paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 w ASO powiedzieli to temat rzeka a te wyszukiwarki do niedawna robi jedna/kilka firm i firmy sprzedające olej je kupują, jest dużo błędów i absolutnie nie są wyrocznią z ciekawości wpisałem w lube match http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_EFt8Pe01d i wyszło Helix Ultra 5W-30 (czyli A3/B4) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 OK ale Ty wpisales rocznikowo 2007-2011 a ja mam 2013r. Rozmawialem z kolega hurtownikiem od Motula powiedzial mi,ze ACEA C3 duzo sprzedaje do benzynowych QQ OK ale Ty wpisales rocznikowo 2007-2011 a ja mam 2013r. Rozmawialem z kolega hurtownikiem od Motula powiedzial mi,ze ACEA C3 duzo sprzedaje do benzynowych QQ Rowniez Niemcy w Wolgascie w aso potwierdzili dobry wybór tego oleju do benzyny.Przed chwila byla rozmowa,choc oni bardziej polecaja wlasnie Motula lub LM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 taki sam olej wyskakuje po wybraniu rocznika 2011- http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_104kw_EFt8Pji93 nie wiem tylko czemu oba są J10, już jest pewna nieścisłość problem jest w tym, że Helix ECT nie jest ACEA C3, w ogóle nie ma tej aprobaty ACEA z tego co widziałem w karcie to, że spełnia testy silnika dla tej normy jest pewnym obejściem, na butelce nie będzie tego zapisu podobnie jest z olejem Mobil1 ESP Formula, który jest na granicy C2 i C3 i ma podobny zapis nie mam dostępu do instrukcji J11, ciekawe jak zapisano tym razem wybór oleju prawdopodobnie ten Shell nie ma oficjalnie ACEA C3, bo w najnowszej specyfikacji ACEA C3-10, wymaga się by był wykonany w mid-SAPS https://www.lubrizol.com/ArticleLevelTwo.aspx?id=44011 === dwa ciekawe obrazki wygląda na to, że w J11 jest montowany MR20DD z jednej strony widać, że 5W40 A3/B4 (tak samo jest w lubematch Shella gdy się zmieni kraj na UK), nie ma mowy o oleju low-SAPS dla benzyny (ani dla 1.2, ani dla 2.0) w zaleceniach japońskich nadal 0W-20 SN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 taki sam olej wyskakuje po wybraniu rocznika 2011- http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_104kw_EFt8Pji93 nie wiem tylko czemu oba są J10, już jest pewna nieścisłość problem jest w tym, że Helix ECT nie jest ACEA C3, w ogóle nie ma tej aprobaty ACEA z tego co widziałem w karcie to, że spełnia testy silnika dla tej normy jest pewnym obejściem, na butelce nie będzie tego zapisu podobnie jest z olejem Mobil1 ESP Formula, który jest na granicy C2 i C3 i ma podobny zapis nie mam dostępu do instrukcji J11, ciekawe jak zapisano tym razem wybór oleju prawdopodobnie ten Shell nie ma oficjalnie ACEA C3, bo w najnowszej specyfikacji ACEA C3-10, wymaga się by był wykonany w mid-SAPS https://www.lubrizol.com/ArticleLevelTwo.aspx?id=44011 === dwa ciekawe obrazki wygląda na to, że w J11 jest montowany MR20DD z jednej strony widać, że 5W40 A3/B4 (tak samo jest w lubematch Shella gdy się zmieni kraj na UK), nie ma mowy o oleju low-SAPS dla benzyny (ani dla 1.2, ani dla 2.0) w zaleceniach japońskich nadal 0W-20 SN na olejesmary.eu z certyfikatem szelowskim sklepie jest napisane ze ECT posiada ACEA C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 bardziej rzetelnym źródłem jest strona sklepu czy TDS producenta / butelka? dla mnie to drugie część rzetelnych sklepów niemieckich na ebayu nie wspomina o normie C3 a zobacz co uwzględnia C3-2008, stawia ona pewne wymagania jakościowe https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-C3-10.html ciężko znaleźć butlę ECT z tyłu, gdzie są wypisane normy (w innych modelach Shella są także na froncie, w ECT nie ma nic w tym miejscu) ale znalazłem http://be112844718.trustpass.alibaba.com/productshowimg/176716370-106872887/Shell_Helix_Ultra_ECT_5w30.html można użyć lupy i widać tam BMW LL-04 MB Approval 229.51 Porsche C30 VW 504.00/507.00 nie ma certyfikatu ACEA C3, bo produkt spełnia tylko test silnika dla tej normy, a to za mało by przyznać aprobatę i pokazać ją w kacie czy na butelce w karcie też nie ma: http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_Local_TDS_Poland_Shell_Helix_Ultra_ECT_5W-30_%28VW_504.00_507.00_BMW_LL-04_MB_Approval_229.51%29_%28pl%29_TDS.pdf spójrz co tam jest, w innych olejach informacja ACEA jest zarówno w karcie TDS jak i na butelce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 No dobra,nie zaprzeczam,dopiero zaczalem przygode z Shellem,wczesniej byly inne marki w innych autach. Czyli który mi polecasz??Zwyklu helix Ultra 5W30? Anuluje zamowienie na ECT,nie mam za duzo czasu,w piatek mam przeglad i do tego czasu musze znalezc olej,wtorek jest dniem wolnym,do czwartku musze miec go w domu. Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra No dobra,nie zaprzeczam,dopiero zaczalem przygode z Shellem,wczesniej byly inne marki w innych autach. Czyli który mi polecasz??Zwyklu helix Ultra 5W30? Anuluje zamowienie na ECT,nie mam za duzo czasu,w piatek mam przeglad i do tego czasu musze znalezc olej,wtorek jest dniem wolnym,do czwartku musze miec go w domu. Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra I w karcie ktora podales w linku napisane jest takze ze spelnia normy ACEA C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 I w karcie ktora podales w linku napisane jest takze ze spelnia normy ACEA C3 nie zrobiłem Ci kolaż - zobacz czujesz różnicę? Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra po Ultra Extra zobacz menu na stronie Shell http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range.html jest gama ECT jest gama olejów podstawowych i tam jest ten Ultra 5W-30 http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range/shell-helix-basic-range/ultra-5w30.html tak wygląda, ale z tego co widzę ciężko go kupić możesz pozostać przy tym MST, ale wolałbym mieć olej, który ma oficjalną aprobatę ACEA a przede wszystkim poleciłbym się zapoznać z instrukcją, bo z tego co koledzy z Rosji wklejają to Nissan chce do MR20DD - czyli Twojego silnika - oleju 5W40 ACEA A3/B4 zweryfikuj to skanując i wrzucając instrukcję, bo ja nie mam J11, a w sieci nikt instrukcji nie umieścił instrukcja jest biblią, jest przed wszystkimi poradami w necie, dobierakami olejów, sprzedawcami, ASO, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Ja tez nie mam J11 tylko ostatni J10 Masz racje instrukcja jest najwazniejsza a w niej chyba mam ze pasuje ACEA C3,na zielono zaznaczyles ze ECT łapie sie wlasnie na C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Po co się kłopotać wlać M1 5w50 i po kłopocie . Tak uniwersalny olej ,z dużą ochroną silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Do Patka (a mam DPF) leję Shell Helix Ultra 5W30 ECT i spełnia on normę ACEA C3 Edytowane 3 Stycznia 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Od momentu pojawienia się na forum kolegi Paba dyskusja stała się wreszcie merytoryczna. Chapeau bas kolego Paba. A kolega Edek01 swoje! Po co się kłopotać wlać M1 5w50 i po kłopocie . Tak uniwersalny olej ,z dużą ochroną silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Yan 2007 a jaki ty masz sprawdzony przez siebie olej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Yan 2007 a jaki ty masz sprawdzony przez siebie olej?? Nie miałem zamiaru pisać na ten temat ale skoro zostałem wywołany do tablicy, to od początku jeżdzę na oleju VALVOLINE SynPower Xtreme ENV C2 5W-30. Dużą rolę w jego wyborze odegrał fakt, że mam go ze sprawdzonego źródła ale także porady nieocenionego kolegi Paba. Uważam,że Mobil 1 5W-50 jest dobrym olejem (używałem go w innym samochodzie) ale nie do ciasno spasowanych silników japońskich. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Do Patka (a mam DPF) leję Shell Helix Ultra 5W30 ECT i spełnia on normę ACEA C3 nie spełnia spełnia test silników dla normy ACEA C3 nie spełnia prawdopodobnie ze względu na niższy poziom popiołów od wymaganego - pytanie do Shella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) No to super ,w upalne lato silnik a dokładnie klawiatura głośniej ci nie pracuje na tym 5W30?? Bo mój taki sam silnik 1.6 głośniej pracował A już po szybkiej jeżdzie na autostradzie to pracował jak sieczkarnia. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 No to super ,w upalne lato silnik a dokładnie klawiatura głośniej ci nie pracuje na tym 5W30?? Bo mój taki sam silnik 1.6 głośniej pracował nie odczułem żeby mój Yaris pracował ciszej na M1 5W-50 swego czasu poza tym to subiektywne odczucie hałas, który słyszysz może pochodzić od rozrządu, wypadałoby np. zdjąć pokrywę i sprawdzić jak wygląda napinacz, sam łańcuch czy nie jest rozciągnięty ciężko mi uwierzyć, że olej z SAE o 20 wyższym decyduje o tym czy słyszysz coś, czy nie albo teorie o zrywaniu filmu na oleju 5W30 - naprawdę myślisz, że to możliwe w Tiidzie 1.6 nawet na autostradzie? gdzie Nissan Japan zaleca 0W20 SN do 2 litrowej benzyny, która ma w Japonii 140 koni, to samo Honda do silnika K24? zmierz sobie pirometrem jaka jest ciepła miska po takiej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Nie zauważyłem tego a poza tym ile mamy w roku upalnych letnich dni? Co innego gdybym mieszkał np. w południowych Włoszech. Wtedy na pewno używałbym oleju o wyższej lepkości (np. 5W-40). Ale Ty sam sobie niejako przeczysz. Z jednej strony jeździsz na oponach całorocznych (a więc przeznaczonych do klimatu umiarkowanego) a z drugiej lejesz do silnika olej o lepkości koniecznej raczej w tropikach. W Polsce mamy większość dni z umiarkowanymi lub wręcz niskimi temperaturami i dla mnie przy doborze oleju priorytetem jest szybkość dotarcia oleju do wszystkich zakamarków silnika, zwłaszcza przy częstych jego uruchomieniach. Ale to jest moje zdanie i nikomu nie chcę go narzucać. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Nie łańcuch nie szumi mi na 5w50 nie mam go rozciągniętego bo od razu bym to odczuł Piszę o głośniejszej pracy klawiatury. Yan a co mają wspólnego opony do oleju??? A jeśli o oponach to moje są dostosowane do upałów bo się utwardzają Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Kolega Paba zrobil mi kolomyje w glowie z tym olejem ECT,jest kilku forumowiczów ktorzy uzywaja go do i do benz i ropy.Nie twierdze,ze nie ma racji,jeszcze w starym roku pewnie by rozgryzc temat otworzylbym zimnego Krupnika i moze glowa by sie oswiecila jednak od 1 stycz pelen ramadan.Panowie stanowczo prosze ktory olej zalalibyscie gdybyscie mieli rocznego J10 2.0 benzyna,chodzi oczywiscie o Shella pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 nie masz wyboru z Shella, w handlu jest dostępny w zasadzie tylko ECT - nada się do tego auta, tylko chciałem Cię uświadomić, że nie spełnia on żadnej normy ACEA, inaczej taka informacja byłaby na opakowaniu jak byś trafił Shell Ultra 5W-30 to bym był za nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Nie łańcuch nie szumi mi na 5w50 nie mam go rozciągniętego bo od razu bym to odczuł Piszę o głośniejszej pracy klawiatury. Yan a co mają wspólnego opony do oleju??? A jeśli o oponach to moje są dostosowane do upałów bo się utwardzają Opony nie mają nic wspólnego z olejem. Chodziło mi o przyjęte zasady doboru materiałów eksploatacyjnych. N.B Uwierzyłeś w reklamę o utwardzaniu się opon? Uwierz mi, a mam doświadczenie z wyścigów, że nagrzana opona zawsze robi się bardziej mięka. Dlatego przed wyścigiem, na okrążeniu zapoznawczym, wszyscy jadą "wężykem" żeby nagrzać opony. Wtedy opona ma lepszą przyczepność ale też szybko się zużywa. Nie znam żadnego materiału stosowanego do produkcji opon który by twardniał pod wpływem temperatury. A sporo czasu poświęciłem na dobór opon do wyścigów. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Nie uwierzyłem w reklame tylko dotykam w plus 30 i bok opony jest twardy w -20 mięka elastyczna muszę dopopowywać. Opony do sportu to nie jest technologia opon całorocznych,tam są miekkie,średnie i twarde pare okrążeń kosz! Proszę 5w50 sobie radzi w każdej temeraturze nie tylko w upały. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 nie masz wyboru z Shella, w handlu jest dostępny w zasadzie tylko ECT - nada się do tego auta, tylko chciałem Cię uświadomić, że nie spełnia on żadnej normy ACEA, inaczej taka informacja byłaby na opakowaniu jak byś trafił Shell Ultra 5W-30 to bym był za nim Ty na ktorym jezdzisz? na Ultra? Gdzie kupowales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Proszę 5w50 sobie radzi w każdej temeraturze nie tylko w upały. Radzić to sobie radzi ale jego pompowalność w niskich temperaturach jest znacznie gorsza niż oleju 5W-30. A co do opon, to przy różnicy temperatur 50 st C (+20 -30) w oponach jest różnica ciśnienia ok. 0,5 kPa i dlatego musisz dopompować. A tak nawiasem; twardość opony mierzysz dotykając palcem boku opony??? Jeżeli chcesz mieć obiektywny wynik to pomierz twardość gumy w tych temperaturach miernikiem Shora i wtedy podyskutujemy. My to robimy zawsze przy doborze opon do wyścigów. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jakoś z tej tabelki na to nie wygląda,masz coś na poparcie swojej tezy? Czy tylko,a bo wiem? Poza tym,jakież niskie temperatury mamy w kraju,zeby 5W50 nie mógł sobie poradzić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.