Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witam. Postanowiłem sobie rozkminić, jak zdiagnozować Nissany z EOBD. Z racji tego iż wizyta w serwisie sporo kosztuje, praktycznie już pierwsza udana diagnostyka powoduje zwrot kosztów zakupionych akcesoriów. Oto opis. Założenia: - posiadasz samochód Nissan wyposażony w OBD2/EOBD, protokół komunikacji z pojazdem to ISO 9141-2. Oczywiście sposób który przedstawie aplikuje jak najbardziej do wszystkich pojazdów z tym systemem i protokołem. U mnie: Almera Black Velveteen, 2001 1.8 N16 - posiadasz laptopa z portem usb, windows xp. Kupujesz przejściówkę USB -> RS232 (koszt ca. 25 zeta, alledrogo) Teraz know how: 1) Kupujesz interfejs OBD2 na chipie ELM323 Do komunikacji z pojazdem potrzebny jest interfejs. Interfejs pobiera bloki danych z pojazdu komunikując się z nim określonym językiem (różne protokoły to różne języki). W moim przypadku, kupiłem interfejs od usera allegro mari007 za 99 zeta. Z programem dostarczana jest płytka z programem PCMScan (full). W moim przypadku program ten okazał się nieprzydatny (ale tylko dla tego rocznika, młodsze auta prawdopodobnie będą działać). Za to interfejs obsługuje ISO 9141-2 oraz Keyword Protocol 2000 (KWP2000) - jest więc możliwość diagnozy aut mających OBD2/EOBD komunikujących się poprzez KWP2000. KWP2000 powinien również bez problemu odczytać zawartość ECU w VW Group. Czyli jak ktoś ma wrzuconą stuningowaną mapę wtrysku to możesz sobie podebrać Ale tego nie sprawdziłem. Soft do tego mam. Elm323 to oznaczenie "scalaka". NOwszy ELM327 pracuje także w magistrali CAN-owskiej (> 2004 roku) Jak masz kase to kupuj ELM327, obsługuje dużo protokołow (ca. 350 zeta) 2) konfigurujesz przejściówkę USB Musisz przyporządkować przejściówce COM1. Powiedzmy inaczej - po włożeniu przejściówki w port USB, w Panelu Sterowania pod portem COM1 musi pojawić się (w moim przypadku): Prolific USB to RS232 (lub bardzo podobnie) Uwaga Są conajmniej dwa typy sterowników USB -> RS232: Prolific i FTDI. FTDI może nie działać (lektura zachodnich forów...) 3) zasysasz program Digimoto i instalujesz, witaminujesz serialkiem. PROGRAM Z WITAMINKĄ Ustawiasz w programie interface na ELM (menu na górze Interface -> ELM) a w Settings->Measurement->Metric chyba że zaprogramowali Cię na jednostki angielskie 4) Idziesz do samochodu (najlepiej w klapkach , jest lepszy klimat, ja poszedłem w papuciach i zadziałało) W samochodzie: odpalamy laptopa. Podłączamy przejściówkę USB. Jeżeli wszystko jest prawidłowo będzie słychać dźwięk wykrycia nowego sprzętu. Do przejściówki podłączamy interfejs. Podłączamy się interfejsem w gniazdo diagnostyczne (mocno wcisnąć). W N16 jest ono pod kolumną kierwonicy (schyl się a zobaczysz). Odpalamy program Digimoto. Digimoto ma domyślnie skonfigurowany COM1 jako port komunikacji. Upewniamy się że wszystko podłaczyliśmy i odpaliliśmy. 5) Uruchamiamy silnik. Jeżeli chcesz sczytać/skasować kody błędów to wystarczy włączenie zapłonu. Jeśli chcesz podejrzeć niektóre paramtery pracy - uruchom silnik. 6) W programie Digimoto klikamy: Connection->Open Jeżeli wszystko jest ok, to na dole okienka programu, w pasku stanu, zobaczymy Connected i ELM323 7) teraz sprawdzimy czy interfejs działa prawidłowo: a) w Digimoto, w zakładce Charts, zaznaczasz Chart 1 Enabled a z rozwijanej listy wybierasz RPM - jeżeli pojawił się monitor obrotów i możesz zaobserwować reakcję na zmiany położenia pedału gazu (wykres real-time) tzn. że Twój chiński interfejs z alledrogo nie potrzebuje dodatkowej motywacji do pracy , przejdź do punktu 8. Jeżeli nie widać nic (krzywa obrotów na zero) przejdź do punktu musisz poprosić interfejs aby zechciał współpracować z Digimoto (mój tego potrzebował). Zakładam że jesteś połączony (patrz pkt 6). Trick polega na wysłaniu do interfejsu prośby o jego łaskawą współpracę robimy to tak: - wchodzimy: Digimoto->Serial Interface, tutaj widzimy wchodzące serie danych (NO DATA) - na dole, w wierszu poleceń z lewej strony przycisku SEND wpisujemy: ATZ [enter] (wysyłamy sygnał resetowania się interfejsu) powinno się pojawić "ELM323 v 2.0" - teraz druga komenda: ATSI [Enter] powinno się pojawić "BUS INIT.... OK" Poleceniem tym wysyłamy komendę Slow Init - ELM323 gada tylko przez Slow Init. Jeżeli ATSI nie zadziała na Twoim interfejsie to pewnie masz ELM327, wpisz ATFI (Fast Init). Mi zadziałało przez ATSI. Chcesz wiedzieć więcej? Idź na stronę elmelectronics.com i tam szukaj manuala do ELM323 lub svojego. UWAGA: Jeżeli nadal nie widzisz pomiarów - Connection-> Close - punkt 7b - Connection-> Open albo - Connection-> Close - Connection-> Open - punkt 7b Jak się chwilę pomęczysz - na 100% zadziała. Ew. wyłącz i włącz zapłon, lub przy wyłączonym zapłonie wyjmij i włóż wtyk fejsu w gniazdo. Musi zadziałać. Screen poniżej przedstawia opisywaną sytuację przy włączonym zapłonie i nagrzanym silniku (stąd RPM = 0) 8) Teraz możesz sczytać kody błędów (zakładka Error Codes) podpatrzeć na wskazania pracy silnika, prędkość pojazdu (Gauges, Charts) odczytać dane zamrożonej ramki (Freeze Frame Data - błędy z przeszłości.. ) a nawet zmierzyć sobie czas 0-100 km/h (Quarter Mile) ale działa to lipnie bo pobiera informacje ze zbyt wolnym odświeżaniem. Poniżej przykładowe screeny: Pozdrowienia od Wujka_Trzciny P.S. wszystkim zainteresowanym za darmo zdiagnozuję samochód. Kto chce, może dać za tą usługę co łaska, to wtedy szybciej uzbieram na fejs do nisków które mają 14-pinowe gniazdko diagnostyczne i również będę diagnozował za friko 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Proponuję przykleić, dobry wątek, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Mam nadzieję że portfele forumowiczów teraz troche odetchną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Wujek jexziesz na zlot? jak tak to zabierz tą zabawkę ze sobą Bedziesz miał dużo pracy a i trochę kasy taż napewno przytulisz :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 piotrus_pan, no korci mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Do N15 taka zabawka tez pasuje :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 N15 bedzie miala prawdopodobnie 14-pinowe gniazdo diagnostyczne -> musisz zakupic odpowiedni interfejs. Moze robie zbyt wielka reklame, ale nie widzialem fejsa do nismo 14-pin u nikogo procz tego samego usera gdzie kupilem swoj interfejs. Aha, Almy N15 nie zdiagnozujesz za pomoca standardowego softu Musisz miec consulta lub jego darmowy odpowiednik. Posiadam ten soft, dam za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Znalazlem. Czyli programiki trzeba samemu sciagnac.... A poduszki mozna sprawdzic dzieki temu :?: I wykasowac CRASH ze sterownika poduszki :?: :diabel: Moze juz do tego tez doszedles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 W n15 powinno sie to udac ale glowy nie dam.. W N16, za pomoca OBD2 zdiagnozujesz tylko silnik. Musialbym miec fejs i zywy organizm do testow Soft dla N15: Calamsult, ECUtalk, DDLReader. Wszystko u wujka_trzciny. Odezwij sie jak kupisz juz fejs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Dales mi ostro do myslenia Ide policzyc piny w aucie. [ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 15:09 ] http://moto.allegro.pl/item353158602_obd1_...ejs_nissan.html takie cos kupiles :?: to chyba juz podrozalo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 a czy za pomoca tego softu da sie wyregulowac np AFR? co mozna z tym ciekawego zrobic? :] almere mam identyczna jak ty 2001, 1.8 i nawet tez czarna ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 almere mam identyczna jak ty 2001, 1.8 i nawet tez czarna ;D szacun Wiesz co - wroce do domu i przekminie serwisowke, wtedy sprobuje odpowiedziec ok? [ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 16:00 ] [ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 15:09 ] http://moto.allegro.pl/it...ejs_nissan.html takie cos kupiles to chyba juz podrozalo Takie wlasnie bedzie dobre to N15, kosztowalo wlasnie tyle. Do N16 szukaj za 99 zyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmer Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 gratuluje fotorelacji nowy klubowicz a jak profi zrobiona prezentacja gratsy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Szacun i dzięki Elmer 8) a zaczekaj jak będę miał w ręku fejs do nismo 14-pin... Dawaj na Spontan_Spot - szczególy w topicu Spotkania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 No rzeczywiscie opis bardzo konkretny - czapki z glow Moge dodoac od siebie ze chilowo rozprowadzany jest za friko program OBD Nissan Scan Tech - warto go sprawdzic bo slyszalem ze jest lepszy od DataScan'a i reszty. stronka: http://www.geocities.com/obdscantech2000/ name: Temp Access serial: PRXQ6HQD98F3UTQF pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Dziekowa za cynk. Soft juz u mnie na dysku. Teraz aby sie odbic finansowo i jak zakupie fejsik OBD1 to bedzie nastepna fotorelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 poduchy i ABS ponoć gadają po CAN-ie w N16 (tak niby wynika z manuala i schematów). Po po szynie CAN jest też komunikacja z immo i radiem ew navigą, jak ktoś ma. Czyli zatem u mnie EML327 wchodziłby w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 p_flori , wygląda na to że tak. Bardzo prosiłbym Cię o zamieszczenie fotorelacji gdybyś zakupił fejs i pomyślnie przeprowadził diagnostykę - orajt? Byłyby to cenne informację. Thanks in advance, wujek_trzcina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 spróbujemy, na razie mam kupca na auto, więc nie wiem, czy zdążę, ale jeśli tak - to kolega chętnie (mam nadzieję) wykona we własnym zakresie budowę fejsu (lubi dłubać i lutować, tylko dorwać schemat). Robił fejsy do instalacji gazowej, to pewnie i zrobi do auta. Może wyjdzie taniej. Jakby co napiszę co i jak. [ Dodano: Wto 06 Maj, 2008 21:17 ] CAN to CAN, natomiast, powiedz, czy Twój fejs gada po linii KKL? Mam na myśli EML323? Bo jeśli poduchy i ABS obsługuje ten sam protokół, to wystarczy może piny zamienić, przepiąć się z sygnałem z linii 7 złącza CARB (sterownik silnika) na inne linie (nie pamiętam gdzie w N16 jest sygnał poduch i ABS-u). Wtedy może 323 też da radę? jak myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 p_flori Tak, gada po KL. W nisku jest chyba jedna linia K, dwie są w grupie VW i tam na drugiej linii K masz poduchy absy i inne wynalazki - mam taki fejs na stanie, grupa vw 97-04 bada się na tym idealnie, tylko trzeba uważać na poduszkę bo miała fabryczną wadę i sama diagnostyka powodowała tzw. CRASH ERROR, później powstały patche na to.. Mam 20 pinów i podejrzewam że fejsik przy diagnozie automatycznie je przełącza żeby pobierać info z innego pinu ale nie daje to żadnych rezultatów. Dla ułatwienia zestawienie: protokoły diagnostyczne: ISO 9141-2, przewód K/L, kody błyskowe <- sterowanie silnika Almy jedzie na tym SAE-J1850 VPW (GM,...) SAE-J1850 PWM (Ford) CAN ISO 11898 ISO 15765-4 (OBD) CAN Highspeed, CAN Middlespeed CAN Lowspeed i jednoprzewodowy Wniosek: przypuszczam że jak przepniesz piny to się nie dogadasz z poduchą. Ciekaw jestem Twojej opinii. Pozdro. [ Dodano: Sro 07 Maj, 2008 00:22 ] Krunch: a czy za pomoca tego softu da sie wyregulowac np AFR?co mozna z tym ciekawego zrobic? :] almere mam identyczna jak ty 2001, 1.8 i nawet tez czarna ;D 1. nie da się tego zrobić AFR. Jeżeli chcesz się bawić to polecam Coobcia sposób na tuning 2. można podejrzeć parametry pracy najpotrzebniejszych czujników tj sond lambda i temperatury czynnika chłodzącego. Sczytać i skasować błędy ECU i tym samym zgasić lampkę MIL p-flori, nadal mam rozkminkę. W serwisówce pokazują że ABS i AIRBAG idzie zdiagnozować CONSULTEM-II. Powtórze 1x jeszcze: moja hipoteza jest taka, że ABS i AIRBAG chodzą po innym protokole którego nie obsługuje mój interfejs. Gdzie mogę wyczytać po jakim protokole chodzą w/w moduły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 p_flori Tak, gada po KL. W nisku jest chyba jedna linia K, dwie są w grupie VW i tam na drugiej linii K masz poduchy absy i inne wynalazki - mam taki fejs na stanie, grupa vw 97-04 bada się na tym idealnie, tylko trzeba uważać na poduszkę bo miała fabryczną wadę i sama diagnostyka powodowała tzw. CRASH ERROR, później powstały patche na to.. Mam 20 pinów i podejrzewam że fejsik przy diagnozie automatycznie je przełącza żeby pobierać info z innego pinu ale nie daje to żadnych rezultatów. Dla ułatwienia zestawienie: protokoły diagnostyczne: ISO 9141-2, przewód K/L, kody błyskowe <- sterowanie silnika Almy jedzie na tym SAE-J1850 VPW (GM,...) SAE-J1850 PWM (Ford) CAN ISO 11898 ISO 15765-4 (OBD) CAN Highspeed, CAN Middlespeed CAN Lowspeed i jednoprzewodowy Wniosek: przypuszczam że jak przepniesz piny to się nie dogadasz z poduchą. Ciekaw jestem Twojej opinii. Pozdro. [ Dodano: Sro 07 Maj, 2008 00:22 ] Krunch: a czy za pomoca tego softu da sie wyregulowac np AFR?co mozna z tym ciekawego zrobic? :] almere mam identyczna jak ty 2001, 1.8 i nawet tez czarna ;D 1. nie da się tego zrobić AFR. Jeżeli chcesz się bawić to polecam Coobcia sposób na tuning 2. można podejrzeć parametry pracy najpotrzebniejszych czujników tj sond lambda i temperatury czynnika chłodzącego. Sczytać i skasować błędy ECU i tym samym zgasić lampkę MIL p-flori, nadal mam rozkminkę. W serwisówce pokazują że ABS i AIRBAG idzie zdiagnozować CONSULTEM-II. Powtórze 1x jeszcze: moja hipoteza jest taka, że ABS i AIRBAG chodzą po innym protokole którego nie obsługuje mój interfejs. Gdzie mogę wyczytać po jakim protokole chodzą w/w moduły? z innej beczki jaki dokladnie kupieles ten interface ? ten gosc nie ma teraz nic po 9 pln:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 DOKŁADNIE TAKI JAK TU Może mu się w międzyczasie aukcja skończyła... Ostatnio bawiłem się testerem KTS 650 fajna zabawka, oprócz parametrów można również np.: wyłączać pojedyńczo cylindry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Tutaj macie Digimoto może ktoś szuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Belfast Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Witam zamierzam kupić OBD2 ELM327 właśnie taki gdyż świeci mi się check engine i po zresetowaniu lampki w servisie znowu sie zaświeciła, więc chce sam wiedzieć co jest grane zanim oddam specom samochód i mnie skasują odpowiednio za usługę. Moje pytanie brzmi czy ten interfejs będzie odpowiedni do mojego modelu. Dopiero kupiłem ten samochód więc zero doświadczenia z nissanami mam, stąd takie laickie pytania zadaje. Nic nie piszecie o 327 a jest chyba lepszy od 323 tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grochu Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Witam Dzis doszedl interfejs do N15. Korzystam z przejsciowki usb-->com i nie bylo zadnych problemow. nalezy tylko pamietac, zeby ustawic odpowiedni port com i ten sam pozniej w programie. Co do samych przejsciowek to po wielu roznych doswiadczeniach polecam te na chipie PROLIFIC PL2303. Cena rozsadna a jak narazie wszystko dziala. Ja zabardzo jeszcze nie wiem o co chodzi z tymi wszystkimi parametrami, bo dopiero sie tego ucze, ale jezeli ktos z okolic Zabrza chce zapiac swoja N15 i rozumie to co sie tam wyswietla to nie ma problemu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.