Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z układem chłodzenia


Gość michuWlkp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie masz zapowietrzony układ chłodniczy . Przeczytaj Ważne Tematy na podforum sereny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki!

Ile płynu spuściłeś a ile wlałeś? Jeśli zdecydowanie mniej wlałeś to zwyczajnie może jest zapowietrzony. Poczytaj tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michuWlkp

wydaje mi sie ze udało sie odpowietrzyc układ jednak od czasu do czasu (na odcinku 130 km) zdarza sie ze temperatura nagle podskoczy! Czy moga to byc objwy wydmuchanej uszczelki pod głowica badz pęknięcie głowicy??

P.S WIELKIE dzieki za pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno mnie tu nie było!

Do rzeczy: wczoraj byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie usuwaliśmy wyciek płynu. Powodem była prztarta rura na złączu pod fotelem kierowcy Nowa opaska i już. Błachostka. Już nic nie przecieka. Oczywiście trzeba było wlac spowrotem płyn, odpowietrzyć itp. Wszstko zrobione wg instrukcji z forum. Nagrzdewnice dają ciepełko na wolnych obrotach - czyli wszystko teoretycznie OK. Tutaj pojawia się problem. Po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stan w zbiorniku wyrównawczym był ze 3 cm ponad MAX. Pojeździłem trochę. Wskaźnik temperatury był pod ciągłą kontrolą i mówił mi takie uspakajające OK. Po powrocie do domu podnoszę maskę, a tam wszysko pływa w płynie... Wszystko wskazuje na to, że wyleciał (raczej wystrzelił) spod korka na chłodnicy (korek jest szczelny). Stan w zbiorniku wyrównawczym trochę ponad MIN - czyli tak jak za starych dobrych czasów.

PYTANIE BRZMI: czy to możliwe, że układ w ten sposób usunął nadmiar płynu?

Może pytanie zabrzmiało naiwnie, ale kto pyta nie błądzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLUETEC ja bym wymienił termostat. Wierz mi naprawiam auta od lat (najbardziej interesują mnie auta japońskie i miałem kilka przypadków, gdzie nieszczelność lub jakieś inne zdarzenie (np. wymiana uszczelki pod głowicą) zbiegło się z padaczką termostatu.

P.S. Może zanim go wymienisz obserwuj sprawę (tzn. czy znów nie wywali płynu, a jak będzie OK i temperatura taka jak ma być to zostaw).

PYTANIE BRZMI: czy to możliwe, że układ w ten sposób usunął nadmiar płynu?
To jest absolutnie niedopuszczalne. Korek chłodnicy upuszcza nadmiar płynu w układzie do zbiorniczka wyrównawczego (a nie na zewnątrz) i dopiero stamtąd przelewem płyn może wydostać się poza obieg.

Ewentualnie coś z korkiem jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
Wszystko wskazuje na to, że wyleciał (raczej wystrzelił) spod korka na chłodnicy (korek jest szczelny).
a nie spod korka odpowitrznik (tego ktory jest dokecony cybanem) moze podczas odpowietrzania za slabo dokreciliscie a tam sie robi duze cisnienie i wybija jak sie niedorkeci...
BLUETEC ja bym wymienił termostat
hmmm dziwne skoromowi ze na wolnych obrotach leci mu cieple ale nie wnikam Ty sie znasz bardziej...
Po dolaniu płynu i odpowietrzeniu stan w zbiorniku wyrównawczym był ze 3 cm ponad MAX
tez mam troche poand max w wyrownawczym i serena sama go sobien ie usuwa;) tylko jest ciagle ponad max:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Też nie bardzo chciało mi się w to wierzyć żeby w ten sposób zniknął ten nadmiar...

CZOPO słusznie zauważył, ze nagrzewnice (przednia i tylna) działają bez zarzutu - na wolnych obrotach i to chwilę po odpaleniu zupełnie wychłodzonego silnika. Wskaźnik temp też nie wariuje. Być może przyczyna tkwi w tym nieszczęsnym korku. To tak wygląda jakby nie trzymał ciśnienia przy wyższych obrotach. Zobaczę co będzie się działo jutro - mam trochę jazdy więc pewnie co ma wyjść to wyjdzie. Jeśli będzie tam lecieć to spróbuję dać tam nową (grubszą) uszczelkę choć stara nie wygląda na specjalnie zmęczoną. Puki co dzięki Wam wielkie za podpowiedzi. Jutro (heh właściwie dzisiaj) zdam tutaj relację z walki :)

 

[ Dodano: Sob 05 Sty, 2008 00:59 ]

Korek chłodnicy upuszcza nadmiar płynu w układzie do zbiorniczka wyrównawczego (a nie na zewnątrz) i dopiero stamtąd przelewem płyn może wydostać się poza obieg.

Wszystko się zgadza tylko nie w wersji 2.0 benz. Korek ze sprężynowym zaworem z "powrotem" do zbiornika wyrównawczego jest zupełnie gdzie indziej. Jest umieszczony pod fotelem kierowcy na rurze która odprowadza płyn z silnika do chłodnicy (na górę chłodnicy rzecz jasna). Korek na chłodnicy to metalowy dekiel z gumową uszczelką osadzoną na blaszanym, ruchumym "talerzyku". To właśnie spod tego korka wywaliło płyn - stawiam na to, że jest nieszczelny... Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
wywaliło płyn - stawiam na to, że jest nieszczelny... Zobaczymy
nie ma co stawac najwidoczniej JEST Nieczelny skoro spod niego wywalilo nadmiar plynu... wymien go (co moze byc ciezkie bo inny dostaniesz tylko z rozbitka) albo musialbys sorobic nowa uszczelke gumowa... ale i tak mnie dziwi ze ci plyn wywalilo O_O ja tez mam za duzo plynu wlanego od jakiegos czasu i nic nie ucieka poprostu jest za duzo i tyle nadmiar ponad max siedzi sobie grzecznie w zbiorniczku wyrownawczym... to mnie dziwi w sumie [dolewalem go jak bylo ciemno i na oko wlalem :D]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały problem z moja serenka 1.6 benzynka z 99roku a mianowicie ciagle sie zagrzewa i nie wiem dlaczego! po wymianie płynu w chłodnicy nie idzie przejechac nawet 2KM na wodzie jest troche lepiej ale terz sie grzeje! PROSZE O POMOC! Z góry dzieki!
wydaje mi sie ze udało sie odpowietrzyc układ jednak od czasu do czasu (na odcinku 130 km) zdarza sie ze temperatura nagle podskoczy! Czy moga to byc objwy wydmuchanej uszczelki pod głowica badz pęknięcie głowicy??

a wentylator sie załacza gdy w chłodnicy wrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwowalem dziwne zjawisko iz podczas dolewania płyny (SERENA 2.0) przez tą rure pod maską przy podszybiumogłem lac i lac a plyn ciagle znikal a za jakis czas zaczeło go przybywac w zbiorniczku wyrównawczy i tak dalej co wlalem to tam przybyło . Czy to może byc wina uszkodzonego korka z tym zaworkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYTUACJA W NORMIE! Wygląda na to, że podczas zabawy w dolewanie i odpowietrzanie układu korek na chłodnicy uległ, że tak powiem rozszczelnieniu... Dołożyłem do niego wyciętą z cienkiej gumy uszczelkę i jest OK. W zbiorniku wyrównawczym stan jest trochę powyżej MIN, nagrzewnice działają pięknie, wskaźnik temp w normie - tak lubię!

Dzięki za rady! Człowiek się uczy całe życie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...