Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

POŁOŻONA TYLNA WYCIERACZKA K11


Gość ADEX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy mam pytanko czy ktoś z was kto posiada K11 z przed liftu prubował , zrobił bądz wie jak to zrobic i czy wogle sie da ażeby nasze sterczace do pionu wycieraczki po skonczonym cyklu pozostawały poziomo tak jak zostalo to rozwiazane w k11 po lifcie ??

bede wdziecznyz apomoc bo nic z wyszukiwarce na ten temat nei znalazłem :|

 

a więc tak:

co nam bedzi epotrzebne:

wiertarka, wiertła, klucz 10-ka do rozkrecenia uchwytów i demontarzu silnika z klapy, klucz 12stka do odkrecenia wycieraczki, płaski srubokręt do podwazenia wieka. i 30 min czasu.

 

w03.jpg

wpierw wykręcamy silnik z klapy silnika za pomocą 3 srub.

 

w04.jpg

odkrecamy stelaz z amortyzatorami (gumowe podkladki)

 

w05.jpg

teraz bierzemy wiertarke z wiertłem (ja urzylem 6 mm) i nawiercamy nity przytwierdzajace pokrywe do korpusu (zielone). niemartwcie się. obok są otwory ktore nalezy tylko przewiercic na wylot aby uzyskac mozliwosc skrecenia pokrywy za pomoca drobnych srobek z nakretkami (czerwone)

 

w06.jpg

jestesmy juz w srodku. to ujrzycie na dziendobry.

 

w07.jpg

teraz za pomoca srubokreta podwarzamy dzwignie ktora jest przytwierdzoan do slimacznicy.

 

w08.jpg

oto zdemontowana i odwrucona slimacznica z magiczna blaszka ktora odpowiada za zatrzymywanie w pozycji "zero" wycieraczki.

 

w09.jpg

zdjecie z bliska - widac tą przerwę o ktorej wspominaleł. gdy styk wpada w ta przerwę wycieraczka zatrzymuję sie.

 

w10.jpg

oto slimacznica po sciagnieciu blaszki (schodzi po podwarzeniu srubokrętem) zaznaczyłem na kolorkach stare orginalen dziury (czerwone)w ktore wciskamy blaszkę oraz wywiercone nowe (zielone) ( roznica o 180 stopni)

 

w11.jpg

blaszka po zamontowaniu na nowym miejscu.

 

i skladamy wszytko do kupy.

 

zdjecie przed i po zmianie (z gory przepraszam za jakosc - słabe nawietlenie w garazu)

w02.jpg

w01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

reanimuje temat gdyz odkrylem cos co moze pomoc wszytkim chcacym polozyc wycieraqczka tylna

 

a wiec tak sterowanie polozeniem wycieraczki odpywa sie za pomocą 3 łap stykowych schowanych po dglowna slimacznica - zebarka w mechanizmie wycieraczki.

sterowanie dobywa sie za pomoca taka ze jest przerwa ok centymetra w blaszcce pod slimacznica i z chila gdy na styku powstaje przerwa wycieraczka (silnik) wylacza sie. wycieraczka zatrzymuje sie zawse w tym samym miejscu

cykl sztorc polozenie sztorc wycieraczki to jeden obrut slimacznicy.

blache pod slimacznica da sie wyciagnac ale nie da sie po hamsku odwrucic o te 180 stopni wzgledem kola aby spowodowac start z pozycji lezacej.

chwile siedzialem i myslalem czy jest mozliwosc przebudowania slimacznicy zebow cokolwiek aby usyskac efekt polozonej wycieraczki. nieda sie. ratunek jest jeden.

demontujemy slimacznice. nawiercamy 3 nowe otwory chwytowe dla blaszki (p obruceniu o 180 stopni) wciskamy ja na miejsce. za pomoca jakiegos dobrego kleju 2 skladnikowego dosztukowujemy brak na scieszce aby styk slizgal sie po "przerwie"

efekt?

polozona wycieraczka

ah i informacj adla nie wiedzacych ja to cos wogle otworzyc.

pokrywa mechanizmow to blacha przynitowana w 6 miejscach miekkimi nitami. wiertlo 6mm przewiercamy łepki i blacha schodzi bez problemow. nie martwcie sie ze cos zniszczycie bo obok kazdego nita jest przygotowany otwor na nowy nic lub po przewierceniu korpusu na wylot skreceniu srubkami.

 

pozdrawiam wszytkich ktorzy chieli i teraz maja mozliwosc stworzenia tego :)

 

[ Dodano: Nie 19 Lis, 2006 ]

blaszka odwrocona - niechailo mi sie nawet dosztukowywac klejem przerwy. prawdemowiac wywiercenie 3 dzurek odwrucenie blaszki calosc modyfikacji zajela okolo 30 min (wraz z wykreceniem rozwierceniem i przykreceniem mechanizmu)

gdyby ktos mial jakies pytania sluze pomocą.

operacja naprawde dziecinnie prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w sunny też sie pewnie da :grin: - dawaj foto - a może masz jak to wygladało przed a jak wyglada po :?:

Tyle, że jak Ci przymarzła wycieraczka w pionie to włączałeś ogrzewanie szyby i odmarzało a teraz już nie bardzo 8) - chyba żeby ustawić na 1 nitce :roll: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie nie ma proble,u. zaraz bedzie na gorze rzadek zdjec z opisem

 

co przymarzania.. ok cos wtym jest ale tak czy owak ja nie naleze do tcyhh ludzi co odpalaja wycieraczke na zasniezonej szybie ;)

co do przyktywania swiatla stopu to ja akurat nie mam seryjnego swiatla w dolnej czesci szyby. ale jak zrobie fotki jak to wyglada po polozeniu to mysle ze łatwo bedzie stwiedzic czy bedzie czy nie bedzi ezasłaniała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki za fotorelacje - śmiem twierdzić, że silniczek wygląda identycznie :lol: jak w N13. Natomiast wczoraj się przyjrzałem u siebie i w N13 nitki od szyby są niżej, więc problem przymarzania możemy odesłać do lamusa... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie warto sprawdzic bledy jakims automatem (np wkleic do worda) i umiescic w dziale zrob to sam.

Adex masz ladna naklejke na tylnej szybie, podoba mi sie ;).

 

PS. PRzepraszam ale nie mam tu (jeszcze) polskich liter... (pod BSD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalepa na szybe to nasza nalepa grupy pomorskiej:;],

co do przymarzania wycieraczki to ja w k10 mam na płasko noi czasem przymarza ,

podgrzewanie szyby niewiem czy by duzo dalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma tam żadnych sprężyn żeby coś nie wypadło ?

nie nie ma zadnych sprezyn. wierzcie mi ze duzo myslame nad tym (bez rozkrecania wnetrznosci czytalem posty itd itd.. bylem gotowy nawet zamowic sobei silnik od k11 po lifcie gdzi eten uklad jest juz tak przerobiony :)

ale po rozkreceniu okazało sie to dziecinnie proste :) a najlepsze z tego jest to... ze w 15 min jest się wstanie przywrócic orginelane polozenie wycieraczki odwracając na miejsce blaszkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ma co Gzybać tylko brać się do roboty :D niech tylko zrobi się ciepło to poświece te 30 minut :D Pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw 23 Lis, 2006 23:04 ]

Ale niestety problemy są! Dzisiaj nie mogłem poradzić sobie z ściagnięciem wycieraczki tylej. Otóż śróba się odkręciła i normalnie wycieraczka powinna wyjść pod wpływem niewielkiej ilości siły, a tu ja na "hama" ciągne a ona nawet nie drgnie. Jak sobie poradzić z nią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos a jakis pomysl na zmodernizowanie tych naszych wycieraczek. myslalem o wycieraczkach hmmj ak im szlo.. VALEO czy jakos tak.. ale do nich wypadaloby miec obudowane ramie.. jakies pomysły?? ja myslaemm zeby zrobic cos z włukna szklanego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

proste, zapiekła sie :) popsikaj porządnie WD40, lub innym podobnym, poruszaj, pociągaj itp itp, ja zdjałem a łątwo nie bylo z 10 minut sie siłowałem ... ale jezeli mi sie udało to i Tobie tez sie uda, nie warto z takim gówienkiem jechac do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stypcio, ale cwany :D ja dalej tej wycieraczki sciagnać nie moge, chyba musze pojechać do warsztatu z nią,

 

Dokladnie tak mi tez sie zapiekla ale popsikalem wd-40 odczeakalem chwile, stuknalem mlotkiem podwazylem z kazdej strony kluczem i wyskoczyla. Troche sie pomeczysz i napewno dasz rade. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...