komprez Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Witam ! Troche juz w elektronice grzebalem w moim autku (Sloneczko 1.4 LX hatchback) i doszedlem do wniosku ze pasuje cos pozmieniac pierwszą rzeczą jaką mi sie nasuwa to zmiana lub przeróbka zegarów na cyfrowe np pomiar temperatury silnika w stopniach lub procentowy wskaznik paliwa. i tera pytanie czy ktos juz z czyms takim kombinowal ?? ew. czy ktos sie podejmie wspolpracy opracowania takiego projekta zaznaczam ze na tym sie to napewno nie skonczy Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 komprez wg mnie przerobka zegarow na takie cos jak mowisz jak dla mnie jest beznadziejna, no wiadomo jeden lubi to drugi to , mi sie moje zegarynki bardzo podobaja(wersja z obrotomierzem, ale te bez sa jak z d*py wyjete, zreszta jak kazde bez obrotomierza ) i ani mysle zeby cos w nich przerabiac, chyba zeby w miejsce np lampki antilock wstawic cyfrowy wskaznik napiecia na sondzie(tzn wstawic wyswietlacz LCD i go podswietlic jak zegarek, bo diodowy bylby wg sztumski), to byla by fajna sprawa, ale nic wiecej a gdybys chcial cos przerabiac to jak juz cos to wstawic cala deche cyfrowa tzn np jak w kadetach GSi ta deska digital, a takie powiazanie wydaje mi sie byloby "kiczowate" pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Wchodząc tu myślałem że masz pomysł żeby zrobić prędkościomierz i obrotomierz elektryczny tak jak jest w wersjach 100NX hamerykańskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 5 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 no tak dokladnie myslalem nad cyfrowymi wskazaniami np temp , paliwo , lambda a zegarynki zostawic analogi bo jak przystalo fajne sa : ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 generalnie orbrotomierz analogowy podlaczasz poprzez polaczone w szereg kondensator i rezystor, w elektronicznych sa kity obr cyfrowych do polutowania samemu ale koszt to ok 50zl najtaniej albo takie diodowe 20-30zl, jesli chcesz podlaczyc analogowy obrotomierz to trzeba dac kondensator i rezystor, wartosci sa w na ac nissan klub ja jak zmienialem dalem wartosci nie pamietam ale sa w tamtym artykule, w n14 jest tez kostka pod ktora sie podlacza obrotek w serwisie i tam chyba juz jest kondensator rezystor nie wiem czy jest ale moim zdaniem nic nie zastapi zapiedalaj... wskazowki na blacie niz jakies wyswietlane cyferki ale jezeli bombel nie masz obrotka i niemasz checi bawic sie w wymiane zegaorw to roziwazanie cyfr obrotka jest jak najbardziej fajna sprawa pozdr [ Dodano: Nie 06 Maj, 2007 11:30 ] http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html [ Dodano: Nie 06 Maj, 2007 11:32 ] dodam ze poki nie mialem obrotka jakos jezdzilem ale odkad zobaczylem w 100nx zegary z obrotkiem jadac nim nie moglem juz sie powstrzymac i zakupilem zegary teraz czesciej patrze na obrotomierz niz na predkosciomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Jesli chodzi o zalozenie obrotka to w N14 po 94r. wystarczy sie wpiac w ECU. Kostki ja takowej nie znalazlem nigdzie i na upartego wpiolem sie prosto z wyprowadzen z ECU (dla zainteresowanych moge czasnąć fotę) Co to tego badziewia na alledrogo to .... nie kupujcie. Przeklamanie nieziemskie + odswierzanie lipne. Jesli juz to moza by to zrobic na jakims uC (duzo scghematow jest na elektrodzie) i ladny wieswietlacz graficzny Tak wlasnie mysalem zeby dorobic tam jeszcze wskaznik temp i paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ja kupiłem zegary na allegro i wpiąłem się do ECU, to był chyba 2 pin na komputerze i obrotomierz po lutowaniu zimnych lutów chodzi jak burza. Też chce zrobić wszystko cyfrowo, tzn robie komputerek, który będzie pokazywał prędkość i obroty oraz inne dane jak np temperatura, czas, dystans itp. Ktoś może wie jakie dokładnie przebiegi występują na złączu obrotomierza i złączach prędkościomierza w N14? Z obrotomierzem to chyba jest tak, że występuje tam sygnał o stałej amplitudzie ale z modulacją PWM, więc niebędzie z tym problemów, ważne jest wiedzieć czy faktycznie tak jest. Czy ma ktosć oscyloskop i to mierzył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Mam oscyloskop ale niestety nie wiem czy sprawny sprawdze to bo sam jestem ciekaw jesli by Cie interesowalo podpiecie pod zlacze ODB to mam rozpiske co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 komprez jak mozesz to wyslij mi ta rozpiske na priva albo maila hermol@o2.pl pozdr i dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Obd to tam nie ma, to inny typ interfejsu, wtedy jeszcze nie istniał standard obd-2. Jak ktoś chce soft i schemat to proszę : http://rapidshare.com/files/31306269/nissa...e_soft.rar.html Nie sprawdzałem tego softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 hehe schemat sprawdzony przezmnie nawet dziala ... ale lepszy soft jest oryginalny conzulta ... mam ale crack sie wali i niechce dzialac do konca ale mam wersje starsza i dziala A co do rozpiski mialem na mysli rejestry jakie ida po zlaczu ODB w naszych sloneczkach ... Mozna by zrobic nawet komp pokladowy (spalanie itp) jako dodatkowy bajer ale niestety nie wiem ile zostaje podanego paliwa przy 1 wtrysku i jak sie to liczy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4476 Już był robiony taki projekt komputera pokładowego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Owszem byl ... ale umarł z powodu braku czasu Ynia. Nie udostepnil on zadnej dokumentacji wiec lipa ... Ja juz sie zabralem za robote : Plany sa takie ze wykorzystam Atmege16 + wyswietlacz od nokii 5110 (najlepiej spasuje no i graficzny) Prace trwaja jak cos uda mi sie wykombinowac to oczywiscie opisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 No to powodzenia i trzymam kciuki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Ja to robie na Atmedze128 i wyświetlaczu graficznym 240x64pix, więc będzie co wyświetlić Widzę, że tam koledze udało się pozyskać sygnały z kompa. Zastanawia mnie co to są za sygnały. Niestety nie mam oscyloskopu więc nie sprawdzę. To oszczędziło by robienia układu pobierającego sygnały z cewki i prądniczki. Widze ze te informacje można tez pozyskać ze złącza systemowego od kompa. Ale tez nie wiem jak odbywa sie tam komunikacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 No kolego to szalejemy Co do ECU, transmisja rozpoczyna sie po podaniu zegara 156,3kHz na pin CLK, wtedy ECU sie odblokowywuje na transmisje, wysylamy rejestry o zapytanie z czujnika i dostajemy odpowiedz Mysle ze proste Jezeli masz jakies schematy/wsady to moze sie wymienimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Domyślam się z tym ECU, ale jak wygląda ta dalsza komunikacja, jakie rozkazy trzeba przesłać itp. Przydałby się opis protokołu transmisji. Oto co mam obecnie (z braku czasu na razie jest tylko tyle): Dodam że wszystko lutuje sam i sam piszę każdą linijkę programu w C, łącznie z procedurami sterującymi LCD czy termometrem. Dlatego to pochłania tyle czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 NO NO NO !! widze ze nie tylko ja sie bede bawic ... ok wiec zgodnie z obietnica kto chce opis transmisji ... na priv lub mail.. tu nie daje bo sa ludzie co kradna pomysly a pozniej na tym zarabiaja wiec sorx za utrudnienia :/ A co do fotki to fajnie wyszlo ale ta "warka" z boku to rozumiem jakis katalizator w trakcie pracy do pomyslow ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Warka stała bo zabrakło mojego ulubionego Wojaka Piwko zawsze wskazane dla lepszego myślenia Piny Atmegi już czekają na informację z ECU Jeśli wszystko pobierze się ze złącza to odpadnie kupa roboty. Jeśli się to uda to czuję, że będzie to bardzo fajny komputerek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Pora na updejt tematu Po pierwsze .... prosilbym admina czy tam moderatora ... o przeniesienie tematu do dzialu elektroniki bo pod to chyba juz bedzie ten temat podchodzic Pierwsze testy zrobione ... tj: -podpiecie pod wskaznik paliwa Tutaj dziwna sprawa 3 pinowy wskaznik 2-pin to punkt odniesienia natomiast pozostale dwa to roznicowe ... pelna skala 12V ... Jak na Pin1 jest 3V to na Pin2 jest 9V ... itd .. Ten mechanizm pozwala na pozostawienie wskazowki na pozycji po wylaczeniu zaplonu -podpiecie pod wskaznik lpg w butli Tutaj tez pokrecone ... czujke mam WPGH-2 ... 0-5V malejącą... tzn 0V - pelny zbiornik , 5V - pusty Podpiecie bez problemów przy butli na rozgałęźniku -umieszczenie przy bloku silnika czujnika temp Tutaj banal ... kazdy chyba wie Narazie zaczolem sie bawic czescia analogowa bo narazie kupa... auto sie klepie bo jakis buc we mnie wjechal Pomiary sa dosyc proste ... narazie uzylem LCD 2x20 znaków Całość jest sterowana poprzez 2 przyciski przechodząc po określonych wskazaniach ... Testy trwaja ... Tutaj pierwsze screen [Poziom LPG] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Interesuje mnie zamiana zegarów na digital z nx1600 dla przypomnienia: -> 1) Czy licznik ma identyczne wymiary jak ten w N14/100NX? 2) Czy pokazuje on prędkość tylko w MPH? (widzę na zdjęciu, że jest tam jakiś przełącznik) 3) Jak bardzo trzeba ingerować w wiązkę? Ktoś z Was podejmował się już podmiany tych zegarów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Interesuje mnie zamiana zegarów na digital z nx1600dla przypomnienia: Obrazek Obrazek -> 1) Czy licznik ma identyczne wymiary jak ten w N14/100NX? 2) Czy pokazuje on prędkość tylko w MPH? (widzę na zdjęciu, że jest tam jakiś przełącznik) 3) Jak bardzo trzeba ingerować w wiązkę? Ktoś z Was podejmował się już podmiany tych zegarów? A masz dostęp do takich zegarów?? 1) Rozmiarem pasują P&P. 2) Pokzauje w MPH i KPH, dokładnie ma przełącznik i można wybrać 3) Ogólnie to wtyczki różnią się i warto mieć ucięte te oryginalne, jak na zdjęciu. Oczywiście musisz mieć zegary bez linek, bo jak masz z linką to jeszcze potrzebny jest impulstor do skrzyni. Potem juz tylko szukanie odpowiednich przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 A masz dostęp do takich zegarów?? 1) Rozmiarem pasują P&P. 2) Pokzauje w MPH i KPH, dokładnie ma przełącznik i można wybrać 3) Ogólnie to wtyczki różnią się i warto mieć ucięte te oryginalne, jak na zdjęciu. Oczywiście musisz mieć zegary bez linek, bo jak masz z linką to jeszcze potrzebny jest impulstor do skrzyni. Potem juz tylko szukanie odpowiednich przewodów. wystarczy ebay odpalić ...jak pojawią się na ebayUK to będą moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 wystarczy ebay odpalić ...jak pojawią się na ebayUK to będą moje Aha, no to życze powodzenia. To jest jedno z moich marzeń dorawć coś takiego, ale na razie kasy brak :/. Tutaj wszystko ładnie jest rozpisane. Tylko to jest dla DE, nie wiem ja te zegray mają się do DS bo na US nie były wypuszczane. http://www.sr20forum.com/technical-informa...tml#post1357907 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Prosze bardzo w tym temacie podalem wszytskie rozpiski desek rozdzielczych http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50168 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.