Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

VANETTE 2.3 '99


Andyg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako początkujący WITAM WSZYSTKICH.

Jak łatwo się domyśleć zakupiłem Vanette. I jak łatwo się domyśleć prawie nic na jej temat nie wiem. Chodzi mi o podstawowe informacje eksploatacyjne. Auto ma przejechane 82 tys. km. Przebieg bardzo prawdopodobny. To właśnie, jak też wyglad i stan zaważyło na decyzji kupnatego tego egzemplarza . Bo to że będzie Vanette zapadło wcześniej. Wybór świadomy. Co mnie interesuje, właściwie wszystko. Na poczatek przebiegi eksploatacyjne.

To jest: kiedy wymienić pasek rozrządu, olej w silniku, olej w skrzyni i dyfrze. Nadmienię że nigdy nie jeździłem dieslem i każda informacja będzie cenna. Mam nadzieję że mój post nie zostanie bez echa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wiesz napewno, kiedy był wymieniany pasek i oleje to wymienił bym wszystko. Tak dla świętego spokoju. Ewentualnie w moście i skrzyni można sobie darować, ale sprawdzić poziom należy.

Pojemności na początek:

Zbiornik paliwa - 60l.

Olej silnikowy - 7l.

Chłodnica - 14,5l.

Skrzynia - 2,1l.

Most - 1,5l.

Wspomaganie - 1,0l.

Może napisz dokładniej, co chcesz wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i proszę o jeszcze. Zrozumiałe jest że zacznę od wymiany oleju. I pierwsze pytanie.

Jaki lać olej. Wiem że do diesla. Ale czy warto pakować się w oleje za 150 zł za 4 l, czy kupic tańszy. Dziś w Tessco widziałem że można kupić olej do diesla ze pięćdziesiąt coś złotych Castrola. Oleju marki Tessco raczej nie kupię. Zakładam że wymianę trzeba robić co 10 tyś km.

Wymiana paska. Po jakim przebiegu zalecana jest wymiana przez producenta.

Filtr paliwa. W zasadzie wszystko na ten temat.

W tym tygodniu najprawdopodobnie będę miał dostęp do podnośnika i chcę sprawdzić klocki i szczęki. Jeśli nadzieję się na coś to oczywiście napiszę.

Zauważyłem niewielki wyciek paliwa koło wtryskiwaczy. Co z tym zrobić ? Poza tym reszta jest sucha z mostem włącznie.

Na koniec pytanie. Do czego jest zbiornik z "czymś" na samym dole jak się patrzy z przodu ? Zlokalizowałem i rozpoznałem wszystkie inne, poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oleje typu Tesco nie ma co się bawić.

Wysoka cena nie zawsze też gwarantuje najwyższą jakość. Kwestia wyboru, a przede wszystkim praktycznego stosowania przez uzytkowników. Ci co jeżdżą dieslami może Ci polecą jakiś. Zawsze warto wymieniać olej i filtry wcześniej niż zaleca producent, bo to tylko dobrze wpływa na silnik.

Trochę danych:

Wymiana oleju i filtra co 10000 km

Wymiana paska co 80000 km

Wymiana filtra paliwa co 40000 km

Wymiana filtra powietrza pierwszy po 20000 km a później co 40000 km (w trudnych warunkach jazdy wcześniej)

Ten zbiornik z "czymś" to jak patrzysz z przodu silnika czy z przodu pod maską? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Andyg zbiornik z "czymś" jest dodatkowym zbiornikiem wyrównawczym.Zbiorniki te montowane są tylko w dizelkach .Układ chłodzenia w serenie i wanetce jest długi i chyba dlatego zastosowano dodatkowy zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zdziwię się jeszcze nie raz. Dwa zbiorniki wyrównawcze do płynu chłodzącego ? Nie bardzo wyobrażam sobie jak to działa. Odpowietrzenie po wymianie płynu musi być ciekawe. Tak jak ten wentylator przy silniku.

Zastanawia mnie umieszczona po lewej stronie dzwigienka chyba od ssania. Nie chcę wojować z nią na siłę, ale ona nie chce dać się ruszyć. Gdzie kończy się linka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręciłem, ale nie zauważyłem widocznych efektów.

Zobacz przy pompie, czy linka się przesuwa jak kręcisz. To ssanie ma mały skok. Być może linkę przy pompie trza wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzę. Byłem zdezorientowany ilością obrotów które trzeba zrobić. Po uwadze na temat kręcenia sprawdziłem jest opór na początku i na końcu. I od razu pytanie praktyczne. Jak używać tego ssania. Domyślam się że jak kręcę gałą zgodnie ze wskazówkami zegara to zmiejszam ilość powietrza idącego do kolektora. Czyli wzbogacam mieszankę. Po zagrzaniu się silnika kręcę odwrotnie. Jak je stosować w różnych temperaturach, czy zawsze itd. Dawniej jak miałem auto gdzie było ręczne ssanie używałem go bardzo oszczędnie.

Pomęczę Was jeszcze w sprawie opon. Mam w zapasie nową oponę Michelin X 175 R 14 C XCA 75. Jak zdążyłem się dowiedzieć ciężko kupić taką gumę, nie mówiąc o cenie. Doradzają mi kupno "normalnych" czyli nie wzmocnionych opon jeśli będę jeździć z małym ładuniem (tak będzie, sporadycznie 2 osoby + 400kg). Jakie jest Wasze zdanie ? I jaki rozmiar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzają mi kupno "normalnych" czyli nie wzmocnionych opon jeśli będę jeździć z małym ładuniem (tak będzie, sporadycznie 2 osoby + 400kg). Jakie jest Wasze zdanie ? I jaki rozmiar ?

ja śmigam na normalnych oponach i niejednokrotnie wożę po 400 kg i opony dają rade

zapodaj 185/75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdżę na normalnych, a niejednokrotnie jestem dość obładowany lub jeżdżę w 7 czy 8 osób. Nie cały czas oczywiście. Na wzmocnionych pewnie jest lepsza jazda przy obciążeniu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam opony zimowe do samochodów osobowych a letnie do dostawczych /takie jak w instrukcji obsługi/ .Dużo gorzej jeździ mi sie na oponach dostawczych bo są twarde .Załóż opony osobowe takie jak pisze bonzo na obciążenia o których piszesz będą dobre no i tańsze jak te mocniejsze do dostawczych samochodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od razu pytanie praktyczne. Jak używać tego ssania.

Tylko przy większych mrozach, przy - kilka nie ma potrzeby.

Domyślam się że jak kręcę gałą zgodnie ze wskazówkami zegara to zmiejszam ilość powietrza idącego do kolektora.

Żadnego powietrza. Jak już mówiłem ta linka steruje dźwigienką w pompie. Także zwiększasz trochę dawkę paliwa, obroty powinny nieznacznie wzrosnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Zrobiłem próbę na wystygniętym silniku. Przy maxymalnym przekręceniu wzrosły wolne obroty. Po przekręceniu z powrotem zmalały. Temat przerobiony.

Co do opon, to tę z zapasu wystawię na Allegro, z informacją że ewentualnie mogę także kupić taką samą. Szkoda byłoby żeby spróchniała. Z tymi zimowymi to też ciekawa sprawa. W zasadzie są tylko zwykłe. Tu trzeba się chyba kierować tylko producentem. Mam w użytkowaniu trzy rodzaje (na różnych pojazdach) i w zasadzie każde są inne. Generalnie spełniają swoje zadanie, ale mam swoje uwagi co do ich jakości. I przy wyborze do Vanetki miałbym problem.

Z innej beczki. Czy da się poznać w prosty sposób czy był wymieniany pasek ? Może jest jakiś sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się poznać w prosty sposób czy był wymieniany pasek ? Może jest jakiś sposób.
Możesz spojrzeć czy są na nim napisy. Ale generalnie zawsze się wymienia rozrząd po zakupie auta. Na tym się nie oszczędza. Jak pasek będzie do wymiany dowiesz się gdy pęknie i będziesz musiał wymienić silnik. Zrozumiano?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się zastanawiać, czy wymieniać pasek. Zrobić to jak najszybciej. Jeśli auto ma przejechane 82000 km jak piszesz, to na bank nikt go nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z paskiem już tak jest że koniecznie trzeba go zmienić po kupnie używanego samochodu .Nie kombinuj tylko wymieniaj jak Ci starsi koledzy radzą :) O jak dobrze ,że mam szlachetny łańcuch :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że wymienić trzeba, to wiem. Chodziło mi oto jak sprawdzić czy był wymieniany, czy czasami nie jest jeszcze fabryczny. Auto ma przejechane 82 tyś i niewykluczone że był wymieniony. Jeśli nie to wiadomo że od tego zacznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniany to się nie dowiesz.Ja mam vanette już 2 lata, jak kupiłem miał oryginalny przebieg 69tys. teraz ma prawie 100tys jak miał 90 tys, wymieniłem pasek i rolki.Wszystko wyglądało jak nowe rolki to się nie różniły od nowych dałem z wymianą ok 600zł. tylko kupuj made in japan! teraz śpię spokojnie przez następne 80tys.

Olej półsyntetyk GM.opel niemiecki z allegro 45zł.za 5l.Naprawdę tani i dobry.

A oponki wzmocnione Barum 2 lata 30tys. i są jeszcze spoko 50% cena szt, ok.170zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać dokładne dane opon Barum ?

 

To są zimowe ale takie też są letnie a rozmiar to 185R 14 102/100Q

Naprawdę są bardzo wytrzymałe nawet w trudnych warunkach terenowych.Następne też takie kupię za taką cenę to warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...