larde Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Witam, w mojej primerze 2.2 dCi o mocy 136(chyba)km. Mam problem z mocą, wymienilem filtry, zalatalem rurę od dolotu, bo byla dziurawa i nieco lepiej autko sie zachowuje, bo chociaz wkreca sie na obroty, a wczesniej do 3tys i dalej bylo juz glosno i ciezko i trzeslo autem. Tu przechodzac do tematu mam pytanke, czy ktos ma doswiadczenie w czyszzeniu Egr-u, badź jego zaslepieniu. Zadna kontrolka oprocz absu sie nie swieci i tu pojawia sie kolejne pytanie Czy da sie poki co zobaczyc czy to wina egru? Np poprzez zaslepieniu ktoregos z wezyka idacego z zaworu EGR? A i jeszcze jedno, dziura w dolocie pojawila sie na rurze, ktora jest tuz przy filtrze paliwa, ale co mnie niepokoi to to, ze cala rura byla w oleju, wiec czy to normalne, ze intercooler tak wali" olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Przykładowy filmik: Nie da się zaślepić w tym silniku EGR, bo wywala błąd. Rurę dokładnie umyj. To opary oleju z odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
larde Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Szukalem na yt wszystkiego o nissanie, badz samym silniku 2.2 dci, ale na to nie trafilem, dzieki wielkie za odpowiedz, a i jeszcze jedna sprawa, odpiecie wtyczki EGRu powinno wywalac jakies komunikaty na zegarach? Bo odpialem ja u siebie, i zrobilem pare km na odpietej i zero, ani jednego komunikatu i nic sie nie zapalilo, więc to jest tak, ze tylko w przypadku nieprawidlowosci zwiazanej z EGRem zapalaja sie kontrolki, czy po prostu u mnie jest cos nie tak, a odpiecie wtyczki powinno zapalac jakis check? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ja mam zaślepione w 2.2 127HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Ja nie zaślepiałem ani nie odpinałem kostki. Bazuję tylko na tym co napisane było na forum. 2,2 di to silnik taki sam, tylko nie CR, więc być może w takim się da zaślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Nie wiem jak wygląda sprawa w 2.2 di ale podzielę się jak ja rozwiązałem sprawę w moim 1.9. Wyciągnąłem EGR, wyczyściłem i wsadziłem go spowrotem w pozycji otwartej. Zdobiłem taki sam EGR używany, wyciągnąłem z niego część elektroniczną. Podłączyłem kostkę do tej części oszukując komputer, przymocowałem pod maską i tak jeżdżę. Na początku w różnych odstępach czasu trzykrotnie pojawiał się błąd. Za każdym razem go kasowałem. Robiłem to na jesieni, do tej pory od wystąpienia trzeciego błędu nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Miałem 2.2 Di, bez problemu można tam zaslepic egr, błędu nie będzie. Różnica była u mnie taka ze lepiej na gaz reagował i przestał dymic. Teraz mam 2.2 dci i po odpieciu wtyczki jak próbuję ruszyć to zaraz wyskakuje mi błąd i samochód traci moc. Tez zastanawiam się na zaslepieniem go bo mam problem z kopceniem a już tylko egr mi został do sparawdzenia. W dci egr jest już inny jak w Di i po zaslepieniu czujnik zgłosi błąd ale jak wyczytałem niby poza błędem nie powinien wejść w tryb awaryjny. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Może trza sprawdzić patent @Clavikorda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
larde Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Mi jak odepnę wtyczkę, to zupelnie nic sie nie dzieje, więc te 2.2 Dci to chyba różne dusze mają. A tak w ogole to Egr-y w 2.2 to sterowane sa elektronicznie, czy jakos mechanicznie? Bo jesli elektronika otwiera zawór i zamyka, to majac zawor w pozycji otwartej i wyciagajac wtyczkę, to nie powinien sie zamknac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Właśnie zrobiłem próbę, odpiąłem wtyczkę i nic, ruszam i jedzie normalnie, żadnego błędu, pogoniłem go na paru km, żadnego błędu. Poprzednio jak ją odpiłem to zaraz po ruszeniu wyskoczył błąd i stracił na mocy i zgasł przy ruszaniu. Chyba coś z tym wspólnego ma temperatura, wtedy była zima, niska temperatura i samochód po nocy, teraz jest ciepło i silnik był jeszcze ciepły. W dci egr sterowany jest elektronicznie. Zawór jak jest niesprawny, tak jak podejrzewam u siebie to i tak nie zamknie się do końca. Na próbę go zaślepię, ale jest w takim miejscu i dostęp jest tak fatalny do niego, że nie mogę nabrać ochoty na tą robotę. Myślałem zaślepić go przy kolektorze, dostęp w sumie łatwy, szybko idzie dojście do złącza, ale jak na złość u mnie jedna z dwóch śrub za cholerę nie chce się ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 nie dasz rady zaslepić nie odkrecajac całego egr bo przy kolektorze zostana te własnie szpilki które raczej nie odkreca sie od egru też tak chciałem zakonczyło sie na rozbieraniu wycieraczek i całkowitemu zaślepieniu z obu stron a egr lezy na półce mowa o silniku 2.2dci 126km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.