Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Ściaga raz w prawo, raz w lewo...


nestio_vip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Moja Alma jest chyba jakas felerna..co chwile znajduje jakis nowy problem!! Sciaga mnie w rozne strony podczas jazdy:( Gdyby sciagalo w jedna to rozumiem, ale w obie?? Jak to mozliwe przy aucie ze wspomaganiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jest źle ustawiona zbieżność i koła układają się tam gdzie im łatwiej ( w danej koleinie np) albo jest luz na listwie lub końcówkach,sworzniach. Trzeba poszarpać zawieszeniem i sprawdzić geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jest źle ustawiona zbieżność i koła układają się tam gdzie im łatwiej ( w danej koleinie np) albo jest luz na listwie lub końcówkach,sworzniach. Trzeba poszarpać zawieszeniem i sprawdzić geometrię.

 

Czyli sugerujesz szarpaki??

 

sprawdzales cisnienie w oponach?

 

Cisnienie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolny sworzeń wahacza(y)

Nie tnie oponek?

 

Hmm..musze jutro sprawdzic bo nawet niewiem.. Sprawdze i dam znac.

 

No i sprawdzilem i stwierdzam ze lekko mi scina z zewnatrz...Jest to mozliwe?? Albo ja niewiem co znaczy scina??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakich oponach jeździsz? Ja mam 195/50 R15 i mnie też ściąga ale wiem że to wina niskiego profilu. Trafisz w koleinę której sam nie zauważysz a samochód ją poczuje i ściągnie na jedną lub drugą stronę (polskie drogi). Oczywiście nie wyklucza zużycia sworzni , końcówek drążka lub silentblocków wachacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam mam podobny problem autko przy wyzszych predkościach 70-90 wydaje sie podsterowene normalnie po miescie jest ok ale na dziurach i nierównosciach mocno sciagna razem z kierownica i musze trzymac mocno i zastanawiam sie co to może byc cisnienie jest dobre koła tez

Czy to tez od tuleji ?

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic, to jest typowy objaw zużytych amortyzatorów - auto wtedy jest miękkie, ciężko się je prowadzi. Ewentualnie pęknięta sprężyna, ale wtedy samochód by krzywo stał, podczas jazdy mocne walenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie dwa inne przypadki /w innym samochodzie,ale zawieszenie takie samo/.

Pierwsze, to opony. Miałem Micheliny i po napompowaniu w/g parametrów, to opona wyglądała jakby brakowało połowę powietrza. Na koleinach tańczyłem. Po napompowaniu do ok. 2,6 atm. wszystko było ok.

Drugie, wybite tuleje wachacza. Np. po zakończeniu manewru wyprzedzania i powrocie na swój pas, to samochód tańcował-pływał i musiałem dobrze kontrować kierownicą aby go ustabilizować. Natomias na zakrętach - łukach, samochód zachowywał się jakby go wyrzucału z drogi na zewnątrz łuku a w pewnym momencie mocne czucie w kierownicy że samochód jednak reaguje na kierownicę i gwałtowny "skręt" na swój pas. Jednym słowem bardzo duże pływanie po drodze.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedz patrzyłem pod samochód tuleje troche sparciale popekane wiec pewnie do wymiany a co do opon to tez mam takie wrazenie ze sa cigle niedopompowane jak patrze na nie ale cisnienie jest dobre- tzn zalecane jeszcze bede musiał te amory zobaczyc bo widze ze osłony to sa popekane wiec moze jedno i drugie :( a samochodzik mam od maja a tutaj takie wydatki sie szykuja :angry: ale coz zycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że gumy-osłony popękane, to nie znaczy że amory złe. Aby nie były tylko amory mokre od oleju.

Sprubój jeszcze np. napompować więcej powietrza w opony i wtedy zobaczysz - porównasz.

Weź "łychę" i sprawdź, czy po zastosowaniu dźwigni, wahacz rusza się wewnątrz tulei. Czasami tuleje lubią się też mało tego że wybić, to i rozwulkanizować.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokre to nie sa napewno bo dotykalem i suche ale oslony sa rozwalone

jutro napompuje wiecej powietrza i jak sie uda to sprawdze wahacze

dzieki za podpowiedz

 

 

byłem dzis na sciezce i nic nie znalazł tuleje ok amory przod 78% jeden i drogi tyl 58 i 62 % geometria przod idealna tyl troche roznicy ale to ja kierownica trochę ruszyłem lozyska ok łozyska Macphersonów tez ok

tylko troche lewe kolo ma opor na luzie ale mowi ze to taki toczenia który nie powinien miec wpływu na to co sie dzieje

i z tylu brak lewego recznego a to pewnie cos zle zlozyłem bo wymienialem szczeki niedawno albo samoregulator padł

bo reczny na maxa podciagniety i wysoko łapie

 

jeszcze zostaje zbieżność ja nic nie wymieniałem ale moze poprzedni cos wymieniał i byle jak ustawili

jutro zmienie opony na zimowe zobaczymy na nich jak bedzie bo u mnie juz czas :)

a i zaplaciłem jak za zboże 20 zł :):): chociaż tyle

 

wiam ponownie zmienilem opony napompowałem wiecej i jest o wiele lepiej

a hamulec na to wychodzi ze zapomnialem ustawic na samoregulatorze w lewym kole ale juz poprawilem i lapie dobrze niestety wysoko bo linka na maxa podciagnieta

a co do sciagania to jest o wiele mniejsze ale jest minimalne mysle ze moze jednak ten zacisk jeden do ktorego napewno zajrzę niedlugo

chociaż nie wiem ale wspomaganie jest bardzo czule w poprzednim aucie peugeot 206xs bylo tak jakby twardsze :) ale to moja pierwsza alma wiec nie mam porownania z innymi :)

jak zrobie zacisk dam znac jak sie ma sytuacja

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieżnik maja dobry wiec mozliwe ze tak jak pisałeś oponki ale teraz już zima na kołach jest i dalem 2,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieżnik maja dobry wiec mozliwe ze tak jak pisałeś oponki ale teraz już zima na kołach jest i dalem 2,6

 

Ale spróbuj najpierw napompować tyle ile trzeba 2,2 -2,3, to będziesz już wiedział na 100%, czy samochód pływa, nawet na innych oponach.

Jesli trzymał by zacisk, to ściągało by na jedna stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nie mam kiedy tego zrobic bo zona na szkoleniu a ja zcorka chora w domu i jezdze moim drugim niezawodnym japoncem Swift 93 tez w gazie :) jak bede mial chwile i zrobie to dam znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że w nissanach luz na układzie kierowniczym przenosi się na sterowalność na nierównych nawierzchniach. Po prostu maglownica ma luz i od tego auto tańczy szczególnie na koleinach.

 

U mnie prawie całe zawieszenie jest bez luzów, a auto tańczy. Znalazłem niewielki luz na mocowaniu dolnym prawego przedniego koła - można to wyczuć dopiero po odkręceniu drążków - może z tego miejsca wynikać pływanie auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie u mnie tyle śniegu napadało ze nawet mi sie nie chce zabierać za szczeki bo brak garażu wiec nie będę na mrozie grzebał. O dziwo jazda po śniegu i oblodzonej jest super tym samochodem z czego sie bardzo ciesze :shifty: :shifty: dobrze sie trzyma a z poślizgu łatwo go wyciągnąć :)

Edytowane przez siwy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodził mi o dolne mocowanie amortyzatora - nie jest wymienialne teoretycznie a może się w nim wybić tuleja. U mnie tam jest luz, ale nie chce mi się tego robić jak na razie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...