Gość danniell Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Jak wymienić żarówkę H4 w reflektorze? Proszę o pomoc. Nie mogę ściągnąć tej czarnej wtyczki. Nie chce czegoś połamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Sprawdź czy po bokach wtyczki nie ma małych nosków. Ściśnij palcami po bokach wtyczkę i powinno zejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 nie ma zmiłuj,trzeba ruszać na boki ,góra dół i ciągnąć czasami bardzo mocno siedzi,póżniej osłona gumowa i drut który trzyma żarówkę ,musisz wyczuć takie zagięcie tego druciku wgórnej części,nad żarówką i lekko naciskając przesunąć go w bok,w tedy zeskoczy i żarówka będzie wolna.Czasami wyjęcie kostki powoduje rozlużnienie tej sprężynki i słabo trzyma żarówkę,w tedy trzeba spręzynkę otworzyć całkowicie i nacisnąć (z umiarem) w dół powodując jej lekkie odgięcie ,a w konsekwencji poprawę docisku żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 nie ma zmiłuj,trzeba ruszać na boki ,góra dół i ciągnąć czasami bardzo mocno siedzi Całe życie tak wymieniałem żarówki i było git , aż w Terrano się zdziwiłem tak ruszałem że wyjąłem sam cokół żarówki. Po dokładniejszych oględzinach okazało się że przy wtyczce są noski które zaczepiają się za rant żarówki, wystarczy ścisnąć wtyczkę po bokach i schodzi bez oporu. (Jak nie popsujesz to się nie nauczysz ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 W Note nie ma żadnych nosków, zacisków ,jest tylko prosta kostka z podejściem pod H4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mihara Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 szczerze polecam 1sze sciagniecie w serwisie, wyginanie na lewo i prawo grozi niemalymi szkodami, z doswiadczenia swojego wiem ze pierwsza wymiana to masakra, pozniej idzie juz gladko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 TAK,TAK,że tylko w tedy szkła mogą zostac w ręce,ale nie ma sily trzeba sobie jakoś radzić czy tak,czy tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 (edytowane) Czasami wyjęcie kostki powoduje rozlużnienie tej sprężynki i słabo trzyma żarówkę zdarzyło mi się to kiedy po raz pierwszy walczyłem z oporną (ciasno siedzącą) kostką i potem po zapięciu żarówka trzymała niestabilnie, rzeczywiście - pomaga jedynie ponowne podgięcie drucianej sprężynki. Sam dostęp do obu reflektorów jest wzorowy. Za pierwszym razem trzeba wziąć instrukcję w łapę i powolutku po kolei działać wg jej wskazówek. Potem to robi się już intuicyjnie. Ja pierwszą żarówkę w suchym i dobrze oświetlonym garażu wymieniałem 25 minut. Drugą 3 [ Dodano: Sob 14 Lut, 2009 20:07 ] Sprawdź czy po bokach wtyczki nie ma małych nosków nie ma żadnych nosków - trzeba działać "na siłę" ciągnąć za wtyczkę do tyłu w kierunku przegrody silnika zwiększając stopniowo "power" aż wyskoczy ja robię to tak: -ściągam kostkę - tak jak wspomniałem powoli ale "na chama" - kiwanie ją na boki nic praktycznie nie daje, bo siedzi ciasno i nie ma praktycznie żadnego luzu a powoduje tylko szybkie prostowanie drucianej sprężynki -ściągam kondoma (gumowy uszczelniacz) -wsadzam paluch do obudowy - trzeba wyczuć jak nacisnąć w kierunku "góra-dół"- sprężynka sama odskoczy -wyjmuję żarówkę -zakładam nową pilnując aby nie założyć "do góry nogami" na upartego się da - są na jej kołnierzu występy które muszą zgrać się z gniazdem (choć to banał - przypomnę,że nie łapiemy paluchami za bańkę nowej żarówki bo tłuszcz z palców lub brud pozostawiony na kopułce spowoduje że szybko się spali -zapinam drucianą sprężynkę - znowu jednym paluchem - trzeba się upewnić czy się nie wyprostowała i czy żarówka nie lata luzem w oprawce - w razie potrzeby podgiąć żeby zwiększyć napięcie i siłę docisku -zakładam kondona na obudowę reflektora obciskając jego środkowy otwór aż pokażą się w nim styki żarówki -zapinam kostkę na koniec uwaga może głupia ale żarówki wymieniamy praktycznie zawsze parami, bo po paru miesiącach ich pracy po pierwsze - nowa będzie świecić w innym kolorze niż ta już "wygrzana" a po drugie - istnieje zbliżone do pewności prawdopodobieństwo,że niedługo, w najmniej dogodnym momencie spali się i ta druga :028: Edytowane 14 Października 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danniell Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 No i poszło. Troche wiecej siły i wyskoczyło Dzieki Wielkie Wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pokajoke Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Ja z kolei nie daję rady wymienić H4 w Note bez latarki i lusterka. Dostęp do kostek w tym upakowanym krótkim przodzie jest BEZNADZIEJNY i łatwo pokancerować sobie dłonie przy manipulowaniu. Fakt że koszyczek dociskający żarówkę nie jest zrobiony ze stalowego drutu tylko gnie się jak plastelina to bardzo poważna niedoróbka i wstyd dla "ryżojadów". Za wzór może tu służyć Skoda Octavia w której wymiana H4 była prosta a koszyczek wytrzymywał odkształcenia bez trwałej utraty kształtu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Pokajoke,ty chyba (bez urazy ) masz 1,05m wzrostu!Przecież taki dostęp do świateł jak ma Note ,ma niewiele samochodów!i mówię tu o dobrym dostępie!Tył klosza lampy odkryty,czego tu jeszcze chcieć!Nie wiem po co Ci latarka,w dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Pokajoke - spróbuj może wymienić żarówkę np. w takim renault megane II Tam trzeba odpowiednio ustawić koła, zdemontować klapkę w nadkolu i przez dziurę średnicy 15-20 cm po omacku usunąć żarówkę, a potem zamontować nową. Całość oczywiście w pozycji półleżącej przyciskając się do koła. świecenie jak by nawet było możliwe to i tak bezcelowe ponieważ włożona ręka zatyka praktycznie całą średnicę otworu i nie ma fizycznej możliwość zajrzeć do środka A próba wymiany z podróży w zimie albo w deszczu to już zupełna abstrakcja. Nic tylko oglądać i boki zbijać, póki nie musisz się zmierzyć z tematem a inna sprawa że ja nie zdejmowałem koła i się udało w jakieś 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 A tak wracając do tematu wymiany żarówek,oprócz klucza sztorcowego 10mm potrzebny jest jeszcze wkrętak z końcówką o szer.ok3-4 mm(gdyby przyszło wymienić kierunki,oświetlenie tablicy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawel Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Ja u siostry w megance bawiłem sie około 45 min :zly:( nie mówiąc ile kur... poleciało) , Note w tym porównaniu to bułka z masłem!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Dostęp do kostek w tym upakowanym krótkim przodzie jest BEZNADZIEJNY i łatwo pokancerować sobie dłonie przy manipulowaniu JACKO ustosunkował się do Twojej teorii dosyć dosadnie, więc nie wypada mi się dalej nad Tobą znęcać . Jeżeli Twoje doświadczenia w wymianie żarówek przodu opierają się wyłącznie na Octavii, to rzeczywiście możesz mieć błędne mniemanie. W większości współcześnie produkowanych aut dostęp do żarówek jest koszmarny, w wielu wymaga to wizyty w serwisie i demontażu zderzaka, obudowy filtra, akumulatora wyjmowania całych reflektorów i wielu innych cudów Note to wyjątek naprawdę pozytywny. Trzeba: 1/poczytać instrukcję 2/założyć rękawiczki jeśli boisz się o paluszki 3/przećwiczyć pierwszą wymianę w dzień albo pod dachem w oświetlonym garażu. Potem da się to zrobić nawet w nocy na drodze przy deszczu lejącym się za kołnierz (wiem co mówię, bo ostatnio ćwiczyłem tą opcję ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pokajoke Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Nooo fajnie się temat ruszył ! Proszę o więcej doświadczeń na temat wymiany żarówek, bo może z tego jakiś poradnik powstanie. Co do moich doświadczeń z podobnymi wymianami, to śpieszę powiadomić moich omnipotentów ze szczególnym uwzględnieniem JACKO , Roxxa i Dar'a że wymianę żarówek w firmowym Peugeot PATNER , Chrysler Grand VOYAGER oraz ciężarowym Mann, mam obcykaną na czas w deszczu i na trasie. Rzeczywiście "francuzy" pod względem pomysłowości w komplikowaniu prostych czynności przy autach, nie mają sobie równych. Ale ja akurat,jestem zwolennikiem solidnych i prostych rozwiązań technologicznych. I nikt mi nie wmówi, że nie można było zastosować w takiej "marce" jak Nissan trwalszych i niekłopotliwych materiałów. Post w którym Dar1962 pisze że po zapięciu nowej żarówki trzeba sprawdzić czy nie "lata luzem w oprawce" aż nadto wyraźnie ilustruje fakt powolnej degrengolady Nissana zmuszonego do współpracy z Renaultem. Może to właśnie ich francuskim partnerom zawdzięczamy takie smaczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No dobra Pokajoke,ten post o drucikach ja też zgotowałem,fakt miękkie,ale co do dostępu ,no to już tutaj Ci nie popuszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Post w którym Dar1962 pisze że po zapięciu nowej żarówki trzeba sprawdzić czy nie "lata luzem w oprawce" aż nadto wyraźnie ilustruje fakt powolnej degrengolady Nissana zmuszonego do współpracy z Renaultem wnioski daleko idące, fakt - nie jeździłem urządzeniem renault więc nie mam porównania. A co do drucianej sprężynki - wygina się kiedy po raz pierwszy - nie wiedząc jak odpiąć kostkę - delikwent kombinuje szarpiąc za nią i wyginając na wszelkie możliwe strony.Chyba każdy kto wymieniał H-4 w Notku przez to przeszedł. Kolejne wymiany przebiegają bez problemów - wystarczy po złapaniu jedną ręką za kostkę wskazującym i środkowym paluchem drugiej po wciśnięciu ich w kondoma po obu stronach kostki przytrzymać końcówkę żarówki. A tak przy okazji - ostatnio znowu przepaliła mi się H-4 +90% Osram NIGHT BREAKER. Żarówki są dobre w sensie mocy, długości i koloru strumienia świetlnego. Niestety dość drogie (od 40 zł za komplet) i wytrzymują około 4-6 miesięcy. Założyłem zwykłe Narvy za bodaj 16 zet :/ [ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 13:49 ] potrzebny jest jeszcze wkrętak z końcówką o szer.ok3-4 mm również do wymiany żarówki tylnego światła przeciwmgłowego z zderzaku. Sama oprawka zamocowana jest na wcisk i trzeba wyłuskać ją ze zderzaka podważając właśnie wkrętakiem - przy okazji uważając żeby nie zarysować samego zderzaka ani plastiku. Lampa potrafi czasami łapać wilgoć do środka -parę razy już ją suszyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxpokoje Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 cyt. "A tak przy okazji - ostatnio znowu przepaliła mi się H-4 +90% Osram NIGHT BREAKER." Zwykła żarówka potrzyma o wiele dłuuużej. Te + 90% aby swiecić mocniej mają inny jażnik = bardziej cienki drucik tj. większa rezystancja a zatem i moc świecenia. Odbywa się to kosztem żywotności bo przecież nie zmieniałeś zasilania reflektorów w Notesie Do tego dochodzi jazda w Polsce cały dzień na światłach więc chyba nie ma sensu płacić za mocniejsze ( czytaj szybciej zużywające ) żarówki. Ad. Wymiana H4 w aucie. W tym modelu to bajka w dzisiejszych czasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Ad. Wymiana H4 w aucie. W tym modelu to bajka w dzisiejszych czasach. I to jest najlepsze podsumowanie tematu. W fieście żony nawet się nie dotykam wymiany, trzeba odkręcić grill i światła :/ lepiej podjechać do norauto i dać zarobić chłopakom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pokajoke Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Współczuje z tą Fiestą "was79" Ale jeszcze o jednym patencie muszę wspomnieć W Nissanach Note, oraz zapewne w pozostałych modelach nowej generacji (jak podpowiada mi intuicja) zastosowano automatyczne włączanie świateł mijania po przekręceniu kluczyka (pod warunkiem pozostawienia włącznika w pozycji wł.) oraz wyłączania tychże świateł za pomocą drzwi kierowcy (i żadnych innych). Jak oceniacie ten "patent"? Pomaga? Wkurza czasami? Zbyt obciąża akumulator? (światła jako pierwsze a potem odpalenie) Czy Waszym zdaniem: Przyzwyczajać się do tego że samochód za nas pamięta o światłach? Wyrabiać sobie odruch włączania i wyłączania świateł mijania? Zamontować taki "samowłączacz" jesli się go nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Mnie ten patent nie przeszkadza,wyłączanie świateł poprzez otwarcie drzwi jest też OK,mogło by być tak że załączanie dopiero po wzroście napięcia,ale to inna bajka.Zakładanie automatów,hmmm rozmawiałem już z serwisem na ten temat i nie kwapili się za bardzo żeby to zmieniać,natomiast prywatny warsztat elektroniczny jak najbardziej i dawał swoją gwarancję na przeróbkę(ale gwarancja serwisowa by ucierpiała)Koszt przeróbki ok.150 zeta.Co do obciążenia ,też się zastanawiałem,bo odpalając w ten sposób inne samochody widziałem znaczy ''przysiad''napięcia ,w Note nie i nie wiem czy jest to podyktowane dużą mocą akumy,czy małym poborem rozruchu,na razie jeżdżę i czekam,oby się nic nie wykluło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Zakładanie automatów Wszak nissan właśnie zastosował ten dziwaczny nieco "automat" z tymi drzwiami Ja np staram się włączać i wyłączać światła ręcznie. A że zdarza mi się zapomnieć wyłączyć wysiadając - więc dobrze, że jest maszynka, która to awaryjnie robi za mnie. Gorzej jak podjeżdża się gdzieś, wyłącza silnik nie wychodząc z auta. I siedzi człowiek jak jeleń, aż mu przechodzeń przypomni o palących się światłach.I w celu zapobieżenia takim sytuacjom miałaby dopiero sens przeróbka wyłączająca oświetlenia razem z zapłonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Takie rozwiązanie "światła się świecą do czasu otwarcia drzwi, wynika zapewne z tego że dzieje się tak przy ustawieniu przełącznika świateł w pozycji włączony. W wersji tecna jest jeszcze pozycja AUTO, czyli automatyczna włączanie i wyłączanie świateł. W tej pozycji światła włączają się dopiero po uruchomieniu silnika i gasną natychmiast po wyłączeniu go, nie trzeba nawet wyłączać stacyjki. Problem tylko w tym że jest to fajne rozwiązanie tylko trzeba pamiętać że nie włączy to świateł w dzień! No cóż może jednak ktoś pójdzie u nas kiedyś po rozum do głowy i zmieni przepisy o światłach w dzień. Austriacy już zmądrzeli, tylko czy zdrowy rozsądek jest u nas możliwy? Mam pewne wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Bo w Tecnie masz chyba czujnik zmierzchowy i deszczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.