Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Navara D40] DAYLIGHTS - automatyczne zapalanie świateł


domadm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej fotograficzna instrukcja jak domowym sposobem przekonać Navarę, żeby w trybie auto zapalała światła mijania również w dzień.

 

Rozwiązanie to (przynajmniej z mojego punktu widzenia) ma same zalety:

- nie trzeba pamiętać o włączaniu/wyłączaniu świateł mijania których stosowanie jest obowiązkowe przez całą dobę

- po włączeniu zapłonu światła same się zapalają, po wyłączeniu gasną

- w każdej chwili można włączyć lub wyłączyć światła przekręcając gałkę w odpowiednią pozycję

- zastosowane rozwiązanie jest odwracalne (niczego nie niszczymy)

- rozwiązanie nie ma wpływu na działanie czujnika wycieraczek (do sprawdzenia)

 

Oto jak przeprowadzić modyfikację.

Potrzebne narzędzia: płaski śrubokręt, nożyczki, taśma klejąca, kartonik, ręce które się nie trzęsą ;)

 

 

Krok 1:

Zdejmujemy obudowę (powinno się dać nawet bez śrubokręta), jest tylko nałożona na wcisk na czujnik

f6587376ab20e74am.jpg

 

Krok 2:

Odczepiamy blaszkę z obu stron lekko naciskając od spodu i odchylając u góry

b8e682f43bc054cfm.jpg

 

Krok 3:

Odpinamy zatrzaski podważając lekko na końcach śrubokrętem, ale delikatnie bo są plastikowe; są 3 takie zatrzaski rozmieszczone symetrycznie na obwodzie czujnika. Kabelka jeszcze nie odpinamy żeby czujnik nam nie spadł po wyczepieniu.

658a219f8f7513bcm.jpg

 

Krok 4:

Odpinamy kabelek i wyjmujemy czujnik (jest to czujnik oświetlenia i wycieraczek w jednym)

ace4dbf40d65dc38m.jpg

 

Krok 5:

Możemy też zajrzeć do środka i zobaczyć którędy do czujnika wpada światło

61e6a84c2af46433m.jpg

 

Krok 6:

Wycinamy z kawałka kartoniku pasek który formujemy w taki sposób, aby zasłonił czujnik ale go nie dotykał od góry (bo to zapewne delikatna powierzchnia).

5d4f945bc5368315m.jpg

 

Krok 7:

Naklejamy kawałek taśmy tak, aby wszystko się razem trzymało i zablokowało dostęp światła do czujnika (ja miałem wąską taśmę, więc użyłem dwóch kawałków)

646e94b1003fa3d3m.jpg

 

Krok 8:

Montujemy wszystko z powrotem, czyli podpinamy kabelek, wciskamy w zatrzaski, zakładamy blaszki i nakładamy obudowę.

 

GOTOWE!

Teraz przełączamy gałkę od świateł w pozycję AUTO i możemy się cieszyć z zaoszczędzonych funduszy i dobrego samopoczucia :)

Testowałem w ostrym słońcu i światła cały czas pozostawały zapalone, więc wydaje się że wszystko działa zgodnie z zamierzeniami.

 

Uwaga: Oczywiście nie daję żadnej gwarancji i każdy wykonuje to na swoją odpowiedzialność.

 

Podziękowania dla jacerek10 za pomysł, ja tylko to wykonałem za jego radami!

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wycieraczki automatyczne działają bez zmian.

Nawet zaczynam się już przyzwyczajać do niekręcenia gałką od świateł :)

 

Jeśli ktoś sobie tak przerobi czujnik, napiszcie, zobaczymy ile osób skorzystało. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość nieludzki

Udało się :D światła działają, wycieraczki też...

 

a salon uboższy o 300 zł.

jakoś wcale mi nie przykro z tego powodu.... :D ciekawe czemu... :P

 

dzięki za super myśl techniczną- Polak Potrafi... :!: :!: :!:

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wykonanie jest rzeczywiście bardzo proste i działa bezbłędnie. Jednak ma pewną wadę. Mianowicie włączamy zapłon, włącza się grzanie świecy, zapalają się światła i uruchamiamy rozrusznik. Akumulator dostaje w d*pę :zly: znacznie bardziej niż musi. Pobór prądu w momencie rozruchu to kilkadziesiąt amper. Włączone światła mijania, postojowe, podświetlenia w kabinie to razem około 130 Watów. Czyli z akumulatora jest pobierany prąd większy o około 11 A. Raz i drugi, napewno nie zauważymy różnicy - ale za rok, może 2 zdziwimy się, gdy pewnego chłodnego dnia niespodziewanie odmówi posłuszeństwa. Skraca to żywotność akumulatora bezspornie. Więc czy warto. Po pewnym czasie właczanie włączania świateł to odruch niemalże bezwarunkowy :!: :!: Psa Pawłowa można było nuauczyć, a nas kierowców wspaniałej maszyny nie :?:.

A może nasi decydenci dojdą do wniosku, (na zachodzie Europy już dawno stwierdzono), że jazda na światłach w dzień wcale nie zwiększa bezpieczeństwa na drogach, i problem rozwiąże się sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy, piękno tego rozwiązania jest takie, że jeśli ustawisz przełącznik w pozycji OFF, to światła się nie zapalą, dokładnie jak przed modyfikacją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA, ha :D W zupełności masz rację :D :!: . Ale w takim razie po co nam pozycja "AUTO" :?:

Przypomina to trochę słynną przed wojną jeszcze reklamę maści na szczury: "Wyciągamy szczura z dziury. Smarujemy maścią szczura z dołu do góry"... i tak dalej.

Co do świateł temat mnie też kusi, bo z wiekiem człowiek jest coraz bardziej leniwy. Zdaje się, że rodzi się leniwy. I całe szczęście bo to jest motorem postępu :)

Ale szczerze mówiąc, wolałbym bardziej wyrafinowane rozwiązanie. Czyli takie, które zapali światła dopiero po wzroście napięcia w sieci powyżej napięcia akumulatora - czyli kiedy alternator już ładuje i i gary grają. Wiem, że takie rozwiązanie kiedyś robił mój zaprzyjaźniony elektronik samochodowy (złota rączka) za ludzkie pieniądze (ok. 50- 70 zł jeśli dobrze pamiętam). Odgrzeję temat co on na to i jeśli będzie to rozsądna propozycja podzielę się informacją.

"Szerokości" wszystkim, życzę - jak kierowcy zawodowcy Tirów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ człek to stwór z natury leniwy.. i wygodny.. :)

W całej rozciągłości się zgadzam, ale z wiekiem :( chciałoby się więcej finezji.

Jak mówił aktor Jan Nowicki- w jego wieku potrzeby są już niewielkie. Człowiek wyżywi się choćby i jednym suchym precelkiem... no ale popić by chciał zmrożomym Martini ;)

Dlatego też dzisiaj jadę do tego "złotej rączki" i wiedzą się podzielę.

Miłego dnia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jak dzisiaj brat dostał mandat za światełka w końcu skłoniło to mnie do działania , dłużej szukałem taśmy jak trwała cała robota. Światła działają a co do wycieraczek wyjdzie w "praniu" ale postępowałem jak mówi instrukcja . Dzięki domadm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

JerzyVV napisał "Wykonanie jest rzeczywiście bardzo proste i działa bezbłędnie. Jednak ma pewną wadę."

 

 

- to bzdura przepraszam za słowo - producent w trybie auto przewidział to i światła zapalają się po włączeniu silnika jak się już uruchomi, tym samym oszczędza akumulator przy rozruchu

 

Dlatego pomysł uważam za rewelacyjny i napewno go zastosuje jak tylko znajdę czas na tą przeróbkę. Kolejne 300 zł serwis Nissana w plecy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zamysł jak i manual sprawdzają się rewelacyjnie, jeżdżę z tym patentem od września 2008 i wszystko "gra" idealnie, zarówno światła jak i wycieraczki.

 

@domadm - dzięki

 

pozdrawiam

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

super opis i foty. działa wszystko, przeróbka dziecinnie prosta. osobiscie wybrałem inny rodzaj tasmy niz izolacja z powodu nadmiernie nagrzewającej sie szyby w lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To ja Was zmartwię ale troszkę.

Zainstalowałem u elektryka automatyczny włącznik i nie wiem, czy przez przypadek, czy tak ma być, ale:

1. przy zmianie z krótkich na długie, jeszcze przez 3 sekundy palą się razem, co daje dobre oświetlenie.

2. mogę nocą, przy włączonych światłach uniknąć włączenia spryskiwaczy reflektorów, co oszczędza płyn zwłaszcza zimowy.

 

Zainstalowałem też dodatkową kontrolkę zapalenia świateł mijania, co głupie nie jest podczas jazdy po mieście nawet nocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wczoraj a ASO uruchomiono w mojej Navarze światła dzienne.

Cały czas palą się jedynie przednie lampy - wszystkie pozostałe nie świecą się. Gdy włącznik świateł jest w pozycji AUTO to pozostałe oświetlenie zapalą się same gdy zrobi się ciemno. Koszt operacji 100zł. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Który rocznik ? Być może masz inny moduł. Wcześniej zaprogramowanie było niemożliwe, ewentualnie aso nie znało się na tym. Zastosowałem patent z tego tematu i takie rozwiązanie sprawdza się w zupełności. Koszt = 0 zł :)

Edytowane przez luk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...