Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w ASO powiedzieli to temat rzeka :)

a te wyszukiwarki do niedawna robi jedna/kilka firm i firmy sprzedające olej je kupują, jest dużo błędów i absolutnie nie są wyrocznią

 

z ciekawości wpisałem w lube match

 

http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_EFt8Pe01d

 

i wyszło Helix Ultra 5W-30 (czyli A3/B4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ale Ty wpisales rocznikowo 2007-2011 a ja mam 2013r.

Rozmawialem z kolega hurtownikiem od Motula powiedzial mi,ze ACEA C3 duzo sprzedaje do benzynowych QQ


OK ale Ty wpisales rocznikowo 2007-2011 a ja mam 2013r.

Rozmawialem z kolega hurtownikiem od Motula powiedzial mi,ze ACEA C3 duzo sprzedaje do benzynowych QQ

Rowniez Niemcy w Wolgascie w aso potwierdzili dobry wybór tego oleju do benzyny.Przed chwila byla rozmowa,choc oni bardziej polecaja wlasnie Motula lub LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam olej wyskakuje po wybraniu rocznika 2011- 

http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_104kw_EFt8Pji93

 

nie wiem tylko czemu oba są J10, już jest pewna nieścisłość

 

problem jest w tym, że Helix ECT nie jest ACEA C3, w ogóle nie ma tej aprobaty ACEA z tego co widziałem w karcie

 

to, że spełnia testy silnika dla tej normy jest pewnym obejściem, na butelce nie będzie tego zapisu

 

podobnie jest z olejem Mobil1 ESP Formula, który jest na granicy C2 i C3 i ma podobny zapis

 

nie mam dostępu do instrukcji J11, ciekawe jak zapisano tym razem wybór oleju

 

 

prawdopodobnie ten Shell nie ma oficjalnie ACEA C3, bo w najnowszej specyfikacji ACEA C3-10, wymaga się by był wykonany w mid-SAPS

https://www.lubrizol.com/ArticleLevelTwo.aspx?id=44011

 

===

 

dwa ciekawe obrazki

 

nwjZKuD.jpg

 

DfLVy1E.png

 

wygląda na to, że w J11 jest montowany MR20DD

 

z jednej strony widać, że 5W40 A3/B4 (tak samo jest w lubematch Shella gdy się zmieni kraj na UK), nie ma mowy o oleju low-SAPS dla benzyny (ani dla 1.2, ani dla 2.0)

w zaleceniach japońskich nadal 0W-20 SN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam olej wyskakuje po wybraniu rocznika 2011- 

http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/cars/nissan/qashqai_2_0i_j10_mr20de_104kw_EFt8Pji93

 

nie wiem tylko czemu oba są J10, już jest pewna nieścisłość

 

problem jest w tym, że Helix ECT nie jest ACEA C3, w ogóle nie ma tej aprobaty ACEA z tego co widziałem w karcie

 

to, że spełnia testy silnika dla tej normy jest pewnym obejściem, na butelce nie będzie tego zapisu

 

podobnie jest z olejem Mobil1 ESP Formula, który jest na granicy C2 i C3 i ma podobny zapis

 

nie mam dostępu do instrukcji J11, ciekawe jak zapisano tym razem wybór oleju

 

 

prawdopodobnie ten Shell nie ma oficjalnie ACEA C3, bo w najnowszej specyfikacji ACEA C3-10, wymaga się by był wykonany w mid-SAPS

https://www.lubrizol.com/ArticleLevelTwo.aspx?id=44011

 

===

 

dwa ciekawe obrazki

 

nwjZKuD.jpg

 

DfLVy1E.png

 

wygląda na to, że w J11 jest montowany MR20DD

 

z jednej strony widać, że 5W40 A3/B4 (tak samo jest w lubematch Shella gdy się zmieni kraj na UK), nie ma mowy o oleju low-SAPS dla benzyny (ani dla 1.2, ani dla 2.0)

w zaleceniach japońskich nadal 0W-20 SN

na olejesmary.eu z certyfikatem szelowskim sklepie jest napisane ze ECT posiada ACEA C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej rzetelnym źródłem jest strona sklepu czy TDS producenta / butelka? dla mnie to drugie :)

część rzetelnych sklepów niemieckich na ebayu nie wspomina o normie C3

 

a zobacz co uwzględnia C3-2008, stawia ona pewne wymagania jakościowe

https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-C3-10.html

 

 

ciężko znaleźć butlę ECT z tyłu, gdzie są wypisane normy (w innych modelach Shella są także na froncie, w ECT nie ma nic w tym miejscu)

 

ale znalazłem

http://be112844718.trustpass.alibaba.com/productshowimg/176716370-106872887/Shell_Helix_Ultra_ECT_5w30.html

 

można użyć lupy i widać tam 

 

BMW LL-04
MB Approval 229.51
Porsche C30
VW 504.00/507.00
 
nie ma certyfikatu ACEA C3, bo produkt spełnia tylko test silnika dla tej normy, a to za mało by przyznać aprobatę i pokazać ją w kacie czy na butelce
 
w karcie też nie ma:
 
 
spójrz co tam jest, w innych olejach informacja ACEA jest zarówno w karcie TDS jak i na butelce

post-40269-0-36157500-1420288520_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra,nie zaprzeczam,dopiero zaczalem przygode z Shellem,wczesniej byly inne marki w innych autach.

Czyli który mi polecasz??Zwyklu helix Ultra 5W30?

Anuluje zamowienie na ECT,nie mam za duzo czasu,w piatek mam przeglad i do tego czasu musze znalezc olej,wtorek jest dniem wolnym,do czwartku musze miec go w domu.

Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra


No dobra,nie zaprzeczam,dopiero zaczalem przygode z Shellem,wczesniej byly inne marki w innych autach.

Czyli który mi polecasz??Zwyklu helix Ultra 5W30?

Anuluje zamowienie na ECT,nie mam za duzo czasu,w piatek mam przeglad i do tego czasu musze znalezc olej,wtorek jest dniem wolnym,do czwartku musze miec go w domu.

Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra

I w karcie ktora podales w linku napisane jest takze ze spelnia normy ACEA C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I w karcie ktora podales w linku napisane jest takze ze spelnia normy ACEA C3

 

nie

 

zrobiłem Ci kolaż - zobacz

 

3nn9Vjw.png

 

czujesz różnicę?

 

 

 

Dziwne jest tylko,ze na shell.pl oficjalnej stronie napisali,ze ECT jest nowym produktem po helixie ultra

 

po Ultra Extra

 

zobacz menu na stronie Shell

http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range.html

 

jest gama ECT

jest gama olejów podstawowych i tam jest ten Ultra 5W-30

 

http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range/shell-helix-basic-range/ultra-5w30.html

 

tak wygląda, ale z tego co widzę ciężko go kupić

 

możesz pozostać przy tym MST, ale wolałbym mieć olej, który ma oficjalną aprobatę ACEA

 

a przede wszystkim poleciłbym się zapoznać z instrukcją, bo z tego co koledzy z Rosji wklejają to Nissan chce do MR20DD - czyli Twojego silnika - oleju 5W40 ACEA A3/B4

zweryfikuj to skanując i wrzucając instrukcję, bo ja nie mam J11, a w sieci nikt instrukcji nie umieścił 

instrukcja jest biblią, jest przed wszystkimi poradami w necie, dobierakami olejów, sprzedawcami, ASO, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie mam J11 tylko ostatni J10

Masz racje instrukcja jest najwazniejsza a w niej chyba mam ze pasuje ACEA C3,na zielono zaznaczyles ze ECT łapie sie wlasnie na C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Patka (a mam DPF) leję Shell Helix Ultra 5W30 ECT i spełnia on normę ACEA C3

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu pojawienia się na forum kolegi  Paba dyskusja stała się wreszcie merytoryczna.

Chapeau bas kolego Paba.

A kolega Edek01 swoje!

Po co się kłopotać wlać M1 5w50 i po kłopocie .

Tak uniwersalny olej ,z dużą ochroną silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yan 2007 a jaki ty masz sprawdzony przez siebie olej??

Nie miałem zamiaru pisać na ten temat ale skoro zostałem wywołany do tablicy, to od początku jeżdzę na oleju VALVOLINE SynPower Xtreme ENV C2 5W-30. Dużą rolę w jego wyborze odegrał fakt, że mam go ze sprawdzonego źródła ale także porady nieocenionego kolegi Paba. 

Uważam,że Mobil 1 5W-50 jest dobrym olejem (używałem go w innym samochodzie) ale nie do ciasno spasowanych silników japońskich.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Patka (a mam DPF) leję Shell Helix Ultra 5W30 ECT i spełnia on normę ACEA C3

 

nie spełnia

 

spełnia test silników dla normy ACEA C3

 

nie spełnia prawdopodobnie ze względu na niższy poziom popiołów od wymaganego - pytanie do Shella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super ,w upalne lato silnik a dokładnie klawiatura głośniej ci nie pracuje na tym 5W30??

Bo mój taki sam silnik 1.6 głośniej pracował  <_<

A już po szybkiej jeżdzie na autostradzie to pracował jak sieczkarnia.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super ,w upalne lato silnik a dokładnie klawiatura głośniej ci nie pracuje na tym 5W30??

Bo mój taki sam silnik 1.6 głośniej pracował  <_<

 

nie odczułem żeby mój Yaris pracował ciszej na M1 5W-50 swego czasu

poza tym to subiektywne odczucie

 

hałas, który słyszysz może pochodzić od rozrządu, wypadałoby np. zdjąć pokrywę i sprawdzić jak wygląda napinacz, sam łańcuch czy nie jest rozciągnięty

 

ciężko mi uwierzyć, że olej z SAE o 20 wyższym decyduje o tym czy słyszysz coś, czy nie

albo teorie o zrywaniu filmu na oleju 5W30 - naprawdę myślisz, że to możliwe w Tiidzie 1.6 nawet na autostradzie? gdzie Nissan Japan zaleca 0W20 SN do 2 litrowej benzyny, która ma w Japonii 140 koni, to samo Honda do silnika K24? 

zmierz sobie pirometrem jaka jest ciepła miska po takiej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem tego a poza tym ile mamy w roku upalnych letnich dni? Co innego gdybym mieszkał np. w południowych Włoszech. Wtedy na pewno używałbym oleju o wyższej lepkości (np. 5W-40).

Ale Ty sam sobie niejako przeczysz. Z jednej strony jeździsz na oponach całorocznych (a więc przeznaczonych do klimatu umiarkowanego) a z drugiej lejesz do silnika olej o lepkości koniecznej raczej w tropikach.

W Polsce mamy większość dni z umiarkowanymi lub wręcz niskimi temperaturami i dla mnie przy doborze oleju priorytetem jest szybkość dotarcia oleju do wszystkich zakamarków silnika, zwłaszcza przy częstych jego uruchomieniach.

Ale to jest moje zdanie i nikomu nie chcę go narzucać.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łańcuch nie szumi mi na 5w50 nie mam go rozciągniętego bo od razu bym to odczuł  :)

Piszę o głośniejszej pracy klawiatury.

Yan a co mają wspólnego opony do oleju???

A jeśli o oponach to moje są dostosowane do upałów bo się utwardzają :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Paba zrobil mi kolomyje w glowie z tym olejem ECT,jest kilku forumowiczów ktorzy uzywaja go do i do benz i ropy.Nie twierdze,ze nie ma racji,jeszcze w starym roku pewnie by rozgryzc temat otworzylbym zimnego Krupnika i moze glowa by sie oswiecila jednak od 1 stycz pelen ramadan.Panowie stanowczo prosze ktory olej zalalibyscie gdybyscie mieli rocznego J10 2.0 benzyna,chodzi oczywiscie o Shella

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz wyboru z Shella, w handlu jest dostępny w zasadzie tylko ECT - nada się do tego auta, tylko chciałem Cię uświadomić, że nie spełnia on żadnej normy ACEA, inaczej taka informacja byłaby na opakowaniu

jak byś trafił Shell Ultra 5W-30 to bym był za nim 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łańcuch nie szumi mi na 5w50 nie mam go rozciągniętego bo od razu bym to odczuł  :)

Piszę o głośniejszej pracy klawiatury.

Yan a co mają wspólnego opony do oleju???

A jeśli o oponach to moje są dostosowane do upałów bo się utwardzają :)

Opony nie mają nic wspólnego z olejem. Chodziło mi o przyjęte zasady doboru materiałów eksploatacyjnych.

N.B  Uwierzyłeś w reklamę o utwardzaniu się opon? Uwierz mi, a mam doświadczenie z wyścigów, że nagrzana opona zawsze robi się bardziej mięka. Dlatego przed wyścigiem, na okrążeniu zapoznawczym, wszyscy jadą "wężykem" żeby nagrzać opony. Wtedy opona ma lepszą przyczepność ale też szybko się zużywa. Nie znam żadnego materiału stosowanego do produkcji opon który by twardniał pod wpływem temperatury. A sporo czasu poświęciłem na dobór opon do wyścigów.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzyłem w reklame tylko dotykam w plus 30 i bok opony jest twardy w -20 mięka elastyczna muszę dopopowywać.

Opony do sportu to nie jest technologia opon całorocznych,tam są miekkie,średnie i twarde pare okrążeń kosz!

Proszę 5w50 sobie radzi w każdej temeraturze nie tylko w upały.

 

klasy.jpg

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz wyboru z Shella, w handlu jest dostępny w zasadzie tylko ECT - nada się do tego auta, tylko chciałem Cię uświadomić, że nie spełnia on żadnej normy ACEA, inaczej taka informacja byłaby na opakowaniu

jak byś trafił Shell Ultra 5W-30 to bym był za nim 

Ty na ktorym jezdzisz? na Ultra?

Gdzie kupowales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę 5w50 sobie radzi w każdej temeraturze nie tylko w upały.

Radzić to sobie radzi ale jego pompowalność w niskich temperaturach jest znacznie gorsza niż oleju 5W-30.

 

A co do opon, to przy różnicy temperatur 50 st C (+20  -30) w oponach jest różnica ciśnienia ok. 0,5 kPa i dlatego musisz dopompować.

A tak nawiasem; twardość opony mierzysz dotykając palcem boku opony???

Jeżeli chcesz mieć obiektywny wynik to pomierz twardość gumy w tych temperaturach miernikiem Shora i wtedy podyskutujemy. My to robimy  zawsze przy doborze opon do wyścigów.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś z tej tabelki na to nie wygląda,masz coś na poparcie swojej tezy? Czy tylko,a bo wiem?

Poza tym,jakież niskie temperatury mamy w kraju,zeby 5W50 nie mógł sobie poradzić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...