Gość sleepyhead Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zajrzyjcie 7 postów wyżej, wrzuciłem foty zamontowanego IC z Focusa, teraz pracuje nad rurami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zajrzyjcie 7 postów wyżej, wrzuciłem foty zamontowanego IC z Focusa, teraz pracuje nad rurami. Ok, widzieliśmy. Ale pytanie dotyczyło połączenia między wyjściem suszarki a IC - bo jest fabrycznie poprowadzone w stronę przepustnicy i to właśnie nieco przeszkadza. [EDIT] Jak już skończysz/będziesz kończył to przydałoby się zrobić jakiegoś spota technicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Co do podłączenia to dokładnie tak jak pisze Teres, na forum można wygrzebac gdzieś foty jak Albin to robił u siebie. Wyjśćie z turbiny zostaje nie ruszone, czyli gumowa rura zakręca prosto w dół, a powrót z IC trafia do odwróconej do góry nogami oryginalnej rury (trzeba dorobić nowe mocowanie). Tak to powinno wyglądać: http://img238.imageshack.us/my.php?image=nowy8dl2.jpg (tu na powrocie z IC nie ma już oryginalnej rury, jest dorobiona własna). [ Dodano: Pią 03 Paź, 2008 12:18 ] I stało się... W końcu po kilku miesiącach planowania, sprawdzania, buszowaniu po forach i konsultacja z Teresem IC'ek został podpięty. Nie spodziewałem się żadnej rewolucji w osiągach auta. Trudno mi ocenić wymiernie poprawę pracy silnika, ale po pierwszej jeździe testowej zauważyłem trzy różnice: - rozpędziłem się do 200km/h jadąc cały czas delikatnie pod górę (poprzednio tą prędkość uzyskałem jadąc ta drogą w druga stronę), - do 190km/h przyspieszanie było nieco szybsze, - wcześniej przy jeździe z ta prędkością wskaźnik temperatury silnika przesuwał się nieco w prawo, teraz tak szybka jazda (4000 obr/min przez około 10 min) nie podniosła temperatury), - nie zauważyłem żadnej turbo-dziury ani innych negatywnych efektów. Po zatrzymaniu sprawdziłem temperaturę rur przed i za IC. I ku mojej radości rura dolotowa do IC była gorąca, a za bardzo zimna, a zatem przynajmniej teoretycznie układ działa :diabel: . Zrobiłem trochę zdjęć z montażu, jak tylko je obrobię i opisze pojawią się na forum. [ Dodano: Sob 04 Paź, 2008 12:36 ] Opis montażu IC z Forda Focusa (model 2003) do Almery 2.2 Di. Potrzebne elemety: - intercooler z Focusa - koszt około 150 zł zakupiony na Allegro, - śruba M16x1,5 do zaślepienia otworu po czujniku w IC - cena 2,5 zł (jak ktoś kupi z czujnikiem to nie musi zaślepiać oczywiście), - opaski zaciskowe 16 szt. - łącznie około 50 zł - rura gumowa wew. fi50, olejoodporna Stomil Bydgoszcz, kosztuje około 30 zł za metr bierzący, ja potrzebowałem tylko około 20 cm - koszt ~ 10 zł, - czarny spray (opcjonalnie 10 zł), - poza tym kilka śrubek, podkładek i nakrętek. Zamocowanie IC pod zderzakiem: - sposób demontażu zderzaka i zamocowania IC przedstawiłem wcześniej tutaj. - zderzak wymaga niewielkich podcięć od wewnętrznej strony, do usnunięcia są dwa mocowania łączące zderzak z belką (kolidują z rurami). Tu zaznaczyłem dokładnie które: Wykonanie orurowania: - skorzystałem z usług firmy Centrum Usług Motoryzacyjnych CHODKIEWICZ sp.c. Zabrze, Al. Szczęście Ludwika 1, tel. 032 274 25 09, 032 274 02 04, czynne pn-pt 7:00-18:00, sob 7:00-14:00 Zakład zajmuję się między innymi samodzielnym wykonywaniem wydechów, dlatego mojeje rury są wykonane podobnie do wydechu. Zależało mi na możliwie jak najmniejsze ilości połączeń/uszczelnień, dlatego rury składają się z 4 kawałków. Zarówno dolot jak i powrót można rozkręcić. Czas wykonania 4 godziny, rury,elemety łączące i kompletny montaż/robocizna kosztowała 450 zł. Użyta rura taka jak na wydech, fi 50, gruba ~1,5 mm. Rozważałem też wykonie rur z elememtów samemu, czyli kolanka stalowe i proste rurki , gumowe kształtki (kolanka) i łączenie cybantami. Jednak koszt tych wszystkich elemetów jest podobny do tego ile mnie to kosztowało. Oba rozwiązania są dobre. Pierwsze zdjęcia: kolejne zdjęcia... Jak widać na zdjęciach rury nie są najniższym elemetem podwozia, wiszą u mnie około 12cm nad jezdnią (mam opuszczone auto o 30mm). Jednak są z przodu i trzeba uważać przy podjeźdżaniu do krawężników, żeby nie urwać. ===Pierwsza poprawka=== Pozbyłem się mocowań pod przednią belką, skróciłem (dopasowałem) gumowe łącznki i w efekcie rury i IC są prosto zamocowane i dół rury jest o kilkanaćsie milimetrów wyżej nad jezdnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Szlaki przetarte, wkrótce i ja wybieram się do zakładu w Zabrzu :diabel2: Dzięki za cały opis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Witam ponownie, Wczoraj moja "kanalizacja" od IC miała pierwszą awarię. Rozszelniło się połączenie metalowe. Niestety ten patent zrobiony przez Chłopaków od CHODKIEWICZ'a sprawdza sie pewnie w wydechach, ale w IC zawiód podwójnie. Po pierwsze połączenie nie wytrzymało drgań i po 3000 km rozkręciło się, a po drugie nie było wystarczająco szczelne bo wokół niego wszystko było umazane z oleju (pociło się). Efekt rozszczelnienia to utrata doładowania i mocy oraz gigantyczna czarna chumra za autem. Generalnie nie polecam, bo jakbym mnie jakiś policjant zobaczył to dowód bym stracił bankowo Dodam, że mogłem posłuchać jak pracuje turbina. Byłem zdziwiony, że w zależności od obciążenia silnika turbina doładowywała już od 1000 obr !!! a czasem włączała sie dopiero przy 2000 obr. Wcześniej wydawało mi się, że wartość obrotów przy której włącza sie turbo jest stała. Bez turbiny można się rozpędzić bez problemu do 100km/h, ale wtedy słychać jak turbina ładuje ciśnienie w gwizdek i to chyba nie jest dobre bo turbina pozbawiona oporu rozkręca się do większych prędkości,a to może chyba grozić jej uszkodzeniem :?: :!!: Zalecam trzymac się 50-60 km/h. Tak więc czeka mnie niebawem poprawka kanalizacji. Łącznik stalowy wyleci i w to miejsce trafi łącznik gumowy. Będzie elastycznie, szczelnie i będzie łatwiej wszystko dopasować. ============ Wczoraj znów rozsadziło mi połączenie rur od IC, wkurzyłem sie i rozebrałem cały dolot do IC i zrobiłem go inaczej. Teraz już się chyba nie rozleci :] Poprzednia wersja dolotu do IC która zawiodła wyglądała tak: A to to połączenie które zawiodło Wyciąłem i zastąpiłem połączeniem elastycznym, które wygląda tak: Tak to wygląda w aucie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Zamieszczam zdjęcia z montażu u siebie w aucie: IC z Forda Focusa (1 generacja) z dorobionymi uchwytami bez zderzaka IC zamocowany Za niedługo wycieczka do Zabrza na montaż orurowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 A mam takie pytanie: czy ten czujnik ciśnienia w IC to działa liniowo (pokazuje ciśnienie) czy tylko włącz/wyłącz (jak jest za duże to się zwiera)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Czujnik w IC panie Kolego to mierzy temperaturę nieliniowo, ale da się wygóglać na internecie jaką ma oporność przy jakiej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Wszystko jasne: czyli to czujnik temperatury - pytałem bo zasugerowałem się jednym z opisów IC'ka na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 No super Mocowanie dużo lepsze niż u mnie :] No i IC też ładniejszy, lepsza sztuka niż u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Sleepy, powiedz jak wzrosly realnie osiagi twojej gabloty po zamontowaniu ic. znalazlem nareszcie w miare dobra prace i teraz, oprocz o swoim slubie , mysle o instalacji ic. jaki to ma wplyw na spalanie paliwa? chodzi o to, ze wystarczaja mi osiagi bryki po chipowaniu ( dziekujemy Teresowi za fajna akcje Alltuning przy zuzyciu ok 6- 6,5 l/100km. jesli to ma zamienic moja almerke w ropo-potwora, to sie powstrzymam i wydam kase na prezerwatywy :P PS. jak ktos mieszka w okolicach tomaszowa maz. to zapraszam na slub i/lub weselisko 23 maja 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Sleepy pozwolę sobie odpisać za Ciebie, w razie czego dopisz poprawki jaki to ma wplyw na spalanie paliwa? Żadnego, schładzasz tylko powietrze, przez co w lecie silnik ma mniejszą stratę mocy w stosunku do zimy. PS. jak ktos mieszka w okolicach tomaszowa maz. to zapraszam na slub i/lub weselisko23 maja 2009 Będę bodajże 16-go na ślubie kolegi i koleżanki, to możemy zrobić mini spota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 fajnie, zmailujemy sie jakos :] nic, tylko montowac ic ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Dzięki Teres IC chłodzi powietrze i nie ma wpływu na spalanie. Przy jeździe miejskiej też nie będzie żadnej odczuwalnej różnicy, największą zaletę odczujemy na trasie, gdzie turbina grzeje non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Pozwole sobie odswiezyc temat . Zaczalem montaz IC. Kupilem IC od bety 1,8tds ,wprawdzie wisi juz na samochodzie ,ale pojawil sie problem z rura od turbiny. Zdecydowalem ze przejde z rurami po bokach chlodnicy i zeby to uzyskac musze obrocic rure wylotowa w druga strone. Niestety nie da sie bo zawadza o silnik :/ Wie ktos moze od jakiej turbiny dorwe rure ktora bedzie pasowala zeby ja w druga strone przekrecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 A nie chcesz wykorzystać wylotu z turbiny tak jak jest i pierszego gumowego kolanka też ? Mógłbyś póścić rury w dół a potem dopiero rzeźbić w kolankach ? Widziałem tak zrobiony IC w N16. Acha - uwaga dla wszystkich którzy sami dorabiaja rury do IC. Sama opaska nie wystarczy żeby i ciśnienie nie rozerwało połączenia. Pomyślcie o jakiś kołnierzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 opcja rur dolem odpada ,samochod wisi mi raptem niecale 10cm nad droga. To by bylo zabojcze dla tych rur. Jutro jade po material i bede spawal z kwasa ,to rure od turbiny tez chyba utne i przespawam ,tylko co to za metal? aluminium? Bede musial zdjac chlodnice a potem ja na chama wepchnac zeby sie te rury pomiescily Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 rozważ taką opcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy12345 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam, zamierzam kupić taki intercooler http://www.allegro.pl/item617092715_interc..._interstar.html może ktoś wie czy on mi się zmieści, albo może ktoś mi poleci od jakiego samochodu można zamontować intercooler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 kiepsko umieszczone wyprowadzenia z IC. Polecam albo z Focusa (rury idą pod autem jak u sleepyheada), lub z mondeo, wtedy można puścić bardziej tak jak na rysunku powyżej. ew. jakiś inny z wyprowadzeniami na boki - no i żeby sie na grubość zmieścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy12345 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Na tym zdjęciu na górze to od czego jest ten intercooler? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Nie moja fota, nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zamieszcze zdjecia jak to zrobie ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu :/ robilem wydech do sunnego i mi sie argon skonczyl :/ nie ma czym spawac. Teres w tej almerze rury ida pod spodem ,nie moge tak u siebie dac bo rozwale to na 1 dolku ,mam za niski zawias Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Zamieszcze zdjecia jak to zrobie ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu :/ robilem wydech do sunnego i mi sie argon skonczyl :/ nie ma czym spawac. Teres w tej almerze rury ida pod spodem ,nie moge tak u siebie dac bo rozwale to na 1 dolku ,mam za niski zawias A o ile masz obniżone auto ? Ja u siebie mam -30 mm i od asfaltu do rury mam 11 cm, to jest o jeden centymentr więcej niż od belki pod miską, która jest najniższym elementem pod autem. Wygląda to tak: Odziwo po 20 000 km nie urwałem ich jeszcze :] No i to jest najprostsze w wykonaniu. (widoczny na zdjęciu IC pochodzi z Focusa 2003) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 mam sprezyny od 1,5 benzyny -40mm i w najnizszym punkcie mam 9cm od asfaltu Zrobilem IC ,pol nocy spawalem ,ale mam wersje bezkolizyjna ,przeszedlem przy chlodnicy. Testowalem juz ,zaciski trzymaja tylko jeden jakis luzny byl i troche dmuchalo ,ogolnie nie stwierdzam pojawienia sie turbo dziury jezdzi jak dawniej z tym ze powyzej 120 znacznie lepiej sie rozpedza. No i 200km/h bez marudzenia poszedl ,dalej juz nie mialem drogi Niby wszystko ok ale mam watpliwosci co do tych moich spawow ,wyszly jakos brzydko bo nie mialem czystego argonu tylko z CO2 :/ no ale cos tam dmucha ,na ucho nie slysze zeby gdzies byla dziura a i w osiagach nie odczuwam bledow Mam fotki jakby ktos chcial spojrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.