Gość Stranger Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Zaczęło mnie coraz bardziej wkurzać, że moje auto z tyłu jest wyraźnie niższe od większości napotkanych na drodze P11'ek. Uznałem, że winne temu są wygniecione sprężyny więc postanowiłem poszukać nowych. I tu moje pytanie. Czego szukać? Jakichś markowych ( Sachs'a czy coś podobnego ) czy olać to i kupić taniznę w JC ( jeśli jest ). Tak przy okazji. Czy zuzyte amortyzatory mogą wpływać na wysokość zawieszenia? Z ciekawostek powiem Wam, że poszukując sprężyn w necie natknąłem się na katalog Sachs'a, w którym są dwa rodzaje sprężyn na przód ( zajrzałem z ciekawości, bo mnie potrzebne są na tył ). Różnią się tym, że jedne są do aut ... z klimą, a drugie do tych bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Miałem ten sam problem. Myslałem o lekkim podhabrowaniu ale firma której to zleciłem nie staneła na wysokości zadania. Wymieniłem na sprężyny od kombi. Są nieco sztywniejsze ale za to autko odwdziecza się mniejszym bujaniem i nie zachowuje się jak tapczan :diabel: . Jednak nadal autko leciutko (ok. 1cm) tyłem jest niższe :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Jednak nadal autko leciutko (ok. 1cm) tyłem jest niższe :< A wymieniałeś sprężyny na nówki, czy używane? "Wstał" Ci trochę po wymianie, czy wysokość kufra się nie zmieniła? Bo może przyczyny należy szukać gdzie indziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 ja to sie miałem z sprężynami kupiłem nówki ale po załozeniu zdjąłem je szybciutko bo auto za wysokie mi sie wydawało teraz ma H&Ra na przodzie i qrcze nie pamietam nazwy ale na tyle mam standard od TD + amorki kayabyExcelG nóweczki tył w większości P11ek jest jakby niżej niż przód - u mnie jest na odwrót jest sztywno ale na zakrętach trzyma sie auto jak przyklejone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widaw Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Jednak nadal autko leciutko (ok. 1cm) tyłem jest niższe :< A wymieniałeś sprężyny na nówki, czy używane? "Wstał" Ci trochę po wymianie, czy wysokość kufra się nie zmieniła? Bo może przyczyny należy szukać gdzie indziej... spręzyny nówki. obecnie na kayabach, nowe oryginalne górne mocowania. Coś konstrukcyjnie gdzieś popsuli, skoro nie wyrównało to nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 mialem podobny problem w w10 tez siedzial mi tyl az do pewnego momentu kiedy nagle pekla sprezyna. po wymianie sprezn autko podnioslo sie znacznie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 tył w większości P11ek jest jakby niżej niż przód - u mnie jest na odwrót jest sztywno ale na zakrętach trzyma sie auto jak przyklejone Ja chciałbym osiągnąć dokładnie taki sam efekt, ale bez obniżania przodu, ewentualnie bardzo nieznacznego bo już mam dość walenia miską w krawężniki. A próbował ktoś może rozciągać sprężyny? Słyszałem, że to doraźne rozwiązanie, bo sprężyny szybko ubijają się spowrotem. Przećwiczył to ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 a ja myslalem ze to tylko moje nismo jest jakos dziwnie nisko zawieszone ciagle gdzies ryje micha o glebe lub jak zjezdzam gdzies z wiekszego kraweznija to zachaczam przodem lub gdzies podwoziem:( mam znajomego ktory wyciaga takie sprezyny ale mowil mi ze roznie to bywa z tym rozciaganiem . zawsze nowe to nowe . do kombi mi kazal mi lepiej kupic nowe a tym bardziej ze woze ciezary.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 tył w większości P11ek jest jakby niżej niż przód - u mnie jest na odwrót jest sztywno ale na zakrętach trzyma sie auto jak przyklejone Ja chciałbym osiągnąć dokładnie taki sam efekt, ale bez obniżania przodu, ewentualnie bardzo nieznacznego bo już mam dość walenia miską w krawężniki. A próbował ktoś może rozciągać sprężyny? Słyszałem, że to doraźne rozwiązanie, bo sprężyny szybko ubijają się spowrotem. Przećwiczył to ktoś? jak kupiłem auto to było nisko i z przodu i z tyłu i jak jechałem na full załadowany i przejzdzałem przez progi zwalniające to czasmi tką listwą co jest przed tylna osia haczyłem ale potem tył podniosłem z 4 cm i np jak wyjeżdzam z np parkingu przy galerii dominikańskiej to wogóle nie hacze a koleszka co ma nową-neobniżoną ibize haczy. Boje sie tylko co będzie jak w końcu zderzak zmienie na org. hihi bo jest z 3/4cm niższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 zawsze nowe to nowe . do kombi mi kazal mi lepiej kupic nowe a tym bardziej ze woze ciezary.pozdro No dobra, a jak nowe też wiele nie pomagają? Nie chcę kupować nówek, a potem się rozczarować brakiem rezultatu. Ale jest jeszcze jedna kwestia. Nikt nie odpowiedział mi czy na wysokość zawieszenia mogą mieć wpływ zużyte amorki? [ Dodano: Pią 01 Gru, 2006 11:07 ] No i jeszcze jedno. Ktoś z Was wspominał że ma sprężyny od kombi na tyle. One są dłuższe od tradycyjnych, czy tylko twardsze? Jeśli dłuższe to ile? Czy ich montaż wymaga jakichś przeróbek, czy jest identyczny z oryginalnymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Odgrzebuje stary temat. Chciałbym trochę podnieść tył auta, bo często szoruję hakiem po podjazdach, a tył dodatkowo butlą gazową obciążony i hakiem. Czy dałoby radę do P11.144 Hatchback włożyć sprężyny i amortyzatory od WP11.144 (kombi) ? Czy ktoś juz cos podobnego zrobił i czy przyniosło to efekt wyżej stojącego tyłu? Czytałem że w p10 w tym celu można zastosować sprezyny dedykowane do Daewoo Nubiry kombi. Chyba że macie jakieś inne patenty związane z tym tematem? Mysle tez o zleceniu rozciagniecia tylnych sprezyn. Robil ktos w tym zakladzie: http://www.resory-lodygowa.com.pl/ ? Chyba zeby jakies gumowe podkladki dac w sprezyny...ale ponoc to niezbyt bezpieczny patent. prosze o pomocne newsy osob ktore sie z ta kwestia juz rozprawily. No i cos nie moge odgrzebac tematu... Mam akurat auto u mechanika i chce cos z tym tyłem zrobic zeby wyzej poszedl. Chce kupic sprezyny od kombi ale nie wiem czy technicznie da rade je zalozyc?...no i czy wogole cos to da... Zna ktos wymiar na dlugosc nowej sprezyny do hachbacka i do kombi? Prosze o jakies podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariano Italiano Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 mój kolega mial ten sam problem, tylko w vw vento. mechanik zalecił mu wymiane kielichów. czy w primerce p11 dałoby rade coś takiego zrobić ?? oczywiście pytam o tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Mysle coraz bardziej nad założeniem jednak sprezyn na tyl od kombi : http://allegro.pl/sprezyny-nissan-primera-p11-tyl-monroe-i1443367854.html Da rade je upchnac w hachbacku czy trzeba mocno kombinowac z mocowaniami zeby weszly te sprezyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Voyo: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/4864-amortyzatory-tu-i-tylko-tu/page__view__findpost__p__761800 Z tego by wynikało, że można... Yyy a na http://nissan4u.com/parts/ niestety wychodzi, że sprężynki z GT i Wagon to co innego. Odpowiednio 550202F516 i 550208F815. Ciężka sprawa ogólnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) A moze zarzucilby ktos zdjecie i rozmiar sprezyny na tył w p11 do kombi a ktos inny do sedana/hachbacka jak by akurat wymianial? Wtedy by sie raz na zawsze wyjasnilo czy mozna od kombi sprezyny do hachbacka upchnac! Tutaj w sumie znalazlem jeszcze cos na ten temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66739-p11-wymiana-spryn/page__p__734034__hl__%2Bamortyzator+%2Bty%B3__fromsearch__1#entry734034 Ale tez na wymiarach srednicy tych sprezyn by mi zalezalo. Właśnie otrzymałem odpowiedź z jednego ze sklepów posiadających w ofercie sprężyny do primery p11. Takie wymiary mi podano: "wymiary spręzyny na tył do hachback primery p11: Średnica 1 [mm]: 77.00 Średnica 2 [mm]: 88.00 Średnica drutu [mm]: 12.25 Wysokość [mm]: 287.00 Wg. sprzedawcy sprężyna od combi nie podejdzie do hachbacka Edytowane 24 Lutego 2011 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 przeszukuję właśnie internet szukając informacji czy sprężyny z kombi podejdą do hachbacka i trafiam na ten temat, coś już wiadomo więcej? z tego co ja znalazłem to amortyzatory są takie sama w kombi i hachbacku więc sprężyny przynajmniej na długość też powinny być takie same, ew. grubością drutu mogą się różnić, dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Amorki tylne w kombi i hatch nie są takie same, nie wiem jak z wyglądu ale mają różne nr katalogowe. Kombi ma wspólne amorki z wersją GT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 (edytowane) Kombi ma wspólne amorki z wersją GT. z GT w sedanie czy hb? Edytowane 4 Marca 2011 przez marlos90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Z obydwoma wersjami GT z tego co wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 witam mi też nisko siedział i wymieniłem na jakieś niemieckie sprężyny do tego modelu i jest znacznie lepiej mimo że zawsze mam pełny bak i butle z gazem. nie polecam montowania od kombi są za sztywne trza było by zmienić przód bo w zime na zakręcie zamiast przejąć energie odśrodkową tył wyprzedzi ci przód i może być nie ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enkipenki Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) hello ! co z tymi sprężynami? ktoś już ma jakiś patent jakie sprężyny włożyć do zagazowanego = cięższego niż standardowe P11 ? Jest może jakaś firma , która robi takie sprężyny? Wkrótce będę wymieniał amory i nie wiem czy sprężyny czasem też nie trzeba będzie wymienić ... do tego poduchy .. moje cudo to sedan, ale to chyba bez znaczenia - hatchback nie ma innych...pzdr Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez enkipenki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.