Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Intercooler - 2.2 Di


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzyjcie 7 postów wyżej, wrzuciłem foty zamontowanego IC z Focusa, teraz pracuje nad rurami.

 

Ok, widzieliśmy. Ale pytanie dotyczyło połączenia między wyjściem suszarki a IC - bo jest fabrycznie poprowadzone w stronę przepustnicy i to właśnie nieco przeszkadza.

 

[EDIT]

Jak już skończysz/będziesz kończył to przydałoby się zrobić jakiegoś spota technicznego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Co do podłączenia to dokładnie tak jak pisze Teres, na forum można wygrzebac gdzieś foty jak Albin to robił u siebie. Wyjśćie z turbiny zostaje nie ruszone, czyli gumowa rura zakręca prosto w dół, a powrót z IC trafia do odwróconej do góry nogami oryginalnej rury (trzeba dorobić nowe mocowanie).

Tak to powinno wyglądać: http://img238.imageshack.us/my.php?image=nowy8dl2.jpg (tu na powrocie z IC nie ma już oryginalnej rury, jest dorobiona własna).

 

[ Dodano: Pią 03 Paź, 2008 12:18 ]

I stało się... W końcu po kilku miesiącach planowania, sprawdzania, buszowaniu po forach i konsultacja z Teresem IC'ek został podpięty.

Nie spodziewałem się żadnej rewolucji w osiągach auta. Trudno mi ocenić wymiernie poprawę pracy silnika, ale po pierwszej jeździe testowej zauważyłem trzy różnice:

- rozpędziłem się do 200km/h jadąc cały czas delikatnie pod górę (poprzednio tą prędkość uzyskałem jadąc ta drogą w druga stronę),

- do 190km/h przyspieszanie było nieco szybsze,

- wcześniej przy jeździe z ta prędkością wskaźnik temperatury silnika przesuwał się nieco w prawo, teraz tak szybka jazda (4000 obr/min przez około 10 min) nie podniosła temperatury),

- nie zauważyłem żadnej turbo-dziury ani innych negatywnych efektów.

 

Po zatrzymaniu sprawdziłem temperaturę rur przed i za IC. I ku mojej radości rura dolotowa do IC była gorąca, a za bardzo zimna, a zatem przynajmniej teoretycznie układ działa :diabel: .

Zrobiłem trochę zdjęć z montażu, jak tylko je obrobię i opisze pojawią się na forum.

 

[ Dodano: Sob 04 Paź, 2008 12:36 ]

Opis montażu IC z Forda Focusa (model 2003) do Almery 2.2 Di.

 

Potrzebne elemety:

- intercooler z Focusa - koszt około 150 zł zakupiony na Allegro,

- śruba M16x1,5 do zaślepienia otworu po czujniku w IC - cena 2,5 zł (jak ktoś kupi z czujnikiem to nie musi zaślepiać oczywiście),

- opaski zaciskowe 16 szt. - łącznie około 50 zł

- rura gumowa wew. fi50, olejoodporna Stomil Bydgoszcz, kosztuje około 30 zł za metr bierzący, ja potrzebowałem tylko około 20 cm - koszt ~ 10 zł,

- czarny spray (opcjonalnie 10 zł),

- poza tym kilka śrubek, podkładek i nakrętek.

 

Zamocowanie IC pod zderzakiem:

- sposób demontażu zderzaka i zamocowania IC przedstawiłem wcześniej tutaj.

- zderzak wymaga niewielkich podcięć od wewnętrznej strony, do usnunięcia są dwa mocowania łączące zderzak z belką (kolidują z rurami).

Tu zaznaczyłem dokładnie które:

 

kopianowy3me8.th.jpg

 

Wykonanie orurowania:

- skorzystałem z usług firmy Centrum Usług Motoryzacyjnych CHODKIEWICZ sp.c. Zabrze, Al. Szczęście Ludwika 1, tel. 032 274 25 09, 032 274 02 04, czynne pn-pt 7:00-18:00, sob 7:00-14:00

Zakład zajmuję się między innymi samodzielnym wykonywaniem wydechów, dlatego mojeje rury są wykonane podobnie do wydechu.

Zależało mi na możliwie jak najmniejsze ilości połączeń/uszczelnień, dlatego rury składają się z 4 kawałków.

 

Zarówno dolot jak i powrót można rozkręcić.

Czas wykonania 4 godziny, rury,elemety łączące i kompletny montaż/robocizna kosztowała 450 zł. Użyta rura taka jak na wydech, fi 50, gruba ~1,5 mm.

 

Rozważałem też wykonie rur z elememtów samemu, czyli kolanka stalowe i proste rurki , gumowe kształtki (kolanka) i łączenie cybantami. Jednak koszt tych wszystkich elemetów jest podobny do tego ile mnie to kosztowało. Oba rozwiązania są dobre.

 

Pierwsze zdjęcia:

obraz003ns0.th.jpgobraz004wb7.th.jpgobraz008jm8.th.jpgobraz011az7.th.jpgobraz012im7.th.png

kolejne zdjęcia...

obraz015os6.th.jpgobraz021yo6.th.jpgobraz017oe2.th.jpgobraz022ci0.th.jpgthpix.gifobraz024ae2.th.jpgthpix.gif

 

obraz025to0.th.jpgthpix.gifschematpb9.th.jpg

 

Jak widać na zdjęciach rury nie są najniższym elemetem podwozia, wiszą u mnie około 12cm nad jezdnią (mam opuszczone auto o 30mm). Jednak są z przodu i trzeba uważać przy podjeźdżaniu do krawężników, żeby nie urwać.

===Pierwsza poprawka===

Pozbyłem się mocowań pod przednią belką, skróciłem (dopasowałem) gumowe łącznki i w efekcie rury i IC są prosto zamocowane i dół rury jest o kilkanaćsie milimetrów wyżej nad jezdnią.

obraz030dx3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

Wczoraj moja "kanalizacja" od IC miała pierwszą awarię. Rozszelniło się połączenie metalowe. Niestety ten patent zrobiony przez Chłopaków od CHODKIEWICZ'a sprawdza sie pewnie w wydechach, ale w IC zawiód podwójnie. Po pierwsze połączenie nie wytrzymało drgań i po 3000 km rozkręciło się, a po drugie nie było wystarczająco szczelne bo wokół niego wszystko było umazane z oleju (pociło się).

 

Efekt rozszczelnienia to utrata doładowania i mocy oraz gigantyczna czarna chumra za autem. Generalnie nie polecam, bo jakbym mnie jakiś policjant zobaczył to dowód bym stracił bankowo :P Dodam, że mogłem posłuchać jak pracuje turbina. Byłem zdziwiony, że w zależności od obciążenia silnika turbina doładowywała już od 1000 obr !!! a czasem włączała sie dopiero przy 2000 obr. Wcześniej wydawało mi się, że wartość obrotów przy której włącza sie turbo jest stała.

 

Bez turbiny można się rozpędzić bez problemu do 100km/h, ale wtedy słychać jak turbina ładuje ciśnienie w gwizdek i to chyba nie jest dobre bo turbina pozbawiona oporu rozkręca się do większych prędkości,a to może chyba grozić jej uszkodzeniem :?: :!!: Zalecam trzymac się 50-60 km/h.

 

Tak więc czeka mnie niebawem poprawka kanalizacji. Łącznik stalowy wyleci i w to miejsce trafi łącznik gumowy. Będzie elastycznie, szczelnie i będzie łatwiej wszystko dopasować.

 

============

Wczoraj znów rozsadziło mi połączenie rur od IC, wkurzyłem sie i rozebrałem cały dolot do IC i zrobiłem go inaczej. Teraz już się chyba nie rozleci :]

 

Poprzednia wersja dolotu do IC która zawiodła wyglądała tak:

 

obraz001ob8.th.jpgthpix.gif obraz002zh1.th.jpgthpix.gif

 

img0886oc2.th.jpgthpix.gif

 

A to to połączenie które zawiodło :| Wyciąłem i zastąpiłem połączeniem elastycznym, które wygląda tak:

 

obraz006pp6.th.jpgthpix.gif obraz007lg1.th.jpgthpix.gif Tak to wygląda w aucie: obraz009ig7.th.jpgthpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zamieszczam zdjęcia z montażu u siebie w aucie:

IC z Forda Focusa (1 generacja) z dorobionymi uchwytami

28609988hg3.jpg

34912381pd7.jpg

27211899es3.jpg

38881188fr8.jpg

 

bez zderzaka

56797379hv6.jpg

 

IC zamocowany

66651992qo2.jpg

 

Za niedługo wycieczka do Zabrza na montaż orurowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie: czy ten czujnik ciśnienia w IC to działa liniowo (pokazuje ciśnienie) czy tylko włącz/wyłącz (jak jest za duże to się zwiera)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w IC panie Kolego to mierzy temperaturę nieliniowo, ale da się wygóglać na internecie jaką ma oporność przy jakiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sleepy, powiedz jak wzrosly realnie osiagi twojej gabloty po zamontowaniu ic. znalazlem nareszcie w miare dobra prace i teraz, oprocz o swoim slubie :P , mysle o instalacji ic. jaki to ma wplyw na spalanie paliwa? chodzi o to, ze wystarczaja mi osiagi bryki po chipowaniu ( dziekujemy Teresowi za fajna akcje Alltuning :) przy zuzyciu ok 6- 6,5 l/100km. jesli to ma zamienic moja almerke w ropo-potwora, to sie powstrzymam i wydam kase na prezerwatywy :P :P

PS. jak ktos mieszka w okolicach tomaszowa maz. to zapraszam na slub i/lub weselisko

23 maja 2009 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sleepy pozwolę sobie odpisać za Ciebie, w razie czego dopisz poprawki

jaki to ma wplyw na spalanie paliwa?

Żadnego, schładzasz tylko powietrze, przez co w lecie silnik ma mniejszą stratę mocy w stosunku do zimy.

PS. jak ktos mieszka w okolicach tomaszowa maz. to zapraszam na slub i/lub weselisko

23 maja 2009 :P

Będę bodajże 16-go na ślubie kolegi i koleżanki, to możemy zrobić mini spota :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Dzięki Teres :)

IC chłodzi powietrze i nie ma wpływu na spalanie. Przy jeździe miejskiej też nie będzie żadnej odczuwalnej różnicy, największą zaletę odczujemy na trasie, gdzie turbina grzeje non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwole sobie odswiezyc temat . Zaczalem montaz IC.

Kupilem IC od bety 1,8tds ,wprawdzie wisi juz na samochodzie ,ale pojawil sie problem z rura od turbiny.

Zdecydowalem ze przejde z rurami po bokach chlodnicy i zeby to uzyskac musze obrocic rure wylotowa w druga strone. Niestety nie da sie bo zawadza o silnik :/ Wie ktos moze od jakiej turbiny dorwe rure ktora bedzie pasowala zeby ja w druga strone przekrecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

A nie chcesz wykorzystać wylotu z turbiny tak jak jest i pierszego gumowego kolanka też ? Mógłbyś póścić rury w dół a potem dopiero rzeźbić w kolankach ? Widziałem tak zrobiony IC w N16.

 

Acha - uwaga dla wszystkich którzy sami dorabiaja rury do IC. Sama opaska nie wystarczy żeby i ciśnienie nie rozerwało połączenia. Pomyślcie o jakiś kołnierzach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja rur dolem odpada ,samochod wisi mi raptem niecale 10cm nad droga. To by bylo zabojcze dla tych rur. Jutro jade po material i bede spawal z kwasa ,to rure od turbiny tez chyba utne i przespawam ,tylko co to za metal? aluminium?

Bede musial zdjac chlodnice a potem ja na chama wepchnac zeby sie te rury pomiescily :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepsko umieszczone wyprowadzenia z IC.

Polecam albo z Focusa (rury idą pod autem jak u sleepyheada), lub z mondeo, wtedy można puścić bardziej tak jak na rysunku powyżej.

ew. jakiś inny z wyprowadzeniami na boki - no i żeby sie na grubość zmieścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszcze zdjecia jak to zrobie ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu :/ robilem wydech do sunnego i mi sie argon skonczyl :/ nie ma czym spawac.

Teres w tej almerze rury ida pod spodem ,nie moge tak u siebie dac bo rozwale to na 1 dolku ,mam za niski zawias :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
Zamieszcze zdjecia jak to zrobie ale pewnie dopiero w przyszlym tygodniu :/ robilem wydech do sunnego i mi sie argon skonczyl :/ nie ma czym spawac.

Teres w tej almerze rury ida pod spodem ,nie moge tak u siebie dac bo rozwale to na 1 dolku ,mam za niski zawias :)

 

A o ile masz obniżone auto ?

Ja u siebie mam -30 mm i od asfaltu do rury mam 11 cm, to jest o jeden centymentr więcej niż od belki pod miską, która jest najniższym elementem pod autem.

 

Wygląda to tak:

obraz004ohz.th.jpg

Odziwo po 20 000 km nie urwałem ich jeszcze :] No i to jest najprostsze w wykonaniu.

(widoczny na zdjęciu IC pochodzi z Focusa 2003)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sprezyny od 1,5 benzyny -40mm i w najnizszym punkcie mam 9cm od asfaltu :D

Zrobilem IC ,pol nocy spawalem ,ale mam wersje bezkolizyjna ,przeszedlem przy chlodnicy.

Testowalem juz ,zaciski trzymaja tylko jeden jakis luzny byl i troche dmuchalo ,ogolnie nie stwierdzam pojawienia sie turbo dziury jezdzi jak dawniej z tym ze powyzej 120 znacznie lepiej sie rozpedza. No i 200km/h bez marudzenia poszedl ,dalej juz nie mialem drogi :D:D Niby wszystko ok ale mam watpliwosci co do tych moich spawow ,wyszly jakos brzydko bo nie mialem czystego argonu tylko z CO2 :/ no ale cos tam dmucha ,na ucho nie slysze zeby gdzies byla dziura a i w osiagach nie odczuwam bledow :)

Mam fotki jakby ktos chcial spojrzec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...