Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Decybele z pod maski


Gość edek44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero po 2 miesiącach od zakupu wyjechałem swoim NOTE 1.4 w trasę.Stwierdzam ,że powyżej 120km /godz silnik daje jazzu.Hałas 2x większy niz w focusie 1.4.Na szczęście 95% u mnie to trasy miejskie.Pozdrawiam wszystkich:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś stwierdził o małych silnikach "masa huku niewiadomo o co";-))

W wersji z silnikiem 1,6 przy wyższych prędkościach też nie jest zbytnio cicho, lecz moim zdaniem "pomruk" silnika jest całkiem przyjemny. A swoją drogą to ciekawe od kiedy fordy są takie ciche.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja przesiadłem się do Note'a z Poloneza z silnikiem Rover'a 1,4MPI16V.

W poldku powyżej 130 nie dało się rozmawiać.... w Notku nawet przy 150 można spokojnie ;)

Jeśli ktoś pragnie ciszy w aucie to niech kupi merca 600sel...to jest cisza!

 

Ja jestem bardzo zadowolony ze swojego 1,4 (jak włączy się radio to silnik nie przeszkadza)

 

 

Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

Przesyła Notesik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak szybko lubisz jeździć to ile masz punktów karnych??

Ja też lubię takie szybkości ale na Niemieckich autostradach. Nasza A2 choć nowa nie jest tak równa jak tamte autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycie silnika jest jeszcze do wytrzmania a jak u was skrznia biegów bo w moim notku to jest dopiero wyjec szczególnie przekładnia główna jest głośna i nie wiem czy te typy tak mają czy jest jakiś feler :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to dokładnie znaczy, że "przekładnia główna głośna"? :zdziw: Pierwszy raz słyszę.

Generalnie u mnie cisza.

 

Jak jedziesz wolno na wysokim biegu to można usłyszeć skrzynie (takie miałczenie). Mają to wszystkie francuskie skrzynie biegów PSA i Renault mające rzadkie oleje( w Note jest skrzynia Renault :/ ).

Czy ktoś z Was wlewał do silnika gęstrzy olej np 5w50 10w60 - silnik powinien przycichnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu miałem fiata 125p (kredens) :580: . Jak był nowy to był tylko trochę słychać, ale po 100000 km był już głośno. Szukam analogii.

Nissan jest napewno nieporównywlnie lepszym samochodem, ale... W pozostaych nissanach poza nową micrą w skrzyniach jest stosowany gęstrzy olej przekładniowy. W renófkach megane 1 i clio potrafiły padać mechanizmy różnicowe tzn po pewnym przebiegu zaczynały być bardzo głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrawiam - podałem temat pracy skrzyni i przekładni głównej bo to miałczenie/ jak to jeden z Was określił/ w czasie jazdy jest denerwujące. ESJOT podał trafną anolg. Fiat 125

szczególnie z tym mostem tylnym zmodrenizowanym /mechanizm wyciągany z tyłu/ tak miałczł, ale NISSAN to już inna epoka i należałoby oczekiwać pracy na wyższym poziomie.

A tak naprawdę to NISSAN nabija klientów w butelkę dając znak firmowy NISSANA /wiadomo japońska marka/ a w samochodzie montuje podzespoły madein France,które wiadomo jaką mają opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest made in France? Pytam, bo szczerze to się (jeszcze) nie doszukałem (choć pewnie są takie elementy)?

Jest sporo Made in UK, Made in UE - silnik jest japoński, nawet z tyłu (silnika) znalazłem metki po japońsku. :one:

Nie zapominajmy, że choć faktycznie Nissan tworzy alians z Renault, to ten drugi posiada MNIEJSZOŚCIOWE udziały w japońskiej firmie. :)

 

Nikt nie mówi że ma być napis Made in france.

Wymienie i elementy których jestem pewien, że są wpólne z Renault, i żebyły najpierw W renault.:

- płyta podłogowa nissan note, Renault modus, Renault clio3

- silniki 1,5 Dci nissan note, renault clio2 renault clio 3, renault modus, renault megane 2, nissan almera.

- skrzynie biegów są konstrukcyjnie identyczne, korpusy mają te same odlewy co w renófkach.

- może szczegóły ale boczne migacze, lampy przeciwmgielne przednie, czy nawet filtry oleju są całkowicie identyczne jak renófkach (nic nie szkodzi, że na migaczach pisze nissan, skoro co do setek mimimetra są identyczne jak w renófkach odg clio 2 poczynając)

 

Powtórzę mnie nie chodzi o to gdzie fizycznie wyprodukowano, tylko czyja myśl techniczna - a to już gorzej ocenić.

może daleki przykład, ale miałem kiedyś polskie opony dębica furio, wymyślone przez polaków, a na nich pisało made in turkey :diabel: ( w turcji jest fabryka goodyeara)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może daleki przykład, ale miałem kiedyś polskie opony dębica furio, wymyślone przez polaków, a na nich pisało made in turkey ( w turcji jest fabryka goodyeara)

 

bo dębica to goodyear

 

Obecnie Firma Oponiarska Dębica S.A. jest największą spośród 15 fabryk Goodyeara w Europie i trzecią pod względem wielkości spośród 80 fabryk koncernu na świecie.

 

a stomil to michelin (teraz nawet nie ma juz nazwy stomil pozostała michelin polska sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot, takie czasy mamy po prostu: to się nazywa globalizacja. I jak wszystko ma ona swoje zalety i wady.

 

Masz w pełni rację i ja również się do tego przyzwyczaiłem - takie czasy :D

 

a teraz mały quiz:

wiecie jak wyglądają te samochody

1. Nissan platina

2. nissan kubistar

 

Nissan Note to japoński sanochód z francuską myślą techniczną produkowany w Wielkiej Brytani :P

Ciekawe ile części jest produkowanych do niego w Polsce. Może tarcze hamulcowe np Brembo, może jakieś wiązki elektryczne, szyby lub tapicerka?

 

ad 1 renault thalia ( w ameryce południowej)

ad 2 renault kangoo :P l

 

takich kwiatków jest więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie, że w CR14 i chyba HR16 mają rozrząd na łańcuch, a to też ma znaczenie. Mimo że producent pisze o technologii supersilent (?). Faktycznie przy 3000 daje po uszach.

Moim zdaniem siostra Renówka ma lepsze silniki. Jeździłem clio z D7F 1.2 i max moment 98 Nm był przy 2500 obr a skrzynia chodziła jak w ferrari. W Nissanie biegów nie można tak szybko zmieniać bo jak podejżałem sterowanie z lewarka jest na linkach.

Nie kupujcie tylko Diesli K9K, bo to nie są silniki na ropę rosyjską typu Ural!!! Jedna awaria pompy i całe oszczędności na ropie idą wpizd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notek,

jak mozesz to daj więcej info co do wygłuszenia. jestem zainetresowany. Faktycznie powyższej 3000 troche daje po uszach, choc nie ma tragedii. Ale za tą cene moznaby spodziewac się czegoś więcej. Gdzie kupiłes te eleemnty wygłuszające i co to jest t a mata dekarska?

dzięki!

 

[ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 21:28 ]

apropos styropianu, to z tego co wiem to nie jest to materiał stosowany do wyciszania. Wręcz przeciwnie pogarsza akustykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

chodzi mi tylko w wyciszenie notka nie car audio...a moze sie sam w to zabawie ale skoro ztymi boczkami tyle kłoptów to hm...sprawa do przemyslenia...

ps dzieki skontaktuje sie z tym warsztatem na Kustronia...wiadomo chodzi oi to zeby byle praktykant nie grzebał i uczył sie na naszym autku kto wie co namiesza...hahaha a widziałem juz wielu "profesjonalistów"... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba sie zgłosze po porade typu "zrób to sam" co i gdzie rozłozyc co włozyc i ładnie złozyc...jesli miałbys chwilke to chetnie skorzystam z pomocy...cos juz wyzej czytałem o materałach ale konkretnie by mi chodziło o przegrode...pozdrawiam i na dzis chyba zycze dobrej nocki...dzieki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie skorzystam z ewentualnych rad co do wygłuszenia, bo chwilowo wydaje mi się że po 7tys jest 2 razy głośniej niż na starcie.

 

Dodam że pojawiały mi się problemy z drzwiami kierowcy, chyba się poluzowały albo odkształciły bo dochodzą mnie dźwięki z zewnątrz tak intensywne jak bym miał uchyloną szybę. Na początku było to tylko w górnej części drzwi, po regulacji w ASO słyszę toczące się koła i silnik jak bym stał na zewnątrz. Na pierwszy rzut oka drzwi odstaja 2-3mm od reszty. Mam nadzieję, że ASO w tym tygodniu przy kolejnej wizycie weźmie się znacznie poważniej do likwidacji problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość waldek_pap

Właśnie przesiadłem się ze Skody Fabi na Nota.

W Nocie rzeczywiście jest zdecydowanie głośniej w środku - niż w/w Skodie.

Przymierzam się do zdecydowanego wygłuszenia.

W tym aspekcie Nissan kompletnie się nie popisał.

Silnik na zewnątrz pracuje bardzo cicho, a w środku głośno z dość dużymi drganiami.

Wygląda tak jak by cała konstrukcja absorbowała hałas i część drgań.

W Fabi czesi na płycie łączącej kabinę z komorą silnikową umieścili dość grube wykładziny wyciszające.

Mam zamiar zrobić to samo.

Podwozie zabezpieczone było płyta z tworzywa sztucznego – to raczej niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, miałem Fabię (1,4 60KM) przez prawie 6 lat. Faktycznie silnik Fabii była bardzo bobrze wyciszony i miał przyjemny niski pomruk (ośmielam się stwierdzić: sportowy), bez względu na prędkość. Jednak osiągi tej jednostki to inna historia, wcale nie taka zła.

Note to świetne auto, lepsze niż Fabia bez dwóch zdań. Szkoda tylko, że powyżej 100km/h dźwięk silnika jest do dość mocno uciążliwy, ale w jeździe miejskiej jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość waldek_pap

Oczywiście nie ma porównania Note jest pod każdym względem lepszym autkiem niż Fabia, nawet kombi, mimo dużej ilości części Volkswagena.

Ale Fabia jest lepiej wyciszona i w tej kategorii konstruktorzy nota powinni wzorować się na innych.

Jeżdżę służbowo różnymi samochodami Note wypada pod względem hałasu i drgań kiepsko, ale ma szereg innych zalet, które przebijają konkurencję.

Trochę mat wyciszających i będzie super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie obu wersji benzynowych Nota. Posiadam 1,4 a przez 7 tygodni jeździłem 1,6 i potwierdzam większy silnik jest cichszy! Może w 1,6 jest jednak więcej materiałów wygłuszajacych a może 1,4 taki głośny po prostu jest. Przy 100km/h (około 3000 obr.) 1,4 zaczyna jakby buczeć i to jest bardzo nieprzyjemne, jakby coś wpadało w rezonans. co ciekawe (była tez juz chyba o tym mowa) później tj. po przekroczeniu 110-120 km/h zmienia się barwa dźwięku i jest subiektywnie ciszej. W 1,6 tak nieprzyjemnego dźwięku nie doświadczyłem przy żadnej prędkości. Myślę, że najlepsze efekty byłyby po wyklejeniu przegrody od strony silnika, ale jak to obadali inni - chyba niewykonalne. Piszcie o swoich próbach i ich efektach - ja na razie zbieram doświadczenia a za wyciszanie wezmę się dopiero jak się ociepli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Troszeczkę jestem spóżniony ,ale spróbuję dorzucić swoje uwagi;miałem kiedyś astrę,też buczała,drżała,okazało się że na wydechu pomiędzy katem a kolektorem jest sztywne połączenie i drgania z silnika przenosiły się na budę.Pomogło wstawienie siatki amortyzującej(wiele modeli tak ma),ale siatki te są o kilku rodzajach miękkości i to co pomogło w astrze,do szału doprowadzało mnie w matizie po wymianie wydechu.W notce wyczuwam podobny efekt-sprawdziłem łączenie z kolektorem jest wykonane za pomocą śrub na sprężynach więc może to być poniekąd ta przyczyna.Co do wyciszenia budy zabiorę się za to,maty można kupić na allegro firma boll,czyja koś tak.Są do wnętrza i do komory silnika z aluminium.Nooo,uf. Ps.allegro-maty głuszące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...