Gość jaras2310 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Witam SZANOWNYCH KOLEGÓW. Proszę o radę. Dokonałem zakupu manualnych sprzęg AVM do mojego Terrano II rocznik 1998. Po zdjęciu automatów nie mogę do końca "wcisnąć" manuali. Pozostaje ok. 1cm do całkowitego dociągnięcia. Podejrzewam, że trzeba "usunąć" jeszcze jakieś podkładki z półosi. Ale które? Patrząc na półoś widać zabezpieczenie, za którym jest pierwsza podkładka a za nią druga w kształcie miseczki. I to najprawdopodobniej ta druga podkładka blokuje mi dociśnięcie sprzęgiełka. Po rozmowie telefonicznej z panami ze sklepu 4x4 dowiedziałem się, że sprzęgiełka są właściwe (mimo że na opakowaniu widnieje nr sprzęgiełek 452, natomiast na sprzęgiełkach od środka widnieje nr 432). Mechanik z tegoż sklepu też nie mógł mi doradzić bo... tego nie widzi. Proszę o odzew. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 dziwna sprawa wygląda na to że się ktoś pomylił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Ja swoje ostatnio demontowałem i tak, jest tam kołnierz i 2 podkładki, nie znam dokładnie zasady działania automatów ale te podkładki to są jakieś elementy cierne i sam się zastanawiałem czy nie służą one załączaniu automatów, i czy przy wymianie na manuale nie trzeba ich zdemontować, może obejrzyj te nowe manuale, może jest tam jakiś mniejszy element zakładany pod zabezpieczenie zamiast tych podkładek i kielicha :< :?: slayer17 ma manuale założone, więc to pytanie do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Do terrano II wchodzą AVM 452, więc z tym nie ma problemu. Ta podkładka w kształcie miseczki jest jednym z bebechów w automatach. Trzeba to zdemontować, a następnie złożyć wszystko zgodnie z instrukcją ze sprzęgiełek. Nie powinno być problemów. Tylko pamiętaj, żeby przejechać śrubki mocujące sprzęgiełko smarem miedzianym. Jakby co to będzie ci łatwiej po roku lub więcej je odkręcić. A zakładałem dawno i nie bardzo pamiętam. Ale na bank wywalałem tą miseczkowatą podkładkę, bo to był jeden z elementów blokujących sprzęgiełko. Później poskładałem i hula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 No wiedziałem że slayer będzie wiedział :diabel: to teraz ja pytam, u mnie (po demontażu sprzęgiełek) półosie (przeguby) mają dość duży luz w zwrotnicy, czy tak ma być, czy może łożyska igiełkowe się wysypały i trzeba wymienić :< :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczepan29 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Witam Właśnie zakupiłem sprzęgiełka manualne AVM do swojego terrano. Czy przy zakładaniu trzeba do środka sprzęgiełek dodać jakiegoś smaru?? dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.