Gość severyn Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Witam Przymierzam się do instalacji zapalniczki w moim aucie. Częściowo już nawet rozkręcałem tapicerkę wewnątrz, w celu odnalezienia tajemniczego kabla, o którym piszą manuale w Internecie. Niestety mój egzemplarz nie ma wyprowadzonego kabla z tablicy bezpieczników, stąd montaż zapalniczki będzie wymagał poprowadzenia przewodów - stąd moje pytania: 1. Na załączonym zdjęciu "Tablica bezpieczników" widać, że w miejscach, gdzie siedzą używane bezpieczniki, na krańcach gniazda są zamontowane styki. W miejscach wolnych - tu gdzie np. powinien być bezpiecznik nieistniejącej zapalniczki, styk jest tylko z jednej strony, z drugiej jest PUSTE MIEJSCE. Rozumiem, że z tego PUSTEGO MIEJSCA muszę poprowadzić przewód do zapalniczki - ale jak ? Skąd wziąć taki styk i jak go założyć na tablicę bezpieczników ? 2. Na tablicy bezpieczników mam "+" zasilania, skąd brać masę dla zapalniczki ? - obojętnie, czy jest gdzieś specjalne miejsce, gdzie można przykręcić kabel ? 3. Jeśli istnieje sposób na zamontowanie styku w gnieździe na tablicy bezpieczników, to jak się do niej dostać - oglądałem tapicerkę i odnoszę wrażenie, że aby dostać się swobodnie od tyłu do tabl. bezpieczników, trzeba zdjąć całą przednią zabudowę w kabinie - czy faktycznie tak jest ? A i przy okazji jeszcze jedno - rozkręcając tapicerkę w okolicy zapalniczki, natrafiłem na ciekawe złącze (patrz zdjęcie "Tajemnicze Złącze") - cóż to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotri Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Też miałem montować zapalniczkę ale po nieznalezieniu tajemniczego kabelka jakoś się za to nie zabrałem i nie podłączyłem. Więc jak Ci się uda to zrobić to prosimy o instruckję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Micro_Radek Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Zakupiłem nawigację samochodową, ale nie mam gniazda zapalniczki :/ Z oczywistych względów nie jeżdzę moją Micrą poza teren zbudowanym, ale czasami nawigacja się przyda. Dzisiaj rozkręciłem co się dało w moim bolidzie. Niestety mimo wielu ( :!: :!: :!: ) luźnych kabli nie udało mi się odszukać jakiegokolwiek związku pomiędzy pojawienia się się napięcia, a bezpieczkiem. Na razie zasilanie jest możliwe poprzez radio, ale nie chcę ryzykować. Postaram się podłączyć pod bezpiecznik, ale do tego trzeba cyrkowych umiejętności. Dam znać co z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 (edytowane) Witam !!! Sprawa montażu zapalniczki jest prosta, ale niestety pracochłonna. Potrzebne są: - kable (20 cm cienkiego i jakieś 1,5 m grubszego) - gniazdo bezpiecznika (najlepiej zamykane) - konektory i obudowy plastikowe do nich - obciskarka - klucze 12 i 10 oraz wkętaki A więc po kolei: 1. zdemontuj konsolę środkową, radio, panel przewietrzania wnętrza, dolną półkę w konsoli środkowej, półkę pod kierownicą (opisy w książce, którą można znależć na forum) 2. otwórz pokrywę skrzynki bezpieczników i wyczep gniazdo diagnostyczne (na dole, biały kolor) 3. wykręć dolną śrubę mocowania skrzynki bezp., wsadź prawą rękę od dołu do środka pod deskę rozdzielczą z kluczen 10 a lewą przez otwór z przodu i wykręć skrzynkę bezp. (cholernie niewygodnie się to robi, ale da radę) 4. wypchaj delikatnie całą skrzynkę w dół i wyczep z niej dwa główne kable zasilające od akumulatora (czarna kostka, kable biało-czerwone, łatwo znaleźć, bo są najgrubsze.) 5. podepnij do jednego z nich kabel, którym będzie zasilana zapalniczka 6. zamontuj wszystko z powrotem a kabel zepnij plastikowymi spinkami razem z wiązką, która idzie pod kierownicą do konsoli środkowej 7. po przycięciu kabla, załóż konektorki i połącz do z gniazdem bezpiecznika (bezpiecznik 15A), a z gniazda konektorem do zapalniczki 8. zasilanie do podświetlenia weźmiesz od radia lub (lepiej) od podświetlania panelu sterowania nawiewem (przekręć panel wewnątrz konsoli - trudno to zrobić - po prawej z tyłu jest biała kostka z dwoma kabelkami czerowym i czarnym. Czerwony to plus). 9. masę pociągnij ok. 15-20 cm od zapalniczki i zakończ konektorkiem na śrubkę, przymocujesz go do jednej ze śrub, które trzymaję bocznę osłonę konsoli środkowej (najlepiej od strony pasażera, ja umieściłem tam też gniazdo z bezpieczikiem.) 10. podłącz wszystko, sprawdź czy działa i poskręcaj. 11. przed 'dłubaniem' proponuję odłączyć akumulator. 12. To wszystko (w wielkim skrócie oczywiście), ale jeżeli ktoś ma choć trochę smykałki w rękach to sobie poradzi 13. takie podłączenie (starannie wykonane, zgodnie z zasadami sztuki) jest bezpieczne i zapewnia możliwość korzystania z gniazda bez potrzeby włączania silnika (np. odkurzania, czyładowania telefonu). Ja tok to wszystko wykonałem i jest ok. Pozdrawiam !!! ....i powodzenia [ Dodano: Pią 12 Gru, 2008 21:34 ] Aha, jeszcze jedno: nie ma innej możliwości dostania się do skrzynki bezpieczników, chyba że zdemontujesz kierownicę i wyciągniesz całą deskę rozdzielczą (nie polecam, dnia może nie starczyć) :diabel: [ Dodano: Pią 12 Gru, 2008 21:35 ] Jakby ktoś miał jakieś pytania to niech pisze, z chęcią odpowiem ( na miarę moich możliwości) Edytowane 9 Grudnia 2009 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RockyW Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Mam jedno pytanie jeśli możesz pomóc to proszę o jakieś info. Chodzi mi o to, że właśnie walczyłem z zapalniczką. Wszystko super, jakieś przewody nawet po wyjęciu popielniczki znalazłem z konektorami na końcu. Jeden niebieski jakiś "+" a drugi szary masa. Tyle ze ten niby "+" nie reaguje w ogóle. Próbowałem z bezpieczników każdy slot sprawdzić czy gdzieś tam jest przejście i nic. Generalnie drugie miejsce w tablicy bezpieczników jest wg rysunku pod zapalniczkę, a problem jest taki, że jak wszędzie są w miejscach bezpieczników srebrne styki w tym slocie jest tylko po prawej jeden styk, a nawet nie styk, nie wiem dokładnie co to bo nie widzę tego dokładnie. Jakby dwie blaszki się wydaje, które po włożeniu czegokolwiek dopiero zwierają ale jak mowie to tylko tak wygląda. Pytanie teraz co to za dwa przewody mogą być wystające za zapalniczką z założonymi konektorami i plastikami na nich. Druga sprawa co z tym bezpiecznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Druga sprawa co z tym bezpiecznikiem. Jeśli się przyjrzysz, to we wszystkich wolnych gniazdach bezpieczników jest po jednym styku już założonym - po prostu tak to jest robione, że te (jak piszesz prawe) styki są wszystkie razem na jednej blaszce i wszystkie razem są podłączone do akumulatora (oczywiście przez bezpiecznik pod maską, ale to tutaj nieistotne). Jeśli po lewej stronie gniazda bezpiecznika zapalniczki nic nie ma, to po prostu nie masz poprowadzonego kabla zasilającego do zapalniczki i tyle (=musisz go sobie poprowadzić skądś gdzie napięcie jest, optymalnie byłoby ze skrzynki bezpieczników ale możesz mieć problem z dostaniem "styku" dla bezpiecznika; masę możesz wziąć skądkolwiek, najlepiej gdzieś z "budy").Jeden niebieski jakiś "+" a drugi szary masa. A masz obrotek? Bo coś mi się kojarzy, że to może być związane z jego brakiem, ale może mi się kojarzyć źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kYs Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 1. zdemontuj konsolę środkową, radio, panel przewietrzania wnętrza, dolną półkę w konsoli środkowej, półkę pod kierownicą (opisy w książce, którą można znależć na forum) sorry za OT ale mógłbyś mi podać chociaż przybliżone namiary na miejsce skąd ściągnąć książkę serwisową o której wspominałeś? przeszukałem forum i nie znalazłem nic do ściągnięcia, może źle zadałem wyszukiwarce pytanie ;/ Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 kYs, Masz tutaj ziomalu http://odsiebie.com/pokaz/2320066---3ba4.html I zapraszam do tematu Grupa Bydgoszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kYs Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 dzięki bardzo alfabox0266, na pewno mi się przyda, bo dopiero co odziedziczam to auto i już widzę, że co nie co jest do zrobienia między innymi gniazdo zapalniczki, które przydaje się nie dość, że do navi to do CB radia ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExtasyGirl Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Ja bym poprosiła jeszcze raz tą książkę bo serwis odsiebie już nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krajan Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Z oczywistych względów nie jeżdzę moją Micrą poza teren zbudowanym, ale czasami nawigacja się przyda. czesc nie rozumiem. a z jakich to oczywistych wzgledow? (: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek83 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 czesc nie rozumiem. a z jakich to oczywistych wzgledow? (: Ja także nie rozumiem.. już teraz śmigam Micrą po 700km w jedną stronę na letnich gumkach a w wakacje wybieramy się daaaleko na południe:) przynajmniej w trasie mniej pali... więcej odwagi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.