Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Wymiana łańcucha rozrządu w silniku 1,6 73


Gość pawel69k

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel69k

Witam!!

 

Mam Primerę P11.144 z silnikiem 1,6. Jest to silnik prawdopodobnie z wersji sprzed liftu, ma 73 kW (wg. dowodu) , w serwisie uznali też że jest to starsza wersja silnika.

 

Po odpaleniu auta przez jakiś czas (do póki silnik sie nie rozgrzeje) słychać łańcuch rozrządu, nie jest to może zbyt głośne ale jednak słychać. Po rozgrzaniu czasami słychać łańcuch ale tylko jak np. chce przyspieszyć z wysokiego biegu na niskich obrotach i jak autko nie daje rady to trochę zadzwoni.

 

Temat ten wałkuję od jakiegoś czasu. Byłem u kilku mechaników i część mówiła że muszę wymienić łańcuch a część z nich mówiła że nie trzeba.

 

Udałem sie do serwisu Nissana w Siedlcach (chyba już nie mają autoryzacji) i powiedzieli że nie powinienem wymieniać.

 

Dla pewności pojechałem do autoryzowanego serwisu w Warszawie na ul. Jagiellońskiej. Na miejscu, w sklepie jak opowiedziałem jakie mniej więcej słyszę dźwięki wydobywające się z rozrządu to gość powiedział że powinienem wymienić łańcuch (a dokładniej łańcuchy bo podobno w tym silniku są dwa)

Poprosiłem pracownika tego serwisu żeby posłuchał pracy silnika. Oczywiście silnik był ciepły (pracował ok godziny zanim dotarłem do serwisu). O dziwo pracownik serwisu jak usłyszał jak silnik pracuje powiedział że bez sensu jest wymieniać łańcuchy bo takie dźwięki jaki słychać są normalne. Powiedział mi też że praktycznie nie słyszał nawet o jednym przypadku żeby w silniku 1,6 zerwał sie łańcuch. Mówił że czasami były zmieniane łańcuchy w silnikach 1,6 ale że te łańcuchy tak brzęczały że silnik chodził jak diesel.

Ten sam pracownik powiedział mi też, że nawet jak wymienię cały komplet to i tak będzie podobnie brzęczało. Mówił że jak coś to mogę sam górny napinacz wymienić to trochę ucichnie ale po jakimś czasie będzie tak samo.

 

Teraz sam już nie wiem co robić. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie łańcucha i konsekwencjach jeśli nie zrobi sie tego w porę. No ale skoro pracownik serwisu powiedział że nie ma potrzeby wymiany mimo że trochę sobie brzęczy to chyba coś w tym musi być...

 

Na koniec dodam że koszt wymiany w tym serwisie wyniósł by razem z częściami poniżej

1000 zł, ale nie chcę bez sensu wydawać kasy.

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

czesc,pisze z Irlandii,kupilem 3 tyg temu primke 1,6 2000rok z kompresja w chlodnicy,w skrocie uszczelka glowy lub i glowica peknieta. po zdjeciu glowy okazalo sie ze sruby glowicy odkrecilem dwoma palcami,slady przedmuchu na trzech cylindrach/na uszczelce/ auto ma 172tys mil przebiegu/tu na przegladach wpisuja przebieg w komputer nie ma jak krecic szafy/ i dobrze ,mam dwa lancuchy,dolny slizg lancucha jest ok,gorny slizg napinacza ma wciecia ok 1 mm,mimo tego po uruchomieniu zimnego silnika przez ok 10-15 sek slychac glosniej lancuch potem cisza,cisnienie wchodzi do napinaczy i luz lancuchow jest kasowany. I TAK MA BYC, JEST TAK ZWANY moment bez cisnienia oleju w napinaczach.Wczoraj odpalilem silnik po wymianie uszczelki glowicy,pompy wody,te same lancuchy i napinacze,brzeczy jak pszczolka jest ok,to tak na szybko,20 lat praktyki w zawodzie mechanika,pozdro

 

[ Dodano: Nie 22 Lut, 2009 20:48 ]

jezeli to wymien gorny lancuch wraz z napinaczem,jest krotszy od dolnego robi wiekszy przebieg,ale szklem d... nie itd,kup dobre czesci na tym nie oszczedzaj,kochance kup nie trzy a jedna roze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel69k powiem Ci tak, ze w moim sunny 1,6, motor taki sam jak u Ciebie czyli GA16DE hałasował łancuch. Najgorsze było to, że autem szarpało podczas przyspieszania. Serwis Nissana w Łodzi za wymiane rozrządu krzyknął 2000 zł!!!!!! Pojechałem do mojego zaufanego mechanika, co nissany robi z zamkniętymi oczami, zdjął obudowę rozrządu i stwierdził ze napinacz to złom a górny łancuch do wymiany, dolnego nie trzeba wymieniac tak stwierdził. Koszt napinacza i górnego łancuszka to 360 zł. Z czego jak mi mechanik powiedzał napinacz musi być oryginalny nissana koszt 330zł a łancuch górny 30zł. w sumie zapłaciłem 450 zł. po wymianie chodzi autko jak burza nic sie nie dzieje (odpukać, nie szarpie, nic nie hałasuje).

Więc jak ktoś mowi ze w aucie, które ma łancuch, nie wymienia sie go to sie GRUBO MYLI!!!

Więc sprobuj isc tanim kosztem, wymien napinacz--------> ORYGINALNY i górny łancuh.

chyba ze jak masz kase to kompletny rozrząd zrób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to podjedź do kogoś kto ma taki silnik i porównaj. Ewentualnie poszukaj może są jakieś spotkania klubowiczów w twojej okolicy.

Ja po kupnie auta myślałem że jest nie wiadomo jak głośno a po porównaniu okazało się że tylko mi się wydawało.

 

Poza tym tu masz kompendium wiedzy na temat wymiany łańcucha: link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniaj. U mnie tak było, wymieniłem i po pół roku brzęczy tak samo jak brzęczało.

 

Druga sprawa!

Jesli za wymiane masz zapłacić poniżej 1000zł to nie rób!

 

Dlaczego? Bo z wymianą dolnego łańcucha jest kupa roboty, poza wszystkimi elementami rozrządu dochodzi niebezpieczeństwo uszkodzenia pompy olejowej i wymiana uszczelniacza na wale. - Jak jest sucho to zapewne po wymianie i ruszeniu tego już tak nie będzie.

 

Oryginalny rozrząd - same części kosztuje ok 1300-1500zł.

 

Najtańsze zamienniki (dolny łańcuch Japoński,górny Chiński, wszystko badziewiaste) samego rozrządu kosztują 500zł. Do tego uszczelniacz najtanszy 7zł, - będzie ciekł po dwóch tygodniach, oryginalny 37zł - będzie ok. Daje to w sumie ze wszystkim i z problemami 600zł koszty samych części . 400zł za robote tego to i tak mało więc znalazłeś tanio... ale nie warto sie interesować tym szajsem.

 

Odradzam Ci sięganie do tego tematu - sam sie pokusiłem, straciłem kupe kasy i dzwoni jak dzwoniło. U mnie była urwana jedna łyżwa dolnego łańcucha więc jak sie okazało to musiałem już to zrobic, ale dzwoni i tak.

 

1mm wżer w górnym jest w normie - założysz nowy, i po miesiącu będzie taki sam. To po prostu jego optymalna pozycja pracy żeby łańcuch się w nim ułożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel69k, poszukaj w archiwum i poczytaj o tym - było to już wielokrotnie opisywane.

nie wymieniaj. U mnie tak było, wymieniłem i po pół roku brzęczy tak samo jak brzęczało.
to coś chyba źle zrobili.

Ja wymieniłem na oryginalny łańcuch i napinacz i od ponad roku cisza.

Koszt w serwisie mi powiedzieli 2000-3000zł - sam łańcuch kosztuje ponad 1000 zł ale to do silnika QG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak bym wymieniał na oryginalny to pewnie było by cicho :P Ale kieszeń przepastna nie jest, a nie ma sensu wydawac 2000 na rozrzad w samochodzie za 4000 :P

 

Poszedl zamiennik niestety wszędzie, dlatego też radze koledze że nie warto zamienników, a za 1000zł z wymianą to oryginał nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...