Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Witam, Dawno żem nie był na forum, dawno żem nie jeździł Almerką. Niestety "Liska nie cieszy za oknem zieleń, bo siedzi w pracy jak głupi jeleń" a jak nie w pracy to w domu i pracuje nad pracą inż Problem mam taki, że Almera (N16 2.2 tdi 2000r sprzed liftingu) jest strasznie zamulona. Rozpędza się jak "traktor". Nie palą się kontrolki kontrolki od silnika, filtry wyczyszczone. Paliwo OK. Nie mam problemu jak poprzednicy z obrotami na jałowym, nie gaśnie, obroty OK. Nie ma po prostu przyśpieszneia jak sprzed 2-3 miesięcy. Almerą jeździł w międzyczasie kierowca VW Trasportera i też twierdzi, że zamulony jest w poróznaniu z jego furą. Rozmawiałem z ludźmi z serwisu "Czopera" w Wawie, powiedziali, że być może przepustnica niedomaga, ale nie mają na podmiankę innej, więc jestem zdany na siebie. Zna ktoś koszta? Ale może też się mylą. Macie może jakieś inne pomysły na co rzucić oczkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Rzuc okiem na przepływomierz, bo na 99% to on ci własnie wysiadł, u mnie i kilku innych osób tez tak było, najprosciej jest odpiac wtyczke od przepływki i sie przejechac kawałek.Koszt takiej przepływki około 200 zł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 odpiac wtyczke od przepływki Masz może screeny przedstawiające silnik (poszczególne części, wtyczki itd...) 2.2 dti? Wczoraj byłem w serwisie, gość mi powiedział, że mam zainstalowany IC , nawet nie sprawdzałem. Dziś muszę odłączyć przepływkę i sprawdzić, ale nie wiem która to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jazer Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 przeplywka jest zaraz ze puszka filtra powietrza,taki jakby czujnik wpiety w dolot,odepnij to i sie przejedz bez tego to zobaczyszczy to to ale na 99 % to jest to uszkodzenie,aha i nic nie dygaj ze sie zapali check engine bo po wpieciu zgasnie.mowisz ze masz ic? opisz ktoredy masz puszczone orurowanie do intercoolera jak mozesz.moze jakies foto bo tez chce zalozyc ic ale nie wyobrazam sobie ktoredy puscic te rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 przeplywka jest zaraz ze puszka filtra powietrza,taki jakby czujnik wpiety w dolot,odepnij to i sie przejedz bez tego to zobaczyszczy to to ale na 99 % to jest to uszkodzenie,aha i nic nie dygaj ze sie zapali check engine bo po wpieciu zgasnie. Odpiąłem, przejechałem, znów podpiąłem. Może różnica jest ale nie jakaś bardzo, aby być pewnym w 100% że to przepływka. mowisz ze masz ic? opisz ktoredy masz puszczone orurowanie do intercoolera jak mozesz.moze jakies foto bo tez chce zalozyc ic ale nie wyobrazam sobie ktoredy puscic te rury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 zdjecie ktore przedstawiłes to pierwsze pokazuje przepływomierz, jezeli odpiecie przepływomierza nic nie dało a mówisz ze masz IC to moze rura od niego gdzies sie poluzowała lub pekła i ucieka cisnienie powietrza. Druga sparawa te dwie nastepna fotki przedstawiaja chłodnice wody a nie IC :!: mniej wiecej tak to powinno wygladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Druga sparawa te dwie nastepna fotki przedstawiaja chłodnice wody a nie IC 1. Ale wstyd !!!! ( no to nie ma tam IC mimo, że Pan z serwisu go widział, a ja się nie znam i uwierzyłem przepraszam. 2. skoro nie ma rurki od IC, a różnica w przyspieszeniu do 100km/h wynosi zaledwie 2sek przy odłączeniu przepustnicy to co może powodować problem? Nie chce jej wymieniac, jak się okaże, że to nie ona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 jezeli ''Pan'' z servisu go widział to powinien byc :!: IC zazwyczaj fabrycznie jest zakładany albo w nadkolach albo w dolnych czesciach zderzaka, najlepiej zrob zdjecie całego silnika z boku i z przodu i wklej.Wtedy zobaczymy czy jest IC i bedziemy myslec dalej. Ps. byłes na servisie Nissana :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 byłes na servisie Nissana Dzwoniłem, żeby na darmo nie jeździć. Powiedzieli, że muszą się podłaczyć pod kompa- bo bez tyego to ani rusz - 150 zł + VAT. Jak przyblizyłem problem, że mogą wyczyścić przepustnice za 100+VAT. Nic więcej nie mogą powiedzieć. Czy jest w klubie zaufany człowiek z Wawy, który zna się na diesel'ach, żeby sprawdził, powiedział, zrobił- zainkasował parę $$$. ASO to ździercy, a nieznajomym z "warsztatów" nie ufam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 masz przepustnice w dieslu? (może sie nie znam na dieslach za bardzo ale tam chyba takiej nie ma) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera83 Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 masz przepustnice w dieslu? (może sie nie znam na dieslach za bardzo ale tam chyba takiej nie ma) Żebym to ja wiedział. W ASO mówią, że tak. Ja użytkuje sprzęt, nie naprawiam. Zresztą spotkamy się 1 maja na Bemowie to może ktoś z Was zerknie O ile do tego czasu problem nie rozwiąże się. przejżałem chyba wszytsko co na forum było powiedziane i: http://nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t...e7022308a6bfc3a Pecyn mówi: "poradzil mi jeszcze raz zajzec do slynnej pary: przepustnica i silnik krokowy. Efekt taki ze juz mam spokoj ze znana juz w klubie usterka obrotow silnika" Czy w diesel'ach jest silnik krokowy i przepustnica? [ Dodano: 14 Kwi 2006, 16:50 ] Nie, nie da się jeździć. Jadę do serwisu. Podłączą się pod komputer i sprawdzą - 122 zł Czy w 2.2 TDi jest przepustnica i silnik krokowy? [ Dodano: Pią 14 Kwi, 2006 ] Po wizycie w serwisie: 1. wymiana przepływomierza - 2. nie mam IC 3. nie ma przepustnicy 4. silnik krokowy OK Almera przyspiesza w 10.5 sek do 100km/h. To jest to. Dziękuję Bartek125. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blank79 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Witam Pozwoliłem sobie odgrzebać stary temat, aby nie tworzyć kolejnych niepotrzebnych. Auto N16 2,2DI z 2000r przejechane 196tys, obecnie straszny mul. Rozpędzenie jej to straszny dramat. Na 1, 2 biegu muli maxymalnie na 3 lekko czuć rozpędzenie ale niewielkie…4 jakoś jedzie. Wczoraj z Theantem, sprawdzaliśmy jak zachowuje się na luzie przy 4000 obrotów, efekt to straszny czarny dym. Przy odpięciu przepławki tak samo. Wstępnie padło na turbo (tylko, że nie widać wycieków) oraz na wtryski. Może ktoś inne pomysły co może być jeszcze przyczyną, przed wizytą u „fachowca” ? Z góry dziękuj za sugestie Pzdr Blank79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Dodatkowo efekt taki że przy odpaleniu słychać z wydechu (?) rozpędzające się turbo, które zaraz cichnie. Zastanawiające, bo u mnie tego nie ma - ja w ogóle turbo nie słyszę, dopiero jak mocniej przycisnę to i owszem nawet bardzo, ale to za sprawą CAI. Ogólnie są złe proporcje paliwo/powietrze - za dużo paliwa w stosunku do powietrza i się nie dopala - stąd sadza - nawet stary Jelcz mógłby się zawstydzić I albo wtryski leją, albo zawór wastegate jest w pozycji półotwartej i turbo się nie rozpędza prawidłowo i nie pompuje tyle powietrza co powinno. Wolałbym żeby to był zawór, bo to dość szybko można naprawić i praktycznie bezkosztowo. Więc niech jeszcze się ktoś wypowie bo może inny prostszy pomysł wpadnie co może być przyczyną zachowania jak wyżej zostało opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 A moze katalizator zapchany? W naszym modelu dosc łatwo go usunać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 To by czarnej plamy sadzy na asfalcie nie zostawiał na postoju... No i nie byłoby takiego specyficznego dźwięku turbiny i wylatujących pod ciśnieniem spalin. Moja i blanka Alma ma ten sam przebieg i u mnie kat jest drożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blank79 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 (edytowane) nie ma nikt juz wiecej pomyslów ? W następnym tygodniu jade na wymiane filtrów oraz oleju to przy okazji dam do sprawdzenia wtryski, jak nie one to do sprawdzenia turbina. Moze jeszcze wczesniej podjade do ASO na podlaczenie pod kompa. Tylko nie wiem czy to nie jest wpedzanie sie w zbedne koszta? Pzdr Blank Ps Theant jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc w teamcie, mam nadzieje ze uda sie ja odmulic:) Edytowane 22 Października 2009 przez blank79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Pod kompa nie ma chyba sensu podłączać, u nas głównie mechanika w silniku i wtryskach. Sprawdź tak jak pisałeś przede wszystkim turbo i wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blank79 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Panowie auto po naprawie...całkowicie odmulone...dla mnie teraz to "rakieta"... oczywiście nikogo nie zdziwię ale przyczyną była....PRZEPLYWKA . Teraz czas na jakieś ulepszenia...co proponujecie w pierwszej kolejności zmodyfikować? Oczywiście wszystko obecnie jest tak jak fabryka dala:) Pzdr Blank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Przepływka? No proszę. Czyli jednak to nie do końca prawda że po odpięciu uszkodzonej będzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomas55555 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Przepływka? No proszę. Czyli jednak to nie do końca prawda że po odpięciu uszkodzonej będzie lepiej. Mam taki sam problem z moca. Auto jest strasznie zamulone. Robiłem już wiele rzeczy i wydałem mnóstwo pieniędzy, lecz mocy nadal nie ma. Czyszczony był katalizator, wymieniony olej z filtrami, czyszczony przepływomierz(pryskałem sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych), a nawet wymieniłęm turbine, bo "świetny" mechanikl stwierdził, że się wysłużyła. 2 rezy podpięty pod komputer i błędów nie ma. Co mogę dalej robić? Może nie wystarczy tylko wyczyścić przepływke, tylko trzeba ją wymienić? Ide się zaraz przejechać i odepne go, ale skąd mam wiedzieć, czy jest do wymiany? Pod odpięciu powinien chodzić lepiej, czy gorzej? Jeżeli już to kupować używany, czy nowy. Jest tego troche na allegro. Nie chce już wyrzucać pieniędzy w błoto... proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Kupujesz w intercarsie regenerowany, oddajesz swój stary. Płacisz koło 200-300 zł, w ASO nissana też nie zawadzi zapytać. Odpięcie przepływomierza może coś dać, jesli byłby mega zasyfiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 jeśli to przepływka walnięta to po odłączeniu jej powinno być trochę lepiej-rewelacja to nie będzie ale różnicę powinieneś wyczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabol57 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 w mojej wsi Lublin w intercarsie za przepływomiesz boscha krzykneli 500zł z kawalkiem (nowy) a za regenerowany 400zł z kawalkiem. wiec jak kupowaliscie za 200zł to dajcie namiary gdzie to zamowie sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Ja za oryginal Bosha w ASO zaplacilem 315zl. ASO warszawa ul. Torunska. Znajomy wymienial w intercarsie i zablacil cos ok 200-300zl w Warszawie. Dowiedz się o przeplywke z koncowka nr 005, bo kumpel tez chcial wymienic to mu krzykneli ok 1000zl w ASO byla to przeplywka z innym nr i powiedzieli ze ta 005 nie pasuje! Wzial na probe moja i wszysto gralo i tez kupil ta z koncowka 005 za 320zl (almera 2.2di 2001r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 w mojej wsi Lublin w intercarsie za przepływomiesz boscha krzykneli 500zł z kawalkiem (nowy) a za regenerowany 400zł z kawalkiem. wiec jak kupowaliscie za 200zł to dajcie namiary gdzie to zamowie sobie Popytaj w lokalnych sklepach z częściami, mogą mieć duże zniżki w IC. Obecnie regenerowany kosztuje faktycznie 400zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.