piotrek3 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Zapychający się DPF - nie u każdego postępuje to tak samo. Jedni mają problemy prawie od wyjazdu z salonu, a inni przejeżdżą prawie 200kkm bez problemów z filtrem. Strider ,sam wiesz dobrze ,ze nt temat pisac mozma wiele i tu i nie tylko wielu to zrobiło. W 90% decyduje o drożności filtra lub nie styl jazdy a przede wszystkim gdzie sie jeździ a nie olej jaki jest w silniku. Podajesz ze 200 tys.km niektorzy przejeżdżają bez problemów z filtrem.To byłbym swoisty ewenement ,bo taki przebieg to nawet i wg producentów aut jest graniczny dla żywotności filtra w ogóle.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 ... -W których modelach i od jakiego roku konkretnie jest dpf? ... T32, T31 - wszystkie modele na ropę robione do UE mają montowany DPF. O ile pamiętam to T31 był montowany w Petersburgu i modele, które trafiały do Rosji mogły nie mieć DPF'u (tego nie wiem). O T30 poczytaj tu (8-my post): http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94392-x-trail-czy-tak-powinno-by%C4%87/?view=findpost&p=973262 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1803 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 czy te filtry mozna samemu czyscic,bo gdzieś słyszałem że można karcherem i jest ok,czy tylko serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Karcherem - dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 czy te filtry mozna samemu czyscic,bo gdzieś słyszałem że można karcherem i jest ok,czy tylko serwis. Kolego, aby się z Ciebie nie śmiali (ja też nie jestem Alfa i Omegą) ale czasami warto korzystać chociaż z googla. http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/dpf-czyli-filtr-czastek-stalych-same-problemy/s1fwt DPF to jakby następny "tłumik" jak go wymyjesz karcherem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1803 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Karcherem - dobre nie wiem co w tym smiesznego http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=146543 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Jak widać da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Wyżej podany przykład dotyczył czyszczenia filtra mokrego FAP . w X-trailach montowany jest filtr suchy DPF. W przypadku filtra mokrego FAP sam karcher moze dac rade ale już w przypadku DPF (filtra suchego)to samo mycie karcherem moze byc nieskuteczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Wyżej podany przykład dotyczył czyszczenia filtra mokrego FAP . w X-trailach montowany jest filtr suchy DPF. W przypadku filtra mokrego FAP sam karcher moze dac rade ale już w przypadku DPF (filtra suchego)to samo mycie karcherem moze byc nieskuteczne... A co to za różnica przy myciu jaki jest typ filtra. Budowa filtra mokrego i suchego jest taka sama. Różnica jest tylko w sposobie dochodzenia do warunków wypalania. W mokrym filtrze wypalanie odbywa się za pomocą dodatkowego płynu (AdBlue), który obniża temperaturę spalania, a w suchym za pomocą dodatkowych dotrysków paliwa, które podnoszą temperaturę spalania. W obu przypadkach budowa filtra jest taka sama - wkładka ceramiczna pokryta związkami metali szlachetnych. Tak naprawdę filtr w głównej mierze zapychany jest popiołami, których nie można spalić, a nie sadzami. Proces wypalania jak najbardziej powinien zachodzić od strony wlotu do filtra, czyli na wlocie podajemy wysoka temperaturę, a proces czyszczenia (wydmuchiwania/wypłukiwania) z popiołów od drugiej strony, bo cząstki popiołów weszły do filtra, ale nie mogą przejść przez otwory i je zatykają. Dlatego też przedmuchiwanie najskuteczniejsze jest gdy robione jest w przeciwnym kierunku niż naturalny ruch spalin. Mycie samą wodą pod ciśnieniem dla filtra raczej nie jest szkodliwe. Każdy z nas kiedyś pobrudził się sadzą i wie, że jest ona tłusta i nie da się jej zmyć zimną wodą, wiec myjąc ręce używaliśmy do tego mydła. A na końcu i tak płukaliśmy je wodą. W przypadku filtrów powinien być użyty odpowiedni preparat, który rozpuszcza sadzę a jednocześnie jest neutralny dla metali szlachetnych na wkładzie ceramicznym. Ten preparat działa dokładnie tak jak płyny do czyszczenia kominków - rozpuszcza sadzę. Co nie znaczy, że taki preparat zalecam. Inna sprawą jest podejście producentów do serwisowania takich filtrów. Akurat w przypadku Citroena widać, że podeszli do tego po ludzku, czyli tak aby było to jak najmniej kosztowne dla końcowego użytkownika. Łatwy dostęp = tani serwis. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Gkowal.. Widziałes kiedys jaki wyglada w sródku uzywany FAP(filtr mokry) a DPF(filtr suchy)?? DPF- zapychanie jego mozna bardziej nazwac zapiekaniem.Na sciankach filtra zapieka sie sadza i trzyma sie tak mocno jak zapieczony i długo nie czyszczony piekarnik.Dlatego jest wyczyszczenie samych karcherem jest praktycznie nie mozliwe -bez wcześniejszego potraktowania go agresywną chemią i wysoka temperaturą. Natomiast to co sie osadza w filtrze mokrym -FAP da sie czesto usuwac własnie samym ,silnym strumieniem wody z karchera -jak pokazany przyklad z cytryną. Dlatego Z filtrami mokrymi FAP sami uzytkownicy maja mniej problemów -poza koniecznościa stosowania kosztownego płynu do filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic1803 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Jeszcze jedno o wypalanie czy jest to jakoś sygnlizowane,że akurat zaczeło sie i lepiej nie gasić auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Jeszcze jedno o wypalanie czy jest to jakoś sygnlizowane,że akurat zaczeło sie i lepiej nie gasić auta. A to zalezy od modelu auta. X-trail T30 I T31 ma kontrolke od DPF i kiedy ona zapali sie nie wolno gasic silnika do momentu kiedy kontrolka zgasnie sama. Dobrze jest wtedy auto potrzymac na wyzszych obrotach aby była odpowiednio wysoka temp. ,ktora jest nie zbędna do wypalania filtra DPF. W necie jest wiele wskazówek jak to powinno sie wykonywać w sposób prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wkooshony Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Czy ten posiada DPF? http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-columbia-2006r-super-stan-ii-wlasciciel-salon-pl-ID6yenVf.html#ce3e556da5 Ogólnie to nie pasuje mi w nim, że ma znaczek columbia, a ma zmienione fotele. Ogólnie to czym się różni columbia poza fotelami i znaczkiem? Obok niego jest też ten: http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html, nie wiem do którego jechać zobaczyć, bo niestety muszę liczyć na pociągi. Edytowane 30 Listopada 2015 przez Wkooshony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wkooshony Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Czy ten posiada DPF? http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-columbia-2006r-super-stan-ii-wlasciciel-salon-pl-ID6yenVf.html Ogólnie to nie pasuje mi w nim, że ma znaczek columbia, a ma zmienione fotele. Ogólnie to czym się różni columbia poza fotelami i znaczkiem, bo się już gubię, każdy pisze że Columbia, a fotele podstawowe albo skórzane. Ogólnie czy ktoś mi by mógł wytłumaczyć różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami, elegance, sport, columbia itd.? Obok niego jest też ten: http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html, nie wiem do którego jechać zobaczyć, bo niestety muszę liczyć na pociągi. <piszę ponownie, bo poprzedni post mi ucina> Edytowane 30 Listopada 2015 przez Wkooshony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Columbia bez problemu może być ze zwykłą tapicerką, może być też Columbia w najniższej specyfikacji ogólnej np comfort 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wkooshony Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) W takim razie co to jest "Columbia"? Znaczek na klapie czy co? Edytowane 30 Listopada 2015 przez Wkooshony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wkooshony Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 No i czym się różni od zwykłej wersji? I czy ktoś może sprawdzić po vinie czy auto ma dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 W takim razie co to jest "Columbia"? Znaczek na klapie czy co? Tak Columbia jest to znaczek na klapie. W 2006 Nissan podpisał umowę marketingową z firmą ubraniową Columbia Sportswear. Do wszystkich samochodów była dodawana kurtka tej firmy. Wszystkie trzy podstawowe wersje wyposażeniowe z tego roku (Comfort, Sport, Elegance) i ich odmiany (Sport+) występowały ze znaczkiem Columbia i kurtką. Więcej o tym można poczytać np tu: http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/wspolna-akcja-promocyjna/lt53r http://www.prnewswire.com/news-releases/nissan--columbia-sportswear-join-forces-to-deliver-consumer-package-in-2006-55101822.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasza121 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Pytanie z innej beczki. jakimi kosztami trzeba się liczyć przy przebiegu rzędu 270000. Np patrząc na takie ogłoszenie. http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-2-2dci-136km-navi-szyber-f-vat-4x4-ID6yehn9.html#3c8f13e90e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Pytanie z innej beczki. jakimi kosztami trzeba się liczyć przy przebiegu rzędu 270000. Np patrząc na takie ogłoszenie. http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-2-2dci-136km-navi-szyber-f-vat-4x4-ID6yehn9.html#3c8f13e90e Za mało jest informacji w ogłoszeniu . Czy byl serwisowany,czy ma udokumentowany ponad wszelka watpliwość przebieg ,czy był kupiony w Polsce-bo jak poza to ma dpf w tym roczniku. To wszystko zalezy od wielu czynników ,bo jak mial wszystko robione na czas ,dbajacego o niego wlasciciela to przy przebiegu 270 tys.km moze byc w stanie idealnym a moze byc calkiem odwrotnie. Tak po zdjeciach i przy tak skromnych informacjach nt tego auta nic pewnego stwierdzic sie nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) no ale na pewno można spodziewać się hamulców tylnych i sprzęgła. Moim zdaniem też jeśli ktoś sprzedaje to przewidywał to wcześniej (na pewno bardziej przewidywał niż nie przewidywał) i drogie elementy nie będą wymienione czyli sprzęgło, turbo i wtryski. Często opony są słabe. Czyli minimum kilka tysi. Poza tym jest to handlarz. Więc kupił go tanio. Radio zamontowane niechlujnie ale to nie problem bo piździng i tak wyląduje w koszu. Auto ma CB niechlujnie założone (woda 100% ciekła do środka więc nie martw się nią po prawej w bagażniku). Edytowane 1 Grudnia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Najlepiej podjedź i przekonaj się sam. Wsiądziesz do auta, jazda próbna i potem opisz jakie wrażenia. Dopiero wtedy można coś napisać. Teraz to koledzy piszą co może być a nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) no ale na pewno można spodziewać się hamulców tylnych i sprzęgła. Moim zdaniem też jeśli ktoś sprzedaje to przewidywał to wcześniej (na pewno bardziej przewidywał niż nie przewidywał) i drogie elementy nie będą wymienione czyli sprzęgło, turbo i wtryski. Często opony są słabe. Czyli minimum kilka tysi. Poza tym jest to handlarz. Więc kupił go tanio. Oj nie strasz człowieka. Moje wszystkie X-traile były kupowane uzywane i w zadnym ani nie robilem turba,ani wtryskow ,sprzegła czy dwumasy.Mam kontakt z osobami co kupiły ode mnie moje dwa T30 i pomimo ciagłej eksploatacji i paru latek jakie upłyneły od sprzedaży -rownież nic w autach z w/w rzeczy nie było robione. Obecny T31 ,ktorego eksploatuje juz trzeci rok a kupiony był z przebiegiem ponad 200 tys.km -tez nic nie bylo robione poza typowymi naprawami,typu klocki,plyny,końcowki drązkow,gumy stabilizatora,płyny ,flitry ,itp. Ważne aby dobrze auto sprawdzic ,bo wiekszośc typowych problemów na jakie skarza sie własciciele kupionych ,uzywanych aut to ,ze przebieg rzeczywisty jest dwukrotnie wiekszy niz podaje to sprzedawca.Wiec nie ma co sie dziwic ze jak auto naprawdę ma prawdziwy przebieg rzędu 400-500tys.km to już przychodzi czas na wymiane wielu kosztownych elementow. Ja kazde auto jakie kupuje bardzo dokladnie sprawdzam na wszystkie mozliwe sposoby. Moj obecny T31 był non stop serwisowany w ASO,jeden wlasciciel ,w tym salonie kupiony i w tym samym salonie zostawiony do sprzedania .Tydzień przed wystawieniem do sprzedania mial ostatni przeglad w ASO oraz rejestracyjny i zostały w nim załozone nowe opony zimowe na kolach alu a w bagazniku dostałem drugi komplet orginalnych alusow bez opon. A poprzedni wlasciciel kupil tez w tym salonie kolejnego,nowego Nissana. Edytowane 1 Grudnia 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Chodzi o to od kogo kupuje. Za moim płotem jest od 10 lat wiejski komis. Można powiedzieć, że z punktu widzenia merytorycznego i eksperymentalnego jestem jego współwłaścicielem :] Także hamulce tył o będzie 100% i do tego te drogie sprawy to będzie też 100%. Zatem jakby nie liczyć 100% :] To jest tania sprawa jak zejdzie kilka tysięcy po zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 komplet opon to tez nie kilka tysi a za 1,6 tys 2 tys max można mieć dobre opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.