Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Klekot z silnika


Gość Major
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy.

Posiadam Almere N15 1,4 z 96r. Po uruchomieniu silnika jest wszystko OK, jednak kiedy silnik sie rozgrzeje słychać klekot. Ktoś miał podobny problem? Czy to problemy z rozrządem, napinaczem łańcucha czy jakaś inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli klekot jest połączony z lekkim szumem i mozesz go zlokalizować po lewej stronie silnika (jak stoisz przed autem), to raczej chodzi o łańcuch rozrządu.

U mnie właśnie odzywa się po rozgrzaniu - na tyla cicho, że mechanik stwierdził, że jeszcze nie ma co ruszać (co prawda jakieś 30 tkm temu, ale puki co, moim zdaniem, dźwięk się nie nasilił).

Acha.. właśnie pokonałem barierę 200000 km i ogólnie jest :one:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mialem taki sam problem i powiem tak, robilem rozrzad kompletny to znaczy oba lancuszki kola walkow roz. napinacze 2 sztuki lyzwy i itp w serwisie kosztowal orginal 1250zl. Musze przyznac ze przez jakies 10tys. kilometrow bylo git a pozniej to samo wiec zaczelem szukac dalej wymienilem samoregolatory pompe olejowa i nic jednym slowem utopilem kupe kasy na darmo w serwisie nissana niemogli dojsc co i jak wiec kupilem 2 silnik od jednego z forumowiczow i jestem zadowolony jak narazie.

Wiec radze szukac 2 silnika.

aha ten klekot na poczatku u mnie tez byl bardzo niewielki ale z czasem tak gralo ze na bardzo glosnym sluchaniu muzyki bylo to slychac miejmy nadzieje ze u ciebie to tylko mala pier**la

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniałem jakies pół roku temu, na nieszczesny (jak wyczytałem na forum) Mobil 1. Samochod ma przejechane 62000 km i przebieg jest autentyczny ponieważ Almera od nowości jest w rodzinie. To drugi samochód w rodzinie i dlatego mało eksploatowany. Jak pisze kolega "McAlmera" klekot słychać po lewej stronie silnika (jak stoi się przed autem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spuść ten olej i zalej pólsyntetyk Valvoline 10w40 ew pełen syntetyk 10W60 również Valvoline do tego filtr oleju Mann ew Knecht albo zainwestuj w orginał ok 50zł przy takim przebiegu nie ma co się dziać z rozrządem chyba że samochód był jeżdzony delikatnie a Ty zaczełeś go katować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jak mowicie wlac olej ja juz tego tez probowalem i na nic tak zgadza sie u mnie klekot bylo slychac z lewej strony auta stojac przed nim ( od strony pasazera) dziwne jest to ze ma tylko 62000km ja w swoim mialem 200.000tys jak zaczelo sie tak dziac i powiem tak jak mcalmera nieruszaj tego bo jak ruszysz mozesz wydac kase a bedzie to samo wiec jezdzij ile sie da i szukaj od kogos pewnego silnika bo w razrzad sie nieoplaci wkladac 1250zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - samochód był jeżdzony delikatnie, ja go nie katowałem. Słyszałem, że gdyby to była wina rozrządu klekot byłoby słychać już po uruchomieniu silnika a nie dopiero jak silnik się nagrzeje. Co o tej opinii myślicie? Ja nie jestem mechanikiem więc niezabardzo sie na tym znam. Czy podłączenie komputera w ASO może zdiagnozować przyczynę klekotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze chyba nieczytasz moich postow.

Pisalem ze mialem taki sam problem komputer tego niewykarze ja utopilem sporo kasy i nic z tego niebylo, tez szukalem co to moze byc i nikt tego niewiedzial co jest wiec komputer nic ci nieda ale jak chcesz i masz duzo kasy to ja wydawaj ja bym wolal juz pomalu odkladac kase na silnik albo sprzedac puki tego nieslychac jest jeszcze az tak tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiatm!

Almera N15, 1,4, 98r., ok. 73000km

Ujawnił się mi wczoraj podobny problem:( Różnica jest taka że raz klekot słychac było zaraz po uruchomieniu silnika, pojakimś czasie ucichł, a kiedy ponownie po ok. 2 godzinach odpalałem auto nic słychac nie było. Dziś natomiast stukot pojawił się po zatanakowaniu(!) auta na światłach i tez po chwili zniknął. Działo sie to wszystko na luzie, a kiedy dodawałem gazu dźwięk znikał... Jakies 2 tygodnie temu wymieniałem olej na Valvoline 10W40 i filtr na Manna. Nie mam pojęcia co wczesniej było lane w silniku. Przed wymiana problem nie wystepował. Proszę o jakieś sugestie czy to zawory czy rozrząd czy może cos jeszce...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to być alternator? u mnie może to nie jest klekot raczej jakieś świstanie ;) znajomi mi podpowiadaja aby wymienić łozyska i pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam to samo, tzn jak sie nagrzeje "rzęzi" czy też "klekocze". Nie jest to głośne ale jest. Wymienialem cały rozrząd pomogło własnie na ok 10tys. Teraz tak jeżdże, nie szukam na siłe wydatku, jak silnik padnie to zezłomuje cały samochod i tyle :) A tak powaznie moze to jakas bzdurka i oplacalna naprawa

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Mam podobny problem, mianowicie na zimnym silniku słyszę rozrząd prze ok 2s, a na maxymalnie rozgrzanym czyli w stanie kiedy załącza się wentylator słysze nieregularne chrobotanie które dobiega od strony rozrządu. Chrobotanie to występuje do 2000, potem znika.

Ostatnio odkręciłem pasek klinowy aby wyeliminować pompę wody, i niestety nie jest to pompa widy.

Może to być spowodowane tym że przejechałam już 10 000 km na jednym oleju (Mobil 1, 5W40) i zbliża się wymiana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zatankowaniu tez tak było ?? hmm może spalanie stukowe sie wdało ?? zalejcie 98 albo v povera :P jezeli to stukowe to ucichnie . co do oleju valvoline max life 10w/40 to powiem szczerze że on szału nie robi jest zadki jak siki głosna praca silnika i wogole teraz zalałem texaco havoline 10w/40 i bez porownania cicho odrazu i nawet na innych filtrze oleju niz manna takie moje spostrzezenie

 

[ Dodano: Sob 01 Lis, 2008 13:12 ]

dodam jeszce ze nie koniecznie musi byc wyrypany lancuch ja miałem u siebie przypadek nze gorny napinacz mi sie odkrecil i gdybym pojezdzil z 1000km to by bylo ciekawie heh jak by sie zmielil jak by odpadł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze na mobil 1 5w50 i oprocz tego, ze po wymianie filtru troche wypil oleju, ale po dolewce i 4tys przejechanych nic nie bierze wiecej i nic nie stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.. podczepię się pod temat.

U mnie też słuchać klekot ale zaczyna się na trzecim biegu od ok 3000 obr, czwórce i piątce zaraz jak wcisnę pedał gazu. Cóż to może być :?: Tylko nie mówcie że silnik do wymiany :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadanie o silniku do wymiany jak coś w nim stuka wynika chyba z tego ze ma się marnych mechaników.

 

Nie wiem dokładnie jak to macie Panowie w benzyniakach ale ustanie stuków i szurań opisanych przez niektórych po wymianie rozrządu i potem powrót problemu mógł wynikac z tego ze przy grzebaniu w rozrządzie trzeba zdemontować równiez paski od alternatora i pompy wody. Mechanik zakładając je od nowa naciągnął je tak ze przez jakiś czas wszystko było ok, potem z racji zużycia tych pasków sytuacja znowu się powtarza.

Ja tak miałem u siebie - tyle że ja i rozrząd mam na pasku - u mnie było słychać metaliczne szuranie - okazało się że paski klinowe.

 

Moze być też tak że jak auto było mało jeżdzone to któryś z elementów rozrządu się z deka zastał, zapiekł - któraś rolka kółko zembate napinacz łyzwa czy co tam u was jeszcze jest. To że coś klekocze nie musi oznaczac od razu końca życia łańcucha, a jak auto mało jeździ to też nie dobrze :D

 

Co do kosztu rozrządu w ASO to sory ale kto jeździ do ASO (samochodem który ma już swoje lata) z tematami które można zrobić na własną rękę znacznie taniej.

 

Pozdrawiam i powodzenia - mam nadzieje ze pomogłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra ale jak był oby coś nie tak z rozrządem to klekot byłby od razu po uruchomianiu. A u mnie zaczyna się od trzeciego biegu przy 4000 obr. Na czwartym od 2500-3000 obr i piątym od 2000-2500 obr.

 

Macie może jakieś inne sugestie zanim pojadę do serwisu i spróbują mnie naciągnąć na gruba kasę :(

 

może jeszcze utrudnię sprawę: oleju nie bierze, płyn chłodniczy w normie (nie ubywa). Paliwo ubywa ;) w normie czyli średnio 7,5 w cyklu mieszanym. Odkąd go mam nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeżeli pada Ci skrzynia to natychmiast byś to zauważył....mi się skrzynia posypała więc wiem co piszę :D. Uszkodzoną skrzynie słyszałbyś od momentu ruszenia, na postoju będzie ok. bo skrzynia nie pracuje(a jeżeli silnik kręcisz do 5000 obr to i nic nie słychać to jest on sprawny). Ja słyszałem rzężenie w skrzyni(metaliczny bardzo nieprzyjemny dźwięk) a po jakimś czasie zaczęły mi się blokować biegi_na początek sprawdź czy przypadkiem nie wysunęła Ci się półoś napędowa,jak wszystko ok to samochód na podnośnik lekko do góry, tak żeby koło przednie się lekko uniosło,jedynka i gazu-wtedy osłuchasz skrzynię która powinna(jeżeli jest sprawna)być cichutko_jest jeszcze taka możliwość że dźwięki pochodzą z któregoś z kół, może być rozwalone łożysko co da podobny efekt dźwiękowy jak uszkodzona skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...