czuje takie poszarpywanie jakby ECU też miał ten sam problem co ja manualnie. Czy ktoś z kolegów posiadający QQ 1.6 114KM może to sprawdzić u siebie? Wydaje mi się że po zakupie (ponad rok temu,QQ miał 126kkm) tego zjawiska nie było... W OBD2 czysto, freeze frame jakieś mam ale tylko w Torque i same 0 (żaden inny skaner FF nie widzi). Proszę o pomoc bo byłem już w kilku warsztach i nikt mi nic mądrego nie doradził a Consulta3 w mojej okolicy u mechaników jak na złość nikt nie ma... Pozdrawiam Rafał Edytowane 27 Października 2016 przez rafni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Wymieniałes świece? To najtańsze a pomga w wielu dziwnych przypadkach tego typu Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 A świece kiedy wymieniane? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Świece wymienione w październiku ub.roku na DENSO IRIDIUM TOUGH VFXEH20 Ostatnio się dowiedziałem że na pierwszy montaż idzie NGK - tańsze i lepsze ale teraz trochę mi szkoda kasy - zwłaszcza że nakulalem dopiero kilkanaście tys na nich a to w końcu irydowe... Pozdr Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 ...ale czy tam nie powinny być PL ...platynowe ? one są zalecane do wymiany co chyba i tu strzelam 60K km ? PLZKAR6A11 Przy 2000rpm licznikowe 55km/h szarpanie nie występuje , przy trzymaniu pedału gazu nogą jak i tempomacie , wszystko działa płynnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Tak dokładnie te świece idą Wymiana co 100.000 tyś lub 5lat.Mechanicy twierdzą że platynki to wymienia się co 100.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 W serwisie nissana powiedzieli mi że po 60K km wymiana świec i ewentualna regulacja luzu zaworowego jeśli potrzebna dla HR16DE Właśnie to 60K km przypomniałem sobie , nawet chyba gdzieś w instr. obsł. było o tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Mi w ASO powiedzieli 100.000tyś -5lat co nastąpi pierwsze Teraz sprawdziłem w książce.Świece zapłonowe platynowe NGK PLZKAR6A11 wymiana co 100.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Eee to wymieniłem za wcześnie , ale nie ma tego złego . Oddaję honor Edwardzie , skoro wygrzebałeś w instrukcji to tak ma być amen niestety nie jestem mechanikiem i nie znam instrukcji na pamięć , a teraz będę pamiętać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 2 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) ...ale czy tam nie powinny być PL ...platynowe ? one są zalecane do wymiany co chyba i tu strzelam 60K km ? PLZKAR6A11 Przy 2000rpm licznikowe 55km/h szarpanie nie występuje , przy trzymaniu pedału gazu nogą jak i tempomacie , wszystko działa płynnie . Super, dzięki za sprawdzenie w realu. Co do świec to owszem platynowe NGK idą obecnie ale mój miał jeszcze montowane na pierwszy montaż irydowe z okresu współpracy z DENSO a wcześniej miałem z DENSO bdb doświadczenia... No coż przepłacilem bo iryd drogi... Za cenę 1 szt. miałbym prawie 2 platynki NGK :-( Jeszcze mnie w serwisie podpuszczali żeby brać irydowe bo ponoć do 120kkm wytrzymują przy mieszanej eksploatacji (50% trasa 50% miasto)... Edytowane 2 Listopada 2016 przez rafni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Lepsze jest wrogiem dobrego. .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) Panowie, mam jeszcze jedno podejrzenie: dziwne wartości raportowane w zakresie podciśnienia w kolektorze dolotowym. W Torque (Android) ta opcja nazywa się Vacuum (lub Boost - zanim załapie że to wolnossący) i u mnie w spoczynku oscyluje w okolicy -25PSI podczas kiedy powinna się mieścić w zakresie -19 do -21. Pomiar mechanicznym miernikem podciśnienia pokazuje poprawne wartości w okolic -21 do -20. Czy macie może ELM'a OBD2 i zechcielibyście podzielić się wskazaniami z odczytu tego czujnika (czy raczej wyliczonej p.ECU watości) u Was ? Mam też bardzo dziwne wskazanie MAF - normalnie w innych autach przy wylączonym silniku wskazuje 0 a u mnie 0,6 g/s ! Byłbym bardzo wdzięczny... PS. Kupiłem nawet specjalny spray (dedykowany do przepływomierzy) i wyczyściłem ten czujnik (umieszczony jest tuż przy filtrze powietrza na rurze gumowej dolotu) ale nie wpłynęło to wcale na odczyty... PS. Kupiłem nawet specjalny spray (dedykowany do przepływomierzy) i wyczyściłem ten czujnik (umieszczony jest tuż przy filtrze powietrza na rurze gumowej dolotu) ale nie wpłynęło to wcale na odczyty... Witam ponownie :-) Czy mogę prosić kolegów posiadających w swoich pojazdach HR16DE o rzut oka pod maskę i spr oznaczeń przepływomierza (widoczne są tuż przy złączu i powinny dać się względnie łatwo odczytać) ? Wydaje się że to może być klucz do mojej zagadki. Edytowane 17 Listopada 2016 przez rafni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 (edytowane) Problemu jak dotąd nie udało się usunąć. Ale obejść już tak :-) Okazało się że przy zasilaniu LPG problem prawie nie występuje lub jest tak marginalny że nie sposób tego dostrzec. Obecnie eksploatuję QQ głównie na LPG i w zasadzie problem mnie nie dotyka. Wniosek mój jest taki że przwdopodobnie narzut kontrolera LPG 'wygładza' (wprowadza korektę) to nastawów sterownika benzyny co niweluje problem. Robiłem po drodze sporo testów, mam kupiony drugi czujnik MAF ale wydaje się że kluczem do rozwiązanie pozostaje tzw.procedura autokalibracji MAF. Można ją (wg.instr) wymusić kombinacją czynności (pedał gazu + guziczki + warunki pracy) ale mi się to nigdy nie udało. Można ją też zainicjować dowolnym testerem specjalizowanym po OBDII ale mój chiński USB-BT Dongle (mimo że obsługuje w pełni protoków OBD v1.4 nie wspiera w pełni komunikacji OBD w wersji 1.4b (specjalny anex do standardu) i nie gada poprawnie z aplikacją https://play.google....ascan.ndsiilite Aplikacja Nissan Data Scan potrafi dobrać się do zarezerwowanych kodów poleceń OBDII w Nissanie ale musi mieć odpowiednio dobry interfejs OBD. Bez tego zima... Interfejs niby-wspierający OBD v.1.4b można sprowadzić z US za ok. $19 ale nie udało mi się potwierdzić jego przydatności a nie chciałem się babrać z płatnością i na cle (choć pewno by się udało). Może jeszcze poźną jesienią wrócę do sprawy :-) Na razie lato i dzieciaki ;-) ***************************************2018**************************************** EUREKA ! Okdryłem :-) Za nierówną pracę odpowiada spowodowany starzeniem/zużyciem, rozjazd parametrów czujników w osprzęcie silnika. Wystarczy wykonać procedurę IDLE AIR VOLUME SELF LEARNING i po problemie. Motor pracuje rowniuteńko i mruczy jak mały kotek. Wolne obroty bez problemów schodzą na 650RPM (tak jak NISSAN przykazał). Wybranie dowolnych obrotów ze skali obrotomierza - bajka! Trzyma jak złoto! Całe zło odeszło!!! UWAGA! Przy LPG powoduje to kilku-procentowy rozjazd pomiędzy mapą GAZU i PB (zwłaszcza jeśli zbieranie danych do map LPG odbywało się bez uprzedniego LEARNING'u) Procedure można uruchomić na kilka sposobów: - za pomocą NISSAN Consult III (tak zrobiłem, moj skaner wreszcie do mnie dotarł z kraju środka ;-) - za pomocą testerów diagnostycznych firm 3-cich mających wsparcie dla NISSAN'a - przez NISSAN Data Scan II (bodajże) -> wersja android z donglem BT-OBD typu klon ELM 327 v.1.4b (inne wersje mogą mieć problem z komunikacją) - manualnie z użyciem kluczyka i pedałów (mi się to nigdy nie udało). Ważne aby do procedury IDLE AIR VOLUME SELF LEARNING auto było przygotowane: - temp cieczy 70-95 stC - wyłączone wszystkie odbiorniki prądu (swiatła, ogrzewanie szyby, wentylatory itp) - kierownica w pozycji srodkowej - skrzynia na luzie Oczywiście najłatwiej się ratować CONSULT'em w nagłych potrzebach :-) Niech moc będzie z Wami!!! Pozdrawiam Rafał Edytowane 6 Lutego 2018 przez rafni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.