Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Kluczyk i pilot


Bart-qlka2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem świeżo upieczonym (1,5 tygodnia) posiadaczem Primery WP11.144 i mam pytanie w sprawie oryginalnego kluczyka/pilota NATS. Otóż jeden z moich kluczyków ma kompletnie przetarte gumki do naciskania przycisków. Pytanie moje brzmi czy te gumki się jakoś wymienia a jeżeli tak to gdzie idzie takie cudo zamówić.

Prawdę mówiąc to nie wiem czy nie będę musiał zmieniać całego klucza bo ma i tak zepsuty mikrostyk (choś z tym bym sobie poradził). Problem w tym że jak przełożę tą płytkę do tego działającego kluczyka to samochód nie reaguje. Albo mam uszkodzony klucz albo to nie jest klucz z tego samochodu (do zamka co prawdę pasuje).

Jeszcze na koniec takie ogólne pytanie do posiadaczy tych samochodów.

Moja Primera rzekomo ma 93 tys. km przebiegu, w co nie bardzo wierzę. Jak na razie zrobiłem samochodem 2500 km w tydzień i chodzi jak zegarek ale nie wtym rzecz.

Wracając do kluczy czy to możliwe żeby przy tym przebiegu klucze były tak "zorane" a gumki w jednym z pilotów kompletnie zniszczone? Mam Almerę N15 z 98 roku z przebiegiem 180 tys. km i klucze w porównaniu z tą Primerą są idealne. A tak nawiasem mówiąc to ta Primera wyświetla przebieg z licznika czy z komputera? To tyle. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam wszystkich.

 

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 23:29 ]

Zapomniałem dodać że Primera ma silniczek 2,0 TD jak zauwazyłem niekoniecznie lubiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomasz_Primera

Co do zuzywalnosci gumek i przebiegu, po kupnie mialem to samo przy przebiego 160tys., gumki na kluczyku i na tej plytce w srodku byly do wyrzucenia, na szczescie Tata zrobil mi nowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przejechane 140 tys i w obydwóch kluczykach przetarte gumki do otwierania. Przetarte i nawet pęknięte w jednym miejscu. Przebieg nie ma nic do tego, może się komuś nudziło i naciskał jak poje.... przez 3 godziny dziennie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie. Zrobiłęm mały wywiad i dowiedziałem się że idzie bez problemu w ASO dostać tą część obudowy kluczyka w której są zamontowane magiczne gumki. Koszt tej częsci w granicach 40 PLN. Trochę dużo ale wydaje mi się że jest do do przeżycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 zeta - odmówisz sobie flaszki i paru piw i kluczyki jak nowe - warto - ja chyba też sobie zmienię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Ja pytałem w Rybniku i tam mieli nawet na stanie obudowy. Co do Sobczyka nie wiem bo jechałem tam ostatnio a tam o dziwo ani jednego Nissana tylko salon Mitsubishi. Ale jakiś tam serwis Nissana pogwarancyjny jeszcze chyba jest.

 

[ Dodano: Wto 03 Lip, 2007 12:04 ]

I znowu sukces !!! Martwy kluczyk ożył !!! Przelutowałem mu mikrostyk, wsadziłęm nową baterię i przeprowadziłem próbę kodowania kluczyków. Próba zakończona powodzeniem = brak potrzeby szukania innego kluczyka/pilota = brak kosztów. Mała rzecz a cieszy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniał ktoś może mikrostyki w pilocie? Ja wymieniłem ale z tego co się zorientowałem wszystkie dostępne mikroprzełączniki na rynku mają min. wysokość 4,3 mm i są za wysokie. Ma ktoś namiary na takie żeby pasowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pilot działa tylko po prostu te mikroprzełączniki są za wysokie i jak się założy tą obudowę z gumkami to gumki są za bardzo wypukłe albo wogóle naciskają przyciski.

Na szczęście ostatnio trafiłem całkiem przypadkiem na taki typ mikroprzełącznika który pasuje idealnie. Mało tego, wg mnie nie powoduje tak szybkiego zużycia tych zewnętrznych gumek bo nie trzeba ich wtedy aż tak głęboko wciskać jak w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne pytanko. Nie mam drugiego kluczyka do p11.144 z NATS'em i chcę dorobić. W ASO to koszt jakieś 650 zł. (koszt kluczyka, zaprogramowania immo, zaprogramowanie pilota). Z całej kwoty jakieś 400 zł to koszt samego kluczyka.

Czy da się zrobić taki manewr:

- kupić na aukcji jak tej: aukcja ebay kluczyk

- dorobić ostrze u dorabiacza kluczy i jeśli się da to od razu immobilizer zaprogramować, a jeśli nie to wtedy samo zaprogramowanie do ASO (około 100 zł)

- samemu zaprogramować pilota wg. wskazówek znalezionych na forum

 

Czy takie coś ktoś już próbował? Nie do końca kumam budowę kluczyka - w jakim elemencie zaprogramowany jest kod immobilizera? - w ostrze czy jakimś układzie wewnątrz? Jeśli wewnątrz to czy taki kluczyk z ebay'a będzie posiadał odpowiednie elementy.

Chcę usystematyzować wiedzę na ten temat :)

 

Jeśli się nie da to pozostaje ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pochwal sie gdzie i jaki mikroprzelacznik - wlasnie jade do Aprovi sprawdzic czy nie maja takich mikroprzelacznikow-wtedy moze bym za 20zl naprawil tego pilota...

 

Jak znajdziesz takie jak ja to naprawisz pilota za 2 PLN.

Pewnie że się pochwalę :)

Oto fotki:

 

p8132205no3.th.jpg

 

p8132206za5.th.jpg

 

p8132207uw1.th.jpg

 

Ten z czerwonym przyciskiem to ten nowy mikroprzełącznik.

Dlaczego wg mnie jest lepszy? Ano dlatego, że w oryginalnym przełączniku żeby zaskoczył musi się poddać widoczna na zdjęciu okrągła czarna gumka, a co za tym idzie trzeba głębiej wcisnąć gumkę z obudowy a to z kolei przyczynia się do jej szybszego zużycia.

Nowy mikroprzełącznik ma przycisk "twardy" co w niczym nie przeszkadza ponieważ i tak naciska go gumka z obudowy - nie trzeba jej jednak tak mocno wciskać.

Mikroprzełączniki kupiłem w Gliwicach. Przez przypadek przechodziłem obok sklepu z częściami elektronicznymi. Myślałem już że takie mikroprzełaczniki wogóle nie istniją bo nie było ich w ofercie TME ale jak widać istnieją a nawet powiedziałbym stworzone są do tego pilota.

 

Nie do końca kumam budowę kluczyka - w jakim elemencie zaprogramowany jest kod immobilizera? - w ostrze czy jakimś układzie wewnątrz?

 

Kod immobilizer'a NATS trzymany jest w chip'ie któy zamontowany jest w części kluczyka w którwj jest grot. Jest to taka kostka koloru czerwonego z "zatopionym chip'em, ewentualnie niebieskiego jeżeli to zamiennik kluczyka chyba.

 

Kodowanie pilota na bank przeprowadzisz sam tylko pamiętaj że trzeba programować oba klucze naraz.

Co do przprogramowania chip'a niestety będzie potrzebna bardziej fachowa pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod immobilizer'a NATS trzymany jest w chip'ie któy zamontowany jest w części kluczyka w którwj jest grot. Jest to taka kostka koloru czerwonego z "zatopionym chip'em, ewentualnie niebieskiego jeżeli to zamiennik kluczyka chyba.

 

Dzwoniłem wczoraj do ASO i tam powiedziano mi że immobilizer jest w części gdzie pilot. Kłamią? Za samą surówkę do wyrobienia grotu wołają 400 zł. Muszę pogooglać jak to jest z tymi immobilizerami. Ale czuje, że przyjdzie nabyć kluczyk normalnie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem mikroprzelacznik za 2zl i dalem do przelutowania i co ?.... i nie dziala dalej

 

A kluczyk daje jakieś oznaki życia? Jak nie to może się rozprogramował. Ja miałem coś takiego ale udało sie zaprogramować na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zamknac auto/ wlaczyc alarm - ale nie moge otworzyc auta i wylaczyc alarmu...

 

Hmm, ciekawe. A próbowałeś czy mikrostyk zwiera prawidłowo?

Jeżeli zwiera to sprawdź czy jest dobrze przylutowany albo czy ścieżka gdzieś nie jest przerwana. Wrzuć fotkę jak to wygląda po lutowaniu. Może coś więcej będzie można powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja upiłem mikrostyki do pilota w Opolu, na ulicy Ligonia. Idealne. Wlutowałem sam. Sklep Multielektronik. koszt 1,50. W nissanie w opolu mozna zakupić surówka kluczyka do nissana z transporderem za kwotę 150 zł. Na ulicy Kępskiej 12 w Opolu jest elektroserwis który zarejestruje kluczyk w systemie. Nie mogę sobie poradzić z uruchomieniem pilota. W temacie jest nissan p11, ja posiadam nissana primke p12. Może w tym problem że tam koduje się inaczej pilota.pozdrawiam.

 

Problem programowania pilota rozwiazany..pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tym:

 

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...A:IT&ih=018

 

??

 

Cena dużo niższa niż w ASO a poza tym jak się pytałem to nie mają samej surówki tylko właśnie z chipem i kosztuje STRAAASZNE pieniądze o całym kluczyku nie wspominając. Jakby było więcej chętnych to za jednym transportem by się opłacało wziąć choć i tak wysyłka czegoś takiego fortuny kosztować nie będzie. Ostatnio ściągałem z UK gałkę do Primery i przesyłka wyszła chyba ok. 20 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...