supernik Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witam. Mój problem dotyczy wymiany łańcucha rozrządu w Almerze N16 1.5 90kM, przebieg 100 tys z 2001 roku. W ASO oceniono wstępnie koszt wymiany kompletnego rozrządu na ok. 2500 tys zł. - oczywiście oryginały. W warsztatach innych firm wyceniono to od 800 do 2500 tylko na zamiennikach ale zamienniki są chyba japońskie - nazw zapomniałem coś w stylu suzumi... W ASO wymieniają komplet tzn łańcuch, napinacz, prowadnice, kółka zębate uszczelki itp - przynajmniej tak sądzę. W innych warsztatach tylko łańcuch i napinacz. Pytanie zasadnicze jest o żywotność zamienników japońskich - ile wytrzymają. Nie mam doświadczeń eksploatacyjnych z nissanami lepiej zainwestować w oryginały i mieć spokój czy lepiej zastosować zamienniki. Serdeczna prośba o fachową poradę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 mnie też czeka wymiana rozrządu tyle że w N15. Czytałem trochę o tym i wszyscy są za oryginałami. Gadałem z mechanikiem i mówił, że co do zamienników jest różnie. Raz się trafi taki co po kilku kilometrach pada, a raz się trafi taki co wytrzymuje prawie tyle co oryginał. Sam się zastanawiam czy zmieniać na oryginał czy jakiś japoński zamiennik, wiec też posłucham czyjejś porady Na razie na 70% zmienie na oryginał,.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Jasne tylko jeszcze kolejne pytanie czy oryginał robić w ASO czy w jakimś dowolnym warsztacie. Słyszałem też, że oryginałów nie można nigdzie kupić poza salonami nissana więc ten leciwy warsztacik albo powie że wsadził oryginał a będzie to podróba albo zaopotarzy się w ASO i weźmie za części więcej niż ASO. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 witam!słyszałem ze łańcuchy rozrzadu sa bardzo trwałe,tymbardziej przy japończykach.mowiono mi w warsztacie ze wytrzyma spoko 500 000.jesli nic ci nie dzwoni to sie wstrzymaj z ta wymiana!moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Też myślałem że łańcuchy są wieczne - dlatego między innymi zdecydowałem się na almerę. A tu bach 100 tys i kontrolka mówi sprawdź silnik (check engine) potem na stacji komputer że to czujnik od łańcucha no i test wzrokowy przez pokrywę zaworów wynik - łańcuch ma za duży luz. a to oryginalny łańcuch. Łańcucha nie słychać ale kontrolka się świeci mechanicy zalecają wymianę .... cóż mogę powiedzieć.... ja im wierze pytanie tylko czy tanio się opłaca czy traci dwa razy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 jak na moj gust to bierz zamiennik-jest o wiele tanszy.chyba ze masz zamiar jezdzic tym autkiem bardzo,bardzo długo pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Proponuję tutaj poczytać: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=gajdek419 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=41515 Co do zamienników to jeżeli jest to firmy zuiko to można brać - ta sama firma produkuje łańcuchy dla Nissana. W N16 montowano trzy typy łańcuchów, rózniących się tylko materiałem. Pierwszy o oznaczeniu 13028-4M501 - to ten numer niestety ulega wyciąganiu. Kolejny 13028-4M502 jest już odporny (ponoć) na rozciąganie. Jest jeszcze trzeci numer, wg sklepów równoznaczny z popzrednimi dwoma o numerze: 13028-4M51A. Kosztuje on poniżej 500 PLN ale jest problem żeby go dostać. Tutaj go mają w ofercie: http://geparts.info/ilu/OEM.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Więc podsumowując chyba zdecyduje się na wymiane u mechanika na orginalnych częściach kupionych w salonie. Pozostaje jescze pytanie czy wymiana wiąże sie tylko z koniecznością wymiany łańcucha napinacza prowadnicy i ewentualnie uszczelek czy równiez trzeba wymienic trybiki zębate. Albo inaczej czy wyciąga się tylko łańcuch czy tez trybiki. pozdrawiam dziękuje za cenne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 W 99% WYCIĄGA SIĘ łańcuch, to on a raczej materiał, z którego jest wykonany, jest piątą Achillesową całego rozrządu w silniku QG 1,5. Prowadnice (łyżwy) raczej nie ulegają zużyciu. Ja wymieniałem w serwisie i zostaly wymienione, oprócz łańcucha: - uszczelniacze wałków, - simmering wału korbowego w pokrywie - nowa uszczelka pokrywy Dodatkowo załapałem się na wymianę czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu w ramach kampanii Nissana - gratis! Sumując to wszystko, w ASO wyszło mi taniej niż u innych mechaników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomK Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Sumując to wszystko, w ASO wyszło mi taniej niż u innych mechaników a mozesz podać ile dokładnie? ja co prawda mam GD16DE ale podejrzewam że koszty podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 2000 pln w tym częsci 1300 (sam łańcuch 950 pln) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Antylopnik Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 100 tys to trochę mało na łańcuch... jesteś pewien przebiegu? Ja jestem po wymianie łańcucha ale moja miała około 200 tys. Ja wymieniałem w aso. Próbowałem alternatywne warsztaty (tylko wywiad) ale po kilkunastu minutach rozmowy wnioskowałem, że w n16 nie wymieniali... Prowokacyjnie pytałem o pasek rozrządu i tylko w dwóch (na około 10) serwisach zostałem poprawiony... Szczególnie nie porywałbym się na ofertę za 800 zł. Oryginalny łańcuch można wyszukać za około 500 zł. Co do wymiany w alternatywnych warsztatach pewnie nie ma reguły. Można trafić na warsztat lepszy od aso i taki gdzie nic na siłę lekko młotkiem. Powodzenia w trafnym wyborze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Czy ktoś wie, czy te części będą pasować do almery N16 1,5(90KM)z 2000r.?Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. 13028-4m512 łancuch OE Nissan 13070-au000 napinacz oe Nissan 13091-7j600 prowadnica oe Nissan 13085+7j600 prowadnica oe Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.