Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

walki - lopatologiczny podrecznik wymiany


INC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

walki zmienione :) dzieki wieeelkiej pomocy kolegi Marcina, bez niego to bym zginal jak ciotka manka w czechach. fotki jeszcze nie zrzucone z tel, ale jak beda to je dodam do posta. pare problemow niestety wyniklo, miedzy innymi nie udalo nam sie bez ustawiania rozrzadu :/ o jeden zabek przeskoczyl i trzeba bylo ustawiac. trzeba poprostu dobrze zaznaczyc ulozenie kola zebatego wzgledem ogniwek. konieczna jest tez sciagawka z kolejnoscia dokrecania srub pokryw lozysk walkow.

 

Potrzebne:

-klucz dynamometryczny lub dobrze wprawiona reka

-jakis marker do zaznaczania polozenia kol

-klucz do swiec i czujnik na wypadek koniecznosci ustawiania rozrzadu (1 cylinder to ten od strony rozrzadu)

-przydatna bedzie nowa uszczelka pod pokrywe zaworow, mozna zalozyc stara ale lepiej zmienic

-cierpliwosc :)

-i oczywiscie walki :D

 

No to jedziemy:

najpierw odlaczamy odmy, kable zaplonowe, zdejmujemy linke gazu z zaczepu

pozniej odkrecamy wkrety dookola pokrywy rozrzadu, pokrywa do gory i mamy taki widoczek:

 

image00030ze4.jpg

 

nastepnie zaznaczamy sobie polozenie zebatek wzgledem lancucha:

 

image00033mv9.jpg

 

najpier zajmujemy sie jednym walkiem, zeby uniknac przestawienia lancucha, walek blokujemy kluczem nr 22, nastepnie w druga reke drugi klucz i odkrecamy srube na zebatce. trzeba uwazac zeby nam sruba lub zebatka nie spadla nizej

 

nastepnie jedziemy z wykrecaniem srub na pokrywach lozysk (ostroznie z nimi, lubia sie urywac ;) )

 

image00034fb3.jpg

 

a tu mala sciagaweczka z kolejnoscia odkrecania:

 

odkrecaniewo2.jpg

 

odkrecilismy, to wyjmujemy walek:

 

image00032pr5.jpg

 

wkladamy nowy, ladnie go ukladamy w posmarowanych olejem lozyskach i zakrecamy w kolejnosci:

 

dokrecanieki7.jpg

 

i to wszystko :) z drugim walkiem postepujemy identycznie

 

po skreceniu obydwu walkow dobrze jest pokrecic kolem pasowym i zobaczyc czy nie ma zadnych oporow, nastepnie sprawdzamy czy nasze znaczki na kolach i lancuchu sie zgadzaja. jesli tak, smarujemy brzeg glowicy warstewka oleju, to samo brzeg pokrywy, ukladamy uszczelke i dokrecamy pokrywe. podpinamy wszystko i odpalamy :)

jesli silnik zaskoczy i nie bedzie problemow to mozna sie przejechac na jazde probna. jesli nie, to trzeba ustawic rozrzad:

 

1. odkrecamy ponownie pokrywe

2. wykrecamy sobie swiece w 1 cylindrze, wkladamy czujnik (CZYSTY!!, bez piachu)

3. krecimy kolem pasowym az uzyskamy GMP

4. odkrecamy zebatki (po jednym walku) i ustawiamy walki wcieciami w taki sposob:

 

walkijo5.jpg

 

ADM to walek dolotowy, ECH wydechowy

pomiedzy znacznikami na zebatkach powinno byc 9 plytek (liczymy od zewnatrz)

jesli wszystko sie zgadza zakrecamy calosc i to by bylo na tyle :)

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Quattro_zapas

No coz... glupio tak pisac z zapasowego konta. Dodatkowo prawdopodobnie autor ma powod, zeby mnie za to co napisze znielubic, ale jest to instrukcja jak walkow w silnikach nie wymieniac.

 

Grozi to uszkodzeniami zaworow, walkow i samej glowicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... glupio tak pisac z zapasowego konta. Dodatkowo prawdopodobnie autor ma powod, zeby mnie za to co napisze znielubic, ale jest to instrukcja jak walkow w silnikach nie wymieniac.

 

Grozi to uszkodzeniami zaworow, walkow i samej glowicy...

 

nie znielubie :) pisalem jak robilem to ze znajomym pomagajac sobie ksiazka.

czemu niby jak nie wymieniac ? napsiz co zrobilismy zle. bo jak narazie 1,5 tys przejechane i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednostki napedowe GA, maja luzy zaworowe ustawiane na plytkach regulacyjnych a nie na samoregulatorach... Nigdzie nie widze abys ustawial luzy...

 

ale po co ustawiac luzy po wymianie walkow ? nie wyciagalem przeciez popychaczy. wedlug ksiazki obslugi tylko w wypadku wymiany popychaczy trzeba sprawdzac luz zaworowy. po wymianie lancucha rozrzadu tez bys ustawial luzy zaworowe ?:> nie ma co siac paniki kolego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Quattro_zapas

Luzy zaworowe powstaja i sa regulowane pomiedzy walkami rozrzadu a szklankami popychaczy, wiec MUSISZ przemierzyc luzy zaworowe po wymianie jednego z elementow ukladu. Roznice moga wystepowac i wystepuja pomiedzy tymi samymi walkami z zaledwie roznych serii. Dodatkowo chce Ci przypomniec, ze nie wymieniasz walkow na katalogowo identyczne, a na inny model, gdzie dodatkowo luzy zaworowe w glowicy typu DS sa INNE niz w glowicach DE. Przy zmianie walkow w moim GA16DE najwieksza roznica luzow podczas regulacji wynosila ok 0.30mm. Zas roznice w wymiarach plytek regulacyjnych pomiedzy dwiema analogicznymi glowicami DS rownaly sie 0.55mm (najwyzsza plytka 2.87mm, najnizsza 2.32mm). Na zajeciach z Maszynoznawstwa uczono mnie, ze prawdopobienstwo wykonania dwoch kompletow identycznych czesci np. zaworow jest rownie wysokie co (zacytuje mojego inzyniera) "szansa na stworzenie sprawnego egzemplarza Jumbojeta przez tornado na cmentarzysku samolotow". Pomijajac takie malownicze porownania znaczy to mniej wiecej tyle szanse na brak potrzeby regulacji luzow sa dramatycznie niskie.

 

 

Tak na marginesie to tekst o wymianie lancucha ma rownie duzo sensu co sugestia ze tylne zawieszenie ma wplyw na geometrie przedniego po wymianie przekladni kierowniczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko

hehe to moze zrobcie jakas korkekte ;) moje ptania:

 

1) jakie luzy powiny byc na walku ssacym a jakie na wydechowym?

2) jakie wymiary krzywek powinny byc dla pelnomocnych silnikow GA14DE oraz GA16DE? (wiem ze gdzies juz to bylo ale w temacie przyklejonym moglo by to sie znalesc)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli wymienialem walki ga16de do ga14de to luzy zaworowe sa identyczne w tych silnikach.

z tego co znalazlem w ksiazce "naprawa i eksploatacja" luzy zaworowe koryguje sie przy wymianie popychaczy lub korekcji przylgni zaworow. nie ma nic wspomnianego ze przy wymianie walkow rozrzadu trzeba korygowac luz.

nie zaprzeczam ze masz racje jesli wymieniamy ds => de, wtedy jesli luz roboczy w tych silnikach jest inny to trzeba.

najlepiej by bylo zeby sie wypowiedzieli inni userzy ktorzy wymieniali walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Quattro_zapas

Owszem, ale nadal twierdze ze brak korekcji vluzow zaworowych przy wymianie jednego z elementow to brak wiedzy mechanicznej lub ewidentne brakorobstwo...

 

BTW Czy masz w ksiazce w ogole informacje nt. wymiany walkow?

 

Spoko, niech sie wypowiadaja... od tego mam warsztat zeby potem mi placili za korygowanie ich myslenia i bycie madrzejszymi od mechanikow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
a czy ma ktoś doświadczenie ze sportowymi wałkami do QG18DE?

Czy można od czegoś je przełożyć, czy tylko na zamówienie? czy taka modyfikacja jest w ogóle warta uwagi?

w tym temacie to się raczej nie dowiesz :kosci: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potraktowałem go jako ogólny temat o wałkach. Po co zakładać nowy, skoro ten jest i do tego przyklejony? :)

 

Napisałem do firmy swiatek, powiedzieli, że jest możliwość dorobienia wałków. Mam im wysłać swoje, a oni mi w określonym czasie dorobią lepsze.

 

Przeglądając jednak forum, trafiłem na posty Coobcia, który się z produktów tej firmy naśmiewa (odnośnie wałków JWT). Pytanie, czy takie wałki polskiej produkcji są dobrym rozwiązaniem, czy będzie to wywalenie pieniędzy z błoto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potraktowałem go jako ogólny temat o wałkach.

temat brzmi: "walki - lopatologiczny podrecznik wymiany" a dokładniej temat dotyczy tylko i wyłącznie wymiany wałków w silniku GA14 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Rozumiem, że trzeba wymienić, lub po prostu poprzestawiać płytki miejscami, aby był prawidłowy luz zaworowy ? Przy zmianie za ga16ds do ga16de luz zaworowy musi być ustawiony na 100% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Myślę ze w dobrym temacie pisze, a wiec tak mam wałki, podkładki regulacyjne, popychacze, cały zestaw jak na zdjęciu i teraz mam pytanie:

Przekładać wałki i popychacze razem z podkładkami czy same wałki bo podkładki ani wałki nie mają wyraźnych przytarć ?

Wałki pochodzą z GA16DS i wchodzą do GA14DS wiec powinno być P&P (bez ustawiania luzów zaworowych) ale chce się upewnić.

post-19543-12486138964668_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zadam może denne pytanko ale jak odróżnić wałki z sr20deh (prima p11gt/alma gti) od wałków z sr20de ?są jakieś wizualne różnice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadam może denne pytanko...

może nie denne ale nie w tym temacie co trzeba...napisz PW do Coobcia to Ci pewnie wyjaśni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat.

 

Oczywiście że luzy trzeba sprawdzić i ustawić.

 

( To tak jak byście zakładali nowe opony na te same felgi bez wyważenia lub wymieniali końcówki drążków kierowniczych bez ustawienia zbieżności. Każdy chyba zdaje sobie sprawę z efektów nie wykonania w tych przypadkach pewnych czynności)

 

Brak luzu spowoduje wypalenie zaworu, a tego przecież nikt nie chce. Za duży luz, co najwyżej spowoduje głośną pracę ( stukanie krzywki o płytkę)

 

Dodatkowo dowiedziałem się od fachowca który zajmuje się tylko głowicami ( więc wie co mówi ), że luzy zaworowe przy zastosowaniu płytek regulacyjnych powinno się sprawdzać co 50tys km.

 

Inaczej może się stać to o czym pisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

tak w SR20DE są samoregulatory jeśli wymieniasz wałki trzeba odpuścić samoregulatory aby on powymianie wałka napił sie olejem i wykasował luż

 

odpuszczanie samoregulatora nie polega na ściskaniu go imadłem !!!! (jak to kiedys widziałem w warsztacie)

 

należy włożyć cienki drucik w otwór na górze samoregulatora i nacisnąć nim kulke zaworka wtedy olej wypłynie i samoregulator bedzie miękki

 

z tego co sie orientuje to wszystkie sr20de mają samoregulatory

 

natomiast sr20det z GTI-R ma ręczną regulację

sr20 det w 200sx (s14) ma samoregulatory

jeśli ktos wie w ktorym sr20det jest jeszcze regulacja to piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...