Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Niedziałający nawiew klimatyzacji 2002 r.


Gość greenline
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość greenline

Witam

Wysiadł mi nawiew powietrza do środka kabiny (wentylator sprawdzony działa) klima też działa, do tąd jest OK. w serwisie powiedzieli mi że jest zwalony sterownik i zarzyczyli sobie 800 zł nie chcieli powiedzieć gdzie on się mieści proszę o pomoc w odnalezieniu tego ustrojstwa.

Mam dobrego elektronika który mi to naprawi.

Odnalazłem dwie skrzynki jedna przykręcona do wiatraka (pod schowkiem) z opisem AMP assy A/C non P10 na dwie kostki (ale ten element jest sprawny ponoć)

I drugą skrzynkę na trzy kostki z opisem siemens 28550AV7 5wk4 8123 (przy kolumnie kierownicy).

Proszę powiedzcie gdzie to ustrojstwo się znajduje.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzieli mi że jest zwalony sterownik i zarzyczyli sobie 800 zł nie chcieli powiedzieć gdzie on się mieści

 

Coś nie bardzo mogę zaskoczyć o który sterownik idzie. W starszych modelach odpowiedzialne za nadmuch były tzw. oporniki, czy rezystory dmuchawy, jak kto woli. Tutaj też jest coś takiego, ale z mała elektroniką. Skrzyneczka ta znajduje się mniej więcej nad prawą nogą kierowcy, przykręcona dwoma wkrętami. We wtyczce będą na 99% 3 piny. Jak dwa z nich zewrzesz to dmuchawa będzie chodzić na full. Oczywiście jeśli winne jest to urządzonko. I to, może się mylę, kosztuje jakieś 300 PLN, oczywiście w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość greenline
powiedzieli mi że jest zwalony sterownik i zarzyczyli sobie 800 zł nie chcieli powiedzieć gdzie on się mieści

 

Coś nie bardzo mogę zaskoczyć o który sterownik idzie. W starszych modelach odpowiedzialne za nadmuch były tzw. oporniki, czy rezystory dmuchawy, jak kto woli. Tutaj też jest coś takiego, ale z mała elektroniką. Skrzyneczka ta znajduje się mniej więcej nad prawą nogą kierowcy, przykręcona dwoma wkrętami. We wtyczce będą na 99% 3 piny. Jak dwa z nich zewrzesz to dmuchawa będzie chodzić na full. Oczywiście jeśli winne jest to urządzonko. I to, może się mylę, kosztuje jakieś 300 PLN, oczywiście w ASO.

 

Dzięki już znalazłem faktycznie znajduje się pod prawą nogą kierowcy, przy pedale gazu w tunelu.

Mam znajomego elektronika który mi to naprawił.

koszt w serwisie to 800 zł (nissan primera P12) sprawdzałem

Co do naprawy cały ten sterownik ma BEZPIECZNIK 2A 140 stopni celciusza, który po przepaleniu unieruchamia całość nawiewów koszt bezpiecznika 5 zł.

Wystarczy wymienić bezpiecznik lub go wywalić całkowicie zrobić mostek i nawiewy działają tego drugiego nie polecam może doprowadzić do uszkodzenia rezystora.

Wygląd i umiejscowienie:

Po wymontowaniu z tunelu oraz zdjęciu plastikowej pokrywki ukaże nam sie płytka z elektroniką aby ją wymontować należy odlutować 3 grube skrajne nóżki po jednej stronie oraz 2 skrajne nóżki po drugiej stronie płytki.

Następnie zdejmujemy płytkę , w aluminiowym korpusie pozostają dwa elementy, rezystor (trzy nóżki) oraz bezpiecznik, wymieniamy bezpiecznik i po problemie. Zaoszczędziliśmy 795 złotych.

Myślę iż ten opis jest wystarczająco czytelny.

 

A to jest nasz winowajca

DSC00577.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysztof jot
Zaoszczędziliśmy 795 złotych.

Myślę iż ten opis jest wystarczająco czytelny iż nie wymaga zdjęć.

 

... dzieki, i wiesz co - wspomnij moze co to za serwis, albo choć miasto, bo pomijajac cene uwielbiam takich "tajemniczych" fachowców co to wie ale nie powie :) no gdzie to tacy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość greenline

Zaoszczędziliśmy 795 złotych.

Myślę iż ten opis jest wystarczająco czytelny iż nie wymaga zdjęć.

 

... dzieki, i wiesz co - wspomnij moze co to za serwis, albo choć miasto, bo pomijajac cene uwielbiam takich "tajemniczych" fachowców co to wie ale nie powie :) no gdzie to tacy ?

 

Serwis Nissana Jacek Balaun w Warszawie na ulicy Białowieskiej.

 

[ Dodano: Sob 14 Lip, 2007 18:18 ]

greenline wyślij Twoje rozwiązanie do umieszczenia w dziale zrób to sam.

:one:

 

Wysłane, myślę że napewno się przyda w zaoszczędzeniu ładnych paru groszy. :)

 

Pozdrawiam Greenline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie, bo to mój debiut na tym forum. Jestem posiadaczem primery P12 2003r z silnikiem diesla 139 KM. Kontynuując wątek chciałbym prosić jednocześnie o sugestie, czy moje problemy również mogą być przyczyną owego układu sterowania (regulatora mocy dmuchawy). Mianowicie od jakiegoś czasu przepalały mi się oba bezpieczniki wpięte w układ dmuchawy, a klima działała nadal. Czasami wystarczyło je wymienić i był spokój na 2 lub 3 tygodnie. Częściej jednak przepalały się już w momencie ruszenia auta na 1 biegu, ale co ciekawe na wolnych obrotach i na wstecznym wszystko działało ok. Wczoraj ponownie nastąpiło przepalenie, ale konsekwentnie pali mi już każda kolejną parę bezpieczników w momencie ruszania z 1 biegu, bez względu czy nadmuch jest włączony czy wyłączony Dodam uczciwie, że jestem tylko użytkownikiem samochodu i nie znam się na jego budowie w stopniu wyższym od podstawowego, a do kwestii grzebania w nim podchodzę jak do jeża. Mam na jutro umówioną wizytę u elektryka i chcę mu pomóc, oczywiście w moim interesie, bo aura raczej mi nie chce pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konsekwentnie pali mi już każda kolejną parę bezpieczników w momencie ruszania z 1 biegu, bez względu czy nadmuch jest włączony czy wyłączony

 

Niewesoło. Chyba przetarty kabel. Może być sporo szukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie. Usterka opisana przez mnie powyżej została usunięta. Zgodnie z przewidywaniami kolegi nastąpiło przetarcie kabli oraz uległ uszkodzeniu przekaźnik znajdujący się w pobliżu głównego sterownika dmuchawy. Ale nie o tym głównie chciałem napisać. Mianowicie, być może ku pokrzepieniu serc waszych, wiele do życzenia pozostawia również jakość i merytoryczne przygotowanie serwisów autoryzowanych nissana w Niemczech. Te same objawy z dmuchawą miało moje autko gdy je sprowadzałem z DDR. Po odkryciu usterki właściciel autohausu oddał je na diagnostykę do autoryzowanego serwisu i następnego dnia autko było, patrząc dziś, prawie ok. ( a prawie czyni wielką różnicę). Elektryk w Polsce nie będąc wtajemniczony w tę historię już po naprawie stwierdził, że ktoś bardzo niekompetentny musiał zabierać się już wcześniej do naprawy, ale wszystko zrobił do bani i w dodatku uszkodził przekaźnik. Dał mi radę, abym raczej go unikał w przyszłości, co sobie bardzo biorę do serca i na pewno do tamtego serwisu już nie pojadę. Morał z tego jest taki, że doceńmy polskie serwisy, bo na tle innych reprezentują zbliżony poziom i co ważniejsze, obala mit walorów i wyższości aut serwisowanych z DDR, bo z tym jest różnie. A tak na marginesie na potwierdzenie usunięcia usterki właściciel autohausu wręczył mi kopie rachunku z serwisu i poza kilkoma pozycjami jedna zaskoczyła mnie najbardziej – cena 1 (słownie: jednego) bezpiecznika: 5 Eur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam :) Jestem posiadaczem P11 z 1997r i mam podobny problem :(: mianowicie nadmuch wentylatora w moim autku dzala tylko na czwartym biegu.Co moze byc przyczyna?pisaliscie wczesniej cos o rezystorach,jesli to one to prosze powiedzcie gdzie sie znajduja i jak je wymienic ,o ile mozna samemu.i ile taka czesc moze kosztowac?pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greenline wyślij Twoje rozwiązanie do umieszczenia w dziale zrób to sam.

:one:

Witam

Niestety ale administrator tego forum NIE jest zainteresowany umieszczeniem tego tematu w dziale ZRÓB TO SAM (mimo że pełen opis został wysłany do działu "zrób to sam") w związku z tym proszę o opinie oraz uwagi na ten temat aby ten topic był na samym początku listy tematów Primera co wielu z nas zaoszczędzi sporych wydatków.

Pozdrawiam Greenline

www.greenline.com.pl

 

[ Dodano: Sro 31 Paź, 2007 22:32 ]

greenline wyślij Twoje rozwiązanie do umieszczenia w dziale zrób to sam.

:one:

Witam

Niestety ale administrator tego forum NIE jest zainteresowany umieszczeniem tego tematu w dziale ZRÓB TO SAM (mimo że pełen opis został wysłany do działu "zrób to sam") w związku z tym proszę o opinie oraz uwagi na ten temat aby ten topic był na samym początku listy tematów Primera co wielu z nas zaoszczędzi sporych wydatków.

Pozdrawiam Greenline

www.greenline.com.pl

 

i nadal nic ze strony administratora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

mialem ten sam problem, co kolega - przepalony bezpiecznik 2A 140 st. C w module sterujacym praca silnika nawiewu - dodam jeszcze ze tam jest tranzystor 2SK2500 ale taki ciezko znazlezc -mozna go zastapic takimi 2SK2511, 2514, 2515 - ostatni najlepszy zamiennik

wymontowanie tego modulu - porazka - trzeba byc wygimnastykowanym jak nie wiem co .... 2 sruby - klucz oczkowy 8mm

dobrze jest sprawdzic czy nie ma jakis smieci i czy ciezko obraca sie silnik nawiewu...

moze komus sie przyda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Probowałem to sam naprawić. Chciałem zmostkować ten bezpiecznik ale w dmuchawa weszła na najwyższe obroty i nie dawała się wyłączyć. Potem wlutowałem bezpiecznik spowrotem i wtedy zrobiłem mostek drucikiem zalutowanym na drucikach tego bezpiecznika. Wszystko zaczęło działać i dmuchawa dała się sterować ale radiator (to metalowe takie z pięciu blaszek), nagrzał się od tranzystora tak, że się przestraszyłem i odłączyłem to od kabli. Nie mogę na razie znaleźć tego tranzystora i bezpiecznika w googlach. Może macie jakieś adresy (najlepiej e-mail) gdzie te dwie rzeczy można kupić?

 

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 21:23 ]

No niestety. Kupiłem zamienniki tych części ale po ich nalutowaniu radiator rozgrzał się tak, że można było gotować nim wodę... :| W obawie o możliwość spalenia całej nyski z powodu własnego skąpstwa, zamówiłem cały nowy rezystor. Z dostawą będzie kosztował 250 zł. Kombinowanie zajęło mi ze dwa dni robocze (16 godzin), części, które mogę wyrzucić do kosza, kosztowały 40 zł. Teraz wydaje mi się że taniej jest od razu to kupić zamiast grzebać. No chyba, że okaże się iż to zupełnie co innego nawala wtedy stracę więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

mam ten sam problem jechałem dmuchawa chodziła i nagle przestała,tak jak radziliście wyciągnełem ten radiator z płytką wymieniłem opornik termiczny ale na 10 A 142 st.C bo tylko taki dostałem i działa tylko że nadmuch wieje cały czas i t to na max, pomocy co może byc przyczyną ( całą płytkę sprawdził elektronik wszystkie podzespoły są sprawne)możliwe że za duży amperaż opornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wydaje mi sie, ze teoretycznie nie powinien miec wplywu amperaz bezpiecznika ale okazuje sie ze ma. Zwlaszcza, ze jak sie zmostkuje bezpiecznik drutem to rowniez wystepuje taki sam objaw maksymalnych obrotow dmuchawy. Ja wlasnie zamontowalem zamiast 2 amperowego 1 amperowy i jak na razie smiga wszystko bez problemu. Caly proces wymiany obfotografowalem wiec jak ktos bedzie zainteresowany zabawa w wymiane bezpiecznika to moge fotku udostepnic zawsze latwiej.

 

[ Dodano: Pią 01 Maj, 2009 11:24 ]

Niestety nawiew chodzil prawidlowo na nowym bezpieczniku tylko kilka godzin potem nagle przyspieszyl na max obroty i nie reagowal na regulacje. Taki objaw pojawia sie gdy poleci tranzystor sterujacy K2500 NEC. Po wymienie tranzystora jak na razie wszystko chula, zobaczymy jak dlugo. :-]

P.s. Niestety objaw przepalania sie tego sterownika najprawdopodobniej jest nastepstwem postepujacego zuzycia sie silnika dmuchawy. No coz zobaczymy jak dlugo pochodzi bezawaryjnie.

Ponizej kilka zdjec z demontazu i naprawy sterownika, moze sie komus przydadza :-)

http://www.czerski.net/p12/1.jpg

http://www.czerski.net/p12/2.jpg

http://www.czerski.net/p12/3.jpg

http://www.czerski.net/p12/4.jpg

http://www.czerski.net/p12/5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Serdeczne dzięki! Ja będę pierwszy, któremu się te zdjęcia przydadzą - ale na pewno nie ostatni (lepiej, żeby się nam nyski nie psuły, ale skoro muszą... to niech się naprawiają bez ASO ;) )

 

Dzięki raz jeszcze!

 

PS. Cena modułu w ASO - 188 zł "na jutro". Oznaczenie katalogowe modułu: 27761-AV600.

Na razie lutuję bezpiecznik 10A/142 st. (jak u minion74), bo mi też udało się kupić tylko taki.

Zobaczymy, czy zadziała czy też będzie "full speed only".

 

PPS. Nie tylko nam się psuje - link do NPOC (dla urozmaicenia - zdjęcia z 'anglika")

 

[ Dodano: Pon 01 Cze, 2009 21:33 ]

Już po operacji. Pacjent ma się dobrze :one:

 

Przepalony bezpiecznik termiczny 2A/140 st.C wymieniono na 10A/142 st.C o identycznym kształcie (tzn. cylindryczny, a nie prostopadłościenny). Wszystko działa jak należy, tzn. regulacja nawiewu działa - nie potwierdzam zatem problemu "nawiew tylko na full", występującego u kol. minion74 (tam prawdopodobnie obok bezpiecznika padł również i transformator).

 

Kilka uwag: lutowanie powierzyłem jednak zawodowcowi - bo skojarzyłem, że gdy za bardzo podgrzeję lut to... spalę sam bezpiecznik (jest przecież prądowo-termiczny). Oceniłem, że brakuje mi jednak wprawy w "lutowaniu precyzyjnym" - robota fachowa kosztowała mnie 30 zł (plus 2 zł wcześniej za bezpiecznik w sklepie z elektroniką).

 

Moduł w trakcie pracy grzeje się jak cholera (tranzystor MOSFET robi swoje) - nie dziwią mnie teraz parametry bezpiecznika, rozmiar radiatora i to, że całość montowana jest w strumieniu powietrza w systemie wentylacji. Trochę obawiam się za mocnego prądowo bezpiecznika - ale główny bezpiecznik od wentylacji ma (jakby co) 15A, a poza tym to chyba jednak temperatura zadziała wcześniej niż natężenie prądu. Pytanie do elektroników - jak to widzicie?

 

Część mechaniczna montażu jest oczywiście banalna. Czyli - w ASO płaci się za wiedzę a nie za umiejętności. A wiedzę można zdobyć dzięki takim miejscom jak to forum - jeszcze raz dziękuję kol. Harremu za pomoc i cenne wskazówki.

 

Ponieważ awaria przydarzyła mi się w trasie i podczas ulewnego deszczu, trochę podważyło to moje zaufanie do autka (w środku duchota, szyb nie idzie otworzyć a parują na potęgę - awaria klimy przy tym to pryszcz). Postanowiłem kupić i wozić ze sobą "zapas" - na Allegro modułu nie znalazłem, na rozesłane zapytanie odpowiedział jak dotąd jeden sprzedający - cenę ustaliliśmy na 60 zł (z wysyłką). Podaję jako punkt odniesienia, może się komuś przyda.

 

A co do pierwszego postu w wątku - ASO, które krzyknęło 800 zł za naprawę to się chyba tylko pod prokuratora nadaje - za próbę wyłudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remi2000

Witam Panów. Na wstępie - jestem nowy. Ponowię moje pytanie w tym wątku. Może ktoś mi pomoże? Otóż w moim Nissanie P12 r. 2006 pod tylną szybą widnieją otwory nawiewów. Problem w tym, że nie działają przy żadnym ustawieniu dmuchawy ! Klimatyzacja i sama dmuchawa działają w każdym ustawieniu. Proszę, pomocy ! :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam sedana, ale przypuszczam, ze te otwory to jedynie wentylacja bagażnika... (nie bardzo wyobrażam sobie możliwość poprowadzenia kanału nawiewu od wentylatora pod tylną szybę)

 

PS. Może sprawdź rysunki w "serwisówce" - a nuż coś się da wypatrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość logitech1111

Witam posiadaczy Nissanów . Ja również jestem nowy. Ja mam inny problem z klimatyzacją w P12 2.2 otórz moja klima wyłącza się jak stoje w korku w momencie ruszenia wszystko działa na 100% . jesli chodzi o wentylatory to działają normalnie załącza się 1 jak i drugi . Jeśli ktoś jest w stanie pomóc zanim pojadę do ASO to bedę wdzięczny pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem zregulacja nawiewu, zgodnie z zaleceniami z forum dokonałem diagnozy i jak sie okazało padł bezpiecznik termiczny , wymieniłem go na 10A 141st, niestety po zamontowaniu do auta wentylator wszedłna maksymalne obroty, przyczyną tego było to iż obudowa bezpiecznika 10A nie jest odizolowana i nastąpiło zwarcie z obudową radiatora, natychmiast wymienilem 10 A cylindryczny na 2A 150 stopni prostopadłościenny który jest wpełniizolowany od radiatora, niestety po 10 minutach prawidłowego działania wentylator wszedł ponownie na maksymalne obroty i podejżewam że padł tranzystor, najprawdopodobniej w wyniku wcześniejszego zwarcia, chyba pozostaje mi zakup całego modułu

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 12 Cze, 2009 17:22 ]

cena sterownika w serwisie w gdańsku 188 zł, używki na allegro od 150 do 200, dzisiaj zamówiłem w serwisie, jutro do odbioru, wymiana tego ustrojstwa jak w opisie kolegi harrego dla piwosza 10 minut dla fachowca 5, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Mam taki problem ze nie działa zawsze nawiew na szybę gdy nacisnę przycisk nawiewu. To zdarza się gdy rano uruchamiam samochód. W tedy robie to manualnie, i zwiększam silę nawiewu wentylatora to dmucha mocno tak jak chce. Ktoś pisało przekaźniku tylko nie wiem gdzie go szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...