Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Bluebird] Turbo SGX


bort
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie jesteście zaskoczeni, że zamieszczam opis Bluebirda w tym dziale na forum - ale pewnie większość z Was nie wie, że były produkowane wersje ZX Bluebirda (występowały również z oznaczeniem Turbo SGX, jak mój) i jednego z nich stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem.

 

Zdjęcie poglądowe, dla tych co nie kojarzą bryły auta:

DSC06065.jpg

 

Tutaj znajdziecie więcej zdjęć i opis mojego auta:

http://www.nissanklub.pl/nasze_auta.php?pi...tid=112&p=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, Bluebirda dobrze kojaże,ale nie wiedziałem ,że były wersje z turbiną i taakim wyposażeniem! :shock: ;) Głównie mam na myśli regulację zawiechy.Coś takiego miała Mazda 626 Coupe GD 2.2Turbo - 3 tryby pracy-soft,normal,hard.(jak i jej brat bliźniak -Probe mkI)

 

Widać,że jest w swietnym stanie jak na te lata.

 

Autko extra - taki cichociemny :twisted: Podoba mi się ,oj bardzo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichociemy jak cholera, zapierdziela aż miło - co turbo to turbo.

Ja to nie mogę się doczekać jak się zaczną prace tuningowe :D

 

Ps. zapomniałes jeszcze wspomniec w opisie że masz wskaznik ciśnienia oleju seryjnie :)

 

Bardzo ciekawy wóz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

bort... piekna sprawa! Taki samochod mimo swojego wieku nie jednego jeszcze jest w stanie zadziwic... Bardzo mi sie podoba mimo swoich kanciatych ksztaltow... jest to samochod typowo rodzinny ale z tym "czyms" pod maska czego inne nie maja. Kupa wskaznikow i wygoda i to jest to!

Zdradz jeszcze ile Cie kosztowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jest to 1350konna przednionapędówka, auto naprawde zadbane i daje radę.

Takie Calibry 16V po tjuningu i bez niego wciągnęła by nosem...

 

Co do tego ile koników się ostało przekonamy się niebawem na hamowni :D

 

Bort zapraszam tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=223936#223936

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Tak więc jest to 1350konna przednionapędówka
o madafaka mamy najmocniejsze w PL auto i to na dodatek Nissan :wink: :mrgreen:

 

A tak na powaznie na ile ma cos wspolnego z 300ZX, ze ma w nazwie Turbo ZX ? W koncu przedni naped i 135 hp niewiele przypomina Zxa :wink:

 

Jaka jest pojemnosc? I jakie oznaczenie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriu- dokładne dane masz tu:

 

-> http://www.nissanklub.pl/nasze_auta.php?pi...tid=112&p=0

 

Tu są 300ZX poprzedniej generacji, z lat Bluebirda. Możnaby pogrzebać i znaleźć wspólne cechy:

 

http://www.allegro.pl/item118533320_niesam...0_v6_turbo.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C502663

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem też napisać, że ma elektryczne lusterka ;)

 

Silnik ma oznaczenie CA18ET i były takie montowane w Silviach S12.

W Polsce kojarzymy oznaczenie ZX z 300 ZX-ami, ale jak się okazuje były też inne modele tak oznaczane.

 

Pobuszowałem po internecie i wygląda na to, że Bluebirdy z tym silnikiem były sprzedawane w Anglii i Finlandii - tam w każdym razie napotkałem na ich ślady. W Anglii jest klubik właścicieli ZX - i głównie są tam posiadacze Bluebirdów, ale i też Sunny. Więc były chyba też Sunny i Cherry turbodoładowane - właśnie z oznaczeniem ZX.

 

Adres tego klubiku: www.zxoc.co.uk

 

A zobaczcie jeszcze te dwa egzemplarze wersji 3D Bluebirda Turbo ZX:

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1784

ten prezentuje się rewelacyjnie:

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=2651

i jeszcze tego Sedana:

http://www.dnsf.org/index.php?group=GALLER...a=b&pid=623

 

Auto kupilem pod koniec marca tego roku - zahaczyłem o bankomat i kupiłem go za 3000 zł :D

 

Cieszę się, że zrobił na Was dobre wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Ciekawe dlaczego akuratnie pod taki silnik zalozyli glowice 8V a nie 16V...?

Nie wielkie pieniazki a podejrzewam ze radosci bedzie bardzo wiele.

Pozdrowienia i zycze by bluebird dawal Ci duzo satysfakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki CA18DET (2 walki 16V, turbo + intercooler 170KM) z tego co wiem wprowadzili dopiero w modelu 200SX S13...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
silniki CA18DET (2 walki 16V, turbo + intercooler 170KM) z tego co wiem wprowadzili dopiero w modelu 200SX S13...

Widzialem bluebirda '89 sedana z silnikiem CA18DE... wszystko jest wiec mozliwe a jak to tylko sprawa "czapki" to mozna jeszcze to poprzerabiac i uzyskac wieksze mozliwosci dla tego CA18ET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem częsci od CA18ET i CA18DET są do siebei kompatybilne.

Chłopaki do S12 pakowali silniki z S13 bez rzadnej modyfikacji czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzisiaj skorzystałem z Dyno-day u Chojnackiego pod Warszawą i trzeba powiedzieć, że jestem trochę rozczarowany wynikami... Wydawało mi się, że nieźle chodzi...

BB_dyno-1.gif

Chleje do tego jak smok - wlewam za 100zł (Pb95) i robię ledwie 200 km (zimowo/jesienną porą, sporo krótkich odcinków).

Tak nie może być, umówiłem się już z Coobciem na strojenia na hamowni. Trzeba go trochę poregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przez te kilkanascie lat parę rumaków zostało w lesie ale jak na te 122 rumaki to wynik 7,6 do 60mph wygląda rewelacyjnie :) a spalanie powaliło mnie na kolana :D zrób sobie licznik spalania w profilu masz szansę być rekordzistą :)

Pozdrawiam Prezesa Naszego Klubu

Łubudubu łubudubu niech nam żyje...

 

PS

Spalanie najpierw było 200zł - 200km no teraz jest już lepiej 13 na 100km norma mniej pewnie przy takiej jeździe nie spali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam że ta hamownia Chojnackiego jest z d*py... i pokazuje to co on chce :D

Po pierwsze to nie jest wogóle wykres auta z turbiną.

Tak czy siak proponuję pojechać na hamownię do Grabarza i podstoimy zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, może i mnie zrobili z tym wykresem. Chyba znowu mnie fachowcy zlali z moim zabytkowym sprzętem - ale najpierw szczegóły, potem wnioski.

 

Zajechałem do Chojnackiego ponieważ miałem do niego po drodze na moją działkę. Zapraszał koło dodziny 12.00 ale zajechałem wcześniej, żeby zobaczyć czy są kolejki - w rezultacie w trakcie pomiarów w środku auta miałem... choinkę w doniczce! :) (którą to po świętach miałem wsadzić w ziemię na działce).

 

Wjechałem na rolki, kolesie zaczęli męczyć Bluebirda. Widziałem wykresy z dwóch przebiegów i w obu przy 5000 obrotów pojawiały się znaczne spadki na krzywej momentu obrotowego - spytałem kolesia skąd te dziury, na co on, że być może koleś za kierownicą się poruszył w samochodzie. Wydawało mi się to wątpliwe, że dwa razy w tym samym momencie (przy 5000 obr.) koleś się poruszył - dlatego zrobili jeszcze jeden przebieg.

 

Muszę powiedzieć, że na ręce im nie patrzyłem jak wydobywał koleś z komputera mój ostatni wykres... ten który widzicie dostałem od Chojnackiego w biurze, no i jak widać jest bez logo. Nie chciało mi się już czekać aż wydrukują jeszcze raz... teraz wygląda na to, że to nie był przypadek z tym brakiem logo... a wykresik może rzeczywiście jest z innej fury!

 

We wtorek jadziemy z Coobciem do Grabowskiego na hamownie i szybko to zweryfikujemy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabowski w tym tygodniu nie miał kompletnie czasu... Być może na więcej nissanów się ustawimy w przyszłym tygodniu :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj wreszcie dotarłem na hamownię do Grabowskiego - wykres poniżej:

bb_dyno_25012007.jpg

 

Wydruk trochę mało czytelny (końcówka czarnego tuszu), wkrótce go podmienię bo mam go dostać jeszcze mailem.

 

Jak widać silnik jest jeszcze w dobrym stanie i jest "jakąś bazą" do dalszych modyfikacji (najbliższy mod jaki zamierzam jednak zrobić to remont blacharki :) ).

 

Sami oceńcie, czy wykres od Chojnackiego wyżej może pochodzić z przebiegu innego auta...? W ciągu tych dwóch tygodni zmieniłem tylko ustawienia zapłonu - został przyspieszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...