Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Silniczek krokowy - jak sprawdzić?


Gość ksh78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Martini

witam, u mnie regulacja obrotów wygląda następująco, jeśli zdejmę wtyk potencjometru i zapalę autko to mam sporo powyżej 1000obr jak obniżę obroty śróbką (wg Haynesa) do 800 to potem jak założę wtyk potencjometru i zapalę to utrzymują się na 400-500. czyli są za małe i telepie!!

Tzn że sztucznie musze je spowrotem podregulować do 700 żeby sobie w miarę równo pracował. Jak sobie podreguluję i potem zapalę go znów bez wtyka potencjometru przepystnicy to utrzymuje sporo powyżej 1000obr. i kółko sie zamyka.

a tak wogóle to jeśli potencjmetr przepustnucy jest tak ważny dla kompa to dlaczego silnik zapala bez niego? i w dodatku u mnie równiej pracuje, ładnie schodzi, nie robiłem jeszcze takiej próby żeby wyjąć wtyczkę ustawić sobie na 800 i śmigać - jakie skutki tego byłyby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

heh no ja tez wedlug haynsa ustawilem tylko raz ale co to nie wiem heh bo na pewno nie wolne obroty pisalem gdzieś pościk jak to ustawiam do dnia dzisiejszego silnik ci odpali poniezaz komp zastepuje brak sygnalu zapisanym w pamieci i np jesli odepniesz kostke komp widzi ze jest na np biegu jalowym. haynes chyba to zle wymyslil bo myslal ze po odpieciu kostki z czujnika przepustnicy krokowiec sie zamknie co jest niezbedne do ustawienia obrotów a tu w nisssanie i nie tylko jest na odwrot kostke z przepustnicy zdejmujesz krokowiec sie otwiera hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo myslal ze po odpieciu kostki z czujnika przepustnicy krokowiec sie zamknie co jest niezbedne do ustawienia obrotów a tu w nisssanie i nie tylko jest na odwrot kostke z przepustnicy zdejmujesz krokowiec sie otwiera hehe

więc wolne obroty trzeba regulować na "włączonym" czujniku położenia przepustnicy ?

w sumie Coobcio chyba kiedyś o tym pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarku, mówiłes że masz kumpla który może pogrzebać w kompie i ewentualnie możnaby zwiększyć/zmniejszyć napięcie na krokowca. czy jest możliwe abyśmy sie kiedyś w łasku spotkali? może by poradził coś mojej primerce?

pozdr

martini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
jesli masz wszystko ok to na ciepłym silniku po odpieciu kostki z zaworu obroty powinny spaśc do okolo 500 ale auto powino rowno pracowac o ile praca na tak niskich obrotach mozna nazwac rowną.

U mnie po odpięciu kostki z krokowca obroty pływają od 1000 do 2000(na wykresie byłaby idealna sinusoida)Dziwne jest to,że jak wcisnę sprzęgło do końca obroty jadą do 2000 a przy sprzęgle "niedociśniętym" na 1500,do tego na swiatłach zjazdy obrotów na 500 .Do opisu jarcia nie pasują ani obroty ani równa praca,więc pewnie trzeba rozpocząc poszukiwania krokowca,proste pewnie nie będzie(kostka na 6 pinów) :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam tez dziwny problem jesli chodzi o obroty. Na zimnym silniku podczas jazdy i wcisnieciu sprzegla obroty nagle wzrastaja do 1200 i spadaja na 850 i tak za kazdym razem mam na zimnym silnku. Podlaczalem go pod kts`a i robilem symulacje dla krokowca i dla czujnika temp, sonda lambda tez jest ok bo pracowala. Nadal mam ten problem i juz nie bardzo wiem co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość LeszekSKC

Odnawiam temat. Tylko u mnie obroty faluja delikatnie na luzie. Tzn Wachaja sie jakies 2 milimetry do gory i na dol (nie rowno chodzi) jesli np trzymam noge na gazie w granicach 2tys jest to samo caly czas faluje co jest tego powodem ?? Ostatnio mialem bład: czujnik spalania stukowego. Czy to moze byc tego wina ?? nie znam sie wogole na tym ;// Czekam na pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzeń może być kilka:

1. Sprawdź filtr powietrza

2. Sprawdź przepływomierz (tu warto byś się zaopatrzył w jakiś używany)

 

Miałem podobne objawy. Mechanicy wstawili mi używany przepływomierz od samochodu z silnikime diesla. Ponoć jest mocniejszy niż stosowany w beznynowych.

 

Oczywiście, przed jakimkolwiek wymienianiem, warto dokonać pomiarów.

Inną przyczyną, która może mieć wpływ to przewody wyskiego napięcia. Też je wymieniłem, ale UWAGA. Kupiłem oryginalne (ponad 500 zł). Zrobiłem tak, gdyż wcześniej wstawiłem zamiennik i szlag je trafił.

 

Silniczek krokowy można rzecz jasna przeczyścić. W zasadzie to jedyny dostęp do niego to wlot. Nie próbowałem go rozbierać.

Te powyższe czynności wykonałem i mam spokój. Choć pewnie fachowi mechanicy na tym forum mogą Ci zalecić i inne działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz znajduje się za filtrem powietrza. Do przepływomierza podłączone są przewody zasilające i pomiarowe. Zanim cokolwiek z nim zrobisz, to wyjmij kluczyk ze stacyjki i odłącz akumulator. Gdzyż po ponownym połączeniu możesz otrzymać sygnalizację błędu. Przepływomierza nie wolno czyścić niczym mokrym. Najlepiej użyć sprężonego powietrza w sprayu. Z kompresora powietrze może być za silne i uszkodzisz drut pomiarowy.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Gość Lancer901

mam ten sam problem, rano.. zimny silnik, odpalam... za pierwszym razem, obroty na 1000 ssanie dziala, zaraz spadaja do 700... 600 bujaja sie i gasnie :/ czy to nie jakis czujnik temp silnika od ssania? cieply odpala normalnie, chociaz nie zawsze obroty trzymaja sie rowno. silniczek krokowy dziala, kupilem uzywany na "alledrogo"

 

Sil;niczek krokowy ;p myślałem że mi on szfankuje od dłuższego czasu ale po wyjęciu okazało sie że to napinacz się zwalił i obrotami miotało. Edytowane przez PrzemekFF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy to silniczek krokowy w p11 144 benzyniak 1.8 jak daje na bieg jalowy to obroty wchodza mi na 2 tys? podczas jazdy jest wszytsko o.k ale gdy np stoje na swiatlach to obroty odrazu wchodza na 1,5 - 2 tys obrotow i sie tak utrzymuja problem znika gdy na luzie lekko dodam gazu wtedy spadaja ponizej tys gdy dodam znowu gazu znowu wchodza na 2 tys i tak mozna w kolko, prosz o porade

Edytowane przez Ospamox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lancer901

Czy to silniczek krokowy w p11 144 benzyniak 1.8 jak daje na bieg jalowy to obroty wchodza mi na 2 tys? podczas jazdy jest wszytsko o.k ale gdy np stoje na swiatlach to obroty odrazu wchodza na 1,5 - 2 tys obrotow i sie tak utrzymuja problem znika gdy na luzie lekko dodam gazu wtedy spadaja ponizej tys gdy dodam znowu gazu znowu wchodza na 2 tys i tak mozna w kolko, prosz o porade

p11.144 benz :) polecam go wyjąć, odkręcić i troche poczyścić :) miałem w tamto lato taki problem z obrotami że mi wchodziły do 2tys obr i sie troche grzał ;/ patrząc z lewej strony samochodu, lewy błotnik przy przepoustnicy się ten sprytny mechanizm znajduje do odkręcenia :) przeważnie czarny. nagram dziś gdzie to jest po pracy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lancer901

to czarne taka puszeczka plastikowa to silnik krokowy V8 :D po prawej stronie zrebrna puszeczka filtr paliwka nówka :)

 

PrzemekFF byl bym wdzieczny za pomoc...

Bardzo Proszę :)

post-43273-0-44062900-1330705654_thumb.jpg

Edytowane przez PrzemekFF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...