Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem QQ 1,6 benzyna, który zakupiony był w salonie w Osielsku k. Bydgoszczy i tam też do samego końca serwisowany. Autko ma 4 lata i 138 tys. przebiegu i zalane zostało w kwietniu olejem Texaco 10W-40. Co dziwne, taki sam olej ASO wlało już przy przeglądzie OT 90000. W związku z tym proszę doradźcie mi czy olej ten jest odpowiedni do tego silnika z takim przebiegiem, czy też raczej powinienem wymienić go na zalecany przez Nissana 5W-30 no i oczywiście czy jest to bezpieczne dla silnika?

Edytowane przez miken127
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede mną pierwszy przegląd gwarancyjny. Zadzwoniłem więc do Tarnowa z pytaniem o olej i filtry. Kolo w ASO powiedział, że mogę przywieźć swój byle to był olej 10W40. Zdziwiłem się bo w specyfikacji książkowej jest 5W40 czyli full syntetyk a oni chcą lać do nówi silnika półsyntetyk? W kolejnej rozmowie dowiedziałem się że 10W40 to olej zgodny z zaleceniami NIssana. Zadzwoniłem więc do Japan Motors do Krakowa a tam facet powiedział mi, że nic nie słyszał o zaleceniach 10W40; przeciwnie, jako że do nowych silników z niewielkim przebiegiem preferowane są full syntetyki, oni zalecają 5W40, który dobrze zachowuje się zarówno w niskich (samochód na zewnątrz podczas dużego mrozu w zimie) jak i w wysokich (stanie w korku lub ostra jazda w lecie) temperaturach. Takie oleum Shell więc zakupiłem bo u mnie temperatury od -30 zimie do + 40 w lecie.

 

Filtry też drogą kupna nabyłem - zestaw Knechta.

Edytowane przez Seby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy przy pierwszym przeglądzie jak autko ma nieco ponad 10 k km mogę zalać olej motul specyfic 720 bo z tego co widzę on jest 5w30 a producent chyba zaleca 5w40. Wcześniej polecaliscie ten olej tylko nie było napisane czy na pierwszy przegląd czy dopiero pózniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie zrobiłem - moim zdaniem to olej dedykowany właśnie do tego silnika i niby dlaczego 5W-40? W każdym razie przejechałem na tym oleju jakieś 40kkm i wszystko gra - problemów z DPF'em mimo miejskiej eksploatacji - brak.

no właśnie u mnie tez zero problemów z DPF mimo miejskiej jazdy i tak chciałbym żeby zostalo więc sie skusze. A gdzie polecacie kupować. Macie jakiś zaufany sklep internetowy czy brać gdziekolwiek i nie bać sie podróbek (o ile takie istnieją) Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że podróbki Motula są na rynku, to nawet prawie pewne. Ja uważam, że warto zerknąć na listę autoryzowanych dystrybutorów Motul'a w Polsce i wybrać sobie jakiegoś bliskiego... Ja tak zrobiłem.

a orientujesz sie czy są banki 2,5 litrów tego oleju czy tylko 5 litrów bo mi serwis każe przywieźć 7,5 litra oleju a szkoda pózniej wyrzucac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a orientujesz sie czy są banki 2,5 litrów tego oleju czy tylko 5 litrów bo mi serwis każe przywieźć 7,5 litra oleju a szkoda pózniej wyrzucac

 

wyrzucać szkoda ale po co wyrzucać może lepiej od razu kupić 3 butle po 5 litrów albo dokupić po roku jedną ;) w tym drugim przypadku może się okazać, że delikatnie napisy na opakowaniu się zmienią, ja zmieniam na olej motul'a a do tej pory jeździłem na elfie i kupie 3 x 5 litrów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tańszy znaczy lepszy?

Fabrycznie miałem własny Castrol, teraz po dwóch latach został wymieniony na Elf Solaris - za 5 litr zapłaciłem 104 plz (kupiłem dwie piątki). Zdaje się ze Motul jest trochę droższy?

Przy okazji - z drugiej piątki po wymianie zostało równo 3 ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tańszy znaczy lepszy?

Fabrycznie miałem własny Castrol, teraz po dwóch latach został wymieniony na Elf Solaris - za 5 litr zapłaciłem 104 plz (kupiłem dwie piątki). Zdaje się ze Motul jest trochę droższy?

Przy okazji - z drugiej piątki po wymianie zostało równo 3 ltr.

motul koło 150 za 5 litrów ale żeby kupować dwie banki i pózniej 3 litry wyrzucać to trochę szkoda Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale czemu niby wyrzucać? Poza pisałem wyżej są też opakowania 1l...

no to nie widziałem tego wpisu. W takim razie nie ma problemu. Dzięki za info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Podejrzewam że pisaliście już o tym kilka razy ale potrzbuję konkretnej odpowiedzi czy do Nissana Qashqai 1.6 dci ozaczenie silnika R9M muszę zasotosować olej o klasie C4 (taką informacje mam w instrukcji) oraz czy jedynym olejem z Shella spełanijącym tę normę i nadajacym się do tego silnika jest olej Shell Helix Ultra Diesel AR-L 5w30.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście widze ze to temat rzeka ostatecznie ja do swojego QQ 2.0 dci chyba zdecyduje sie wlac OLEJ SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 DPF..



rok podaj
jak nie masz z DPF to zalać 5w30 z ACEA A5/B5 lub A1/B1
jak masz DPF to zalać 5w30 z ACEA C4 lub C3
http://i.imgur.com/cYIPW.jpg

Pytanko czy QQ 2.0 dci rok 2008 kwiecień posiada filtr DPF ?? sam nie wime jak to sprawdzić..;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czy QQ 2.0 dci rok 2008 kwiecień posiada filtr DPF ?? sam nie wime jak to sprawdzić..;/

 

A jakie masz oznaczenie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce cos wyczytałem M9R ale do konca nie jestem pewnien bo  ciezko sie doczytac po niemiecku:/ A jest to gdzies uwzglednione na silniku (nabite )??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Wiem że piszecie że to temat rzeka, ale w tej rzece plywa tyle rodzajów oleju 5 i 10 W 30/40/50/60 że trudno się rozeznać. 

Ja mam zalany silnik 5W40 czyli inaczej niż w instrukcji a zalany był na gwarancji podczas przegladu.

Chcę kupić jeden z tych : 

Shell Helix Ultra 5w40

TOTAL QUARTZ 9000 5W40 

 

 I tu pojawia się pytanie:  który radzicie kupić ? 

Chcę wymienić w przyszłym tygodniu dlatego wróciłem do tematu bo sie trochę zamotałem czytając różne opinie a zależy mi na szybkiej decyzji.

QQ 1,6, 2009, benzyna

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wojciechu11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem że piszecie że to temat rzeka, ale w tej rzece plywa tyle rodzajów oleju 5 i 10 W 30/40/50/60 że trudno się rozeznać. 

Ja mam zalany silnik 5W40 czyli inaczej niż w instrukcji a zalany był na gwarancji podczas przegladu.

Chcę kupić jeden z tych : 

Shell Helix Ultra 5w40

TOTAL QUARTZ 9000 5W40 

 

 I tu pojawia się pytanie:  który radzicie kupić ? 

Chcę wymienić w przyszłym tygodniu dlatego wróciłem do tematu bo sie trochę zamotałem czytając różne opinie a zależy mi na szybkiej decyzji.

QQ 1,6, 2009, benzyna

 

Pozdrawiam

Ja  jeżdzę na Shell  5W40-taki leją w ASO Japan  Motors. W czasie 1 roku i przebiegu rocznym ~ 20kkm dolewam do 0,5 litra.

Silnik bez zarzutu ,działa jak nowy, wycieków brak.

pozdr. J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę zgodnie - czyli z odpowiednikiem i tak jak było nalane 10 lat temu --- ELF 5/30 i aktualnie 245ooo na liczniku. Oleju od- zmiany do zmiany nie bierze, chyba że ciągnę przyczepę kempingową.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

do benzyn 5W30 ACEA C2

 

a co do konkretnego pytania to nie ma większego znaczenia czy Shell czy Total, oba to przeciętne hydrokraki, które "dadzą radę" przez 10 tysięcy km a potem polecą im parametry (Renault wzywało 1,5dci po 30 kkm na przegląd na olejach tej klasy)

 

Analiza mojego znajomka Rafelsa z Toyoty - 0W40 Mobil1 wykonany w technologi SHC Synthese

umu4.jpg

 

wzrost żelaza 273%

wynik z badań oleju w skrzyni biegów całkiem podobny, to dla tych co uważają, że się nie wymienia (w automatach szczególnie)

mji6.jpg

 

 

niekoniecznie optymalny wybór bo książka zaleca 5W30 C2 lub C3

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa - 15 tys to max. Swoją drogą bardzo jestem ciekawy jak wyglądają pod względem jakość aktualne produkty Lotosa. Mój znajomy śmiga na dedykowanym Orlenie i jest bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By dowiedzieć się jaki olej jest potrzebny Twojemu samochodowi, należy zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu. Tam podane są specyfikacje olejów które pasują do Twojego silnika. W przypadku samochodów używanych, ze sporymi przebiegami najważniejszym kryterium przy doborze odpowiedniego oleju jest to na jakim oleju silnik był eksploatowany. Zasada mówi iż klasę oleju zawsze można łatwo zmienić "w dół" (np. z pełnego syntetyka na półsyntetyczny), "w górę" nie zawsze jest to takie łatwe, dlatego powinno się dążyć do jak najdłuższego stosowania oleju wysokiej klasy (pełnego syntetyka lub półsyntetyka) :!:

 

Najważniejszym wymogiem stawianym olejom, które mogą być wykorzystywane w silnikach spełniających normę Euro 4 jest ograniczenie ich składu chemicznego, a zwłaszcza zawartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu - związki te bowiem w przyspieszonym tempie zatykają filtry cząstek stałych DPF i zanieczyszczają katalizator.

-> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> ->

 

ACEA od roku 2005:

W listopadzie 2004 ACEA ogłosiła nowe wymagania dla olejów silnikowych w przypadku silników przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych AxBx oraz odrębne wymagania dla silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin (np. filtr cząstek stałych) oznaczone Cx

ACEA A/B - specyfikacje dla silników benzynowych i wysokoprężnych:

A1/B1 - oleje przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych

A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach wymagających oleju B3

A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów

ACEA C - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi:

C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, niskopopiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C2 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekkobieżnych, o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników

C3 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.

 

:zdziw: :zdziw: :zdziw:

 

Nara Modest :mikolaj:

,,,eee, ale się nakopiowałeś...po co to komu... są wyszukiwarki oleju.... Kris.

Normalna sprawa - 15 tys to max. Swoją drogą bardzo jestem ciekawy jak wyglądają pod względem jakość aktualne produkty Lotosa. Mój znajomy śmiga na dedykowanym Orlenie i jest bardzo zadowolony.

,,,eee, piszesz głupoty (15000?) ...jesteś w mafii olejowej?....Kris.

no jest ok, ale 90% olejów to 15 tysięcy km i koniecznie wymienić

,,,eee, nieprawda...Kris.

ja przeszedłem na Mobil 1 5w50

 

przy czym w QQ spokojnie wystarczy górny parametr w30

ten olej spełnia moje kryterium cena./jakość/ parametry

wiadomo że można zalać dobrego motula tylko po co :diabel:

,,,eee, W30 nie daje filmu w upały...Kris

Edytowane przez oljack
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę prawdziwy znawca nam się trafił...  :ph34r:

Pojawiło się na rynku coś nowego. Japoński produkt do japońskiego silnika... Zniechęca tylko bardzo mała sieć dealerska.

 

http://www.eneosoil.pl/

 

karty im się zaczynają sporo różnić między EU wschodnią, a zachodnią :) np. w przypadku 0W50 egzotyka, flagowego ich produktu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...