Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Cofanie się paliwa


pumek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Almera Tino silnik 2.2 DI. Autko mi ciezko pali po dłuższym postoju. Po sprawdzeniu świec i czyjników wychodzi na to ze paliwo albo sie cofa albo zapowietrza. Wywnioskowalem to z tego ze przed rozruchem jak przepompuje na filtrze - pali na dotyk.

Mam pytanie w związku z tym - czy jest jakis zawór zwrotny? a jak jest to gdzie go szukac. Wpadlem na pomysł zeby go wstawic i zakupiłem takowy, tylko nie mam pomysłu gdzie go wrzucić - przed filtrem, czy za?

Jestem raczej za wariantem - że przed filtrem, ale moze juz ktoś mial podobny przypadek i coś mi podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworek zwrotny jest w pompce na filtrze - przy okazji jest to jeden z zaworków pompy. kiedys mialem taki objaw, tez mi paliwo uciekało. po wymianie pompki ręcznej problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie, narazie wstawiłem dodatkowy zawór zwrotny miedzy bakiem przed filtrem i gucio to pomogło. Moze ktoś ma namiary na sklep z tą pompką na filtrze paliwa, podejrzewam ze fortuny nie kosztuje wiec moze to wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm...ja kupiłem na szrocie..nie mam pojecia czy znajdziesz nową. a ten zaworek co wstawiłes to ma spręzynke w srodku czy tylko membrane z gumy? takie badziewne zaworki potrzebują jakiegos minimalnego cisnienia zeby sie zablokowały i uszczelniły. Najlepiej poszukac dobrej pompki uzywanej i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś aluminiowego, ale co tam jest w srodku trudno mi powiedzieć, być moze ze to badziew

 

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 10:56 ]

może się komuś przyda to wyjąsnie jak rozwiązałem ten problem.

Założyłem przezroczyste przewody, no i wyszło ze paliwo ucieka w stone pompy - wiec standartowe zawory zwrotne nic nie pomagają. Kumpel więc mi podpowiedział zeby sprubować z elektrozaworem. Dalem wiec na powrocie i jak narazie od 2 tygodni pali dobrze.

Jest to zapewne prowizoryczne załatwienie sprawy ale tanie i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,w moim dci też mam ten problem,jak podpompuje ręcznie to pali na tyk ale u mnie dzieje się to zwłaszcza zimą poczynając od +3 w dół.Latem ten problem znika,również montowałem zawór zwrotny ale jakoś rewelacyjnych efektów nie zauważyłem.Sposób zamontowania takiego zaworu jest na stronie http://rob083.fm.interia.pl/ .Ja dałem sobie z tym spokój,jak jest większy przymrozek to po prostu przed odpaleniem podpompowuje ręcznie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benio36

Stary wątek więc może dodam ze znalazłem przyczynę. Jest 1 gumowy cienki przewód dostarczający paliwo do wtryskiwacza pod plastikową osłoną po lewej stronie na silniku. Była nieszczelność i łapał powietrze. Te przewody czesto padają . Ja właśnie wczoraj mieniałem po raz kolejny ten przewód. A znalazlem przypadkiem jak podpompowałem pompką przy zdjętej osłonie na silnik - paliwo trysneło z przewodu, taki cieniusieńki strumyczek ale zobaczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość rafalskim

Witam, mam pytanko o zaworek zwrotny( almera tino, 2,2 di)mam zamiar go założyć , szukam przyczyny słabego palenia na zimnym silniku, jaki mianowicie kupić rozmiar: 8, 10 czy 12?

Mechanik zmieniał mi filtr paliwa, po tej zmianie jakby słabiej palił na zimnym, z dołu filtra zwisa taki cieniutki przeźroczysty wężyk - nie wiem czy on ma zwisać czy musi być pod coś podpięty? Może mechanik zapomniał go podpiąć i dlatego tak słabo pali, nie wiem , dedukuję. Może ktoś ma  na ten temat jakiś pogląd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko o zaworek zwrotny( almera tino, 2,2 di)mam zamiar go założyć , szukam przyczyny słabego palenia na zimnym silniku, jaki mianowicie kupić rozmiar: 8, 10 czy 12?

Mechanik zmieniał mi filtr paliwa, po tej zmianie jakby słabiej palił na zimnym, z dołu filtra zwisa taki cieniutki przeźroczysty wężyk - nie wiem czy on ma zwisać czy musi być pod coś podpięty? Może mechanik zapomniał go podpiąć i dlatego tak słabo pali, nie wiem , dedukuję. Może ktoś ma  na ten temat jakiś pogląd?

zdemontuj osłone silnika i na maxa pompuj pompka na filtrze paliwa (przy zgaszonym motorku)i obserwuj wszystkie przewody jak którys sie poci to do wymiany

powodzenia

a ten wężyk to prawdopodobnie do spuszczania wody z filtra-nie przejmuj się nim

Edytowane przez Elmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika 2,2di są 2 rodzaje filtra paliwa, zależnie od rynku i wersji.

Te do krajów "z zimą" maja na dole filtra zawór do spuszczania kondesatu, te dedykowane na południe europy mają czujnik na filtrze paliwa (moja Tino jest z Włoch i ma właśnie filtr z czujnikiem).

Mało który mechanior o tym wie i czasem stosują te filtry zamiennie ;)

Może to właśnie kabelek czujnika Ci dynda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalskim

Zrobiłem Elmark  jak radziłeś, ale wszystkie przewody suche...może to rzeczywiście wina filtra? Zauważyłem, że problemy zaczęły się po jego wymianie. Poprzednio miałem filtrona i było wszystko dobrze, teraz mam mana i na zimnym silniku słabo pali( to jest jedyny feler)... ale czy jest to możliwe

Po podpompowaniu pompką ręczną nie ma więkśzej różnicy(3-4 naciśnięcia i pompka jest twarda)

Jak  z kolei odróżnić jeden filter od innego, może napiszecie mi jakie wy macie filtry, może zmienię na inny...a może po prostu zawracam sobie tym głowę i filter nie ma znaczenia ...poradzcie... nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj lekko odkręcić korek wlewu paliwa i zobaczyć rano. Ja tak miałem .W zbiorniku wytwarzało się podciśnienie i cofało paliwo w wyniku czego rano długo kręcił.Po odkręceniu korka pali od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalskim

Wczoraj jeszcze raz przepatrzyłem przewody paliwowe i zauważyłem, że na przewodzie wychodząćym od filtra w stronę pompy jest bardzo malutkie pęknięcie na zgięciu zewnętrznej powłoki przewodu(bardzo malutkie ledwo dostrzegłem nawet nie wiem czy jest to pęknięcie) ale przewód jest suchy, czy to może być przyczyna słabego palenia na zimnym silniku?

Wiem, że zaraz ktoś napisze, żebym go wymienił to się dowiem, ale czy może być to przedmiot mojego zainteresowania czy lepiej sobie tym nie zawracać głowy?Podkreślam jeszcze raz, że jest to minimalna zmiana  na zgięciu przewodu



Aha jeszcze jedno ziblau, odkręcenie korka wlewu nic nie dało, ale fajne dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rafalskim

Witam wszystkich.

Znalazł się powód słabego palenia na zimnym silniku. Długo nie mogłem znaleźć przyczyny, wreszcie pojechałem do servisu Boscha w Opolu - diagnoza: zjechany tłok przestawiacza kąta wtrysku, do tego nieszczelności. Pompa do kalibracji, założony nowy tłok, zawór przelewu, uszczelniacze,zmieniono lekko sparciałe przewody,  do tego, od kręcenia padł mi rozrusznik. Wszystko zajęło 5 dni roboczych - oczywiście do wyjęcia pompy musiano wyjąć silnik, koszt 2800 zł polskich, no nic ale jak trza to trza.

Mam nadzieję że teraz będzie śmigał.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są zbrojone i przypuszczam, że jest to tylko pęknięcie zewnętrznej warstwy przewodu. Gdy by była dziurka, to by było mokro w tej okolicy.

No właśnie nie koniecznie będzie mokro. Tak sobie myślę, że ten wężyk pracuje na ssaniu pompy więc ewentualnie będzie zasysać powietrze bo w jego wnętrzu jest podciśnienie. 

U mnie też lekko popękane wężyki muszę je wymienić nie orientuje się ktoś jakie węże kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Znalazł się powód słabego palenia na zimnym silniku. Długo nie mogłem znaleźć przyczyny, wreszcie pojechałem do servisu Boscha w Opolu - diagnoza: zjechany tłok przestawiacza kąta wtrysku, do tego nieszczelności. Pompa do kalibracji, założony nowy tłok, zawór przelewu, uszczelniacze,zmieniono lekko sparciałe przewody,  do tego, od kręcenia padł mi rozrusznik. Wszystko zajęło 5 dni roboczych - oczywiście do wyjęcia pompy musiano wyjąć silnik, koszt 2800 zł polskich, no nic ale jak trza to trza.

Mam nadzieję że teraz będzie śmigał.

Pozdrawiam wszystkich.

czy aby sie nie pospieszyłeś

moze się myle ale niezle cie naciągneli

 

No właśnie nie koniecznie będzie mokro. Tak sobie myślę, że ten wężyk pracuje na ssaniu pompy więc ewentualnie będzie zasysać powietrze bo w jego wnętrzu jest podciśnienie. 

U mnie też lekko popękane wężyki muszę je wymienić nie orientuje się ktoś jakie węże kupić?

racja Panie racja

a jak motor jest w stanie spoczynku-odpoczywa to paliwko sie cofa hi hi

przy nastepnym odpalanku efekt zapowietrzenia układu zasilania

najpierw proponuje sprawdzic szczelnosci wszystkich przewodów paliwowych razem z powrotem a pózniej stosowac cudowne zaworki powrotne

mozecie zakładac 100 zaworków pomiędzy filtrem a zbiornikiem ale jak po filtrze będzie tzw piczy kłak nieszczelnosci to zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rafalskim

czy aby sie nie pospieszyłeś

moze się myle ale niezle cie naciągneli

Naciągneli, nie naciągneli, ale pompę mam zrobioną, a z tego co czytam i tak za chwilę pewnie bym musiał robic( auto ma przejechane ponad 200 tkm). Z drugiej jednak strony patrząć na zryty tłok, mam wrażenie, że zrobiłem dobrze.

Edytowane przez rafalskim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...