stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Cześć, Po ostatnim przeglądzie wyszło że nie mam tylnego światła przeciwmgłowego. Wymienię żarówkę i będzie OK... Jak pomyślałem, tak zrobiłem, ale niestety problem wygląda na poważniejszy. Wymiana nic nie dała, nowa żarówka T20/W21W też nie świeci. Wg. serwisówki, na złączce powinno być napięcia akumulatora, a jest matematyczne 0V. Kontrolka w zegarach zapala się poprawnie. Blędów brak. Consult III niestety nie mam... Jeżeli serwisówka mówi że ma być 12V po załączeniu manetki to nie jest to CANBUS, bo inaczej bez obciążenia powinno być 0V. Żarówki sprawdziłem, świecą. Rok temu wymieniałem je w świetle biegu wstecznego i za jednym zamachem właśnie w przeciwmgłowym na LED T20, wtedy jeszcze świeciło. Nie znalazłem dedykowanego bezpiecznika od tylnego przeciwmgłowego, sprawdziłem wszystkie które miały w opisie LAMP, wszystkie dobre. Miał może ktoś z Was podobny problem? Pozostaje ew. moduł komfortu BCM, tylko jak sprawdzić że to on... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 spradz kable masowe w miejscach stkyków z obydwu stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Sprawdzę masę w kostce... Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Masz hak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Mam hak, ale nigdy go nie używałem, pod kostkę nie było nic podłączane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Niektóre gniazda haka mają (rozwiązanie typowo mechaniczne) zestyk rozwierający się z chwilą włączenia wtyczki przyczepy. Ma to na celu wyłączenie tylnej lampy p/mgielnej samochodu w trakcie holowania (jak jest to uciążliwie - zwłaszcza we mgle - wiedzą osoby holujące często coś na haku. Zasilanie (+12V) do lampy p/mgielnej idzie wpierw poprzez ten zestyk, a że gniazdo jest narażone na wilgoć, więc często śniedzieją zestyki - gniazda możesz nie używać a wilgoć i tak robi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 OK, a jak ogarnąć takie gniazdo, sprawdzić czy nie ma zwarcia na pinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Miernikiem lub kontrolką ( żarówką w oprawce z wyprowadzonymi dwoma przewodami). Jeśli nie masz czasu czy ochoty, możesz podjechać na stację diagnostyczną - tam za niewielką kwotę sprawdzą działanie. Ale Ty nie masz zwarcia (bezpieczniki leciałyby), lecz brak przejścia = przerwa w obwodzie - spowodowana prawdopodobnie zaśniedzeniem tego zewnętrznego zestyki w obudowie gniazda. Jak rozkręcisz samą obudowę gniazda, to zobaczysz w czym rzecz. Jakie masz gniazdo 7- czy 13-pinowe? Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 7-PIN, miernik mam więc nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Miernik zakres V- (prąd stały), jeden biegun miernika do (3) = masa, a drugi do (2) = światła p/mgielne. Jeśli wciśniesz taki niewielki bolec po zewnętrznej koła (na rys. z prawej) na mierniku napięcie zniknie. O włączeniu zapłonu, świateł oraz p/mgielnego nie wspominam Jak wpiszesz w wujka google hasło "gniazdo Thule" w grafice ładnie pokazano ten zestyk - taka blaszka obok zespołu pinów. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Zmierzyłem przed chwilą, zapłon, postojówki, przeciwmgłowe załączone, na kostce haka 12V pojawia się tylko pomiędzy (3)(2) oraz (3)(5). Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym bolcem..., mierzyłem bez przyciskania czegokolwiek na kostce haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Włącz światła mijania (krótkie). Wciśnięciem tego przycisku wewnątrz (jeśli oczywiście jest - markujesz włączenie wtyku przyczepy - wtedy napięcie powinno zniknąć (poprawiłem poprzedni post). Jeśli masz p/mgielne w gnieździe, szukaj (+) od tego pinu (2) do lampy p/mgielnej - gdzieś masz przerwę. Rozpocznij od wtyku na lampie - zaśniedzenie, źle podłączona żarówka (jej bolce) itp. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 OK, dzięki za pomoc. Rozumiem, że na przeciwmgielnym (2) w haku teraz nie powinno być 12V bo nie ma podłączonej przyczepki, dlatego odcięte jest zasilanie na kostce światła przeciwmgłowego w aucie, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Teraz masz prawidłowo (na pin (2) masz +12V) - tak ma być przy niepodłączonej przyczepie. Z chwilą włączenia wtyku przyczepy (lub markując to - wciśnięciem małego bolca znajdującego się na wewnętrznym obwodzie gniazda) przerywasz obwód zasilania lampy p/mgielnej (lampa nie świeci). Moje podejrzenie jest na zaśniedziały zestyk w gnieździe, który poprzez zaśniedzenie przerwał obwód zasilania lampy p/mgielnej - sam tak miałem (rozkręć gniazdo i sprawdź podłączenie od tyłu gniazda). Prąd przepływa na drodze: instalacja elektr. - gniazdo przyczepy - żarówka lampy p/mgielnej. Jeśli masz + na pinie (2) w gnieździe to przerwa jest na odcinku gniazdo - żarówka lampy p/mgielnej.Jak nie masz go na zestyku lampy p/mgielnej - szukaj przerwy na przewodzie (sprawdź omomierzem lub buzzerem przejście - przy wyłączonym zasilaniu ). Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stacho Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 OK, teraz rozumiem, czyli obwód zamyka się poprzez gniazdo haka, przerwa w nim będzie skutkowała brakiem napięcia na p/mgielnym auta. Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie, będę sprawdzał w weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Założyłem, że masz zwykłą instalację haka (bez modułu elektronicznego) oraz typowy (najczęściej stosowany) sposób rozłączania światła p/mgielnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoscislawa Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 troche odgrzeje, ale mam problem z zasilaniem na kierunkowskazy. a mianowicie zamiast 12 v dostaje na piny okolo 6v. w aucie kierunki dzialaja prawidlowo a na haku (gnizdo instlacji 13pin) juz nie. szukalem czegos na forum ale niczego nie znalazlem moze ktos cos przerabial w tym temacie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Wiązka haka z modułem? Na pinie 9 masz +12V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoscislawa Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Wiązka haka z modułem? Na pinie 9 masz +12V ?Nie wiem czy wiązka z modułem. Auto z 2008 roku hak montowany w salonie Nissan w Niemczech przy zakupie auta. Jutro sprawdzę napiecie na pin 9. Dzięki.. Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jeśli hak był montowany w Niemczech, to na 90% wiązka ma moduł, gdyż wg przepisów u nich obowiązujących musi być kontrola stanu żarówek w przyczepie. Szukaj modułu w bagażniku przy tylnej lewej lampie (po stronie kierowcy), tam gdzie znajduje się gniazdo/kość do wpięcia instalacji haka (lub w pobliżu). Prawdopodobnie będzie to 10-pinowy moduł AFC (kontroli stanu żarówek) f-my Jaeger. Dla prawidłowej pracy musi otrzymać +12V oraz masę - do sprawdzenia. Ponadto w gnieździe na pinie 3 również masz masę poprowadzoną z pominięciem modułu - również do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoscislawa Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Jeśli hak był montowany w Niemczech, to na 90% wiązka ma moduł, gdyż wg przepisów u nich obowiązujących musi być kontrola stanu żarówek w przyczepie. Szukaj modułu w bagażniku przy tylnej lewej lampie (po stronie kierowcy), tam gdzie znajduje się gniazdo/kość do wpięcia instalacji haka (lub w pobliżu). Prawdopodobnie będzie to 10-pinowy moduł AFC (kontroli stanu żarówek) f-my Jaeger. Dla prawidłowej pracy musi otrzymać +12V oraz masę - do sprawdzenia. Ponadto w gnieździe na pinie 3 również masz masę poprowadzoną z pominięciem modułu - również do sprawdzenia.Witam. Sprawdziłem na pin 9 brak zasilania. Na 3 masa działa bo miernik pokazał napięcie na światła przyczepy pin5. 12 v. Przy kierunkach miernik pokazuje do 6volt.... Co mam sprawdzić jak znajdę moduł.. ??? Dzięki z góry. Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Szukaj po przewodach od miejsca przy lampie wpięcia się w instalację samochodu wiązki przyczepy w kierunku gniazda, coś takiego: https://image.ceneostatic.pl/data/products/57616837/f-amazon-jaeger-52400006-zestawow-elektryczny.jpg Według mnie - masz słabą masę lub niedomaga moduł. Na PW wysłałem schemat podłączenia modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radoscislawa Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Szukaj po przewodach od miejsca przy lampie wpięcia się w instalację samochodu wiązki przyczepy w kierunku gniazda, coś takiego: https://image.ceneostatic.pl/data/products/57616837/f-amazon-jaeger-52400006-zestawow-elektryczny.jpg Według mnie - masz słabą masę lub niedomaga moduł. Ok. Będę szukał. Ciekawostką jest to że lewy kierunek działał. W przyczepie był problem z kablem od prawego. Po naprawie instalacji w przyczepie podczas testów przy pomocy kontrolki z żarówką oba kierunki przestały działać. Czy moduł się jakoś naprawia. Jest tam jakiś bezpiecznik elektronika? Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Zobacz na PW schemat podłączenia - będziesz wiedział co sprawdzać Modułu nie rozbierałem, ale podejrzewam, że działa na zasadzie przekaźnika elektronicznego na mosfetach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.