INC Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 walki zmienione dzieki wieeelkiej pomocy kolegi Marcina, bez niego to bym zginal jak ciotka manka w czechach. fotki jeszcze nie zrzucone z tel, ale jak beda to je dodam do posta. pare problemow niestety wyniklo, miedzy innymi nie udalo nam sie bez ustawiania rozrzadu :/ o jeden zabek przeskoczyl i trzeba bylo ustawiac. trzeba poprostu dobrze zaznaczyc ulozenie kola zebatego wzgledem ogniwek. konieczna jest tez sciagawka z kolejnoscia dokrecania srub pokryw lozysk walkow. Potrzebne: -klucz dynamometryczny lub dobrze wprawiona reka -jakis marker do zaznaczania polozenia kol -klucz do swiec i czujnik na wypadek koniecznosci ustawiania rozrzadu (1 cylinder to ten od strony rozrzadu) -przydatna bedzie nowa uszczelka pod pokrywe zaworow, mozna zalozyc stara ale lepiej zmienic -cierpliwosc -i oczywiscie walki No to jedziemy: najpierw odlaczamy odmy, kable zaplonowe, zdejmujemy linke gazu z zaczepu pozniej odkrecamy wkrety dookola pokrywy rozrzadu, pokrywa do gory i mamy taki widoczek: nastepnie zaznaczamy sobie polozenie zebatek wzgledem lancucha: najpier zajmujemy sie jednym walkiem, zeby uniknac przestawienia lancucha, walek blokujemy kluczem nr 22, nastepnie w druga reke drugi klucz i odkrecamy srube na zebatce. trzeba uwazac zeby nam sruba lub zebatka nie spadla nizej nastepnie jedziemy z wykrecaniem srub na pokrywach lozysk (ostroznie z nimi, lubia sie urywac ) a tu mala sciagaweczka z kolejnoscia odkrecania: odkrecilismy, to wyjmujemy walek: wkladamy nowy, ladnie go ukladamy w posmarowanych olejem lozyskach i zakrecamy w kolejnosci: i to wszystko z drugim walkiem postepujemy identycznie po skreceniu obydwu walkow dobrze jest pokrecic kolem pasowym i zobaczyc czy nie ma zadnych oporow, nastepnie sprawdzamy czy nasze znaczki na kolach i lancuchu sie zgadzaja. jesli tak, smarujemy brzeg glowicy warstewka oleju, to samo brzeg pokrywy, ukladamy uszczelke i dokrecamy pokrywe. podpinamy wszystko i odpalamy jesli silnik zaskoczy i nie bedzie problemow to mozna sie przejechac na jazde probna. jesli nie, to trzeba ustawic rozrzad: 1. odkrecamy ponownie pokrywe 2. wykrecamy sobie swiece w 1 cylindrze, wkladamy czujnik (CZYSTY!!, bez piachu) 3. krecimy kolem pasowym az uzyskamy GMP 4. odkrecamy zebatki (po jednym walku) i ustawiamy walki wcieciami w taki sposob: ADM to walek dolotowy, ECH wydechowy pomiedzy znacznikami na zebatkach powinno byc 9 plytek (liczymy od zewnatrz) jesli wszystko sie zgadza zakrecamy calosc i to by bylo na tyle w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 No coz... glupio tak pisac z zapasowego konta. Dodatkowo prawdopodobnie autor ma powod, zeby mnie za to co napisze znielubic, ale jest to instrukcja jak walkow w silnikach nie wymieniac. Grozi to uszkodzeniami zaworow, walkow i samej glowicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 No coz... glupio tak pisac z zapasowego konta. Dodatkowo prawdopodobnie autor ma powod, zeby mnie za to co napisze znielubic, ale jest to instrukcja jak walkow w silnikach nie wymieniac. Grozi to uszkodzeniami zaworow, walkow i samej glowicy... nie znielubie pisalem jak robilem to ze znajomym pomagajac sobie ksiazka. czemu niby jak nie wymieniac ? napsiz co zrobilismy zle. bo jak narazie 1,5 tys przejechane i wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 jednostki napedowe GA, maja luzy zaworowe ustawiane na plytkach regulacyjnych a nie na samoregulatorach... Nigdzie nie widze abys ustawial luzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 jednostki napedowe GA, maja luzy zaworowe ustawiane na plytkach regulacyjnych a nie na samoregulatorach... Nigdzie nie widze abys ustawial luzy... ale po co ustawiac luzy po wymianie walkow ? nie wyciagalem przeciez popychaczy. wedlug ksiazki obslugi tylko w wypadku wymiany popychaczy trzeba sprawdzac luz zaworowy. po wymianie lancucha rozrzadu tez bys ustawial luzy zaworowe ?:> nie ma co siac paniki kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Luzy zaworowe powstaja i sa regulowane pomiedzy walkami rozrzadu a szklankami popychaczy, wiec MUSISZ przemierzyc luzy zaworowe po wymianie jednego z elementow ukladu. Roznice moga wystepowac i wystepuja pomiedzy tymi samymi walkami z zaledwie roznych serii. Dodatkowo chce Ci przypomniec, ze nie wymieniasz walkow na katalogowo identyczne, a na inny model, gdzie dodatkowo luzy zaworowe w glowicy typu DS sa INNE niz w glowicach DE. Przy zmianie walkow w moim GA16DE najwieksza roznica luzow podczas regulacji wynosila ok 0.30mm. Zas roznice w wymiarach plytek regulacyjnych pomiedzy dwiema analogicznymi glowicami DS rownaly sie 0.55mm (najwyzsza plytka 2.87mm, najnizsza 2.32mm). Na zajeciach z Maszynoznawstwa uczono mnie, ze prawdopobienstwo wykonania dwoch kompletow identycznych czesci np. zaworow jest rownie wysokie co (zacytuje mojego inzyniera) "szansa na stworzenie sprawnego egzemplarza Jumbojeta przez tornado na cmentarzysku samolotow". Pomijajac takie malownicze porownania znaczy to mniej wiecej tyle szanse na brak potrzeby regulacji luzow sa dramatycznie niskie. Tak na marginesie to tekst o wymianie lancucha ma rownie duzo sensu co sugestia ze tylne zawieszenie ma wplyw na geometrie przedniego po wymianie przekladni kierowniczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapeciontko Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 hehe to moze zrobcie jakas korkekte moje ptania: 1) jakie luzy powiny byc na walku ssacym a jakie na wydechowym? 2) jakie wymiary krzywek powinny byc dla pelnomocnych silnikow GA14DE oraz GA16DE? (wiem ze gdzies juz to bylo ale w temacie przyklejonym moglo by to sie znalesc) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 jesli wymienialem walki ga16de do ga14de to luzy zaworowe sa identyczne w tych silnikach. z tego co znalazlem w ksiazce "naprawa i eksploatacja" luzy zaworowe koryguje sie przy wymianie popychaczy lub korekcji przylgni zaworow. nie ma nic wspomnianego ze przy wymianie walkow rozrzadu trzeba korygowac luz. nie zaprzeczam ze masz racje jesli wymieniamy ds => de, wtedy jesli luz roboczy w tych silnikach jest inny to trzeba. najlepiej by bylo zeby sie wypowiedzieli inni userzy ktorzy wymieniali walki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro_zapas Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Owszem, ale nadal twierdze ze brak korekcji vluzow zaworowych przy wymianie jednego z elementow to brak wiedzy mechanicznej lub ewidentne brakorobstwo... BTW Czy masz w ksiazce w ogole informacje nt. wymiany walkow? Spoko, niech sie wypowiadaja... od tego mam warsztat zeby potem mi placili za korygowanie ich myslenia i bycie madrzejszymi od mechanikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 a czy ma ktoś doświadczenie ze sportowymi wałkami do QG18DE? Czy można od czegoś je przełożyć, czy tylko na zamówienie? czy taka modyfikacja jest w ogóle warta uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 a czy ma ktoś doświadczenie ze sportowymi wałkami do QG18DE? Czy można od czegoś je przełożyć, czy tylko na zamówienie? czy taka modyfikacja jest w ogóle warta uwagi? w tym temacie to się raczej nie dowiesz :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 potraktowałem go jako ogólny temat o wałkach. Po co zakładać nowy, skoro ten jest i do tego przyklejony? Napisałem do firmy swiatek, powiedzieli, że jest możliwość dorobienia wałków. Mam im wysłać swoje, a oni mi w określonym czasie dorobią lepsze. Przeglądając jednak forum, trafiłem na posty Coobcia, który się z produktów tej firmy naśmiewa (odnośnie wałków JWT). Pytanie, czy takie wałki polskiej produkcji są dobrym rozwiązaniem, czy będzie to wywalenie pieniędzy z błoto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 potraktowałem go jako ogólny temat o wałkach. temat brzmi: "walki - lopatologiczny podrecznik wymiany" a dokładniej temat dotyczy tylko i wyłącznie wymiany wałków w silniku GA14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 no to wkońcu jak jest z tymi luzami zaworowymi?trzeba je regulować po wymianie wałków na te z 1,6 czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Rozumiem, że trzeba wymienić, lub po prostu poprzestawiać płytki miejscami, aby był prawidłowy luz zaworowy ? Przy zmianie za ga16ds do ga16de luz zaworowy musi być ustawiony na 100% ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 pisalem jzu gdzie indziej ale nie dostalem odpowiedzi poprosze o podanie mi jakie luzy zaworowe maja wystepowac w ga16de pilnie tego potrzebuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciapek Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Myślę ze w dobrym temacie pisze, a wiec tak mam wałki, podkładki regulacyjne, popychacze, cały zestaw jak na zdjęciu i teraz mam pytanie: Przekładać wałki i popychacze razem z podkładkami czy same wałki bo podkładki ani wałki nie mają wyraźnych przytarć ? Wałki pochodzą z GA16DS i wchodzą do GA14DS wiec powinno być P&P (bez ustawiania luzów zaworowych) ale chce się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 włóż wałek i sprawdź luz jak ok to ok. inaczej dobieraj płytki czy podkładki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 zadam może denne pytanko ale jak odróżnić wałki z sr20deh (prima p11gt/alma gti) od wałków z sr20de ?są jakieś wizualne różnice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 zadam może denne pytanko... może nie denne ale nie w tym temacie co trzeba...napisz PW do Coobcia to Ci pewnie wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 gdyby jeszcze pw działało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Odświeżę trochę temat. Oczywiście że luzy trzeba sprawdzić i ustawić. ( To tak jak byście zakładali nowe opony na te same felgi bez wyważenia lub wymieniali końcówki drążków kierowniczych bez ustawienia zbieżności. Każdy chyba zdaje sobie sprawę z efektów nie wykonania w tych przypadkach pewnych czynności) Brak luzu spowoduje wypalenie zaworu, a tego przecież nikt nie chce. Za duży luz, co najwyżej spowoduje głośną pracę ( stukanie krzywki o płytkę) Dodatkowo dowiedziałem się od fachowca który zajmuje się tylko głowicami ( więc wie co mówi ), że luzy zaworowe przy zastosowaniu płytek regulacyjnych powinno się sprawdzać co 50tys km. Inaczej może się stać to o czym pisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 w sr20 z p11 są chyba już samoregulatory ??a jak jest w tym przypadku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 tak w SR20DE są samoregulatory jeśli wymieniasz wałki trzeba odpuścić samoregulatory aby on powymianie wałka napił sie olejem i wykasował luż odpuszczanie samoregulatora nie polega na ściskaniu go imadłem !!!! (jak to kiedys widziałem w warsztacie) należy włożyć cienki drucik w otwór na górze samoregulatora i nacisnąć nim kulke zaworka wtedy olej wypłynie i samoregulator bedzie miękki z tego co sie orientuje to wszystkie sr20de mają samoregulatory natomiast sr20det z GTI-R ma ręczną regulację sr20 det w 200sx (s14) ma samoregulatory jeśli ktos wie w ktorym sr20det jest jeszcze regulacja to piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Tylko SR20DET z GTi-R ma mechanikę oraz wszystkie SR20VE/VET Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.