piotr880 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 witam wczoraj zakupiłem Navarę z 2005 roku i jako nowy użytkownik tej marki zacząłem czytać forum jestem przerażony tymi silnikami z opisem tych awarii nie wiem czy już mam się bać ? samochód z 2005 roku jak wspomniałem , przebieg 156 000 km nr vin JN1CPUD22U0806459 Proszę o jakieś rady co zrobić dopóki jest w porządku - wracałem ponad 900 km z zakupu i jest dobrze = tylko jak długo jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 odkładaj pomału na remont, do Lichenia pojechać też nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 @piotr880 - wadliwe są wszystkie silniki od numeru 030003 do 831727 jest to końcówka numeru VIN więc Twój się łapie. Szansę daje wymiana panewek - oczywiście przed wielkim bum - później praktycznie tylko wymiana silnika. Dobrym rozwiązaniem jest też wymiana silnika na silnik z terrano - legendarna już niemal jednostka 2.7 TD ewentualnie 2.7TDi który z chipem daje ponad 150KM - koszt takiego przeszczepu u nas (w sensie okolicy) 4-7 tysięcy na gotowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 pany fajne rady ale , auto u mnie jest 3ci dzień wiec pakiet startowy musze zrobic , oleje , może opony mam szajsowe kostki ktore na zimę wywalę lub one mnie wywalą , deko opłat a kasy nie przybywa zacznę odkladać ale powolutku , ktos wspomniał o 2,7 z cipem , co to za wydumka ?pojeździ te 300 000 lub więcej kilometrów ? wymieniłem póki co olej w silniku na Motul 5W40 co sądzicie ? , mniejszy stresik czy szkoda roboty . wkład filtra oleju oczywiście też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Pilnuj poziomu oleju i jak jesteś wierzący to zdrowaśka przed jazdą nie zaszkodzi Co do 2.7 to kolega jak wymieniał silnik to miał 700 tyś i co istotne to zabił go sam zaciągniętą do silnika wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wollframus Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Witam Posiadam Navare model D22 z silnikiem 2.5 i oczywiście korba wyszła bokiem. I tu moje pytanie co mam z tym zrobić czy uderzać do ASO, robić remont (szukałem bloku ale nie udało mi sie nic konkretnego dorwać), czy może swap ? Co do tego ostatniego myślałem nad silnikiem od Terrano II 2.7TD. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 21 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Jedyna słuszna droga to swap - ja osobiście preferowałbym 3.0v6 z terrano lub 2.7 TDi z terrano 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Witam, jest może ktoś na forum kto ma przerobioną navarkę na 2.7 TDI ? Chciałbym sie dowiedzieć jak to na co dzień się sprawuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 pany fajne rady ale , auto u mnie jest 3ci dzień wiec pakiet startowy musze zrobic , oleje , może opony mam szajsowe kostki ktore na zimę wywalę lub one mnie wywalą , deko opłat a kasy nie przybywa zacznę odkladać ale powolutku , ktos wspomniał o 2,7 z cipem , co to za wydumka ?pojeździ te 300 000 lub więcej kilometrów ? wymieniłem póki co olej w silniku na Motul 5W40 co sądzicie ? , mniejszy stresik czy szkoda roboty . wkład filtra oleju oczywiście też Lepszy byłby jakiś 5W60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 i doczekałem , wczoraj korbowód wyszedł bokiem od zakupu zrobione 22 000 km pomoże ktoś jak to teraz naprawić kupić sam blok i inne i składać ? kupić/przełożyć z terano II - ale słyszałem że one są paliwożerne ? co robić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Może z Anglii kup przedlifta poniżej 2001r z td25ti, a reszta na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 pomysł jest , tylko jak to wyjdzie cenowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Nie bój żaby, Saydacka podpytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Jak blacharka w dobrym stanie kupców będziesz miał, sam byłbym chętny na parę części ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 panowie , nie jestem kolekcjonerem złomu , szukam opcji wymiany silnika który pojeżdzi będzie zamontowany 2,7 tdi z tyrana II auto odebrane po zmianie silnika na 2,7 tdi , teraz okaże się co to warte , oraz fachowość warsztatu , aczkolwiek do warsztatu po przejechaniu tych 500 km , na razie nie mam za wiele do zarzucenia, zainteresowanym mogę opisać coś więcej po jakimś czasie , na razie wsio to ,, świeżonka ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Powiedz mi gdzie w końcu robiłeś przekładkę? i może jakie koszty - dla przyszłych pokoleń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Bielsko Biała koszt po negocjacji 8 000 zł silnik z lekka mułowaty - widocznie już swoje ma , będę chyba reklamował spalanie 12 + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Bylem na poprzedniej stonie i juz mialem pytac czy silnik daje rade w sensie mocy, bo slyszalem ze nie i mam odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 jeszcze tak naprawdę auto nie zapinałem do przyczepy - rębak 2 tony , wtedy okaże się co toto warte póki co są upały i wolę poczekać coby udaru od ciepła nie dostać podczas pracy pod koniec tygodnia opiszę coś więcej w każdym razie włączając napędy kontrolka od 4x4 mruga - też nie jest to poprawnie zrobione , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Ja założyłem do d22 3.2TDi z R50 - mocy ma aż nadto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 owszem ale 15 000 zł nie na moją kieszeń kilka razy auto ciągało przyczepę , na równym w miarę , wzniesienia różnie , orginał żeby nie zdychał to bym ponownie zakładał , z tyrana lipa ale trza się z tym pogodzić , spalanie też za duże , o dobre 3 litry więcej z 2,7 tdi niż z D22 2,5 tdi - w podobnych warunkach jazdy SZAŁU NIE MA ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Piotrze to jest silnik starszej generacji - więcej pali, jest słabszy, ale przez to dużo bardziej żywotny i niezawodny - coś za coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) wiem tylko nawet vitarka v6 2,0 lepiej chodziła z rębakiem o L200 nie wspomnę jak dla mnie to nie wina marki i generacji a po prostu wciśnięto mi szrota - muszę ten złom kręcić powyżej 4 000 dopiero cokolwiek jedzie 13/100 ++ to przesada i to duża , nie wspomnę o wcześniejszym widzeniu byle wzniesienia szybciej ode mnie mój błąd ale za to dobre rady dla innych - tylko czemu ja to odczuwam na kieszeni ?wymieniając i exploatując polecam kupić jeśli ju ktoś musi robić wymianę silnika , silnik samemu = np zgnitego na wylot angolka z małym przebiegiem - są takie i dopiero dawać na wymianę dzisiaj wskaźnik temperatury zaczął wariować - po zrobieniu 2 000 km od wymiany silnika !!!!!!!!!!!!- napisałem do warsztatu to fochy i odpis że może silnik wyjąć - mój oddzew że nie ma problemu ale po zwrocie kasy !!! po kilku miesiącach coś więcej napiszę o zamontowanym w navarze silniku z tyrana - SZKODA NA TEN SZROT KASY lepiej zrobić od podstaw oryginalny silnik i cieszyć się jazdą z rębakiem 2 tony nie jedzie pali ok 15/100 przyspieszenie - maluch miał lepsze kopci jakby opalany był mazutem lub węglem sprawdzone wtryski - są sprawne , będę jeszcze sprawdzał wydajność pompy wtryskowej i może turbo Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez piotr880 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Zajedź do kogoś kto zna te silniki i niech oceni co jest nie tak - wielu ludzi tutaj z forum jeździ tymi silnikami terrano w longu i nikt się w sumie nie skarży więc coś ewidentnie jest nie tak z nim - biorąc pod uwagę że te silniki są bardzo wytrzymałe - może to być jakaś pierdoła - być może sprawdzenie pompy lub turbo tak jak pisałeś coś wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr880 Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 turbo zostało podkręcone , jest deczko lepiej , spalanie w trakcie holu przyczepy wynosi ok 16/100 ON ! - ba żeby toto przynajmniej się zbierało - gdy potrzebuję z przyczepą cofać , bez reduktora niskiego można sprzęgło spalić , więc coś z tym mułem jest nie tak jestem umówiony z mechanikiem , zobaczymy NIGDY WIĘCEJ TAKIEGO ZŁOMU !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.