Gość marmor Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Witam. Przymierzam się do wymiany chłodnicy. I tu mam mały problem. Obejrzałem w miarę dokładnie przewody i nie znalazłem kurków do odpowietrzenia układu (szukałem w okolicy i za filtrem powietrza) Czy możliwe jest, że fabrycznie ich nie było ? Czy jest sposób odpowietrzenia układu w inny sposób ? Mam P10 GA16DS z 91 roku, bez klimy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 AFAIK jest śruba, która stanowi odpowietrznik. Stojąc przodem do silnika jest umieszczona w prawej górnej części silnika. Na kluczyk 10 o ile mnie skleroza nie myli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek129 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Dokładnie tak jak kolega pisze jest tam śruba na 10 kluczyk, a drugi jest na wężu do nagrzewnicy. Tylko nie wiem kiedy układ jest całkowicie odpowietrzony, czytałem posty z tym związane i tam piszą że odpowietrzanie może trwać pare godzin, ja w sobote wyciągałem chłodnice i po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko, chyba że coś zrobiłem żle to prosze mnie poprawić, nawet zrobiłem trase 150km. i nic sie nie stało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 . po założeniu nalałem płynu odkręciłem wspomniane śrubki pokazał sie tam płyn zakręciłem i to wszystko Tak samo zrobiłem, jak wyleje się przez wyżej położoną śrubkę to jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 U siebie wymieniałem płyn i nie było odpowietrzników na przewodach do nagrzewnicy. Dodatkowo nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej w bloku. Zrobiłem tak: Odkręciłem czujnik temperatury i zalałem tamtędy płynu na max. Potem zalałem do pełna chłodnicę i uruchomiłem silnik. Oczywiście otwarty musi być zawór na nagrzewnicy i odkręcony korek chłodnicy. Początkowo wariuje wskaźnik temperatury dopóki nie otworzy się termostat. Potem przez otwór w chłodnicy widać płynący płyn. Po przegazowaniu i dolaniu płynu zakręcam korek chłodnicy i dolewam do zbiorniczka wyrównawczego. Przez kilka dni będzie się układ sam odpowietrzał, na co wskazuje ubywanie płynu w zbiorniczku. U mnie trwało to około 40 - 50km. Potem poziom się ustabilizował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sheff Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Mam taki silnik jak za zdjęciu GA16DE i pytanko gdzie są w tym silniku korki odpowietrzające. Poniżej zamieściłem zdjęcia z moimi podejrzeniami, proszę o podpowiedź. Silnik z przodu http://sheff.wrzuta.pl/obraz/40cus04oWp/dscf7894 Chyba korek ale nie jestem pewny http://sheff.wrzuta.pl/obraz/sH9hA1TTvg/dscf7887 I następne zdjęcia http://www.wrzuta.pl/obraz/8cctFLhdED/dscf7891 http://www.wrzuta.pl/obraz/wN0wPiM0o3/dscf7892 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Na zdjęciu nr. 2 masz odpowietrznik na węzu do nagrzewnicy, to jest ta nakrętka z ząbkami na obrzeżu, . http://sheff.wrzuta.pl/obraz/sH9hA1TTvg/dscf7887 [ Dodano: Wto 08 Kwi, 2008 17:23 ] To ten link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.