Gość email Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Mam problem, jak zapewne każdy, kto tutaj pisze. Wymieniłem rurki układu chłodzącego ponieważ były dziurawe - dosłownie. Mam teraz węże, ale temperatura cieczy nadal szybko idzie do góry. Przypuszczam że mozę to być zapowietrzenie systemu. Wie może ktoś jak go odpowietrzyć lub zna przyczynę tak gwałtowego wzrostu temperatury? Z góry dziękuje... P.S Prosiłbym o pomoc jak najszybciej, gdyż planuje jutro wyjazd rodzinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forhend Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 wiem cos o tym bo sam sie meczyłem kupe czassu,po 1 sprawdz czy po nagrzaniu wąz na dole chłodnicy też jest goracy i czy na wolnych obrotach grzeje nagrzewnica ,ale ta przy kierowcy,jesli tak to układ nie jest zapowietrzony,jesli nie to trzeba zdjac wezyk z chłodnicy u góry po przeciwległej stronie korka wlewu wodyi dolewac czesto i dużo,można też dolewac u góry ,jest taki mały wlew zakonczony korkiem gumowym,ja tak robiłem i sie udało.pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 zdjac wezyk z chłodnicy u góry po przeciwległej stronie korka wlewu wodyi dolewac czesto i dużo,można też dolewac u góry ,jest taki mały wlew zakonczony korkiem gumowym,ja tak robiłem i sie udało.pzdr.dokaldnie to samo robilem jak gaz zalozyli intalka byla tak zapowietrzona ze facet kilka godzin ja doprowadzal do stanu uzywalnosci! najlpesza metoda to dolewanie ciagle plynu + tak jak napsiane wyzej bawic sie tym gumowym korkiem odkecac go i spuszczac luft i zakreci i tak w kolko... sam mechnior byl zdziwiony ze ten uklad jest taki oporny:D pozdro;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forhend Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 interesuje mnie ten trzeci odpowietrznik ,który rzekomo jest pod autem ,jestem ciekawy gdzie on dokładnie jest bo tak naprawde nie moge zajarzyc ,z góry dzieki.pozdrawaim. 8) :smile: nissan serena 1.6 16v 93rp. gaz :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 w sumie to po co tyle odpowietrznikow ? wytlumaczy mi to ktos... o0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 no tak ale wieksza ilosc = wiekszep rawdopodbiensto ze jakis szlag trafi trzb edzie wymienic i przez to sie zapowietrzy lol :> bta mam pytanie cyz na wskazniku temp. macie taka mala kropaczke ktora wskazuje idalne polozenie wskazowki [tzn kiedy temperatura jest idealna;p] u mnie jest taka mala biala kropka i jak ja strzalka zakrywa tzn ze temp jest odpowiednia... powyzej za cieplo ponizej za zimno ;p? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forhend Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 u mnie nie ma zadnej kropki,ale zauwazyłem ,ze idealna temperatura jest wtedy ,kiedy wskazówka jest lekko poniżej srodka. mam jeszcze pytanie,gdzie jest czujnik który załacza wentylatory chlodnicy?z góry dziekuje. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 u mnie nie ma zadnej kropki,ale zauwazyłem ,ze idealna temperatura jest wtedy ,kiedy wskazówka jest lekko poniżej srodka. mam jeszcze pytanie,gdzie jest czujnik który załacza wentylatory chlodnicy?z góry dziekuje. moze po jakims roczniku robili te kropki O_o u mnie jest ~polowy lekko powyzej ale niewiele (wlasnie na kropce:D) co do rugiego pytania... jajk podlaczaja kompa z gazu do laptopa to temp plynu w parowniku czy gdzies tam ;p pokazuje 71-76*C a wentylator wlacza gdzies na 3/4 skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Chłopaki najprościej i bezstresowo to: 1) nagrzewnice ustawić na maksa na cieplo 2) odkręcić korek wlewu wody do chłodnicy 3) zalać wody do pełna (zarówno chłodnicy jak i do zbiorniczka wyrównawczego) 4) zapalić silnik - poczekać aż osiągnie normalną temperaturę, po czym go wyłączyć 5) dolać wodę do chłodnicy na maksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 2) odkręcić korek wlewu wody do chłodnicymechanior u mnie tego probowal :DD:D: mialem niezly ubaw xD koles odkrecil korek z chlodnicy i mu pod cisnieniem walnal plyn GORACY:D koles odskoczyl buehehe potem sie bal drugi raz odkrecic i kombinowal muehehehe smieszny byl i chyba nie polubil autka tym bardzie jak podczas wkladania przewodow do gazu itp caly sie pokaleczyl bo tam malo miejsca jest i ciagle powtarzal "kto wsadzil w to miesjce silnik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Chłopaki najprościej i bezstresowo to Witam. Nie w tym aucie. Układ jest rozbudwany, przewody są na różnych poziomach, dwie nagrzwnice. Nawet według serwisówki to może trwać kilka godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forhend Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 racja ,nie w tym aucie,ja z odpowietzreniem walczyłem z tydzien i nawet chłodnice wyjałem,termostat,i pompe wodna,naprade nie jest łatwo i tak na serio to nie ma regułki która pozwoliłaby go odpowietrzyc,tzreba cały czas laci i sprawdzac ,az do skutku. wracam do pytania ,które zadałem wyzej,czy wie ktos gdzie jest czujnik który załancza wentylatory? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 czy wie ktos gdzie jest czujnik który załancza wentylatory? W przypadku nissana i silników na wielopunkcie, to załanczaniem się wentylatora steruje Komputer na podstawie odczytów z czujnik temperatury wody zdjandującego się pod kolektorze ssącym 1) na kolektorze przywyjsciu wody z glowicy 2) w bloku na wyjsciu wody W przypadku gaznika odbywa się to bez udzialu ECU, jest dodatkowy czujnik wody który po przekroczeniu iluś tam stopni załancza obwód (znajduje się w bliskim sąsiedstwie tamtego czujnika...) to była informacja dla silników z rodziny GA14-16 i SR20... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 30 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2006 Przeczytałem wszystkie posty i się troszkę zasmuciłem. Przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego przed zimą i mam małe obawy w związku z tym zapowietrzaniem się. Może ktoś już to robił to niech powie czy były problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mechu Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 A moze wiecie panowie po co sa 2 zbiorniki wyrownawcze w silniku 2.3D ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 A moze wiecie panowie po co sa 2 zbiorniki wyrownawcze w silniku 2.3D ?? Witam. Wiemy. Wyrównawczy jest jeden, ten z żółtym (chyba) korkiem. Ten drugi, z korkiem typowo chłodnicowym jest w pełnym, ciśnieniowym obiegu. Ten galimatias wynika z tego, że poszczególne elementy układu chłodzenia znajdują się na różnych poziomach, no i układ jest trochę 'długi'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Jednak nie odwarzyłem się wymienić płynu chłodzącego. Spuściłem ok. 1,5 l. z chłodnicy i dolałem koncentratu. Powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilgozdalski Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 interesuje mnie ten trzeci odpowietrznik ,który rzekomo jest pod autem ,jestem ciekawy gdzie on dokładnie jest bo tak naprawde nie moge zajarzyc ,z góry dzieki.pozdrawaim. 8) :smile: nissan serena 1.6 16v 93rp. gaz :smile: u mnie jest przy termostacie pod fotelem pasazera. sorki za wczesniejszy błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasko80 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Witam Jestem świeżym właścicielem vanette 2.0D z 1993r i mam taki problem - silnik potrafi sie zagrzac, wiec na początku pomyslalem ze to termostat wiec go wymieniłem na nowy ale nie pomogło. Być może trzeba po prostu odpowietrzyć układ ale z tego co widze to nie ma tam zadnego odpowietrznika - układ odpowietrza się sam przez taki cienki wężyk co idzie do korka. Czy ktoś wie czy moze gdzies jest jeszcze jakis dodatkowy odpowietrznik ? pozdrawiam Jasiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Tak, sposc plyn chlodniczy nie tylko z chlodnicy ale i z bloku silnika(nie wiem niestety gdzie w tym silniku jest sruba to tego), zalej nowym plynem, nie wiem jak jest w dieslach, ale w instrukcji do Nxa polecaja odpowietrzyc uklad. Powiedz czy jak juz sie przegrzewa rury do chlodnicy sa gorace?(zarowno ta gorna jak i dolna). Moze cos nie tak jest z pompa wodna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Odpowietrzy sie sam jak spuscisz calośc i zalejesz nowymnie prawda serene sie dlugo odpweitrza sama tego nie zrobi juz bylo o odpowietrzaniu sa 3 albo 4 mozliwosci odpowietrzania jedna to ten korek z weza, druga co jakos czas odkrecac chlodnice i dolewac plynu i jeszcze tam gdzies sa odpwoeitrzniki... to dlugo trwa w serenach. sprawdzales przewody za termostatem czy sa gorace oraz inne czy jak sie nagrzeje czy sa cieple ? :> tak z ciekawosci le dales za termostat?:> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasko80 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Płyn w chłodniczy jest nowy, więc to napewno nie to. A termostat to dokładnie nie pamiętam ile kosztował ale drogi nie był, pewno z jakieś 30 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Płyn w chłodniczy jest nowy,czyli mamy rozumiec iz go caly wymieniles tzn spuciles i wlales nowy ? jak tak no na 99.9% masz zapowietrzony uklad... w serenie trza manualnie odpwoeitrzyc sam sie nie odpowietrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasko80 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 mamy rozumiec iz go caly wymieniles tzn spuciles i wlales nowy ? dokładnie tak odkręciłem korek w bloku (nie łatwo było go znaleźć nawiasem mówiąc) wylałem wszystko i wlałem świerzy płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Być może trzeba po prostu odpowietrzyć układ ale z tego co widze to nie ma tam zadnego odpowietrznika w serenie trza manualnie odpwoeitrzyc sam sie nie odpowietrzy. To są dwa całkiem inne układy chłodzenia, inne silniki, już nie mówiąc o autach. W tej starszej Vanetce (chyba C220) nie powinno być problemu z odpowietrzeniem i nawet chyba odpowietrznika nie ma. Natomiast C23 - wiadomo, nawet kilka godzin niektórym użytkownikom może to zająć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.