Gość jaca2206 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 ja odpowietrzałem u siebie wczoraj układ jeden odpowietrznik jest przy korku przy kolektorze wydechowym (korek taki sam jak przy chłodnicy) jest tam taka cienka zaślepka. drugi jest pod maską tam gdzie idą przewody do nagrzewnicy (koło silnika wycieraczki) też jest mała zaślepka którą trzeba wyjąc a nad tą zaślepką jest przewód gumowy z korkiem tam się napełnia nagrzewnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość larosa Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Nie grzeje mi druga nagrzewnica z tyłu, czy może się zapowietrzyć?pierwsza grzeje pLynu jest dosyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość larosa Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 chyba z boku bo to jest model 4 drzwiowy,nie wiesz czy można się tam dostać od środka, jest zimno i kłaść się pod samochód to tragedia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OJE Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 ja w swojej serenie mam taki sam układ i też mi nie grzeje tylna nagrzewnica. Odpowietrzalem już dwa razy nawet sprawdzalem właśnie to cięgno i nic, w efekcie końcowym zapowietrzyłem sobie caly układ. W końcu udalo mi sie bo grzeje przód ale tylna nagrzewnica i tak nie grzeje. Narazie skończyła mi się cierpliwość i czekam na przypływ pomyslu jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Nagrzewnica tylna ma własny odpowietrznik.W wersji z jednymi suwanymi dzwiami znajduje sie on przy lewym progu w miejscu gdzie węże wchodzą do nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 W końcu udalo mi sie bo grzeje przód ale tylna nagrzewnica i tak nie grzeje. Nagrzewnica tylna ma własny odpowietrznik Darujcie sobie ten odpowietrznik. Lepszy efekt daje zsunięcie przewodu odpływowego z nagrzewnicy (ten z przodu auta). Oczywiście na nagrzanym i pracującym silniku. Silnik jakiś czas przytrzymać na ok. 2000 obr., od dołu jest dojście do przepustnicy, także można to zrobić samemu. Będzie trochę porozlewane, ale uważam, że sposób jest dobry. Jak oba przewody staną się gorące, tzn., że jest przepływ. Wyłączyć silnik i uzupełnić płyn w chłodnicy tym korkiem pod maską. Takiego sposobu instrukcje i Manual service nie podają, bo jest trochę niebezpieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość larosa Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 ja wam powiem jak ja to robie: a robiłem to już z 10 razy.Nalewam płynu do pełna w chłodnicy i w zbiorniku otwieram grzanie przód i tył na full ,zapalam i zaczynam ściskać gumowe węże przychłodnicy,o przepraszam jeszcze otwieram odpowietrznik na przodzie i jeszcze przed zapaleniem nalewam do pełna pod korek pod siedzeniem.No i silnik chodzi a ja ściskam do czasu aż otworzy się termostat i będzie przepływ przez chłodnicę.wtedy gaszę i nalewam chłodnicę na full i ew obniżam poziom w zbiorniczku.pozdrawiam.Nie taki diabeł straszny ale można się oparzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Zrobiłem tak podobnie jak wyciek mi płyn z uszkodzonego przewodu. Nie jestem pewien czy całkowicie mi się zapowietrzył, ale sporo płynu musiałem dolać. Nawet nie włączałem nagrzewnic. Zalałem, uruchomiłem i ściskałem przewody przy chłodnicy i nie tylko. Wszędzie tam gdzie włożyłem rękę i idą przewody. W zbiorniczku i chłodnicy robiło się mniej a ja dolewałem i mniej a ja dolewałem. Bulgotało w chłodnicy i zbiorniczku. I tym sposobem jest ok. Nie wiem czy pomogło by to, jakby ktoś chciał wymienić płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bertland Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 przeczytałem te posty dotyczące systemu chłodzącego i postanowiłem sprawdzić stan płynu w mojej serenie z silnikiem 2,0 benzyna rocznik 1996. I wiecie co? Zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym poziom a po odkręceniu korka od chłodnicy żebra wewnątrz nie są zalane wodą. Po prostu jakby mało płynu. Czy to normalne zjawisko? Czy mam dolać płynu do chłodnicy? Poproszę o odpowiedź i realne wytłumaczenie tego zjawiska. Zaczynam się niepokoić. Proszę o odpowiedź. Aha auto grzeje na obrotach bo na wolnych dmucha letnie. Czemu to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Czy mam dolać płynu do chłodnicy? Dolać i zwrócić uwagę ile wlazło. Może jest jakaś nieszczelność pomiędzy wyrównawczym a chłodnicą i cały układ nie funkcjonuje prawidłowo. Z resztą cały układ w tym autku zawiera sporo przewodów, także można nie od razu wyciek zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bertland Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Dzięki, a ja myślałem że jeżeli jest mało płynu w chłodnicy to on sobie pobierze wode z wyrównawczego i tam będzie mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 ja myślałem że jeżeli jest mało płynu w chłodnicy to on sobie pobierze wode z wyrównawczego i tam będzie mało I właśnie tak to ma działać. Ale pod warunkiem, że układ jest szczelny i zaworek w korku działa prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Delikatnie musi Bertland sączyć Ci się gdzieś z przewodu. Na początku możesz tego nawet nie zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bertland Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Wiecie co? sączy mi spod korka wlewu od chłodnicy. Ten korek jest taki pordzewiały a jak go odkręcam to widzę uszczelkę jakby z dętki wyciętą. Ale czy Niemiec taką fuszerkę by odstawił? aż dziwne. Muszę kupić nowy korek do chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Ale czy Niemiec taką fuszerkę by odstawił? aż dziwne. Chyba nie, lata zrobiły swoje. Już się z tym spotkałem. Sprawdź jeszcze ten korek z zaworkiem, co jest po lewej stronie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 W mojej serenie też padła guma w korkach,ale na szczęście pasje korek od poloneza1,6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość OJE Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Jakiś zaworek powinien być w jakimś korku - o co chodzi bo niczego takiego nie widzę a przestaje mi grzać na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Korek po lewej stronie silnika: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dejwid Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Dziś stwierdziłem ubytek płynu w swojej serence i tak jak u kolegów ktorzy pisali wcześniej uszczelka na korku chlodnicy jest jak flak czy opcja z koerkiem do chłodnicy od poloneza 1.6 jest sprawdzona na 100% ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Tak jest sprawdzona-działa u mnie ale musi to być metalowy korek od starego poloneza albo fiata125 bądź żuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dejwid Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 dzięki, kupiłem metalowy korek od poloneza 1.6 po usunięciu zaworka ciasno bo ciasno ale dało się go zamontować i wszystko pasuje gdyby jeszcze ktoś mnie poratował informacją z innego wątku - jak wymontować aparat zapłonowy to był bym wdzięczny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Pełna i niezawodna procedura odpowietrzania układu chłodzenia sereny na przykładzie sarny 1.6 16V 95rok: Układ chlodzenia ma trzy korki zalewowe jakby sie ktos pytał i teraz tak: 1.) odkrecamy dwa korki na chłodnicy i na silniku, dodatkowo nad termostatem jest odpowietrznik który trzeba tez odkręcić 2.) zalewamy płynem silnik przez wlew przy silniku do pełna, zakrecamy korek. 3.) teraz odpowietrzamy tylna nagrzewnicę, powoli dolewajac płynu do chłodnicy, za chwile pojawia sie plyn w odpowietrzniku nad termostatem takze go zakrecamy. 4.) zalewamy plynem chłodnice po sam korek i zakrecamy do na gotowo 5.) teraz górna nagrzewnica miedzy przewodami zasilajacymi ma tez odpowietrznik jakby ktos nie wiedział zdejmujemy zaslepke tego odpowietrznika i korek zalewowy gumowy na samej górze układu zalewamy płynem az wypłynie płyn z odpowietrznika i zaslepiamy go. dolewamy płynu po sam korek i gotowe, na sam koniec dolewamy do zbiorniczka wyrównawczego płynu do MAX. Cala operacja zajmuje mi około 20min, i nie muszie juz później dolewac płynu. nagrzewnice grzeja obie bez problemu i silnik nie przegrzewa sie. OT I TO CAŁA MIAGIA TEGOZ SAMOCHODU 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jsadurski Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Próbowałem robić według powyższych instrukcji, ale cofnęło cały płyn do zbiornika wyrównawczego. Byłbym wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Napisz coś więcej o Twojej sytuacji z układem chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jsadurski Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Jak wskazówka doszła do czerwonego pola nagrzewnica przestała grzać i stwierdziłem że zbiornik wyrównawczy jest pełny. Ze strachu wyłączyłem silnik a po godzinie zbiornik wyrównawczy był pusty. dolałem płynu i odpowietrzyłem poniższymi dwoma punktami, ale sytułacja powtórzyła się. Co może być tego przyczyną? Edytowane 21 Stycznia 2010 przez jsadurski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.