Gość maztito Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam. Mam takie pytanie. Jakie po kolei czynności należy wykonać, aby prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy z ABS-em w N16? I jak potem sprawdzić czy wszystko jest ok? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Ja odpowietrzałem zaczynając od koła najbardziej oddalonego od pompy czyli siedząc w aucie prawy tył, potem kolejno: lewy tył, prawy przód, lewy przód. Układ jest odpowietrzony jeśli z odpowietrznika nie wydobywają się pęcherzyki powietrza, ewentualnie płyn z powietrzem. Trzeba pompować dotąd aż będzie szedł czysty płyn. Z innych wskazówek: odpowietrzenie robiłem przy wyłączonym silniku, do uzupełniania stosowałem płyn DOT4, uwaga na odpowietrzniki, żeby ich nie urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maztito Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Wielkie dzięki za porady. A czy tył auta musi stać na ziemi? Słyszałem, że tylna oś nie może być w powietrzu, czy to prawda? Rozumiem, że do odpowietrzania koniecznie trzeba użyć wężyka i jakiegoś pojemnika na płyn. Wężyk powinien być cały czas zanurzony w płynie, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Co do tego czy tylna oś ma być podniesiona czy nie nie potrafię odpowiedzieć. Ja robiłem to podnosząc każde koło po kolei (proszę się nie śmiać). Odnośnie wężyka z płynem - masz rację czyli wężyk na odpowietrznik i jego druga końcówka do jakiegoś pojemniczka z płynem. Należy obserwować to co pojawia się w wężyku. Jeśli nie ma bąbelków powietrza to znaczy że układ jest odpowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Jeśli masz z tyłu korektory siły hamowania to definitywnie auto musi stać na ziemi !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maztito Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 No właśnie, tył był odpowietrzany na uniesionej tylnej osi. Ale teraz nie wiem, czy Almera N16, 2001r. z ABS-em, ma korektory siły hamowania z tyłu czy nie? Jeżeli ma, to czy to oznacza, że będę musiał cały zabieg odpowietrzania powtarzać od nowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.