Gramek Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam, Mam nadzieję, że polecana pompka do przetłaczania poradzi sobie z dużą gęstością oleju przekładniowego. Jak nalewałem olej do skrzyni w innych samochodach strzykawką 100ml to był z tym spory problem. Strzykawka oczywiście zawsze musiała być w wersji z tłokiem plastykowym, nigdy z gumy. Pozdrawiam Piotr Oczywiscie ze poradzi wymienilem ta pompka wszystkie oleje oprócz silnikowego wiadomo przetaczanie powolne ale miesci sie spokojnie w najciasniejsze zakamarki i nie ma problemow jak sprawdzicie to dajcie znac jak wrazenia bo to dobre i tanie rozwiazanie;-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Witam. Oleum wymienione poza rozdzielaczem. Na skrzynie przewidziałem 3,5 l a weszło prawie 6.(i zabrakło do rozdzielacza) Sprzęt czyli pompka ssąco tlocząca z Castoramy luks. Troszkę boli nadgarstek ale jest ok.. Dodam ze warotści podane w instrucji należy raczej traktować z przymrużeniem oka i na minus. Np tylny most 2,8 a weszło trzy. Przód ,,zgodnie z przepis" 1,3. Czasowo prawie 4 godziny. Kanał obowiązkowo. Niektóre śrubu szczególnie od wlewu oleju dość mocno ,,upierdliwe". Ze sprzętu to napewno przedłużka do grzechotki (śruby są w kwadrat). pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 (edytowane) Niektóre śrubu szczególnie od wlewu oleju dość mocno ,,upierdliwe". Ze sprzętu to napewno przedłużka do grzechotki (śruby są w kwadrat). Witam, Mógłbyś napisać, jakie rozmiary kluczy są potrzebne? Mam nadzieję, że jakiś dziwolągów nie wymyślili, zresztą zawsze można coś normalnego do niej dospawać. Mam też taki pomysł, aby w niektóre właśnie korki zamontować czujniki temperatury, takie jak do układu chłodzenia, odczyt byłby na standardowym wskaźniku temperatury. Pozdrawiam Piotr Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam. Wszystkie śruby są w kwadrat. Idelanie pasuje nasadka na klucze.Ze wzgledu na dość ograniczony dostep do śrub (wlewowej głownie) w przednim moście wykorzystałem pręt od orginalnego podnośnika- jako że nie mam orginalnego a podnośnik dokupywałem. Ściąłem tylko boki na mniejszy kwadrat (kwadrat o bokach 14 mm). Napewno przyda sie jakaś mocna przedłużka do nasadek. Sam byłem zdziwiony że śruby wlewowe mogą byc tak mocno ,,zapieczone". Przy jedenej to aż ukręciłem wyżej opisany pręt od podnośnika- ale tak jak napisałem- tutaj sprawe rozwiąże dobra przedłużka do kluczy nasadowych. Tak więc ze sprzetu tyle. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorka5 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Koledzy takie pytanko - czy do tylnego mostu z LSD do tyranka dobry bedzie olej Castrol TAF-XJ 75W140 ? Pozdrawiam., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Koledzy takie pytanko - czy do tylnego mostu z LSD do tyranka dobry bedzie olej Castrol TAF-XJ 75W140 ? Pozdrawiam., Witam, Jeżeli potrzebujesz informacji na temat oleju Castrol TAF-XJ 75W/140 to będzie niewielki problem, bo tego oleju jakby nie było. Jest za to SAF-XJ 75W/140, który to idealnie nadaje się do tylnej przekładni głównej z blokadą LSD. Opis producenta: SAF-XJ Specjalny syntetyczny olej do przekładni także o zwiększonym tarciu wewnętrznym oraz z blokadami. Charakterystyka: syntetyczny olej do przekładni stożkowych opracowany specjalnie do stosowania w przekładniach przednich i tylnych osi pojazdów, także o zwiększonym tarciu wewnętrznym oraz blokadami; może być używany także stosowany w przekładniach głównych dla których wymagany jest olej API GL4; prosimy o przestrzeganie przepisów producenta przekładni. Specyfikacje : API GL5, ZF TE-ML 05D/12D/16G/21D, BMW (LS), MB Approval 235.61, MIL-L 2105D Więc jeżeli to tylko Twoja pomyłka to masz odpowiedź. Tylko pamiętaj, że w cenie 1l tego Castrola masz 2l innego producenta, tylko poszukaj. Żadnej różnicy pomiędzy olejami nie zauważysz a skoro nie widać różnicy to ... . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam. Tak sie delikatnie zastanawiam. Wymieniłem oleje. Wymieniałem w przeddzien nastania większych nocnych przymrozków- w dzien tez nie zaciepło. Nie jestem pewny ..bo nie zwróciłem uwagi.. ale wydaje mi się że teraz ciężej wskakuje mi 2. Czy to przez wymiane oleju na bycmoże gorszy jak byl? (skoro nowy olej to chyba nie gorszy ??!) Wlałem Elfa 80w90. Czy to może przez temepratury? Tak jak napisałem..na starym oleju nie doświadczyłem niskich temperatur tak więc cięzko stwierdzić jak by było teraz. Dodam że tak po kliku km jazdy już jest wszystko ok i biegi chodzą idealnie. pozdrawiam Mowa oczywiście o jeździe na zimno z samego rana. W ciągu dnia gdy już auto jeździło to jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) wydaje mi się że teraz ciężej wskakuje mi 2. Czy to przez wymiane oleju na bycmoże gorszy jak byl? (skoro nowy olej to chyba nie gorszy ??!) Wlałem Elfa 80w90. Witam, Jak będzie cieplej to problem ustąpi. Właśnie do skrzyni jest sens nalać olej rzadszy na zimę, czyli 75W/90, dla samego komfortu zmiany biegów na zimnej przekładni. Na pewno nowy olej będzie lepszy od starego, z tego względu, że jest właśnie nowy, jest tylko, jak widać niższej klasy lepkościowej. Poza tym powinien być klasy jakościowej GL-4. Następnym razem proponuję zainwestować przynajmniej do skrzyni w olej 75W/90 GL-4. Pozdrawiam Piotr Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Witam. I tak zrobię nastepnym razem. Pytanie. A nie zaszkodzi jak wleję poźniej olej rzadszy od tego który mam teraz? A i jeszcze odnośnie silnika. Poprzedni własciciel lal 15w-40. Czy można przy następnej wymianie przejść na 10w-40. Ja zmieniłem także na 15w-40. Silnik ma 250 tys przebiegu. pozd. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez liternik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam. I tak zrobię nastepnym razem. Pytanie. A nie zaszkodzi jak wleję poźniej olej rzadszy od tego który mam teraz? A i jeszcze odnośnie silnika. Poprzedni własciciel lal 15w-40. Czy można przy następnej wymianie przejść na 10w-40. Ja zmieniłem także na 15w-40. Silnik ma 250 tys przebiegu. pozd. Witam ponownie, Olejów w skrzyni bym pod żadnym pozorem nie mieszał, różne dodatki, różne lepkości, tyle teorii. Może ktoś jeszcze napisze kto to praktykował albo ma jakieś doświadczenie zawodowe. A z silnikiem to sprawa wygląda tak, że raczej nic nie powinno się przydarzyć, ale pewności 100% niema. Nie jest to jakaś żadna radykalna zmiana. Ewentualnie można, jakby było widać jakieś natychmiastowe pogorszenie się jakości nowego oleju 10W/40 wymienić za jakiś czas sam wkład filtra oleju. Jak olej mineralny był wysokiej jakości to nie powinien zostawić po sobie szlamu i innych rzeczy, czyli silnik wewnątrz powinien być czysty. Gorzej jakby coś się miało rozszczelnić, przebieg 250kkm jednak jest spory. Ja swoje samochody zawsze zalewałem 10W/40 i nie przejmowałem się na jakim jeździł poprzednik. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam szanownych Może mi ktoś tak po prostu napisać jaki mam nalać olej do skrzyni, mostów i redaktora w T II 2,7 TD z 1994 roku? Silnik mam zalany 10w40 ale co do reszty jest tyle opinii ilu mechaników.... PLIS. Pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 przekładniowy do mostu musi być 80w90 LS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 I witam ponownie Rozumiem, że do Mavericka 2,7 TD z 94 roku mogę nalać takie: " Valvoline 75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz przekładni redukcyjnej Valvoline 75W/90 GL-5 do przedniej przekładni głównej Valvoline 80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnej przekładni głównej z blokadą LSD" I będzie hulało? Most mam z LSD tylny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 (edytowane) I witam ponownie Rozumiem, że do Mavericka 2,7 TD z 94 roku mogę nalać takie: " Valvoline 75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz przekładni redukcyjnej Valvoline 75W/90 GL-5 do przedniej przekładni głównej Valvoline 80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnej przekładni głównej z blokadą LSD" I będzie hulało? Most mam z LSD tylny Witam, Świetny wybór. Najbardziej optymalny cenowo i jakościowo. Sam zalałem swoje auto takim zestawem. Jeżeli chcesz zaoszczędzić to do przekładni redukcyjnej oraz do przedniej przekładni głównej możesz zastosować olej o lepkości 80W/90 z uwzględnieniem klas jakościowych. Do skrzyni biegów tylko i wyłącznie 75W/90. W przypadku tylnej przekładni głównej musi być tak jak wymieniłeś, olej 75W/90 LS lub 75W/140 LS to przesada, szkoda pieniędzy. Pozdrawiam Piotr Edytowane 27 Stycznia 2011 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 (edytowane) No i jak zawsze wyszło.... miałem dziś dostać 80W90LS Valvoline i przyszedł tyle, że bez LS No to zniechęcony do szukania dalej, zakupiłem: QuakerState High Performance Mineral 80W90 LS Macie jakieś zdanie na temat tego oleju? Edytowane 29 Stycznia 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRaKiS Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Witam, mam od niedawna terrano I 2,7 TD z 94r :-) chciałbym zrobić wymianę płynów eksploatacyjnych możecie doradzić jakie (marka) i ile gdzie. z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Witam, mam od niedawna terrano I 2,7 TD z 94r :-) chciałbym zrobić wymianę płynów eksploatacyjnych możecie doradzić jakie (marka) i ile gdzie. z góry dziękuje Jest odpowiedź i to nie jedna kilka stron wstecz niestety jest pewien problem - poczytać trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 1.75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz przekładni redukcyjnej 2.75W/90 GL-5 do przedniego mostu 3.80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnej przekładni głównej z blokadą LSD 1 i 2 - Valvoline 3 - QuakerState Tak mam i jestem zadowolony W silniku Castrol Magnatec Diesel 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Panowie szukam dobrego sprzegla do Mojego T 1 WD 21 jeste tego troche na rynku i sam juz nie wiem na co sie zdecydowac. Z góry dzięki za rady;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Panowie szukam dobrego sprzegla do Mojego T 1 WD 21 jeste tego troche na rynku i sam juz nie wiem na co sie zdecydowac. Z góry dzięki za rady;-) Wymieniałem w R20 rok temu. Brałem pod uwagę LUK-a i Sachs-a. Ostatecznie padło na Sachs-a. Ok 50-100 zł droższe ale miał jakieś dodatkowe sprężynki (tłumik drgań czy coś nie kumam do końca), marka poważniejsza a skoro roboty sporo to nie ma co oszczędzać. Koszt kompletu jakieś 700-800zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dronx Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Witam mam pytanie zamówiłem olej do skrzyni biegów do terrano II i przyszedł Valvoline DuraBlend 75W/90 GL5, a sądząc to lekturze wszyscy leją GL-4 czy to jest az taka różnica ??? Czy moge wlac tem GL-5??? Prosze o podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Ma byc taki: "75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz przekładni redukcyjnej" NIE MOŻESZ wiec nalać GL5, jeśli nie chcesz popsuć tej skrzyni...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dronx Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 No to szkoda pójdzie do frytek a kupi sie GL-4 dzieki za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Witam Koledzy mam pytanko, po zakupie tyrka jeśli skrzynia, reduktor i mosty działają prawidłowo wymieniać oleje? Jeśli tak to ile jakiego gdzie lać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Witam Koledzy mam pytanko, po zakupie tyrka jeśli skrzynia, reduktor i mosty działają prawidłowo wymieniać oleje? Jeśli tak to ile jakiego gdzie lać? Pozdrawiam Działają, działają i nagle przestają..... wymień. Ch... wie co koleś tam lał... Powinno być tak: 1.75W/90 GL-4 do skrzyni biegów oraz reduktora - np Valvoline lub lepiej trochę QuakerState 2.75W/90 GL-5 do przedniego mostu 3.80W/90 GL-5 Limited Slip do tylnego mostu z blokadą LSD łatwo dostępna Comma lub QuakerState lub valvoline ale ten ostatni raczej wycofali z produkcji z tego co wiem. 4. ja mam w silniku - Castrol Magnatec Diesel 10W40 Ilości masz np tu: http://quakerstate.se/rek-tabell.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.